Olisimme saamassa pian poika vauvan, mutta nimestä ei päästä yhteisymmärrykseen millään. Kaikki aikaisemmat nimiehdotukset on hylätty ja uusia yritetty löytää. Pitäisimme helpohkosta nimestä, ei mitään aivan kummallisuuksia eikä kovin ulkomaalaisia.
Tällä hetkellä suosikkina Niilo, Niila, Iiro, Niklas. Toiseksi nimeksi Viljo, Valtteri, Eliel, Olavi. Miehellä ei niinkään tällähetkellä edes suosikkia ole.
Olemme myös pyörittäneet nimiä Jyri, Pyry, Vertti.
Vähän mietityttää Niilon ja Niilan sekä Vertin muoti ilmiö tällä hetkellä. Niklas myös alusta asti ollut hyvä vaihtoehto, mutta mies tuntee yhden Niklas-nimisen pojan, niin mietityttää voiko sitä antaa. Nikolas tämän vaihtoehtona, mutta kuullostaa minusta joulupukilta :)
Olisiko hyviä ehdotuksia?
Pojan nimi totaallisen hukassa
38
7418
Vastaukset
- Yrjö Urpola
Manne
Jorma
Keijo
Hurtta
Kolli
Karju
Sonni- NimiTäti
Urpo
Urmas
Humidori
Siemens
Luxor
Husqvarna
Decoder
Olvi
Karhu
Keppana
- ...
Niilo Olavi hieno nimi. Niklas on liian ruotsalainen mun makuun. Veeti myös hieno limi samoin Leevi. Reiluja suomalaisia nimiä.
- Lasse Sievinen
Veeti ei ole hyvä nimi. Turhan hintahtava.
- ...
Juuso ja Kaapo myös kivoja
- miinus veetille
Minäkään en kannata Veetiä. Se jos joku on muotinimi ja mielleyhtymä vielä jotenkin sellainen lähiönimimäinen jotenkin. Myös jollain tapaa pikkuvesselin nimi, ei aikuisen.
- ????
Niilo, Jyri ja Iiro ok
Vertti ....eikö löydy muita....muotinimi...kestääkö aikaa?
Niklas....nikkeli..
Pyry...en komppaa
Muita:
Jonas
Isak
Samuel, Samuli, Sam
Jaako, Jaakko
Jaani
Joona
Johannes
Eerikki
Juha
Juho
Konsta
Tuukka
Tuomas - jtkn ehdotuksia
Miilo
Tuure
Juuti
Kosmo
Ilmo
Samu
Jukko
Reko - mielipidettä
Niilo Viljo Valtteri
Niklas Eliel
Aaron
Joona
Kaapo
Leo
Peetu
Tahvo
Vilho
Ilpo
Peetu Pyry Olavi - NiilotaiPyry
Niilo - Tosi kiva!:)
Niila - Kuulostaa ja jostain syystä miellän tytön nimeksi.
Iiro - En tykkää.
Niklas -Vähän muotinimi minusta... En oikein tykkää.
Viljo - Tosi hyvä!
Valtteri - Hyvä.
Eliel - Tämäkin aika muotinimi, mutta sinänsä ihan nätti.
Olavi - Tosi hyvä toiseksi nimeksi!
Jyri - En itse laittaisi, mutta kuitenkin tykkään. Miehekäs, niin kuin pojan nimen pitääkin olla.
Pyry -Tykkään, hyvä nimi olisi
Vertti. - Ei.
Joten siis Niilo Olavi paras! Tai Pyry Viljo Valtteri :) - vii.
Niilo, Niila ja Iiro ovat minusta oikein kivoja. Niilosta tykkään eniten, koska se on niin vanha ja perinteinen.
Niklas on minusta aina kuulostanut jotenkin "äänteeltä", vähän niinkuin kulaus tms. :D En siis oikein tykkää. Kävisikö Nikolas toiseksi nimeksi?
Jyri olisi komea ja harvinainen nimi pikkulapselle. Pyry ja Vertti ovat muodikkaampia, mutta mukavan reippaita.
Ehdotan teille vielä nimiä Eelis, Aarni, Jaro, Verneri, Konsta, Kasper ja Topias. - Kaapo-Antero
Mites Vilho, Huugo, Hugo, Seemi, Teo, Leon, Miko, Miska, Miklas, Eelis, Elmo, Nemo? Tai Verneri, Artturi, Elmeri, Kasperi, Viljami, Oskari, Oliver, Krister, Eevert? Jerry, Jyry, Veini, Perry?
- Täti
Vertti on mukavan reipas nimi, ja Viljo on myös kiva.
Vetti Niilo Eliel,
Vertti Viljo Valtteri
Niklaksesta, Pyrystä, Jyristä en pidä. Iiro on hyvä.
Iiro Viljo Olavi,
Iiro Eliel,
Myös Niilo on hyvä - miksei Niilakin.
Niilo Vertti Olavi,
Niila Viljo Valtteri
Vielä muutama ehdotus:
Ilmo Kaapo Verneri
Verne Aapo Eliel
Reima Ossi Viljami
Tarmo Veini Olavi - dfjdsjdf
Niila on mielestäni lappalaismiehen nimi, joten jos ette ole ihan Lapissa, niin kannattaako antaa. Toisaalta tottunee tuohonkin, jos kerran itse pitää. Niilo on mielestäni suomalaisempi kuin Niklas. Varmaan Niilo oista paras.
Niilo Heino Olavi
Niilo Eino Olavi
Niilo Väinö Olavi
Niilo Pyry Olavi
Niilo Lyly Olavi
Niilo Jalo Olavi - Turun P
Nimeksi kannattaa ottaa nimi, joka
A: ei ole liian yleinen, yleisyyden saa testattua esim niin, että koittaa luoda sähköpostiosoitteen, joka on muotoa [email protected] jos on varattu, siirry toiseen
B: Nimi joka on helppo taivuttaa eri muotoihin
C: Nimi jossa on helppo kirjoitusasu, ettei aina tartte kysyä miten kirjoitetaan
Noilla kolmella "muistisäännöllä" pääsee jo pitkälle, ja oma nimeni juurikin täyttää nuo kaikki kolme ehtoa :) - täättää
Siskoni sai joku viikko sitten pojan. Olen itse ristinyt sen näin aluksi pojan Severi Eemeli Aukusti ettei tarvitse pelkästään pojaksi kutsua ristijäisiin saakka. Nimeksi tulee ihan eri nimi kuitenkin :)
- janne ja tale
Kiinnostaa ku kilo paskaa!
- ehdotuksia..
Aimo
Alpo
Auvo
Teuvo
Keimo
Keijo
Kale
Joose
Tompo
Iivo
Jami - &&&
Iiro Viljo
Iiro Olavi
Jyri Nikolai
Jyri Olavi
Jyri Tuomas
Niilo Ilkka Eliel
Niilo Iisakki
Niilo Jalmari - hukkateillä
Kiitos ehdotuksista! Paljon tuli sellaisia nimiä, joita on jo sukulaislapsilla ja kavereilla, muuten kivoja mutta ei sen vuoksi käy.
Viljo Valtteri on pyörinytkin meillä eniten toisen ja kolmannen nimen yhdistelmänä. Niilo Olavi tuolta myös erottui mieleiseksi, myös Niklas Eliel ja Pyry Viljo Valtteri. Niilo Vertti Olavikin kuullosti hyvältä, mutta mies niin haluaisi sen Viljon sinne väliin. Olisiko Viljon kanssa jotain muita ehdotuksia kuin Valtteri. Esim. Niilo Viljo ... Saisi olla vaikka joku vähän erikoisempi kun nuo kaksi on kuitenkin aika tavallisia. Niilo Viljo Eliel? Onko liian "lälly", kaikki jotenkin pehmeitä nimiä?
Peetu Pyry Olavi myös kiva, mutta en jotenkin tykkää Peetusta etunimenä enkä halua kutsumanimeksi toista nimeä.
Aarnia myös ehdotettiin, jossain sen olen kuullutkin ja tykkäsin, mutta kuitenkin vähän jotenkin tulee mieleen aarnimetsä... Kelpaisi toisena tai kolmantena. Kysyttiin myös Niklaksen mahdollisuutta toisena nimenä, käy hyvin. Myös Nikolas olis toisena ok. Tämä on niin vaikeaa.
Ja vielä edelleen mietin onko Niila ja Niilo liian muotia nyt? Mitä mieltä?- siis määä
Eliel on ihana nimi harvoja suomessa
- No edelleenki tääyks
Minun mielestä joku Eliel Aatos... Eliel Niklas Juuhan??tai Nicklas???
- !!!
Pyry Nietos Olavi
Iiro Niilas Olavi
Jaani Vilho Valtteri - yööööööööööö
Miiko
Petro
Pontus
Nigel - TÄS NIMII
Aku - viittaa sarjakuvaan
Aatu - ihana nimi kertoo lempeästä
Onni- monia suomessa
Aapo- hyvä nimi
Matias- tulee mieleen hyi ei hyvää
Alex - mukavan kuuloinen
Julius
Roope
Rasmus
Siimon
Juho
Ukko tai UkkoPekka
Samuel
Samu
Akseli
Mikael
Elias
Eetu
Harri
Leo
Jack
Luukas
Joel
Aleksi
Juhan
Ville tai Wille
Nuutti
Vertti
Emil
Jaakko
Lauri
Mirko
Olavi -? en tunneketään sen nimistä
Miska
Aatos
Alvar
Jukka
Pekka
Olli
Gabriel
Manu
Mauno
Toivottavasti apua
minä laittaisin pojan nimeksi Aatu :) - hullukivieukko
Eino on aikas söpö nimi :3
- NimiTäti
Jorma Urpo
Kelpo Manne
Yrjö Nietos
Kivi Jorma
Ovi Mikko
Aimo Ahven
Uljas Jorma - ????
Iiro Viljo Artturi
Niilo Viljo Iisakki
Oiva Viljo Aukusti
Jyri Viljo Samuli - Annikaj00
Tää on TOOOSI ärsyttävää, kun mun iskä saa lapsen äitipuolen kanssa joten mä, mun veli jja mun sisko saadaan velipuoli/siskopuoli, joten meille kolmelle tulee riitaa nimestä, kun se pitää sopia kaikille. toinen nimi on päätetty, mutta etunimi on hukassa. Pojan nimi: -- Michael Jaatinen
- Keijo Kullinen
Jorma ois hieno!
- nykyään harvinaisemp
Olavi etunimeksi!
- Iida
yhdistän aatu-nimen yhteen tuttuun koiraan jtn. ITSE en antaisi nimeksi :) niilo viljo olavi olisi mieleeni!
- Iida
en antaisi aatua nimeksi koska yhdistän sen koiran nimeksi ... Niilo Viljo Olavi ois ihana :3
- Niimii1
ehkä vähän myöhään mutta muille vinkkinä jos joku näit selailee tuli mieleen..
Aapo Remu Rikhart
Aarni Juho Aleksi
Eeliel Nemo Nicolas
Haakon Hemmo Kasperi
Iiro Viljo Valtteri
Joona Jimi Elias
Kaapo Edvin Elijah
Leevi Vilho Verneri
Miika Otso Oliver
Niilo Nemo Alarik
Otto Pyry Olavi
Paavo Kimi Kaspian
Roope Aro Adrian
Seemi Vertti Viljami
Teemu Nooa Nikolas
Veetu Jyri Joonatan - hohohooho
Niilo - naismainen
Niila - todella naisellinen nimi
Niklas - talar du svenskaaa?
Viljo - syntynyt v. 1920
Valtteri - joka toisen pojan nimi
Eliel - parkkipaikka
Olavi - syntynyt v. 1922 Viljon veljeksi- Ei enää vauvoja
Riippuuhan etunimet vähän sukunimestäkin, että sopiivat yhteen.
Tunnen Niilon, jolla on kauhea puhevika. Eino, joka päätti itse päivänsä. Viljo- setä maalasi tauluja. Feeliks nauhoi kamalan kuuloisesti ja muutenkin on kuin ketsuppi.
Jyristä tulee mieleen tiejyrä. Kaukolla on ollut tuberkkeli. Valtteri on ihana ja lämminsydäminen, kaunis lempeä hymy ja musikaalinen. Olavilla oli vieraita naisia ja sittemmin kuoli syöpään.
Jos minun pitäisi laitta nimi vielä lapselleni, niin olisipa vaikeaa. On niin paljon jotain tunnesyitä esim. joihinkin nimiin jne.
- Anonyymi
Vastaa alkuperäiseen viestiin
- Anonyymi
Heikki Hermanni ! Kaapo ! Manu! Mikko! Paavo! Uuno! Tauno! Matti! Kalle! Huuko! Viljami! Eetu! Elias! Sampo! Väinö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3932162Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882069- 981792
- 4421735
- 71424
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1111272- 215986
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9906Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72840Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41832