Puregon

kaisa18

Aloitin tänään puregon pistokset ihan minimi annoksella 125 yksikköä,tunti siitä tuli aivan kamala olo, migreni tyylinen etova pahoinvointi kohtaus ja aloin jo panikoimaan että tuleeko hyperstimulaatio,soitin apteekkiin ,sanoivat että on normaalia,Onko tämä normaalia ja kestääkö koko hoidon ajan vai onko vaan hoidon alussa? Vastuksia kaipailen..

8

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inssi 2

      Heippa kaisa18! Itselläni on menossa toinen inseminaatio. Ja tällä hetkellä pistän kierron 4-7 päivä 100 yksikköä ja mulla tuli ekalla kerralla kans pahaa oloa ja pääkipua et ihan normaalia joo ja nyt on ollut muutaman päivän alamaha melkoisen kipeä että ei pysty kunnolla käveleen mutta sekin kuuluu kuulemma tähän hoitoon. Itselläni kesti kivut siihen ensimmäiseen ultraan ja sen jälkeen loppui. Millasessa hoidossa te olette?

    • kaisa18

      Moikka Inssi 2 :) Meillä hoitona icsi ja ivf,riippuu ihan miten saadaan noita soluja. Miehen siittiöt hitaanlaisia. Lääkitys tehdään ihan minimi lääkkeillä hyperstimulaatio riskin takia,kun mulla on pco. En sitten tiedä saadaanko tolla lääkityksellä paljoakaan soluja,mutta eka hoito menossa ja yritän pitää positiivisuutta yllä kuitenkin. Mulla tullut tässä päivän mittaan turvottava olo ja alavatsa vähän kipeeks ton pahan olon ja pääkivun lisäks, en tiedä sitten johtuuko kipu menkoista. Toivottavasti menis ohi. Mulla pistokset on puregonilla kp 2-8 ja mukaan tulee kp 6-8 orgalutran. Ja ultra on sitten kp 8 ja sitten selviää punktio päivä,mikäli siihen päästään. Mitenkä tuo liikunta pistoksien aikana,ihan oman olon mukaan ? Mietin vaan noita sivuvaikutus riskejä mm.ssa munasarjan kiertymään. Voi olla että miettii ehkä liikaa nyt tota oloa ton riskin takia. Onko teillä löytynyt mitään syytä lapsettomuuteen?

    • melina83

      Mielenkiintoista luettavaa nämä ketjut, sillä itsellänikin alkamassa IVF-hoidot. Odottelen seuraavien kuukautisten alkua ja sitten alkaisi hormonipistokset. Mulle määrätty samoja lääkkeitä, kuin Kaisalle. Mullakin pienillä annostuksilla saman syyn vuoksi, eli itselläni on myös Pco. Alkaa kyllä valmiiksi jännittämään nuo hormonit ja miten ne vaikuttaa kroppaan. Sivuvaikutuksiahan niistä saattaa tulla, mutta toivottavasti ei sitte tuu hyperstimulaatiota. Mulle tuo hoito tehdään lyhyellä kaavalla. Tuo Kaisan tilanne kuulostaa hyvinki tutulta, sillä meillä hoidoissa tehdään myös Icsi. Meillä molemmissa vikaa, itselläni se Pco ja miehellä siittiöissä vikaa. Toivottavasti hoidoista on hyötyä =)

    • Maarutti74

      Meikä pisti 300 yksikköä eikä ollu mitään sivuoireita... Älkää pelätkö, juokaa vettä pari litraa päivässä ja kevyttä liikuntaa.

    • kaisa18

      Moi..mä oonkin nyt miettinyt tota kun mulla loppu lähestulkoon kaikki sivuoireet,että kasvaako sielä nyt yhtään solua. Päivän mittaan muutamia nippailuja on munasarjojen kohdalla mutta muuten ei mitään. Voihan se olla että ei soluja saadakkaan tollasilla lääkeannoksilla,mutta oon taas lueskellu että ihanteellinen solujen määrä oiskin 6-12,että solut ois parempi laatusia silloin kun niitä ei ole paljon,en sitten tiiä :/ Alkaa jännittään torstainen ultra että mitä siellä näkyy ja päästäänkö punktioon. Tsemppiä teille hoitoihin :) Oletko Maarutti ollut useassa hoidoissa,saitteko soluja?

    • ................

      Mulla oli ohjeena "vaan" 50 yksikköä. Siinäkin taisi olla liikaa kun 2 munarakkulaa kasvoi. Nyt mahassa 2 ihmisenalkua. Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

    • eka_ivf...

      Heippa!

      Miten meni teillä jotka viikko sitten kirjoittelivat? Onko keräys jo tehty? Itselläni kerättiin eilen :) 4 munasolua saatiin :) oli eka kerta...valmisteet minulla oli myös Puregon 150 ky ja parina päivänä Orgalutran ja irrotukseen Pregnyl 10 000 ky. Mulla meni ihan mielettömän vaivattomasti kaikki, ainakin tähän asti mennyt. Ei mitään sivuoireita, pientä pingotusta vaan noin päivääi ennen keräystä.

      Keräyskin meni mukavasti ja nopeasti, vaikka hieman kivulias olikin. Keräyksen jälkeen hieman kipua ekan tunnin ajan, mutta sen jälkeen en ole ainuttakaan kipulääkettä tarvinnut. Eli minäkin jännitin sitä ihan turhaan, oli paljon helpompi toimenpide siihen nähden mitä kauhuskenaarioita olen netistä lueskellut :D
      Nyt vain sitten Lugesteronia x 3/pvä, mukavan tahmaavaa :/ ja maanantaina sitten h-hetki, eli alkionsiirto ja sitten siirrytään odottavalle kannalle, kävi miten kävi ;)

    • luottavainen2

      Hei!
      Tarviisko kukaan yhtä puregon ampullia? (multa jäi yli ) Itse ku pistelin itseeni puregon pistoksia ensimmäistä ivf hoitoa varten, ni en tiennyt että ampulleissa on yli täyttöä. tulin siis turhaan ostaneeksi yhden ampullin liikaa... Itse toivon/ luotan siihen että en enää tule tarvitsemaan pistoksia lähitulevaisuudessa. eli et pakkasessa olevat alkiot riittää raskaaks tulemiseen. Enkä ihan heti mielellään kokis munasarjojen hypestimulaatiota, mä ku kuulun siihen onnelliseen 5% joukkoon jotka saa sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe