Itsemurha

UNhappy...

Olen 14. vuotias tyttö, joka on ajatellut itsemurhaa jo pitkää. Olen nähnyt monta unta siitä, kun teen itsarin,mutta nyt löytyi se oikea tapa miten voisin lähteä.Näin tämän unen pari päivää sitten ja siitä lähtien olen miettinyt sitä. Olen jopa suunitellut päivän(ystävänpäivänä ja lääkkeiden yliannostus). Sairastuin masennukseen 1v sitten "parranuin" vähän aikaan sitten, mutta nyt se on tullut pahempana takaisin. Elämässäni ei ole mitään muuta hyvää kuin perheeni. Ilman heitä en eläisi. Minulla ei ole ketään kaveria kenelle puhua(kaikki ovat paskanaamaisia valehtelijoita) ja olen kauhean ujo, joten en osaa tehdä uusia kaverisuhteita helposti. Itken joka päivä itteni uneen, koska on niin paska olo. Kukaan ei välittäisi jos lähtisin tästä maailmasta... Olen käynyt psykologilla, mutta ne käynnit loppuivat koska en voinnut puhua hänelle näistä tunteistani(hän näki minut iloisena/pirteänä tyttönä) olin aina ennen käyntejä suunitellut että sanon oikeista tunteistani, mutta ikinään en saanut aikaiseksi.

Älkää dissatko pliis...

19

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5423v52v5f23v

      Jeeps, kaikillä ei mee hyvin. No kesä 2013 täältä tullaan! Pitää ruveta nyt jo fiilistelee että on valmiina lomien alkaessa ;)...

    • Poy1998

      Hei oikeesti, joku rakastaa sua jossakin! Ja sun perhe välittää susta ja niille tulee hirvee ikävä jos teet itellesi jotakin. Koita vaan jaksaa eteenpäin! Jokainen päivä on uuden alku!
      Jaksele :)))

      • goodcomment

        Poy1998 tuo oli hienoin kommenti mitä oon tänä vuonna nähny! :)


    • eiiii

      Mun tarina on vähä samanlainen ku sun, paitsi että oon 15 ja oma tyylini tehä itsari olis erillaine..haluan kuitenki uskoa että kaikki muuttuu vielä paremmaksi. Oot 14, eli 98? Ootko menossa kesällä johonkin riparille? Ehkä sieltä löytyy kamuja? Itte en uskonut että löytäisin kamuja sieltä, mutt toisin kävi. Ei mitää Hirvee hyviä mut kuitenki ees jotain. Sanoit, että se masennus parani mut tuli takasi, oisko kyseessä kaamosmasennus..? Tiedän että puhuminen ei oo helppoo mut entä jos kirjottasit ylös niitä asioita mistä haluut puhuu ja sit puhusit niistä, vaikka uudestaan sille psykolle. Tai älä mene enää sille juttelee vaa etsi joku töine mille jutella? Itse oon jutellut 2 ihmiselle mun ongelmistani ja tälle nykyiselle jolle puhun niin on paljon helpompi jutella. En mä ehkä ihan kaikkee saa sanottuu sillekään mut paremmin ku sille edellisell. Älä luovuta vielä!! :)

    • hmphh

      Olen teitä muutamia vuosia vanhempi ja oireiluni alkoi saman ikäisenä. Viiltelin, juopottelin, otin lääkkeitä ja lopetin syömisen. Vuosien varrella on ollut vaiheita, jolloin olen tuntenut itseni onnelliseksi ja olen saanut jotakin aikaiseksi. Kun taas olen tässä pisteessä, että elämä tuntuu merkityksettömältä ja toivon vain, että kaikki loppuisi, en osaa enää sanoa, mitä tehdä. Tiedän ja muidenkin tulisi tietää, että kuoleman ajatukset liittyvät sairauteen. Apua löytyy aina, vaikkei siltä nyt tuntuisikaan. Jos tilanne tuntuu kuitenkin liian tukalalta, aina löytyy jokin keino päättää päivänsä...
      Kunpa elämä vain lakkaisi olemasta...

    • Tytsy-99

      Älä tee sitä, oikeesti... sano jollekki tosta, vaikka terkkarille tai kuraattorille. Joku oikeesti välittää susta perhees lisäks. Mustakin tuntuu joskus siltä, mut en anna periks! Älä säkää anna. Voimia!

    • tyttöjen isä

      Hei !
      Jos voit juttele vanhempiesi kanssa, vaikka me vanhemmat usein teidän "lasten" mielestä olemme vähemmän mukavia tms. Me kuitenkin rakastamme teitä. Myös me olemme joskus olleet nuoria ja meillä on myös ollut samankaltaisia tilanteita. Joskus olemme voineet olla ase ohimolla, mutta jokin onnekas sattuma on meidät siitä pelastanut. Me oikeasti haluamme nähdä teidän kasvavan ja varttuvan aikuisiksi jne... Rakkaudella. kolmen tyttölapsen isä.

    • kiusattu yli 8vuotta

      Eti niitä kavereita vaikka netistä. Itekki löysin sieltä muutaman kaverin, ku en määkään tästä kaupungista mitään kavereita sais. Mut älä oikeesti tee mitää ittelles äläkä varsinkaan itsemurhaa, ketää ei hyötyis sun kuolemasta! Siunausta sulle:)

    • :'(

      Hei, älä pliis tee itsaria, se ei hyödyttäis ketään... Eti kavereita esim netistä, kirjekavereita, itse löysyn sieltä mukavan kaverin, ÄLÄ LUOVUTA!!

    • 13veee

      Itsekkin viiltelen ja suunnitellu pahempaakin, mut en uskalla jättää tätä kakkaa maailmaa ja oon 13

    • sososkossokskoskso

      itsemurha on itsekäs teko. ei millään pahalla mutta olet nuori ja toviottavasti tuo "vaihe" elämästäsi menee ohi. ei kannata

    • Ei jestas

      itsari ei tuo mitään hyvää. se uo vain surua ja murhetta.
      Elämän slmut on tehty aukastavas. Mene kouluterkkarin luo ja kerro hänelle tyosta psykologista sekä tunteistasi. Jän varmaan osaa etsiä oikeanlaista apua sinulle

    • Hei,

      Olen samaa mieltä "tyttöjen isän" kanssa siitä, että kerro vanhemmillesi olostasi. Anna heidän auttaa ja etsiä sinulle sellainen psykologi jolle voit todella puhua siitä miltä sinusta tuntuu. Masennus on valitettavasti sairaus joka uusii helposti ja siitä on vaikea päästä eroon. Luota elämän haluusi ja siihen että on parempi sanoa ikävätkin asiat ääneen kuin pitää ne vain sisällään. Vanhempasi eivät mene rikki, vaikka kertoisit itsemurha-aikeistasi. Psykologit, koulu kuraattorit tai terveydenhoitajatkaan eivät mene. He ovat sinua varten!

      Voimia ja rohkeutta puhua asiasta!
      t.Meri, erityisnuorisotyönohjaaja Espoosta

    • oot paras

      Moi UNhappy oot varmasti kiva ja voin vaikka ruveta kaverikses vaik tuskin sä viittisit tämmösen kans liikkuu (älä kysy) kuulostat mukavalt ja muuteski puhu kuraattori tai isovanhenpie kans itel ainaki helpotti mut kuvittel kui kauhee tuska sun vanhemmil tulee koska ne rakastaa sua ja maailmas on varmasti joku joka tykkää sust toisi ku mul älä tee sitä sitä paitsi lääkkeet luultavasti vaan tuhois vatsa kalvon jos onnistuisit se olis tosi kivulias jos epäonnistuisit kärsisit sairaalas kaua en oo trolli vaan yks säälittävä 2000 poika joka ei osaa muut ku valittaa ja muist et sus o hyvii puolii välil niit pitää vaan ettii kesä tulos eli nauti siit va kokeil uusii asioit jaksel♡♡♡♡

    • Tyttö-001

      Oon ite 11w tyttö.. jos haluut puhuu jmun kaa nii laita sähkäril viestii... Ja et saa tehä itsarii mä oon esim. nähny MELKEE isäni kuolevan mun viereen (koitti itsarii) joten tajuun kyl mitä käyt läpi.. Jos oikeesti haluut ees Netti- kamun nii laita tohon sähkäris nii laitan sulle viestii, nii voidaan jutella. :) Ei oo tietenkää pakko !
      Mut olis tietty kiva ! :) Koita pärjäillä !

    • jmdgmagjm

      Ite oon 14 vee poika oon aik ujo ja paljo kavereit mut 1-2 ystävää. Aattelin kans tehä itsarin olin miettiny melkee kaike valmiiks. Mut sit yks päivä ku kävelin koulusta kotio ni yks hyvännäköne tyttö juaksi mut kii ja sano et tykkää must nyt ollaa oltu jonku aikaa yhes ja e oo miettiny enää koko itsarii. Koita jaksaa kyl on joku ketä sua rakastaa. Ja muista tää lause sussa on jotain KAUNIST

    • ei ei ei missään nimessä

      Sun vanhemmat je perheenjäsenet oikeesti rakastaa sua! Aattele miltä tuntuis jos joku sun äiti tai isä kuolis!! Niiltä tuntuis ihan samalta! Älä missään nimessä harkitsekkaan mitään itsemurhaa sua voi oikeestikkin onnistaa vielä!

    • help98

      heippa!
      Ikävää että olet sairastunut masennukseen.Se vaikuttaa paljon ja se näkyy.
      Nyt olisi tärkeää että löydät/olet löytänyt perheesi tukivoiman jolla jaksat. Se on tärkeää.Uskon että tulet löytämään uusia kavereita vielä.Tulet näyttömään niille kuka todellisuudessa olet! Sun pitää astua elämässäsi askel eteenpäin ja päästä ujoudesta ja yksinäisyydestä eroon!

      tsemppii ja voimahali

    • Lainelaulu

      Mä ymmärrän sua. hei kuulr, vaikka se kuinka vaikeeta oiskin ja kuinka hankalaa tahansa nii jaksa eteenpäin. älä luovuta ja anna kenenkään pilata sun elämääs. Jos joku dissaa sua / syrjii sua/ tai joku kääntää selän ni ne hemmetin kusipäät ei oo sun ystävyyden arvodii. Ja ylempänä sanottiin, että itsrmurha on itsrkäs teko, mirlestäni se ei ole mutta kaikills mielipiteensä. Ihminenvelää vain kerran ja kuolema on niin lopullinen ratkaisu, ja peruutamatton. kipu ja tuska on nyt kovaa, mut usko mua sun pitää jaksaa! joo tiedän, se on helpommin sanottu ku tehty


      voimia sulle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe