Olisin metsäkonealasta kiinnostunut, kannattaako sinne enää lähteä, työajat millaiset, pärjääkö palkalla, onko työpaikkoja hyvin saatavilla?
metsäala
4
1961
Vastaukset
- -m37-
Kyllä toistaiseksi metsäkonetyöt kannattaa ja elättää aikamoisen määrän kuskeja,ainakin täällä itä-rajalla. Eikä se koulunkäynti hukkaan mene,vaikka ei alalle jäisikään. Taitaa tosin ensimmäisenä vuonna karsiutua se porukka jota ala ei kiinnosta. Olen ajellu kuormatraktoria n 10 v ja ammattimiehille kysyntää tuntuu olevan. Kyllähän tietenkin helpompiakin töitä on. Yksin kun 10h ajat sesonkina ja pakkasta on -30,radio ja puhelin ainoina seurana ni joskus tympii... Pitkää pinnaa ja ongelman ratkaisukykyjä työ vaatii. Meillä työajat on aamuvuoro 5.30-14 ja iltavuoro 14-> ajaa sitte miten hommia on. Joka firmassa on erilainen systeemi mutta meillä näin. Palkat on sitte henkilökohtainen juttu,alkaa jostai 8e ja kokeneet saa n 13e-15e,sitte ruokarahat ja km-rahat päälle. Motokuskit on sitte paremmin palkattuja.
- qwedfgghh
Siinä tulikin edellisellä ihan asia kommetti. Sen verran lisäisin, et tarvii olla motivoitunut ja valmis lähtemään vähän kauemmaksikin hommiin kuin kotinurkille. Helppo ei ole alalta saada edes työharjoittelu paikkaa, mutta siihen jos satsaa niin helpompi on jatkaa alalla, sanoisi sitä jopa välttämättömäksi, palkka ok, pärjää.de Kaikein paras on oppisopimus paikka. Itse kävin mettäkoulun ja huomasin jo hyvin aikaisin, että kone hommat ei kiinnosta, Metsurina minä viihdun ja ajokonetta ajan n. kuukauden kaksi vuodesta. Moto ei ole minua varten. Ehkä on paras miettiä sitä sillai, et kaikki se mikä näkyy on kyllä komiata, mutta se mikä ei näy tällä alalla on se juttu, toiset jotenkin viihtyy, toisista vaan ei ole näihin hommiin.
- |||
Kerrankin asiallisia kommentteja kysyjälle !
Itsekin vielä joskus noihin hommiin tuppaudun. - metsäpoika
||| kirjoitti:
Kerrankin asiallisia kommentteja kysyjälle !
Itsekin vielä joskus noihin hommiin tuppaudun.Juu, asiallisia kommentteja oli, kiitokset niistä, aikomus on tosiaanki metsäalalle, joko oppisopimuksen tai koulun kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa933641Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292403Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422049Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34901- 44841
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30820Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61805Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5789- 40707
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies89695