hiustenlähtöön

lilja

Mitähän minun pitäisi ruveta syömään kun minulta lähtee hiuksia reilusti, siis huomattavasti. Olen vuoden verran suönyt piimax c kalkki d:tä, mutta tulosta ei oikein synny. Kampaajani on huomauttanut asiasta, pälvikaljuutta ei ole vaan hiuksia irtoaa tasaisesti jokapuolelta. Stressi on yksi tekijä, tiedän sen mutta olisiko mikään tähän avuksi.

4

1187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytti

Reflex Nutritionilla on hiustenlähtöön
      semmonen tuote kun Linumlife.

• Pete

Suosittelen ensinnäkin MSM:ää (orgaaninen rikki), josta on hyötyä monien muidenkin vaivojen hoidossa. MSM:n pitäisi nopeuttaa hiusten kasvua ja parantaa niiden laatua. (Itse olen havainnut hiusten ja kynsien kasvun nopeutumisen. Olen käyttänyt MSM:ää yli vuoden.)

Vahva B-vitamiini voisi olla avuksi, samoin sinkki. Shampoista on yleensä hyvin vähän apua hiustenlähdön hoidossa, ellei hiustenlähtö johdu esim. hiivatulehduksesta tai muusta infektiosta, jolloin esim. Nizoral voi auttaa.

Naisten hiustenlähdön hoitoon on myös olemassa lääke, eli Rogaine 2%, joka tosin on tarkoitettu lähinnä miestyypin hiustenlähdön hoitoon (myös naisilla). Vaikea sanoa, onko sinulla kyse tästä vaivasta vai jostain muusta.

Mitäs muuta... Kalaöljystä tuskin on ainakaan haittaa hiustesi kannalta.

• peko

jotka aiheuttavat hiustenlähtöä. Tavallisin niistä on kilpirauhasen vajaatoiminta. Mikäli hiustenlähdön lisäksi on lihomista, poikkeuksellista väsymystä, palelua, kenties sydänoireita, kyse voi olla tästä, ja silloin hyvä mennä lääkäriin joka antaa lähetteen laboratoriotutkimuksiin.

Yksityinen endokrinologi (umpierityssairauksien erikoislääkäri) osaa auttaa asiassa parhaiten, mutta kyllä terveyskeskuslääkärikin yleensä tietää perusasiat.

• MINÄ

Minulla on ollut hiustenlähtöä jo usean vuoden ajan. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia konsteja ja paras on ollut Diane Nova-pillerit (reseptivalmiste).

Luontaistuotteita olen myös kokeillut: Viviscal ei vaikuttanut mitenkään vielä puolen vuoden käytön jälkeenkään. Mutta Arcon Tisane-tabletit ja -suusuihke alkoivat tehota jo kuukauden käytön jälkeen. Ainoa haitta on hinta, ne maksavat yhteensä n. 100 euroa kuukaudessa.

Olen juuri aloittanut uudelleen näiden tablettien syönnin ja aion ostaa myöhemmin myös suusuihkeen. Olen siis pitänyt jonkin aikaa taukoa ja hiuksia lähtee taas tuhottomasti. Uskon, että pian saan taas apua ongelmaani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      109
      2700
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      15
      1710
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1585
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      9
      1552
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1256
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1125
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe