Skitsofreniaako? Mitä luulette?

Apuja tarvitaan

Moi!

Epäilen vahvasti kärsiväni skitsofreniasta, mielenterveysongelmia minulla on ollut nuoresta lähtien, paniikkihäiriötä, sosiaalisia pelkoja, vakavaa masennusta ja ahdistusta.
Sairastuin vuosi-kaksi sitten psykoosiin johtuen mielenterveysongelmista, elämäntilanteesta ja huumeista, tästä johtuen sain ketipinor psyykelääkityksen ja söin niitä melkein vuodenverran noin 150mg päivässä.
Myös masennus ja ahdistuslääkkeitä olen syönyt useita vuosia sekä bentsoja. Ketipinor hoidon aikana tapahtui kummia, persoonallisuuten muuttui rauhalliseksi niinkun ennen muinoin, lähes entiselleen. Ainut vaan että koen vainoharhoja vieläkin, en ole oikein varma enää mistään, en osaa edes enää keskustella ihmisten kanssa, en tästä syystä tapaa edes vanhoja kavereitani mikäli heitä edes on, en uskalla katsoa ketään pitkään silmiin, en oikein aina ymmärrä, mitä ihmiset minulle puhuvat, varsinkin jos he vihjaavat jotain en oikein tiedä mitä he tarkoittivat.
Ajatukset ovat välillä aikamoista sekasotkua ja vaikea keskittyä mihinkään, tämä tekstikin saattaa olla sekasotkua. Minulla on myös ilmaantunut ihme pakkoliikkeitä, niskan nykimistä ja ja esim käsien lihaksien "jännittämistä", pakko välillä taittaa esim käsiä outoon asentoon.
Ajatukseni päässä tuntuvat "looppaavan" kunnes olen tarkkaan sen asian käsitellyt, tämä on todella tuskaista yhdistettynä pakkoliikkeisin ja keskittymis ongelmiin.
Olen todella yksinäinen ja päiväni vietän koneella istuen, en kuitenkaan koe että olisin mikään kovin tyhmä ihminen, vaikka ulospäin varmasta vajaalta vaikutankin, siis sosiaalisessa kanssakäymisessä, siintä ei tule mitään, paitsi esim. perheenjäsenten kesken. Chättäily onnistuu moitteetta, pystyn lukemaan kommentit ilman ahdistumatta siitä miltä näytän ulospäin ja vaikutanko kuinka oudolta kun en katso silmiin ja kuinka hermostunut olen. Tarkkailen siis itseäni ja siihen menee varmaan keskittyminen enkä pysty sanomaan oikein mitään.
En syö mitään lääkkeitä enää koska koin että sekoilen vielä enemmän ja elän kuin pumpulissa.
Olen epäillyt että minulla olisi jonkinlaista autismia, ehkä asperger? Kuitenkaan kaikki oireet eivät ihan täsmää, jos jollain on jotain sanottavaa\kommentoitavaa olisin hyvin kiitollinen vastauksista :). Jos joudun loppuelämän elämään tämänlaisena niin ei tule olemaan kovin kummoinen elämä, aika tuskaa voin kertoa..
Nimimerkki "Perusterve" Mies 26v

4

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fm, engl, filologia

      Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin, tältä palstalta ei saa apua koska tätä ei lue yksikään lääketieteen asiantuntija.

    • ccvcccvcccvvvcv

      Sun oireet johtuu tosta ketipinor lääkkeestä. Mä olin tollanen, kun söin sitä myrkkyä.

      mun ongelmat lähti liikkeelle työpaikalta ja oireilin sen vuoksi.

      Lääkärit luuli mun juttujen olevan vainoharjoja vaikka ne oli ihan tosia.

      Aloittivat seoquelin ja olin sekaisin, en ymmärätänyt enää mistään mitään.

    • Milloin sinä sitten lopetit lääkkeiden syömisen?Onko pitkä aika?Jospa kehosi tekee vielä töitä päästäkseen eroon lääkkeiden haitoista.
      Enpä usko,että hyödyt mitään diagnoosista.Ei se helpota oireitasi.

    • kutistaja1

      Ongelmasi johtuu siitä, että sinulla on yliherkät silmät, hermostollisesti. Mutta mielesi, jota kukaan ei tunne, reagoi tähän herkyyteen niin, että esim. " Tarkkailen siis itseäni ja siihen menee varmaan keskittyminen enkä pysty sanomaan oikein mitään." ,. Kuulostaa monimutkaisen ikävältä, mutta älä syö lääkkeitä, vaan myönnä: Olen se, mikä olen. Todennäköisesti olet huipputaiteilija tai mäkihyppääjä tms. koska tämä voidaan nähdä heistä. Normaalia elämää se ei estä, mutta alkoholi voi kuulua elämääsi hallittuna ongelmana. Usko tai älä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe