soveltuuko nagant m1895 perinneammuntaan

nagantm1895

Löytyy tuollainen vanha revolveri,jolle pitäisi jotain käyttöä keksiä.Mitenkäs ne perineammunnan pistooli vaatimukset menivätkään?Kelpaako revolveri vai pitäisikö olla puoliautomaattipistooli?Eihän tuolla nagantilla mihinkään osu,mutta olisi se mukava uutta lajia kokeilla...

3

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ressu,

      Resulin sivuiltahan nuo säännöt löytyvät.

      4.2. Perinnepistooli:

      Perinnepistooli on yleismääritelmältään vähintään 7 mm kaliiperinen sotilas- tai palveluskäyttöön ennen vuotta 1945 suunniteltu pistooli tai -revolveri. Lippaaseen tai rullaan on mahduttava vähintään 5 patruunaa. Liipaisimen on viritettynä kestettävä vähintään 1 kg:n laukaisupaino. Ase on oltava mallin mukainen.

      Kilpailunjärjestäjä voi määritellä rajoituksia kilpailussa käytettävän perinnepistoolin suhteen.

      A. Avoin perinnepistoolimalli: Mikäli kilpailussa hyväksyttäväksi perinnepistoolityypiksi ilmoitetaan "avoin", voi kyseiseen kilpailuun osallistua kaikenmaalaisilla säännönmukaisilla palveluspistoolimalleilla.

      B. Suomessa käytetty perinnepistoolimalli: Mikäli kilpailussa hyväksyttäväksi perinnepistoolityypiksi ilmoitetaan "Suomessa käytetty", voi kyseiseen kilpailuun osallistua kaikenmaalaisilla säännönmukaisilla perinnepistoolimalleilla, joita Suomen puolustusvoimilla on ollut joskus käytössään.

    • tilastoihin piikki

      Jos löytämäsi nakanttis on luvaton ja vaikkapa sotamuisto niin uskoisin että lähtee sulattoon.

      Kuinkas nakantti-revolveri mahtaa käydä perinnepistooli-ammuntaan, hyväksytäänkö sinne rivollit?

      Monella näköjään nousee innostus reserviläistoimintaan, joko perinne-ammuntaan tai muuten vaan ressu-ammuntaan kun mieli tekee saada lupa käsis-aseelle tai puoli-automaattiaseelle ja monen nahkaa puraissut metsästyskärpänenkin kun mielii omaa kivääriä ja/tai haulikkoa, alkoi metsästysinto nousemaan kansalla kun käsi-ase lupiin tuli tiukka linja.

      • nagantm1895

        Vanha sotamuistohan tuo mutta luvitettu sellainen.Naganttiahan on vissiin tehty sekä yksi- että kaksitoimisena?

        Minun on kaksitoiminen eli mikä toimintatapa pitäisi lukea hallussapitoluvassa?(itselataavakertatuliko???)

        Eikös yksitoiminen olisi lippaallinen kertatuli?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe