Onko aivan "pois pilattu" nimi?? Tykästyin nimeen. Sen jälkeen vasta luin että on vanha suomalainen nimi, Häkkisellä on sen niminen poika ja on olemassa joku Hugo Bosskin. Joltain suosituimpien nimilistaltakin taitaa löytyä, mutta ei ihan kärkipäästä.
Mitä olette mieltä?? Juu-ei? Tiedän että nimestä voi vääntää mäntti-merkityksiä kuten Urposta, Untosta, Jormasta, Uunosta, jne. mutta nykyään tuntuu että kaikesta voi.
Perinteiset 'pappa-nimet' ei iske, joten Vilhoa, Perttiä, Elmeriä, tms. ei kannata ehdottaa vaihtoehdoksi... :D Mutta olisiko kirjoitusasu Hugo vai Huugo? Huukoa en kelpuuta. ;)
Hugo!
11
2738
Vastaukset
- Huuko suomeksi
Muita kuuluisia on Victor Hugo lausutaan ygöö joten nimeksi
Ykä- ranskaksi Hugo
lausutaan [ygo]
- pilkullisesti
ranskaksi Hugo kirjoitti:
lausutaan [ygo]
lausuntaohje on y.go vaikka nimi tulee alunperin Saksasta.
- Täti
Hugo oli pappani nimi ja minulla on pelkästään hyvää sanottavaa tästä nimestä. Se on hieno nimi!
Minä kirjoittaisin sen yhdellä uulla, vaikka lausuisinkin pitkänä. - hugina
Itse tykkään kovasti, sitä paitsi Hugo sopii kaiken ikäiselle :) Hyvä nimi, ei liian lälly. Kirjoittaisin Huugo ehdottomasti.
- vii.
Minä olen myös viime aikoina tykästynyt kovasti Hugo-nimeen. Johtuu ehkä erääästä pienestä ja suloisesta Hugosta, jota tapaan viikottain :) Kirjoittaisin ehdottomasti Hugo ja lausuisin Huugo.
- Huugo!
Kiitos mielipiteistä! :)
Lausuttaisiin ehdottomasti Huugo. Kirjoitetaan todennäköisesti Hugo, koska mies tykkää nimestä enemmän siinä muodossa ja itselle kävisi kumpi vaan.
Hugo taisi olla se metsänpeikko Taru Valkeapään juontamassa ohjelmassa? Sekään ei haittaa, söpö otushan Hugo oli. :) - hjuuko
Hugo Chávez tuo Venezuelan prsidentti olisi myös tykkäyskohde ja malli kirjoitusasulle.
- !!!
Hugo (kirjoitetaan yhdellä u-kirjaimella). En ole nähnyt kirjoitettavan kahdella.
Huukon suomalainen muoto kahdella. - juuriniinpä
Tiedät kait, että sano huuugo...mitä se merkitsee.
Nimenä ihan mallikas. - pidän nimestä,
mutta kirjoitusasuna Hugo, ehdottomasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446