Lastenlapset kouluun....

Pelkuri mummi

ja vielä turvallisesti.. koulu kyyditys on jätetty aina vain iäkkäimpien harteille MIKSI kysyy tämä mummi. Politiikot on vanhoja konkareita ja jos niitä ajoja ei kahmita itselle niin kyllä naapuri pitäjässä on jo hyvä vanha "kamu" jolla on taksi lupa ajakoon hän. Näin se menee ympäri Suomenniemen ja ainakin meillä päin. Yli 60:set ja jo lähemmäs 70:tä huolehtii joka päivä lasten turvallisuudesta ja jos itse ei juuri sinä päivänä jaksa laitetaan muija rattiin jos se muija nyt sitten on sairastellut viimiset 20:tä vuotta niin entäpä sitten nehän on vain naapurin kakaroita kun kuskataan. Luulisi ammatti miehillä olevan sen verran järkee että huomaisivat ettei ne hoksottimet enää toimi niinkuin ennen, kun sen huomaa itsestäkin kuinka raskasta on aamusin ajella leivän syrjään. Ja minä en ole vastuussa kuin itsestäni ja toistaseksi ollut terveenäkin. Kuuluttaisinkin ammattiautoilijoiden vastuuntunnon perään, se on sitten myöhäistä pusertaa kun on sonnat housuissa, tai itkeä ja katua menetettyjen lasten takia. Olisi kiva kuulla mitä mieltä nämä nk. suharit on itse. Eikö löydy ajajia 25-60. Mummut ja papat pois paanoilta. Kirjottakaa kommentteja, vastaan voimieni mukaan. Mummi

1

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MUMMELI1

Yleensähän kunnat/kaupungit kilpailuttavat koululaisten kyyditykset.Kuka halvimmalla ajaa hän saa.
      Ehkäpä nämä vanhat autoilijat,epäystävällisemmät ja peräkammarin pojat tunnetaan jo pienillä paikkakunnilla ,eivätkä he saa tarpeeksi tilaus kyytejä,Niinpä heidän halpatarjouksensa voittaa kilpailun ja kostautuu koululaisille.
      Itse huomasin saman kun olin koulussa töissä ja saattelin lapsia takseille. Näitä kovakorvaisia sai aina komentaa tuuvavöiden käyttöön ja nämä unohtelivat asioita.Piti aina olla lappu kouraan jos tuli muutoksia jos sittenkään tuli homma joten kuten tehtyä.
      Sama pätee nyt kun käytän vammaispalvelutaksia.
      Halvimman tarjouksen tehneet ovat saaneet kyydit ajettavakseen ja nämä henkilöt ovat erittäin epäsopivia tähän hommaan.
      Minullakin muuttui tämä ja vuosia kestäneen ystävällisen ja hyvän taksin sain vaihtaa epäkohteliaaseen huonomuistiseen ja tylyyn ajuriin. Pakko on kun hän on minun ensisijainen kuljettajani ,siis antanut isoimman alennuksen .
      Siitä ovat kaikki samaa mieltä ja on valitettukin ,muuttei auta . Sama asia koulukuljetuksissa. Samoin pelkäsimme aikoinaan lasten puolesta kun vanhat kuskit ajoivat ja valittettinkin rehtorille mutta hän oli voimaton .Oli pakko säästää jaottaa halvimmat kyyditsijät .
      Aivan syrjäkylillä kylän ainoat taksit kyllä ovat ystävällisiä ja mukavia ,mutta heilläkin saattaa jo joskus ikää olla liikaa.
      Muistelen ikärajan olevan 70 ,mutta senkin saa poikkeusluvalla ylittää??!!.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2112
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1765
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      233
      1250
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      940
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      925
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      842
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      111
      751
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      688
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      686
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    Aihe