Kaljatölkkien, limsatölkkien avausnipsut talteen :)

VirkkaajaDIY

Löysin aivan ihanan juomatölkkien nipsuista virkatun laukun ohjeen ja vaikka mitä muita ohjeita,, mutta nipsuja tarvittaisiin useampi sata ja nyt kysynkin onkohan suomessa myynnissä tölkkienavausnipsuja, tai pitääkö vaan alkaa keraamaan yksi kerralaan,, ebaystä löysin nipsuja mutta postitus suomeen myyjältä mahdotonta,,,

32

5457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalja-Hemmo

      Nyt ei siittä auta muu ku ruveta kittaammoon kaljjoo.

    • ootko tyhmä?

      Todella hienoa kierrätysaskartelua (ja -ajattelua), jos erikseen tehtäisiin noita lenksuja ihan vaan askartelua varten.... idiootteja ovat ihmiset joskus.

      • Voijeesuss!!

        Voi jeesus kristus.. Minkä takia sen pitäisi olla juuri KIERRÄTYSaskartelua? Ei varmaan saisi helmikorujakaan tehdä, ellei helmet ole väsätty jostain jätemateriaalista.
        Jo, ja samalla vaatteet on hyvä tehdä vanhoista lattialuutuista. Kaikki muu on EPÄEKOLOOKISTA ja moraalitonta!

        XDDDD


      • hth**
        Voijeesuss!! kirjoitti:

        Voi jeesus kristus.. Minkä takia sen pitäisi olla juuri KIERRÄTYSaskartelua? Ei varmaan saisi helmikorujakaan tehdä, ellei helmet ole väsätty jostain jätemateriaalista.
        Jo, ja samalla vaatteet on hyvä tehdä vanhoista lattialuutuista. Kaikki muu on EPÄEKOLOOKISTA ja moraalitonta!

        XDDDD

        Ei ollut ehkä nimimerkiltä "ootko tyhmä?" kovin rakentava sävy, mutta periaatteessa olen samaa mieltä hänen kanssaan. Nämä tölkinavaimista tehdyt jutut on nimenomaan kehitelty kierrätysideana. Jos näen jollakulla sellaisista tehdyn laukun , oletan sen olevan kierrätettyä tavaraa.

        Kierrätystuotteiden ideana on ollut jatkojalostaa roskaa ja vähentää siten raaka-aineiden louhintaa ja energiankulutusta. Jos kierrätysideoita aletaan tehdä uusista materiaaleista, se on vain kulutusta puhtaimmillaan. Todella typerää ja itsekästä. "TAHTOOOOO tommosen laukun kun se on hieno...mut en viitti ja osaa hankkia matskuja joita on yltäkyllin tarjolla, jos vaan pikkuisen yrittää. "Silloin pitäisi vaan ostaa se laukku suoraan joltain yritteliäältä kierrätysihmiseltä.

        Alumiinin jalostus on energiasyöppöä ja sitä louhitaan maisemaa ja luontoa tuhoavilla avolouhoksilla. On ihan oikeutettua ihmetellä, jos sen sijaan, että vaivauduttaisiin etsimään uusiokäytettäviä tölkinosia, halutaan ostaa niitä uusina. Todella noloa.

        Tässähän ei kukaan sanonut, ettei mihinkään saisi käyttää uutta materiaalia vaikka suositeltavaa onkin muodistaa, uudistaa ja säästää luonnonvaroja. Puhe oli vain näistä klipsuaskareista. Sinäkin voisit hieman harjoittaa sisälukutaitoasi ja miettiä ennenkuin avaat sanaisen arkkusi.


      • Voijeesuss!! kirjoitti:

        Voi jeesus kristus.. Minkä takia sen pitäisi olla juuri KIERRÄTYSaskartelua? Ei varmaan saisi helmikorujakaan tehdä, ellei helmet ole väsätty jostain jätemateriaalista.
        Jo, ja samalla vaatteet on hyvä tehdä vanhoista lattialuutuista. Kaikki muu on EPÄEKOLOOKISTA ja moraalitonta!

        XDDDD

        Se on nykyaikaa se kierrätys. ei tarkoita että sinun pitäisi alkaa harrastamaan jos olet noin epäluuloinen niitä kohtaan. et taida oikeen nyt ymmärtää. suosittelisin tutustumaan asiaan paremmin selailemaan netistä niitä löytyy :) älä tuomitse meitä jotka kierrättävät!


      • Miksei, mutta...
        hth** kirjoitti:

        Ei ollut ehkä nimimerkiltä "ootko tyhmä?" kovin rakentava sävy, mutta periaatteessa olen samaa mieltä hänen kanssaan. Nämä tölkinavaimista tehdyt jutut on nimenomaan kehitelty kierrätysideana. Jos näen jollakulla sellaisista tehdyn laukun , oletan sen olevan kierrätettyä tavaraa.

        Kierrätystuotteiden ideana on ollut jatkojalostaa roskaa ja vähentää siten raaka-aineiden louhintaa ja energiankulutusta. Jos kierrätysideoita aletaan tehdä uusista materiaaleista, se on vain kulutusta puhtaimmillaan. Todella typerää ja itsekästä. "TAHTOOOOO tommosen laukun kun se on hieno...mut en viitti ja osaa hankkia matskuja joita on yltäkyllin tarjolla, jos vaan pikkuisen yrittää. "Silloin pitäisi vaan ostaa se laukku suoraan joltain yritteliäältä kierrätysihmiseltä.

        Alumiinin jalostus on energiasyöppöä ja sitä louhitaan maisemaa ja luontoa tuhoavilla avolouhoksilla. On ihan oikeutettua ihmetellä, jos sen sijaan, että vaivauduttaisiin etsimään uusiokäytettäviä tölkinosia, halutaan ostaa niitä uusina. Todella noloa.

        Tässähän ei kukaan sanonut, ettei mihinkään saisi käyttää uutta materiaalia vaikka suositeltavaa onkin muodistaa, uudistaa ja säästää luonnonvaroja. Puhe oli vain näistä klipsuaskareista. Sinäkin voisit hieman harjoittaa sisälukutaitoasi ja miettiä ennenkuin avaat sanaisen arkkusi.

        "Nämä tölkinavaimista tehdyt jutut on nimenomaan kehitelty kierrätysideana. Jos näen jollakulla sellaisista tehdyn laukun , oletan sen olevan kierrätettyä tavaraa."

        Itselleni tulisi kyllä myös mieleen se mitä tölkkien loppuosalle on tapahtunut. Avausnipsuhan ei taida edustaa kovin suurta osaa tölkistä.


      • Hyi Hyi!

        "Todella hienoa kierrätysaskartelua (ja -ajattelua), jos erikseen tehtäisiin noita lenksuja ihan vaan askartelua varten.... idiootteja ovat ihmiset joskus."

        Kieltämättä mutta mahtoiko aloittajalla olla mielessä semmoinen että joku tekisi bisnestä irroitelemalla nipsuja ja myymällä niitä vaikka netissä?

        Sehän olisi tietysti peräti arveluttavaa puuhaa. Kun tölkeistä saa rahaa palautuspisteissä, lienee oletuksena että tölkki palautetaan kokonaisena. Jos joku menee riisumaan niistä ensin nipsut pois, saa täyden hinnan tärvellyistä tölkeistä ja tekee vielä rahaa nipsuilla, niin hyi hyi semmoiselle!


      • penseä ekologi
        Miksei, mutta... kirjoitti:

        "Nämä tölkinavaimista tehdyt jutut on nimenomaan kehitelty kierrätysideana. Jos näen jollakulla sellaisista tehdyn laukun , oletan sen olevan kierrätettyä tavaraa."

        Itselleni tulisi kyllä myös mieleen se mitä tölkkien loppuosalle on tapahtunut. Avausnipsuhan ei taida edustaa kovin suurta osaa tölkistä.

        Öööh, siis ihmiset juovat tölkkijuomia - joita tuotetaan tsiljardimiljardi vuosittain ihan riippumatta siitä, tehdäänkö klipsulaukkuja vai ei. Loppu tölkki menee alumiininkeräykseen (tai voii siitäkin askarrella) ja klipsu käsitöihin.

        Et ilmeisesti oikein hiffaa ideaa? Väännetään rautalankaa: Mikä ero mahtaa olla siinä, että käytetään energiaa ja materiaalia erikseen tuottamaan jotain, sen sijaan, että otettaisiin se irti tuotteesta, joka on jo tuotettu?

        Onhan se pisara meressä jokunen klipsu, niin... mutta siitä se lähtee. Periaate on siis, että jos voit kierrättää, uusiokäyttää, muodistaa, tee niin, älä osta uutta. Ja käytetään omaa liikettä uusiutumattomien energiavarojen sijaan. PIkkuisen peppua penkistä ja vaivannäköä sen sijaan, että halutaan kaikki valmiina eteen kannettuna.


      • hölöpönpölöpön
        Miksei, mutta... kirjoitti:

        "Nämä tölkinavaimista tehdyt jutut on nimenomaan kehitelty kierrätysideana. Jos näen jollakulla sellaisista tehdyn laukun , oletan sen olevan kierrätettyä tavaraa."

        Itselleni tulisi kyllä myös mieleen se mitä tölkkien loppuosalle on tapahtunut. Avausnipsuhan ei taida edustaa kovin suurta osaa tölkistä.

        Ainakin minä vien loppuosan tölkistä kaupan eteisen automaattiin.Luonnossa ja tienvarsilla on uskomaton määrä tölkkejä.Litistetyissäkin on nipsu ehjä ja litistetylle löytyy aina aika liki roskis.Ja jos ei löydy vien kotiroskiin.Joskus ihmetyttää kuinka joku jaksaa kantaa täysiä tölkkejä luontoon, muutei tyhjää pois.No se on mun onneni se.Teen laukkuja, kukkaroita ym ym.Nipsuista saa kaikenlaista erilaista.


      • Anonyymi
        Miksei, mutta... kirjoitti:

        "Nämä tölkinavaimista tehdyt jutut on nimenomaan kehitelty kierrätysideana. Jos näen jollakulla sellaisista tehdyn laukun , oletan sen olevan kierrätettyä tavaraa."

        Itselleni tulisi kyllä myös mieleen se mitä tölkkien loppuosalle on tapahtunut. Avausnipsuhan ei taida edustaa kovin suurta osaa tölkistä.

        Joka vaivautuu irrottamaan ja kierrättämään nipsun, tuskin on niin järjestä vajaa ettei kierrätä tölkkiäkin.

        Tuollainen epäluulo, jota edustat, liittyy niukkaan järkeen ja kädettömyyteen. Kun et itse viitsi etkä osaa mitään, projisoit sen muihin.

        Ketju on vanha, mutta ajankohtainen. Mulla on kokonaisen suvun vuosien mittaan keräämä nipsuvarasto, yli 15 kg. Niistä syntyy kohta iltapuku ja paljon muutakin. Suku ei ole omani vaan sain nipsut lahjoituksena. Me ei ryypätä.


    • hovuts

      Täytyy vaan kerätä kavereilta ja tutuilta ja tuttujen tutuilta. FBssä on kierrätysryhmiä, joihin kannattaa liittyä.

    • voimajuomaa

      Kaikki ystävät vaan nipsuja keräämään. Eräs tuttavani kertoi tarvivansa nipsuja ja yllättäen meidänkin huushollissa niitä kertyi melkoisesti ihan muutamassa viikossa. Eikä kaikki ole oluttölkeistä :D...

    • valkoinen soikio

      Hei VirkkaajaDIY!

      Jos olet facebookissa, liity "Askartelukirppis"-ryhmään ja laita ilmotus. Voisin omistani luopua, tuskin teen niistä itse mitään kuitenkaan. Täällä vaan ei viitsi sähköpostiosoitettaan julkaista.

    • ....................

      Tölkkinipsun idea itsessään on nerokas, koska nipsuja voi yhdistellä toisiinsa. En tajua minkä takia sen nipsun pitää olla edes juuri tölkkinipsu, miksei vastaavan näköinen metallipala aja samaa ideaa? Siis mikäli ei ole ideana hifistellä ekoaatteella.

      • kässäriA

        Minä olen tehnytkin virkkauksia mm. prikoista. Olen ostanut niitä näistä liikkeistä, joissa on tarjolla ruuveja, muttereita ja prikkoja. Ne eivät paljoa maksa. Samalla voi ostaa erilaisia metallilevyjä ja -renkaita.


    • Ilmoita kavereille,että keräät niitä. Voit myös harrastaa ympäristösiivousta,kuten minä teen ja viikonlopun jälkeen saattaa saldona olla 30 alumiinitölkkiä. Piankos tuollanen määrä kertyy. Ja jos laiskattaa,niin voihan mennä pullonpalautuspisteeseen ja pyytää sieltä.

      • Sara79

        Jostain ravintolasta voisi myös kysäistä, meillä ainakin keräillään milloin kenenkin tarpeisiin kahvipusseja,5 l jäätelökippoja, viinipullonkorkkeja ym ym.


    • /*--

      miten se nipsu pitää irrottaa... pitääkö se pieni reikä jäädä molemmista päistään kiinni vai kelpaako jos toinen reuna on irti vai onko koko pienellä reijällä mitään vaikutusta siihen virkkaamiseen.... yleensä se menee rikki, siis irti, toisesta reunasta.... en tiedä mitkä on kelvollisia, olen ottanut talteen kun joku kaverinkaveri tarvii, mutta haluaisin tietää mitkä on kelvollisia, kun saisin niitä myös naapureilta.

    • klipsu tuunari

      Kyllä sillä on merkitystä miten sen avaa.Kun sitä klipsua heiluttaa eteen ja taakse se irtoaa helposti.Niitä on eri tölkeissä eri kokoisia mutta se joka niitä tarvitsee osaa kyllä käyttää. minullakin on eri kokoisia ja kaikki käy.

    • maippi5

      Olisko kellään tietoa mistä Suomessa saa ostaa nylon lankaa?
      Olen googlettanut tuota hilo omega nyloni eikä tule muuta kuin käsityö-elisa turussa ja niiltä on loppu se no 6 lanka????

      • Marsa 1

        Tuota lankaa myy ainoastaan Käsityö-elisa.Syksyllä -13 tuota lankaa tuli sinne.Kannattaa kysyä sieltä.


      • Kemikaali-Ali

        Se nylon on samaa kuin nailon, perlon, polyamidi ja ties mikä muu. Polyamidi on oikea materiaalinimike, muut ovat valmistajansa itse keksimiä ja itse omissa tuotteissaan käyttämiä nimiä.


    • tuheir5

      Mistä oikein löysit ohjeita, olen koittanut etsiä mutta tuloksetta?

    • askartelija
    • nipsuhurahtanut

      Pyydä kaikki tuttuja keräämään niitä sinulle, saa jo vähän lisää :)
      Ja jos oot facebookissa, niin pistä sama vetoomus sinne, saattaa ehkä joku jolta et kehtaa suoraan pyytää niin kerätä sulle.
      Työpaikalle kanssa viestiä tästä keräilystä.

      Ja tietty, aina kun kuljet tuolla ulkona ja näät hylättyjä tölkkejä ni vie niistä nipsut, jos keräät ne tölkitkin niin voit saada vähän rahaakin kaupan päälle :P
      (ne nipsuthan voi vaikka keittäen puhdistaa...)

      Ja kannattaa myös ensin kokeilla tehdä joku pienempi juttu niillä nipsuilla (senhän voi sitten purkaa taas käyttöön) ettet turhaan kerää jos ei olekaan sun juttu...

    • Nipsuvirkkaaja

      Google- hakuun kun laittaa: como fazer com lacre de latinhas, löytyy kaikenlaisia nipsujuttuja. Kun laittaa esim kuvahaun, näkee kuvia nipsutöistä. Kuvahaun kuvasta pääsee sitten kyseisen kuvan nettisivulle.

      Toivottavasti tästä vinkistä on apua "nipsuihmisille")))

    • PikoK

      Kerro minullekin, mistä olet löytänyt hyviä ohjeita klipsulaukkun. Haluaisin virkata myös laukun, mutta en ole onnistunut löytämään kunnon ohjetta.

    • Nipsuvirkkaaja
    • Kiertis

      Mä oon keksiny tehdä käytetystä vessapaperista iltapukuja linnanjuhliin. Seuratkaapa hajua 6.12.

    • bibelot

      Minkäköhän takia jokaisella palstalla kirjoittelee joku jonka vintiltä on kaikki lepakot karanneet? Ihmiset kysyvät ihan asiallisia kysymyksiä ja näiden järjen jättiläisten pitää ruveta huutelemaan kaikenlaista, oliko teillä vauvana vaippa liian tiukalla vai mikä mättää?

    • Anonyymi

      Myllykoskella Kouvolassa tarjolla ilmaiseksi yli 20 000 lajiteltua klipsiä
      Vain nouto, jos kiinnostaa

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe