Menkuist..

tyttö 93

Heips!
Mä olen tällänen 11v tyttö.
Mun kamul alko äsken menkut.
Ja mun toisella kaverilla varmaan hmm.. vuoden sisällä..? Mul on tullut valkovuotoa n.1v ja rinnat on alkaneet kasvaa n.2v sitten.
Lantiota on ollut n. 1,5v.. Olen huomannut alapäässäni HIUKAN pieniä mustia karvoja, ja luulin että nyt mulle tulee häpykarvoja, mutta tuntuu kuin niiden kasvu olisi pysähtynyt?! Ja voiko menkut tulla vaikkei olisikaan karvoja?
Kaverini äiti sanoo että tampoonia ei voi käyttää uidessa koska sehän vetää veden sisäänsä? onko totta? minusta ei.
Ja tämä ystäväni äiti ei ole eläissään käyttänyt tampoonia!? Joten.. voisitteko pliis vastata mulle vaikka nää saatttaa tuntua ärsyttäviltä:)
KIITOS!
ps. olen 140cm/35kg ok?

5

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nunu

hej.. olet todella pieni viellä..olet myös hyvin alapainoinet.. painat aika vähä.. se on normaali.. sä et oo ehtiny kehittyä viellä tarpeeksi.. menkat tulee ehkä myöhemmin..yrittäisit syödä vähän enemmän.. hormoonit ei oo iha viellä kehittyny..onx sun kaverit pitempii ku sä.. toisaalta voi olla et sul pitäis pikku hiljaa alkaa tulla ne menkat.. mut vähä huolestuttaa toi sun paino.. ja se et oot viel nii lyhyt sun ikäseks.. voi olla et sä oot lyhytkasvunen.. se ei haittaa mut sun paino ei pitäis olla noi vähän.. syö enemmän..
      ite olin 160 pitkä ja painoin 60 kiloo.. sun pitäis ehkä mennä lääkärin puheille.. se tietää paremmin.. tietenki voi uida tamppoonien kans.. tamppoonit on tarkotettuki enemän urheilioille ja uimareille ja semmos.. tamppoonit imee kyl vettä mut ei ku sä uit.. tai se riippu mitä sä teet siel vedessä.. mä ainaki oon aina käyttäny tamppooneit kuu oon uinu.. mut sit uimisen jälkee vaihtanu..ku kyl se vähän imee vettä..
      voisit painaa vaikka 40.. seki oli parempi..

• Minttu

Ei yksitoistavuotiaan tarvitse olla vielä tuon pisempi ja painokaan ei tuon ikäiselle ole vielä mikään hälyttävän alhainen. Yksitoistavuotiaan kropassahan ei yleensä vielä ole niin hirveästi niitä muotoja tai lihaksiakaan mitkä painaisi, joten ei varmaan mitään hätää. Kasvupyrähdys tulee todennäköisesti seuraavan kahden vuoden aikana, monethan kasvaa lopulliseen pituuteensa ja painoonsa vasta yläasteella. Kuukautisetkin tulee sitten ajallaan.

• tyttö93
        Minttu kirjoitti:

Ei yksitoistavuotiaan tarvitse olla vielä tuon pisempi ja painokaan ei tuon ikäiselle ole vielä mikään hälyttävän alhainen. Yksitoistavuotiaan kropassahan ei yleensä vielä ole niin hirveästi niitä muotoja tai lihaksiakaan mitkä painaisi, joten ei varmaan mitään hätää. Kasvupyrähdys tulee todennäköisesti seuraavan kahden vuoden aikana, monethan kasvaa lopulliseen pituuteensa ja painoonsa vasta yläasteella. Kuukautisetkin tulee sitten ajallaan.

niin. Mut eiks ole yhtään niinkuin ikää?
        esim noin suunilleen siinä iässä? mutta mikä se ikä on? mun äidillä ne alkoi 11v.
        :) joo on ne mun kaverit mua pitempii.
        Must kyllä mä oon ihan normaali painonen, kun vaan viisi kiloa vähemmän tuo paino kun pituus..:) joo kiitti:D

• lily
        tyttö93 kirjoitti:

niin. Mut eiks ole yhtään niinkuin ikää?
        esim noin suunilleen siinä iässä? mutta mikä se ikä on? mun äidillä ne alkoi 11v.
        :) joo on ne mun kaverit mua pitempii.
        Must kyllä mä oon ihan normaali painonen, kun vaan viisi kiloa vähemmän tuo paino kun pituus..:) joo kiitti:D

Moi oon nyt 12 ja mulla alko menkat helmikuussa.
        Oon kyllä aika pitä ja painoakin on ihan tarpeeksi olen siis, 162cm ja painan 56kg.
        Mutta pienemmilläkin voi alkaa, ja muuten tamppoonia VOI käyttää uidessa. Minä käytän tappoonia aina uidessa(aina on 1 kerta xD). No ja niitä menkkoja ei kannata odottaa.. Ite odotin ja sit kun ne tuli en ollutkaan niin innoissani enää.. Ja jos odottaa ne alkaa justiinsa silloin kun et odota. Menkat alkaa yleensä 10-16 vuoden iässä, keski ikä on 13v.

• tytteli
        lily kirjoitti:

Moi oon nyt 12 ja mulla alko menkat helmikuussa.
        Oon kyllä aika pitä ja painoakin on ihan tarpeeksi olen siis, 162cm ja painan 56kg.
        Mutta pienemmilläkin voi alkaa, ja muuten tamppoonia VOI käyttää uidessa. Minä käytän tappoonia aina uidessa(aina on 1 kerta xD). No ja niitä menkkoja ei kannata odottaa.. Ite odotin ja sit kun ne tuli en ollutkaan niin innoissani enää.. Ja jos odottaa ne alkaa justiinsa silloin kun et odota. Menkat alkaa yleensä 10-16 vuoden iässä, keski ikä on 13v.

No...ensinäkin,sulla on noi mitat tosi hyvät..en usko että olet yhtään alipainoinen, mutta tuossa iässä saa todellakin syödä iha niin paljon kuin vaan jaksat! mutta luultavasti vielä kasvat! painon pitäisi olla yli 40kg ennen kuin kuukautiset alkavat muTta tietenkin poikkeuksiakin on! minulla alkoi menkat 11 vuotiaan mutta olin silloin jo 157 cm pitkä ja 43kg eli hieman isomman kokoinen kuin sinä! odottele rauhassa, koska luultavasti sitten kun ne menkat alkaa toivot ettei ne olisi ihan vielä alkaneet! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      405
      7031
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      53
      4117
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      46
      2460
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1646
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      100
      1596
    6. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      4
      1573
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      6
      1447
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      261
      1440
    9. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      102
      1209
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      24
      1142
    Aihe