äidit ja isät kellä on tosi aktiivinen/liikkuvainen vauva...

syöttötuoli asiaa

Mitä syöttötuolia käytätte?

:)

22

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perustuoli

      Tavallista, mutta lasta pitää vahtia, eikä jättää hetkeksikään ilman valvontaa syöttötuoliin.

      • alkup

        No eiköhän jokainen vastuuntuntoinen äiti ja isä sen tajua. Eipä käynyt ainakaan minulla edes mielessä että joku tuommoista päässään pyörittelee ja ihan vaivautuu siitä kirjottamaan tänne!
        "Tavallista" eli puista kehikko tuolia, jota on käytetty iät ja ajat en itse suosi. Kaatuu helposti. Taittuva ihan ok, se on tukevampi taitettuna. Mutta en nyt hae matalaa syöttötuolia vaan semmoista joka on pöydän korkuinen.

        Ajatuksena on hankkia joku TUKEVA malli ja siksi kyselen täällä josko jollain on joku tukeva malli mitä en ollut itse tullut ajatelleeksi. Jotain sellaista minkä ei tarvitse pelätä kaatuvan lapsen siinä äkkiliikkeitä tehdessä. Eli toisin sanoin semmoinen mitä ei tarvitse pitää KIINNI JATKUVASTI, koska minulla ei ole kolmea kättä.


      • Perustuoli
        alkup kirjoitti:

        No eiköhän jokainen vastuuntuntoinen äiti ja isä sen tajua. Eipä käynyt ainakaan minulla edes mielessä että joku tuommoista päässään pyörittelee ja ihan vaivautuu siitä kirjottamaan tänne!
        "Tavallista" eli puista kehikko tuolia, jota on käytetty iät ja ajat en itse suosi. Kaatuu helposti. Taittuva ihan ok, se on tukevampi taitettuna. Mutta en nyt hae matalaa syöttötuolia vaan semmoista joka on pöydän korkuinen.

        Ajatuksena on hankkia joku TUKEVA malli ja siksi kyselen täällä josko jollain on joku tukeva malli mitä en ollut itse tullut ajatelleeksi. Jotain sellaista minkä ei tarvitse pelätä kaatuvan lapsen siinä äkkiliikkeitä tehdessä. Eli toisin sanoin semmoinen mitä ei tarvitse pitää KIINNI JATKUVASTI, koska minulla ei ole kolmea kättä.

        Meillä oli tavallinen, siis sellainen vanhanaikainen perusmalli, jossa on tukevat jalat. Ei kaadu sitten millään. Tekisi mieli kysyä yhtä juttua, mutta jääköön... :D

        http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.syottotuoli.com/wp-content/uploads/2007/12/syottotuoli_taittuva.jpg&imgrefurl=http://www.syottotuoli.com/syottotuolit/syottotuoli-taittuva/&h=523&w=350&sz=59&tbnid=MfiOGTO5ZO3ptM:&tbnh=90&tbnw=60&zoom=1&usg=__odKZZKyusU0_GyGvus9TYgZSJEY=&docid=ahCTqX6AeTb_DM&sa=X&ei=aLgGUeycFe744QSrs4CYBA&ved=0CFYQ9QEwAg&dur=1113


      • lkup
        Perustuoli kirjoitti:

        Meillä oli tavallinen, siis sellainen vanhanaikainen perusmalli, jossa on tukevat jalat. Ei kaadu sitten millään. Tekisi mieli kysyä yhtä juttua, mutta jääköön... :D

        http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.syottotuoli.com/wp-content/uploads/2007/12/syottotuoli_taittuva.jpg&imgrefurl=http://www.syottotuoli.com/syottotuolit/syottotuoli-taittuva/&h=523&w=350&sz=59&tbnid=MfiOGTO5ZO3ptM:&tbnh=90&tbnw=60&zoom=1&usg=__odKZZKyusU0_GyGvus9TYgZSJEY=&docid=ahCTqX6AeTb_DM&sa=X&ei=aLgGUeycFe744QSrs4CYBA&ved=0CFYQ9QEwAg&dur=1113

        Kyllä meillä saatiin se nurin. Valitettavasti. Muut lapset eivät sitä kaataneet, niin kyin itse sen sanoit: ei sitten millään. Kiitos linkistä kaikesta huolimatta, mut ei ole tätä muksua varten se tooli.


    • sryj

      Ei mallilla niin väliä, mutta kannattaa hankkia lapselle valjaat tuoliin. :)

      • alkup

        Kiitos asiallisesta vastauksesta :) Valjaat mulla jo onkin, mutta niinku jo tuossa kirjottelin niin se kaatuminen enemmän on huolenaiheena.


      • sryj
        alkup kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta :) Valjaat mulla jo onkin, mutta niinku jo tuossa kirjottelin niin se kaatuminen enemmän on huolenaiheena.

        No, tripp trapp ainakin on tukeva. Ihan heti en kyllä itsekään saisi sitä kaatumaan. Kallishan se on, mutta käytettynäkin voi ostaa. Meillä kylläkin on Tripp Trappin ns. halpakopio Emma-tuoli, ihan tukevan tuntuinen tuoli sekin. Ei kylläkään niin tukeva ja kestävä, kuin Tripp Trapp.


      • alkup
        sryj kirjoitti:

        No, tripp trapp ainakin on tukeva. Ihan heti en kyllä itsekään saisi sitä kaatumaan. Kallishan se on, mutta käytettynäkin voi ostaa. Meillä kylläkin on Tripp Trappin ns. halpakopio Emma-tuoli, ihan tukevan tuntuinen tuoli sekin. Ei kylläkään niin tukeva ja kestävä, kuin Tripp Trapp.

        Okei, kiitos vinkistä :)


      • alkup
        alkup kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta :) Valjaat mulla jo onkin, mutta niinku jo tuossa kirjottelin niin se kaatuminen enemmän on huolenaiheena.

        mitä ihmettä te ihmiset mietitte ku miinus peukkuja laitatte? eikö keskustelupalstat nimen omaan ole sitä varten että jaetaan kokemuksia ja kysellään muidenkin mielipiteitä! On kumma... mitähän tässäkin oli niin pahaa että -2, se että pelkät valjaat eivät riittäneet? ? ?


      • äippäx2p
        alkup kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta :) Valjaat mulla jo onkin, mutta niinku jo tuossa kirjottelin niin se kaatuminen enemmän on huolenaiheena.

        meillä on tukeva, alaspäin levenevä mallinen puutuoli,merkkiä en tiiä,ostin käytettynä,eikä tuossa lue (ei siis se perinteinen taitettava malli).meillä on semmonen touhottaja kans tuo pikku syömäri,valjailla on penkissä kiinni ja penkki kiilattu pöydän ja seinän väliin (on siis pöydän päässä ns. isäntänä ).lisäks vois kiinnittää jaloista (siis tuolin jaloista :) ) pöydän jalkoihin vaikka vöillä tai huiveilla yms. millä nyt voi sitoa kiinni.


    • !!!

      MIKS EN YMMÄRRÄ MIKSI TÄTÄ ON PEUKUTETTU ALASPÄIN ??? Eikö tää oo asiallinen kysymys?!!!!!!!!!

    • alkup

      Miks tätä on peukutettu alas päin!!!? En nyt ymmärrä, onko tää jonku mielestä tyhmä kysely vai jotenkin epäasiallinen!???!!!!!

      • Hipsu1234

        Meilläkin kahdella elohopealla käytössä olleet stokken tripp trapit.
        Tosinhyvät, ei kaadu eikämpääse mukelo keinottelemaan itseään tuolissa seisomaankaan kun turvakaari on sen verran ahdas ettei saa jalkoja nostettua.
        Elinei tarvierillisiä valjaita. Lisäksi menee pitkään kun kasvaa lapsen mukana. Meilläkin esikko täyttää viisi ja tripp trapp on mitä mainioin kun on koko ajan ollut sopivan kokoinen.
        Ehdottomasti suosittelen stokkea!


      • alkup
        Hipsu1234 kirjoitti:

        Meilläkin kahdella elohopealla käytössä olleet stokken tripp trapit.
        Tosinhyvät, ei kaadu eikämpääse mukelo keinottelemaan itseään tuolissa seisomaankaan kun turvakaari on sen verran ahdas ettei saa jalkoja nostettua.
        Elinei tarvierillisiä valjaita. Lisäksi menee pitkään kun kasvaa lapsen mukana. Meilläkin esikko täyttää viisi ja tripp trapp on mitä mainioin kun on koko ajan ollut sopivan kokoinen.
        Ehdottomasti suosittelen stokkea!

        Kiitos. Tätä mennää testaan :)


    • herg

      Meillä on käytössä Geutherin tuoli (en mene vannomaan, että kirjoitetaan juuri noin) ja se on ainaki tukeva, saatavissa vöilläkin, mutta meillä on hidastanu hyvästi se, että tuolin oman pöytätason asentaa niin lähelle istuinosaa, ettei sieltä mahdu venkoilemaan pois.

      • tyytyväinen

        Meilläkin on Geuther ja vs. tripp trappiin, on mielestäni vieläkin tukevampi. Hyvä, kun Geutherissa on se oma pöytätaso ja ne käsinojat, jotka hidastaa lasta kyllä kummasti ja on toimivat vielä sittenkin, kun lapsi on isompi eikä tartte enää syöttötuolia. Rauhottuu paremmin paikalleen, kun pukkaa tuolin pöytää vasten (kunnes sitten oppii pukkaamaan tuolin kauemmaksi, mutta meillä tätä on hidastanu muovimatto tuolin alla).


    • babykikcs

      mä mietin myös sitä emman versiota , kun tripp trapp on mun mielestä kyllä aivan järjettömän hintainen kun kaikki osat maksaa erikseen. ja juu käytettynä saa mutta mä olen todella huono ostelemaan netistä mitään. se Emma taitaa olla ihan käypä peli myös? meillä myös sellainen hulivili että

      • emmalainen

        Meillä on Emma ja kyllä tuo varsin tukeva on mun mielestä. Turvakaari on lisäksi sopivan ahdas, että ei pääse kovin helposti siinä viuhtomaan joka suuntaan. Käy ihmeessä vauvan kanssa katsomassa ja testaamassa jossain lastentarvikeliikkeessä, saahan niitä tuoleja koeistuakin. :)


    • svan-syöttötuoli

      Meillä on tällainen http://www.lastenturva.fi/tuote/svan-syöttötuolin-tarjouspaketti-espresso-sis-tuolin-turvakaaren-ja-pöydän/84128301paketti/

      Olen ollu tosi tyytyväinen. Huuto.netistä saa halvemmalla :)

    • Sirena.-

      Hain porukoilta syöttötuolin, missä olen itse istunut. Nimi on Hokus pokus. Malli on vanha, enkä tiedä valmistetaanko enää. Mutta sama tuoli on kestänyt tähän mennessä 9 lasta.siitä samasta tuolista saa kääntänäillä keinun ja "askartelupöydän". Sopii siis mainiosti meidän pieneen kämppään. Ihmettelen suuresti miksei enää valmisteta

      • Sirena--

        Googletin hieman. On vissiin ruotsalainen tuoli. Rajan takaa siis voi ainakin ostaa


      • piippi2

        valmistetaan ja retronaki..saatavana uudet penkit, ratti ja ne teipit ratin viereen ;) paras syöttötuoli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe