TEE RATKAISU!

Mitä tarkoittaa?

Nykyisin kuulee paljon tällaista julistusta kirkoissa ja sen herätysliikkeissä, myös vapaakirkoissa ja ns. yhteiskristillisissä piireissä. Silloin kun minä kävin rippikoulussa tällaisesta ei puhuttu mitään. Nykyisin se on uskoontulon ehto. Mitä sillä oikein tarkoitetaan?

70

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • temppukristitty

Sillä tarkoitetaan sitä että, kun usko loppuu niin, temput alkavat

• Jeesus on Herra !

Tee ratkaisu eli ota Jeesus elämääsi.Ilman häntä elät syntisen luontosi mukaan.
        tuossa linkissä kertomuksia, miten he sen tekivät.

http://www.uskoontulo.net/

" Tällainen ajatusmalli on vahvasti esillä monissa vapaissa suunnissa ja muutamissa kirkkomme herätyslikkeissäkin. "

Se ajatusmalli on myös RAAMATUSSA !

Kirje efesolaisille 1
        ... kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin,

uskoviksi tultuanne pantu ... Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa , ...

Toinen kirje korinttilaisille 13 luku
        Tutkikaa itseänne, oletteko uskossa. ...

" vaan ovat saaneet juurtua kristinuskon arvomaailmaan niin kodin opetuksen kuin päiväkerhojen, varhaisnuortenkerhojen, koulujen uskonnonopetuksen ym kautta."

Kumpa olisikin..

" Ehkä kasteessa saatu aarre on kadonnut ja rippikoulu onkin ns. kadonneen aarteen metsästystä. "

Joka uskoo ja kastetaan se PELASTUU !

• kysymyksiä..
        Jeesus on Herra ! kirjoitti:

Tee ratkaisu eli ota Jeesus elämääsi.Ilman häntä elät syntisen luontosi mukaan.
        tuossa linkissä kertomuksia, miten he sen tekivät.

http://www.uskoontulo.net/

" Tällainen ajatusmalli on vahvasti esillä monissa vapaissa suunnissa ja muutamissa kirkkomme herätyslikkeissäkin. "

Se ajatusmalli on myös RAAMATUSSA !

Kirje efesolaisille 1
        ... kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin,

uskoviksi tultuanne pantu ... Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa , ...

Toinen kirje korinttilaisille 13 luku
        Tutkikaa itseänne, oletteko uskossa. ...

" vaan ovat saaneet juurtua kristinuskon arvomaailmaan niin kodin opetuksen kuin päiväkerhojen, varhaisnuortenkerhojen, koulujen uskonnonopetuksen ym kautta."

Kumpa olisikin..

" Ehkä kasteessa saatu aarre on kadonnut ja rippikoulu onkin ns. kadonneen aarteen metsästystä. "

Joka uskoo ja kastetaan se PELASTUU !

Millä tavoin ihminen saa varmuuden pelastumisesta?

"Jeesus on Herra !"

Mitä tarkoitat tuolla?
        Onko Jeesus Baal?
        http://www.yhvh.name/?w=691

Tulisiko meidän palvoa Jeesusta vai Vanhan testamentin Jumalaa?
        Jos huudamme "Jeesus on Herra", eikö siinä käy siten miten Jeremia kertoi ihmisten unohtaneen Jumalan nimen? Pitääkö Jumala siitä jos Hänen nimi unohdetaan?

- He aikovat saada kansani unohtamaan minun nimeni unillaan, joita he kertoilevat toinen toiselleen, niin kuin heidän isänsä unohtivat minun nimeni Baalin takia. (Jeremia 23:27)

• ed.
        kysymyksiä.. kirjoitti:

Millä tavoin ihminen saa varmuuden pelastumisesta?

"Jeesus on Herra !"

Mitä tarkoitat tuolla?
        Onko Jeesus Baal?
        http://www.yhvh.name/?w=691

Tulisiko meidän palvoa Jeesusta vai Vanhan testamentin Jumalaa?
        Jos huudamme "Jeesus on Herra", eikö siinä käy siten miten Jeremia kertoi ihmisten unohtaneen Jumalan nimen? Pitääkö Jumala siitä jos Hänen nimi unohdetaan?

- He aikovat saada kansani unohtamaan minun nimeni unillaan, joita he kertoilevat toinen toiselleen, niin kuin heidän isänsä unohtivat minun nimeni Baalin takia. (Jeremia 23:27)

" Millä tavoin ihminen saa varmuuden pelastumisesta?"

Itse ainakin,tunnen sen sydämessäni, ja olen tuntenut sen siitä hetkestä alkaen, kun tulin uskoon ! Olet yhteydessä Jumalan henkeen.Isäntä muutttui !

Kirje efesolaisille 5
        Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina

9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -

11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;

"Jeesus on Herra !" on nikkini. Sinulla se on tässä: "kysymyksiä.."
        Ja myös julistus, että Jeesus on Herra ! Myös tänä päivänä.

" Tulisiko meidän palvoa Jeesusta vai Vanhan testamentin Jumalaa? "

Jumala EI JÄÄNYT VANHAAN TESTAMENTIINvaan hän elää ihan TÄSSÄAJASSA !

Palvoa tai palvella voi kumpaa tahansa, he ovat saman persoonan erijäseniä.

En ymmärrä tuota baalihöpinääsi, se ei liity mitenkään kirjoitukseeni.Baal on epäjumala.

• kysymyksiä..
        ed. kirjoitti:

" Millä tavoin ihminen saa varmuuden pelastumisesta?"

Itse ainakin,tunnen sen sydämessäni, ja olen tuntenut sen siitä hetkestä alkaen, kun tulin uskoon ! Olet yhteydessä Jumalan henkeen.Isäntä muutttui !

Kirje efesolaisille 5
        Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina

9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -

11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;

"Jeesus on Herra !" on nikkini. Sinulla se on tässä: "kysymyksiä.."
        Ja myös julistus, että Jeesus on Herra ! Myös tänä päivänä.

" Tulisiko meidän palvoa Jeesusta vai Vanhan testamentin Jumalaa? "

Jumala EI JÄÄNYT VANHAAN TESTAMENTIINvaan hän elää ihan TÄSSÄAJASSA !

Palvoa tai palvella voi kumpaa tahansa, he ovat saman persoonan erijäseniä.

En ymmärrä tuota baalihöpinääsi, se ei liity mitenkään kirjoitukseeni.Baal on epäjumala.

"En ymmärrä tuota baalihöpinääsi, se ei liity mitenkään kirjoitukseeni.Baal on epäjumala."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Baal
        Baal , myös Adoni (hepreaksi ‏בעל‎; ”herra", "hallitsija”)

Jos Yehoshua on käännetty suomenkielen sanaksi Jeesus, onko Baal käännetty sanaksi Herra? Jos tuo Herra kirjoitetaan isolla H-kirjaimella, eikö tällä juurikin tarkoiteta sitä että kyse on erisnimestä? Kyse ei siis ole mistä hyvänsä herrasta vaan jostain tietystä Herrasta. Jos sanot että "Jeesus on Herra", ei tuolla lauseella ole mitään merkitystä jos ihmiset eivät ymmärrä mitä sana Herra tarkoittaa. Jos sillä tarkoitetaan hallitsijaa, eikö sinun tulisi ennemmin sanoa: "Jeesus on hallitsija"? Tällöin tämän maailman vallassa ei ole Saatana vaan Jeesus.

Onko Jumalan nimi tärkeä Jumalalle vai ei? Jos Jumalan nimi on tärkeä Jumalalle, mikä on Jumalan nimi? Tiesivätkö juutalaiset Jumalan nimen ennen Jeesuksen syntymää? Jos tiesivät niin sano mikä se Jumalan nimi on.

- Minä poistan baalien nimet hänen huuliltaan, niitä ei enää mainita. (Hoosea 2:19)

"Itse ainakin,tunnen sen sydämessäni"

- Sydän on kaikkea muuta petollisempi ja toivoton. Kuka voi tuntea sen? (Jeremia 17:9)

- Joka luottaa omaan sydämeensä, se on typerä, mutta joka vaeltaa viisaudessa, se pääsee pakoon. (Sananlaskut 28:26)

Luotat siis omaan sydämeesi ja mielikuvitukseesi etkä tunne Jumalaa eikä Jumala tunne sinua?

- Minun lampaani kuuntelevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. (Johannes 10:27)

• Hei mitä tarkoittaa?

Tarkoittanet ns. ratkaisukristillisyyttä, joka korostaa henkilökohtaista uskonratkaisua. Tällainen ajatusmalli on vahvasti esillä monissa vapaissa suunnissa ja muutamissa kirkkomme herätyslikkeissäkin.

Itse korostan rippikouluissani ym opetuksissa enemmin kyllä kristinuskoon kasvamista. Nuoremme eivät elä missään uskontoneutraalissa kuplassa, vaan ovat saaneet juurtua kristinuskon arvomaailmaan niin kodin opetuksen kuin päiväkerhojen, varhaisnuortenkerhojen, koulujen uskonnonopetuksen ym kautta. Ehkä kasteessa saatu aarre on kadonnut ja rippikoulu onkin ns. kadonneen aarteen metsästystä.

Me ihmiset, kristityt olemme erilaisia ja uskoontulommekin on kaikilla erilainen. Toinen kasvaa ja kypsyy vähitellen, toinen tekee äkillisen uskonratkaisun.

t. Maarit-pappi

• Room.10:8-13 löytyy miten tullaan uskoon,,,,,Ja kysymys vaikka Maaritille, Eikö sua pelotta, mihin ihminen joutuu kuoleman jälkeen, kun on kaksi paikaa,mihin Raamattun mukaan mennään,? Taivas/helvetti, ja sen mukaan kannataa varmaan juliastaa suoraan Evankelimia! Kun uskoo Jeesukseen, ja tunnustaa suoraan sen ääneen,Uskon! Onko teillä hätä sieluista? Mulla on hätä, sen takia tätäkin nyt kirjoitan! meitä suomalaisia on 5.5 miljonna, ja sanotaan että kirkoon kuuluu melkein kaikki,, kunpa se olisi Taivaasta katsoen näin! Ja ollaan huolissaan kuitenki, että porukka lähtee kirkosta, ja koitetaan vippaskonteilla takaisin saada lampaita,...Nyt on aika rukoilla polvet lattiaassa että Jumala vetää pelastukseen.

• KUMPI VOITTAA ?
        aksu521 kirjoitti:

Room.10:8-13 löytyy miten tullaan uskoon,,,,,Ja kysymys vaikka Maaritille, Eikö sua pelotta, mihin ihminen joutuu kuoleman jälkeen, kun on kaksi paikaa,mihin Raamattun mukaan mennään,? Taivas/helvetti, ja sen mukaan kannataa varmaan juliastaa suoraan Evankelimia! Kun uskoo Jeesukseen, ja tunnustaa suoraan sen ääneen,Uskon! Onko teillä hätä sieluista? Mulla on hätä, sen takia tätäkin nyt kirjoitan! meitä suomalaisia on 5.5 miljonna, ja sanotaan että kirkoon kuuluu melkein kaikki,, kunpa se olisi Taivaasta katsoen näin! Ja ollaan huolissaan kuitenki, että porukka lähtee kirkosta, ja koitetaan vippaskonteilla takaisin saada lampaita,...Nyt on aika rukoilla polvet lattiaassa että Jumala vetää pelastukseen.

Katekismus vrt. RAAMATTU.

• M@k3

Jos elämä ei pysy oikein lapasessa niin tee ratkaisu ja anna se jonkin toisen ohjailtavaksi, monet lahkot ovat erittäin halukkaista vetelemään langoistasi.

• Jeesus on Herra !

" monet lahkot ovat erittäin halukkaista vetelemään langoistasi "

Kuten ateismi ? Totta.

Uskon ratkaisu tehdään kyllä JUMALALLE, ei ihmisille.

JESAJA 45
        Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.

• näin on
        Jeesus on Herra ! kirjoitti:

" monet lahkot ovat erittäin halukkaista vetelemään langoistasi "

Kuten ateismi ? Totta.

Uskon ratkaisu tehdään kyllä JUMALALLE, ei ihmisille.

JESAJA 45
        Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.

Valitettavasti nämä IHMISET edustavat lahkoissa aina jumalaa.

• ed.
        näin on kirjoitti:

Valitettavasti nämä IHMISET edustavat lahkoissa aina jumalaa.

No sinulla on sitten kokemusta lahkoista, mulla EI !

Mutta yleensä ihmisellä on AIVOT ja on sopivaa myös käyttää niitä.
        Raamattu on opas, ei ihmiset.

• tt11

Ratkaisu on kristinuskon vihamiesten meilellään käyttämä termi, koska sille on sälytetty kielteinen leima.

Kyse on kuitenkin siitä, että Jeesus asetti meille käskyn saarnata evankeliumia kaikille luoduille tarkoituksena, että mahdollisimman moni uskoisi tämän evankeliumin ja ottaisi uskon Jeesukseen vastaan.

Matt. 1:15 " "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." "

Ap. t 8 "12. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. "

• ???

Ratkaisusta puhuvat nämä uskovat itse, ei se ole muiden keksimä. Jeesus käski uskomaan häneen, mutta ratkaisusta hän ei puhunut mitään. Mitä se on?

• tt11
        ??? kirjoitti:

Ratkaisusta puhuvat nämä uskovat itse, ei se ole muiden keksimä. Jeesus käski uskomaan häneen, mutta ratkaisusta hän ei puhunut mitään. Mitä se on?

"Ratkaisusta puhuvat nämä uskovat itse, ei se ole muiden keksimä. Jeesus käski uskomaan häneen, mutta ratkaisusta hän ei puhunut mitään. Mitä se on?"

Ratkaisu on varmaan kristinuskon vihamiesten mielestä jotain väärää ! Tämän tarkemmin en osaa sanoa.

Kuitenkin yhä saarnaamme evankeliumia ja aina sitä vaan jotkut uskoo tämän evankeliumin ja ottavat sitten kasteen Jeesukseen.

Joh. 3:16

• ??? kirjoitti:

"Ratkaisusta puhuvat nämä uskovat itse, ei se ole muiden keksimä. Jeesus käski uskomaan häneen, mutta ratkaisusta hän ei puhunut mitään. Mitä se on?"

Kun ihmiselle tarjotaan evankliumin kautta pelastusta, ihmisen on tehtävä ratkaisu, haluaako hän ottaa tarjotun pelastuksen vastaan vai ei.
        Siinä on se ratkaisu. Jeesus ei vie ketään väkisin Taivaaseen. Jokaisen on itse tehtävä ratkaisu, haluaako hän pelastua vai ei.

• ???
        Jaakob kirjoitti:

Kun ihmiselle tarjotaan evankliumin kautta pelastusta, ihmisen on tehtävä ratkaisu, haluaako hän ottaa tarjotun pelastuksen vastaan vai ei.
        Siinä on se ratkaisu. Jeesus ei vie ketään väkisin Taivaaseen. Jokaisen on itse tehtävä ratkaisu, haluaako hän pelastua vai ei.

Jaakop

Jeesushan puhui uskomisesta, ei mistään "ratkaisusta"

• tt11
        ??? kirjoitti:

Jaakop

Jeesushan puhui uskomisesta, ei mistään "ratkaisusta"

"Jaakop

Jeesushan puhui uskomisesta, ei mistään "ratkaisusta" "

Olet oikeassa ! Ihminen päättää uskooko hän evankeliumin vai ei ! Uskooko hän Jeesukseen vai ei ? Jumala ei pelasta ketään väkisin. Päätöksentekoa voidaan kyllä kutsua myös ratkaisuksi.

• Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

"Jaakop

Olet oikeassa ! Ihminen päättää uskooko hän evankeliumin vai ei ! Uskooko hän Jeesukseen vai ei ? Jumala ei pelasta ketään väkisin. Päätöksentekoa voidaan kyllä kutsua myös ratkaisuksi.

Minä en ole mitään päättänyt tai ratkaissut ainakaan tässä uskomisasiassa. Olen ollut uskossa aivan pienestä lapsesta asti.

• ???
        tt11 kirjoitti:

"Jaakop

Osaatko kertoa mitä olet päättänyt (ratkaissut) uskoa? Mihin uskonliikkeeseen kuulut?

• tt11
        Ev. lut. kirjoitti:

Minä en ole mitään päättänyt tai ratkaissut ainakaan tässä uskomisasiassa. Olen ollut uskossa aivan pienestä lapsesta asti.

Kuulut siis niiden onnellisten joukkoon, joiden ei ole tarvinnut ryvettää itseään tässä pahassa maailmassa. Kaikilla meistä ei ole yhtä hyvin käynyt. Mutta Jumalan kiitos, niin olemme saaneet ottaa Jeesuksen vastaan sitten aikuisiällä. Ja rukouksemme onkin, että mahdollisimman moni tänäänkin ottaa vastaan uskon Jeesukseen. Amen

• tt11
        ??? kirjoitti:

Osaatko kertoa mitä olet päättänyt (ratkaissut) uskoa? Mihin uskonliikkeeseen kuulut?

Mun kohdalla olin hengellisessä kokouksessa jossa tunsin eka kertaa elämässä Pyhän hengen kosketuksen. Heti tunnistin, että tämä on se Jeesus mistä olen paljon kyllä kuullut puhuttavan. Ja heti myös tiesin, että tämä on sitä mitä haluan ja kun kysyttiin, että kuka haluaa pelastusvarmuuden, niin nostin käteni ylös. Senjälkeen saarnaaja sanoi meille, että näin sanoo Jeesus: "Se joka minun luokseni tulee, niin häntä en ulos heitä!". Tämä Jeesuksen lause tunkeutua syvälle minun rääkättyyn sieluuni ja sellainen hyvänolon tunne täytti koko olemukseni ja tiesin tulleeni uskoon Jeesukseen. Se oli onnellisin hetki elämässäni enkä ole kertaakaan sitä katunut. Onkin sanottu, että uskoontulo on ainut asia mitä kukaan ei ole koskaan katunut. Tässä näin todella lyhyesti.

• Ev. lut.
        tt11 kirjoitti:

Kuulut siis niiden onnellisten joukkoon, joiden ei ole tarvinnut ryvettää itseään tässä pahassa maailmassa. Kaikilla meistä ei ole yhtä hyvin käynyt. Mutta Jumalan kiitos, niin olemme saaneet ottaa Jeesuksen vastaan sitten aikuisiällä. Ja rukouksemme onkin, että mahdollisimman moni tänäänkin ottaa vastaan uskon Jeesukseen. Amen

Kyllä minä olen ryvettänyt itseäni tässä maailmassa ja ryvetän vastaisuudessakin. En ole synnitön. Syntiä olen tehnyt pienestä pitäen.

• uskonvarmuus???
        tt11 kirjoitti:

Mun kohdalla olin hengellisessä kokouksessa jossa tunsin eka kertaa elämässä Pyhän hengen kosketuksen. Heti tunnistin, että tämä on se Jeesus mistä olen paljon kyllä kuullut puhuttavan. Ja heti myös tiesin, että tämä on sitä mitä haluan ja kun kysyttiin, että kuka haluaa pelastusvarmuuden, niin nostin käteni ylös. Senjälkeen saarnaaja sanoi meille, että näin sanoo Jeesus: "Se joka minun luokseni tulee, niin häntä en ulos heitä!". Tämä Jeesuksen lause tunkeutua syvälle minun rääkättyyn sieluuni ja sellainen hyvänolon tunne täytti koko olemukseni ja tiesin tulleeni uskoon Jeesukseen. Se oli onnellisin hetki elämässäni enkä ole kertaakaan sitä katunut. Onkin sanottu, että uskoontulo on ainut asia mitä kukaan ei ole koskaan katunut. Tässä näin todella lyhyesti.

Missä uskossa oikein olet? Paavali puhuu kilpailusta ja voittopalkinnosta. Lähtökuopissa ja matkallakaan ei vielä tiedä pääseekö maaliin voittajana.

• tt11
        uskonvarmuus??? kirjoitti:

Missä uskossa oikein olet? Paavali puhuu kilpailusta ja voittopalkinnosta. Lähtökuopissa ja matkallakaan ei vielä tiedä pääseekö maaliin voittajana.

Uskossa Jeesukseen ! Paavali varoittaa hyvin ja viisaasti :)) Juoskaamme hyvä juoksu Kristuksen lähettiläinä. Amen

• ???
        tt11 kirjoitti:

Missä kohtaa oli se päätös tai ratkaisu? Sekö, että halusit "pelastusvarmuuden", mutta pelastumisen mistä?

• tt11
        ??? kirjoitti:

Missä kohtaa oli se päätös tai ratkaisu? Sekö, että halusit "pelastusvarmuuden", mutta pelastumisen mistä?

En tiedä teinkö päätöstä taikka ratkaisua. Kun ihminen kohtaa elävästi Herramme Jeesukseen, niin tahto seurata Häntä ikäänkuin tulee luonnostaan. Se Pyhän hengen kosketus oli niin voimakas ja selvä, että eihän siinä ihminen voi vastustaa.

• Uskonvarmuus???
        tt11 kirjoitti:

Uskossa Jeesukseen ! Paavali varoittaa hyvin ja viisaasti :)) Juoskaamme hyvä juoksu Kristuksen lähettiläinä. Amen

Kyse ei ole lähettiläistä vaan omasta kilpailusta:

1. Kor. 9:24
        Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.

"Uskonvarmuus" ei mielestäni sovi tähän ajatukseen. Oletko todella uskossa Jeesukseen?

• tt11
        Uskonvarmuus??? kirjoitti:

Kyse ei ole lähettiläistä vaan omasta kilpailusta:

1. Kor. 9:24
        Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.

"Uskonvarmuus" ei mielestäni sovi tähän ajatukseen. Oletko todella uskossa Jeesukseen?

"Oletko todella uskossa Jeesukseen?"

Tämä on Jumalan mun välinen asia. Todistukseni olen jo antanut !

• ???
        tt11 kirjoitti:

En tiedä teinkö päätöstä taikka ratkaisua. Kun ihminen kohtaa elävästi Herramme Jeesukseen, niin tahto seurata Häntä ikäänkuin tulee luonnostaan. Se Pyhän hengen kosketus oli niin voimakas ja selvä, että eihän siinä ihminen voi vastustaa.

"En tiedä teinkö päätöstä taikka ratkaisua."

Alatko perumaan aikaisemmin kertomaasi?

• tt11
        ??? kirjoitti:

"En tiedä teinkö päätöstä taikka ratkaisua."

Alatko perumaan aikaisemmin kertomaasi?

Uskoontulo tapahtuma on vähän samaa kuin rakastuminen. Vähän vaikeaa sanoa tehtiinkö siinä päätös tai ratkaisu rakastua. Nämä ovat vaikeasti selitettävissä olevia asioita. Nämä tulee itse kokea. Myös Jeesuksen tiedostaminen lähellä ja läsnäolevaksi persoonaksi ihan oikeasti, on asia mitä ei voi selittää. Sen vaan tietää eikä teologinen tai uskonnollinen ihminen voi tätä mitenkää käsittää.

Kuten Paavali asian totesi, että ei voinut vastustaa taivaallista näkyä - jokin siinä vaan vetää ihmisen puoleensa ja yhtäkkia huomaa olevansa uskossa Jeesukseen. Tapoja on miljoonia eikä tässä sääntöjä ole, toiset eivät ole huomanneet mitään, mutta kaikkia yhdistää se tietoisuus, että Jeesus Kristus on tästälähin ikuisesti Herrani ja Vapahtajani.

• ???
        tt11 kirjoitti:

Uskoontulo tapahtuma on vähän samaa kuin rakastuminen. Vähän vaikeaa sanoa tehtiinkö siinä päätös tai ratkaisu rakastua. Nämä ovat vaikeasti selitettävissä olevia asioita. Nämä tulee itse kokea. Myös Jeesuksen tiedostaminen lähellä ja läsnäolevaksi persoonaksi ihan oikeasti, on asia mitä ei voi selittää. Sen vaan tietää eikä teologinen tai uskonnollinen ihminen voi tätä mitenkää käsittää.

Kuten Paavali asian totesi, että ei voinut vastustaa taivaallista näkyä - jokin siinä vaan vetää ihmisen puoleensa ja yhtäkkia huomaa olevansa uskossa Jeesukseen. Tapoja on miljoonia eikä tässä sääntöjä ole, toiset eivät ole huomanneet mitään, mutta kaikkia yhdistää se tietoisuus, että Jeesus Kristus on tästälähin ikuisesti Herrani ja Vapahtajani.

Tärkeä kysymys:

Olitko ennen uskoontuloasi jo homojenvihaaja, vai iskostuiko se päähäsi vasta "ratkaisusi" myötä?

Paavalia ei mikään "jokin" vetänyt häntä puoleensa vaan kokemus oli niin raju että hän menetti näkönsäkin ja kuuli äänen "Minä olen Jeesus jota sinä vainoat"

• tt11
        ??? kirjoitti:

Tärkeä kysymys:

Olitko ennen uskoontuloasi jo homojenvihaaja, vai iskostuiko se päähäsi vasta "ratkaisusi" myötä?

Paavalia ei mikään "jokin" vetänyt häntä puoleensa vaan kokemus oli niin raju että hän menetti näkönsäkin ja kuuli äänen "Minä olen Jeesus jota sinä vainoat"

Homoja en ole vihannut koskaan. Olen kohdannut heitä paljon elämässäni ja hyvin ollaan toimeentultu :))

"Paavalia ei mikään "jokin" vetänyt häntä puoleensa vaan kokemus oli niin raju että hän menetti näkönsäkin ja kuuli äänen "Minä olen Jeesus jota sinä vainoat""

Hyvin ymmärsit mitä tuossa edellä jo toinkin esiin. Tapahtuman vaiheet vaan aina menee eritavalla eri ihmisten kohdalla. Ja toiset ei koe mitään.

• ???
        tt11 kirjoitti:

Homoja en ole vihannut koskaan. Olen kohdannut heitä paljon elämässäni ja hyvin ollaan toimeentultu :))

"Paavalia ei mikään "jokin" vetänyt häntä puoleensa vaan kokemus oli niin raju että hän menetti näkönsäkin ja kuuli äänen "Minä olen Jeesus jota sinä vainoat""

Hyvin ymmärsit mitä tuossa edellä jo toinkin esiin. Tapahtuman vaiheet vaan aina menee eritavalla eri ihmisten kohdalla. Ja toiset ei koe mitään.

Olen saanut sen käsityksen että kuulut johonkin vapaakirkkoon (helluntailaisuus?) vaikka et ole sitä pyynnöstäkään suoraan kertonut. Nehän vihaavat homoja ja homoseksuaalisuutta yli kaiken ja tuomitsevat nämä ihmiset helvettiin. Sanovat tätä sitten rakkaudeksi. Oletko poikkeus?

• tt11
        ??? kirjoitti:

Olen saanut sen käsityksen että kuulut johonkin vapaakirkkoon (helluntailaisuus?) vaikka et ole sitä pyynnöstäkään suoraan kertonut. Nehän vihaavat homoja ja homoseksuaalisuutta yli kaiken ja tuomitsevat nämä ihmiset helvettiin. Sanovat tätä sitten rakkaudeksi. Oletko poikkeus?

Käsityksiisi en vastaile !

Ihmisillähän on aina "niistä muista" tosi outoja käsityksiä joiden kautta sitten perustellaan se oma "viha". Vaikka olenkin surullinen, että tuollaisia kauheita asioita haudot päässäsi - se kuluttaa aivan liikaa energiaasi. Ja ihan turhaan.

• ???
        tt11 kirjoitti:

Käsityksiisi en vastaile !

Ihmisillähän on aina "niistä muista" tosi outoja käsityksiä joiden kautta sitten perustellaan se oma "viha". Vaikka olenkin surullinen, että tuollaisia kauheita asioita haudot päässäsi - se kuluttaa aivan liikaa energiaasi. Ja ihan turhaan.

Miksi et vastaa? Mitä salailet? Ovatko uskonlahkosi käsitykset päivänvaloa kestämättömiä?

• Uskonvarmuus???
        tt11 kirjoitti:

"Oletko todella uskossa Jeesukseen?"

Tämä on Jumalan mun välinen asia. Todistukseni olen jo antanut !

Et ole mitään "todistusta" täällä antanut missään ketjussa.

• +++
        ??? kirjoitti:

Miksi et vastaa? Mitä salailet? Ovatko uskonlahkosi käsitykset päivänvaloa kestämättömiä?

Olet ilmeisesti itse homo, sen käsityksen kirjoituksistasi saa. Ja mitä tulee tuohon lahkoon, niin sanoihan apostoli Paavali aikoinaan, että sitä tietä vaeltaen jota he (sen ajan kirkolliset) lahkoksi sanovat.

• ???
        +++ kirjoitti:

Olet ilmeisesti itse homo, sen käsityksen kirjoituksistasi saa. Ja mitä tulee tuohon lahkoon, niin sanoihan apostoli Paavali aikoinaan, että sitä tietä vaeltaen jota he (sen ajan kirkolliset) lahkoksi sanovat.

Te helluntailaiset olette merkillisiä. Ette vastaa suoriin kysymyksiin rehellisesti vaan allatte kiemurrella.

• se .--.
        ??? kirjoitti:

"Jeesus käski uskomaan häneen, mutta ratkaisusta hän ei puhunut mitään. Mitä se on? "
        Se uskominen HÄNEEN on juuri se ratkaisu.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 4
        Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

• lukija
        se .--. kirjoitti:

"Jeesus käski uskomaan häneen, mutta ratkaisusta hän ei puhunut mitään. Mitä se on? "
        Se uskominen HÄNEEN on juuri se ratkaisu.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 4
        Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

Huomaa että Jeesus ei sanonut: tehkää ratkaisu, vaan tehkää parannus.

• Hyväpuu

Usko Raamattuun,sieltä löydät Jumalan meille ilmaiseman tahtonsa. Etene askel kerrallaan,lopeta aluksi vaikka kiroilu.Kun kuulet lähimmäistesi kiroilevan,ole heistä huolissaan.

• mitä sitten?

En yleensä koskaan kiroile.

• kuuntele
        mitä sitten? kirjoitti:

En yleensä koskaan kiroile.

Usko on mielenlaatu, ei oma tekeminen ! Voit paranella itseäsi miten paljon tahansa, mutta se ei vie sinua sen lähemmäksi Jumalaa, eikä pelasta.

Kun annat elämäsi Jeesukselle, hän antaa sinulle uuden hengen joka on Jumalan mielen mukainen.

Hesekielin kirja 36 luku
        26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.

http://www.armontalo.org/saarnat/mp3/2013_01_27_klo_11.00_Graham_Turner-40kbps.mp3

Tässä puhuja kertoo juuri siitä , mitä on ennen uskoontuloa ja mitä sen jälkeen.

• Hyväpuu

Mitä sitten. Tästä on hyvä jatkaa. Älä usko kirkkoa ja yhteiskuntaa seksuaaliopetuksessa. Jumala on antanut yhdyselämän lahjaksi ainoastaan miehen ja naisen väliseen avioliittoon.Se on Pyhä asia,josta meidän tulee pitää kiinni.Se on siunaukseksi elämällemme.

• mitä sitten?

En ole homokaan.

• Hyväpuu

Pysy nöyränä,älä kuuntele niitä,jotka puhuvat vastoin Raamattua,ole uskollinen vain todelliselle Jumalan sanalle,mita enemmän joku tulkitsee,sitä kauemmaksi ajaudumme totuudesta.Rukoile,puhu Jumalalle omin sanoin Hän kuulee varmasti ja vastaa yleensä heti,tai antaa johdatuksen eteenpäin. Näillä sivuilla on todella paljon totuutta,joita on ilo lukea,roskapuheet voi jättää omaan arvoonsa. Entä sitten. Toivon että näillä eväillä saat hieman hahmotettua,mitä tarkoittaa Jumalan seuraaminen. Siunausta elämääsi,kiitos.

• kristitty45,501%

lukija, ex kräsäläinen, vivamossa, taivastiellä vivamossa, häirikköuskis, zelig (rek) hekikaveri, kristitty45, varmuudella kirjoitustyylisi mukaisia avauksia, sut tunnistaa AINA, kun avaat " sanaisen arkkusi ", etkö itse huomaa sitä ?

Vastaa kerrankin rehellisesti, mikä sinua riepoo ns. viidennessä herätysliikkeessä, niitähän on enemmän kuin viisi ?

• toisinaan täällä

Mielenkiintoista. Olen kuullut hyvin vähän tällaista. Sen sijaan tällä palstalla on kyllä esiintynyt ihmisiä, jotka suorastaan vainoavat joitain "ratkaisukristittyjä".

Itse en ole tullut uskoon, usko ehkä tullut minuun tai sitten asiat vain hiljalleen avautuneet. Toki mielenkiintoinen tämä on tämä uusi vainon kohde.

Ilmeisesti jostain pienestä lumipallosta on tullut valtavan kokoinen, kun juttua on riittävästi toistettu. Itse suvaitsen että joku tulee uskoon, vaikka en itse sellaista ole kokenut.

Hyvä esimerkki on kuuluisan (maailmallakin) edesmenn. Kalevi Lehtisen tekeminen pahantekijäksi tämän perusteella. Hän ilmeisesti tuli uskoon, eli teki jonkinlaisen kauhistuttavan rikoksen.

Kyllä ihmiset ovat sitten suvaitsemattomia, että kyllä meillä kristityillä on paljon vielä opittavaa.

• Miksi valehtelette?

Älä sinäkään valehtele! Ei täällä kukaan evankelista Lehtistä pahantekijäksi ole sanonut. Viidesläisiäkö edustat? Voiko teiltä edes odottaa totuuden puhumista? Oletteko kaikki samanlaisia?

• toisinaan täällä
        Miksi valehtelette? kirjoitti:

Älä sinäkään valehtele! Ei täällä kukaan evankelista Lehtistä pahantekijäksi ole sanonut. Viidesläisiäkö edustat? Voiko teiltä edes odottaa totuuden puhumista? Oletteko kaikki samanlaisia?

En ole mikään viidesläinen, vaan ns. suvaitsevainen kristitty. Siedän vähän muitakin käsityksiä. En ole kons. enkä lib. En ole koskaan ollut missään herätysliikkeessä, enkä missään muussakaan. Täysin tavallinen perusluterilainen, K. Lehtinen on suuresti arvostamani kansainvälinen evankelista, nyt edesmennyt, enkä aio vain ymmärtää hänen parjaamistaan ja sillä siisti. Olen tainnut lukea pari kirjaa häneltä.

Ymmärrän jos täällä joku suuttuu Pertsan ja Balttiksen juttuihin, mutta en todellakaan tätä Kalevi Lehtisen parjaamista.

• tt11
        toisinaan täällä kirjoitti:

En ole mikään viidesläinen, vaan ns. suvaitsevainen kristitty. Siedän vähän muitakin käsityksiä. En ole kons. enkä lib. En ole koskaan ollut missään herätysliikkeessä, enkä missään muussakaan. Täysin tavallinen perusluterilainen, K. Lehtinen on suuresti arvostamani kansainvälinen evankelista, nyt edesmennyt, enkä aio vain ymmärtää hänen parjaamistaan ja sillä siisti. Olen tainnut lukea pari kirjaa häneltä.

Ymmärrän jos täällä joku suuttuu Pertsan ja Balttiksen juttuihin, mutta en todellakaan tätä Kalevi Lehtisen parjaamista.

Kuten sanoin tuolla toisessa ketjussa, niin Kalevi Lehtinen oli yksi rakkaudellisimpia ja Kristukselle uskollisimpia pappeja.

• Kysymys
        tt11 kirjoitti:

Kuten sanoin tuolla toisessa ketjussa, niin Kalevi Lehtinen oli yksi rakkaudellisimpia ja Kristukselle uskollisimpia pappeja.

Miten se sinun mielestäsi ilmeni? Ainakaan palstalle linkitetty videonpätkä ei sitä kertonut.

• höh!
        toisinaan täällä kirjoitti:

Mutta sinäkään et voi kertoa sitä miten täällä on idoliasi parjattu, vai kuinka? Miksi kerrot tällaista hölynpölyä täällä vaikka kukaan ei ole edes moittinut millään tavalla kyseistä saarnamiestä.

• adrs
        tt11 kirjoitti:

Kalevi Lehtisen evankeliointikokoukseen minunkin oli lopulta mentävä ja siellä 15 v sitten toteutui toiveeni päästä yhteyteen Jeesuksen kanssa.

Matt 18:19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

• 1xuusi
        Miksi valehtelette? kirjoitti:

"Miksi valehtelette"
        Ei siellä juuri pahantekijä-nimitystä ole käytetty mutta epäasiallista se on.

En viitsi tuolta ketjusta lainausta ottaa kun en oikein tiedä mikä peli täällä on tämän asian suhteen menossa. Jokainen voi käydä lukaisemassa ketjun itse.

Tämä parjaamiskeskustelu alkaa jo sinänsa tuntua ikävältä ja ko. henkilöä mustamaalaavalta. Eiköhän pitäisi hiljentää se.

Välillä tuntuu, että jotkut keskustelut ovat ikäänkuin "nettinäytelmia", joissa on vain muutama näyttelijä (keskustelija) mutta monta roolia ja naamiota (samalla tyypillä monta nimimerkkiä samassa keskustelussa)

• tt11
        Kysymys kirjoitti:

Miten se sinun mielestäsi ilmeni? Ainakaan palstalle linkitetty videonpätkä ei sitä kertonut.

Hän teki työtään Herramme evankeliumin julistamiseksi ja hoiti lähimmäisiään rakastaen heitä kuin Kristus seurakuntaansa rakastaa. Kaikessa toiminnassaan keskipiste ja julistus oli Jeesus.

• Sapere aude
        1xuusi kirjoitti:

"Miksi valehtelette"
        Ei siellä juuri pahantekijä-nimitystä ole käytetty mutta epäasiallista se on.

En viitsi tuolta ketjusta lainausta ottaa kun en oikein tiedä mikä peli täällä on tämän asian suhteen menossa. Jokainen voi käydä lukaisemassa ketjun itse.

Tämä parjaamiskeskustelu alkaa jo sinänsa tuntua ikävältä ja ko. henkilöä mustamaalaavalta. Eiköhän pitäisi hiljentää se.

Välillä tuntuu, että jotkut keskustelut ovat ikäänkuin "nettinäytelmia", joissa on vain muutama näyttelijä (keskustelija) mutta monta roolia ja naamiota (samalla tyypillä monta nimimerkkiä samassa keskustelussa)

Mitä tarkoitat "parjaamisella? Minusta koko tämän palstan olemassaolon ajan on käyty ateistien ja ja homojen kimppuun sellaisella kielenkäytöllä joka on täysin sopimatonta ja ala-arvoista ja ihmisarvoa loukkaavaa. Myös papit ovat saaneet siitä osansa vaikka ovat hyvin sivistyneesti täällä pyrkineet vastaamaan. Mutta kun täällä aloitetaan aivan asiallinen keskustelu jonkun fundissaarnaajan opeista, alkavat fundikset huutaa jo sukupuolielinten nimiäkin kiihkossaan. Onko tämä sitä ilosanomaa jota he haluavat julistaa täällä? On vaikea kuvitella mikä olisi heidän mielestään sitten sitä surusanomaa.

• Homomies1
        tt11 kirjoitti:

Lehtinen vihasi homoja kuin Perkele.

• Hhömm!
        Homomies1 kirjoitti:

Lehtinen vihasi homoja kuin Perkele.

No ei vaikuta kovin Jeesusta seuraavalta kristityltä. Oli joku muu uskovainen. Homovihauskova,

• tt11
        Hhömm! kirjoitti:

No ei vaikuta kovin Jeesusta seuraavalta kristityltä. Oli joku muu uskovainen. Homovihauskova,

Kyllä oli Jeesuksen seuraaja ihan oikeasti. Kalevi Lehtinen ei osannut vihata ketään, koska oli Jeesuksen seuraaja. Jeesushan kieltää jopa vihamiesten vihaamisen eikä homoissa ole mitään vihattavaa - evankelioitavaa kylläkin.

• tt11
        Sapere aude kirjoitti:

Mitä tarkoitat "parjaamisella? Minusta koko tämän palstan olemassaolon ajan on käyty ateistien ja ja homojen kimppuun sellaisella kielenkäytöllä joka on täysin sopimatonta ja ala-arvoista ja ihmisarvoa loukkaavaa. Myös papit ovat saaneet siitä osansa vaikka ovat hyvin sivistyneesti täällä pyrkineet vastaamaan. Mutta kun täällä aloitetaan aivan asiallinen keskustelu jonkun fundissaarnaajan opeista, alkavat fundikset huutaa jo sukupuolielinten nimiäkin kiihkossaan. Onko tämä sitä ilosanomaa jota he haluavat julistaa täällä? On vaikea kuvitella mikä olisi heidän mielestään sitten sitä surusanomaa.

Ainakaan uskovat eivät ole käyneet homoken kimppuun kertaakaan ! Jumalan sanaa on sellaisenaan siteerattu - ja tämä on taasen hyvä teko. Itseasiassa paras rakkaudenteko mitä yleensäkään ihmiselle voi tehdä.

• kristitty45,045

Ettehän tunnu ymmärtävän Kalevi Lehtisen missiota, menkää trollit vähän itseenne, noi jutut Lehtisestä ovat p**kan jauhamista, totuutta ei nimeksikään ?

• Ex-viidesläinen

Kun teidän juttujanne vähän tonkii niin alatte nimittelemään ihmisiä jotka ovat aidosti kiinnostuneita asioista. Muuta ette osaa. Hävetkää!

• exkuudeslainen
        Ex-viidesläinen kirjoitti:

Kun teidän juttujanne vähän tonkii niin alatte nimittelemään ihmisiä jotka ovat aidosti kiinnostuneita asioista. Muuta ette osaa. Hävetkää!

Sontatukio itse ilmoittauitui ; )

• ratkaisun tehnyt

Olen tehnyt ratkaisun. Kääntynyt synnin teiltä Jumalan puoleen ja Hän on armahtanut minua Jeesuksen sovitustyön tähden. Suotta ei sanota "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Se on paras ratkaisu minkä voitte elämässänne tehdä.

• totuus

eivät kaikin hell-lahkon vanhemmistot vaadi parannuksen tekoa, saa kuulua seurakuntaan ja jatkaa syntejä

• Hyväpuu

Ratkaisun tehnyt. Onnittelut,näytät esimerkilläsi mitä tarkoittaa Jeesuksen seuraaminen,miten kaikki on yksinkertaista. Kenellekään ei pitäisi olla epätietoista mistä on kysymys,kuka vain kaipaa pelastusta.

• vapaana

hihhulilahko on kuin kärpäspaperi, siihen jäävät kii ja ovat katkeria kun eivät pääse irti, yrittävät saada lisää tarttumaan, mutta hyvin harva pääsee irti. sitten paperi heitetään tuleen

• Kääntynyt

"Missä olet ihminen". Käännytkö Jumalan puoleen jos Jumala kutsuu?
      Mitä teet? Ratkaisu = kääntyminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7229
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3821
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3420
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2562
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      2366
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2352
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2246
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2149
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1878
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      40
      1809
    Aihe