Lastenlapset kouluun....

Pelkuri mummi

ja vielä turvallisesti.. koulu kyyditys on jätetty aina vain iäkkäimpien harteille MIKSI kysyy tämä mummi. Politiikot on vanhoja konkareita ja jos niitä ajoja ei kahmita itselle niin kyllä naapuri pitäjässä on jo hyvä vanha "kamu" jolla on taksi lupa ajakoon hän. Näin se menee ympäri Suomenniemen ja ainakin meillä päin. Yli 60:set ja jo lähemmäs 70:tä huolehtii joka päivä lasten turvallisuudesta ja jos itse ei juuri sinä päivänä jaksa laitetaan muija rattiin jos se muija nyt sitten on sairastellut viimiset 20:tä vuotta niin entäpä sitten nehän on vain naapurin kakaroita kun kuskataan. Luulisi ammatti miehillä olevan sen verran järkee että huomaisivat ettei ne hoksottimet enää toimi niinkuin ennen, kun sen huomaa itsestäkin kuinka raskasta on aamusin ajella leivän syrjään. Ja minä en ole vastuussa kuin itsestäni ja toistaseksi ollut terveenäkin. Kuuluttaisinkin ammattiautoilijoiden vastuuntunnon perään, se on sitten myöhäistä pusertaa kun on sonnat housuissa, tai itkeä ja katua menetettyjen lasten takia. Olisi kiva kuulla mitä mieltä nämä nk. suharit on itse. Eikö löydy ajajia 25-60. Mummut ja papat pois paanoilta. Kirjottakaa kommentteja, vastaan voimieni mukaan. Mummi

1

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MUMMELI1

Yleensähän kunnat/kaupungit kilpailuttavat koululaisten kyyditykset.Kuka halvimmalla ajaa hän saa.
      Ehkäpä nämä vanhat autoilijat,epäystävällisemmät ja peräkammarin pojat tunnetaan jo pienillä paikkakunnilla ,eivätkä he saa tarpeeksi tilaus kyytejä,Niinpä heidän halpatarjouksensa voittaa kilpailun ja kostautuu koululaisille.
      Itse huomasin saman kun olin koulussa töissä ja saattelin lapsia takseille. Näitä kovakorvaisia sai aina komentaa tuuvavöiden käyttöön ja nämä unohtelivat asioita.Piti aina olla lappu kouraan jos tuli muutoksia jos sittenkään tuli homma joten kuten tehtyä.
      Sama pätee nyt kun käytän vammaispalvelutaksia.
      Halvimman tarjouksen tehneet ovat saaneet kyydit ajettavakseen ja nämä henkilöt ovat erittäin epäsopivia tähän hommaan.
      Minullakin muuttui tämä ja vuosia kestäneen ystävällisen ja hyvän taksin sain vaihtaa epäkohteliaaseen huonomuistiseen ja tylyyn ajuriin. Pakko on kun hän on minun ensisijainen kuljettajani ,siis antanut isoimman alennuksen .
      Siitä ovat kaikki samaa mieltä ja on valitettukin ,muuttei auta . Sama asia koulukuljetuksissa. Samoin pelkäsimme aikoinaan lasten puolesta kun vanhat kuskit ajoivat ja valittettinkin rehtorille mutta hän oli voimaton .Oli pakko säästää jaottaa halvimmat kyyditsijät .
      Aivan syrjäkylillä kylän ainoat taksit kyllä ovat ystävällisiä ja mukavia ,mutta heilläkin saattaa jo joskus ikää olla liikaa.
      Muistelen ikärajan olevan 70 ,mutta senkin saa poikkeusluvalla ylittää??!!.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49