Rullaverho.

KAIHDIN EI TOMI.

Minulta tippui rulla verho ja samalla se rullaverhon jousi systeemi ei enää suostu toimimaan . Miten sen vois virittää uudestaan pelittämään ?

8

20051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkimies

Siitä on purkautunut se jousen jännitys. Teepä tälleen:
      1. Laita se verho kannakeisiinsa, sitten se todennäköisesti valuu itsekseen ikkunan eteen.
      2. Kun verho on ikkunan edessä lähde rullaamaan sitä kangasta sen verran ylöspäin, että se lukittuu.
      3. Sitten nosta se verhon jousipää (yleensä oikeanpuoleinen pää) irti kiinnikkeestä. Jos teit tämän 2. kohdan "lukitsemisen" oikein, jousi ei purkaudu (kuulet äänestä, jos se purkautuu). Jousi ei siis saa purkautua.
      4. Rullaa verhoa niin, että se jousipää on irti kannakeestaan käsin rullalle muutamia kierroksia, (esim. 5 aluksi). Sitten laita verho takaisin paikoilleen ja kokeile, (jousen pitäisi olla kirisitynyt vähän) Jos verho ei palaudu tee kohdat 2-4 uudestaan, toista niin monesti, että jousi toimii hyvin.

5. Jos jousi on liian tiukka, voit löysätä sitä tekemällä tämän toisinpäin, eli rulllaa alaspäin verhoa 4. kohdassa

Näilläpä pitäisi taas toimia, jos ymmärrät ohjeeni

• RULLA VERHO

Kiitos vinkistä TOIMII !

• Anonyymi

Ai että kun onnistui tälle neuvolla!!!👍👍👍

• Anonyymi

Itse olen säädellyt rullaverhoja ihan kannakkeesta irrottamatta, kun mahtuvat kasaanrullattuna pyörimään ylhäällä itsensä ympäri. Kun on tarvinnut löysätä niin olen pyöritellyt ylhäällä "ylös"päin ja kun kiristää niin "alas"päin. Välillä aina testaten kunnes tuntuu sopivalta. Pyrkinyt säätämään jännityksen mielummin juuri ja juuri riittäväksi, koska aiemmin pari kertaa säikäyttänyt yöllä kun verho on räpsähtynyt ylös ihan itsekseen.

• nyppylanka

näpertelyä
      https://www.youtube.com/watch?v=h1jn0tQ9u8c

• Anonyymi

Rullaverho ei pysy alhaalla. Mikä neuvoksi?

• Anonyymi

Ensiksi voisi kysyä että onko ollut irti? - ja laitettu takaisin väärään asentoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensiksi voisi kysyä että onko ollut irti? - ja laitettu takaisin väärään asentoon

Joo oli irti ja jousi taisi liikkua. Ja nyt ei mene ylöskään. Loistavaa toimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe