Voiko alaikäinen mennä hotelliin yöksi?

ApuaReissaajalle

Voiko alaikäiset mennä johonkin hotelliin yöksi ilman täysi-ikäistä? Meillä kiinnostaisi tuo Omenahotelli, mutta sinne kuulemma pääsisi, mutta pitäisi olla vähintään yksi täysi ikäinen mukana. Meillä on vanhemmilta lupa lähteä ja he maksaisivat hotellin meille, mutta ongelmana on voiko alaikäisenä yöpyä hotelissa? Olen itse 17 vuotias. Ystäväni on 15 vuotias, kohta täyttää 16. Mietin vain enkö olisi tarpeeksi vanha ottamaan vastuun, vaikka en ole vielä 18 vuotta eli lain mukaan aikuinen. Pitäisikö hotelille sitten ilmoittaa etukäteen, että on tulossa alaikäisiä vaikka esim. Omenahotellissa ei ole ketään aulassa, sinne mennään ovikoodilla sisälle. Maksu tehdään netissä, mutta sen tietenkin pitää tehdä täysi ikäinen.

42

29147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeetä

      joo sama kysymys mulla et ku aikosin mennä johki salon hotelliin un kamun 17vn kans et pääseeköhän ... :s

      • hehe

        *mun xD korjaan


      • Karvosenmäki
        hehe kirjoitti:

        *mun xD korjaan

        Korjaa kaikki loputkin virheet, joita on paljon!


      • DonnieDark
        Karvosenmäki kirjoitti:

        Korjaa kaikki loputkin virheet, joita on paljon!

        Ei kannata mihinkään hotelliin mennä, ainakaan yksin, siitä ajatellaan kuitenkin heti jotain negatiivista.


      • tärkeetä
        Karvosenmäki kirjoitti:

        Korjaa kaikki loputkin virheet, joita on paljon!

        Minua vaivaa sama asia, eli olen aikeissani mennä johonkin Salon hotelleista kaverini kanssa. Tosin kaverini on 17-vuotias, joten pääsemmeköhän?


    • DumboFantti

      Samassa tilanteessa itekkin oon 17 ja kaverinkaa aiotaa mennä hotellii yöks :/ ja yritän täs kaivella tietoja tuosta samasta aiheesta... ja pahasti näyttää siltä että kun kirjaudutaan sisään hotelliin täytyy olla vähintään 18 v. D: (nii tietty mullakin vanhempien lupa) et nyt joku viisas auttakaa miten tän vois selvittää!! :)

    • respa1234

      Käskekää vanhempien ottaa yhteys hotelliin, että miten onnistuu. Omalla työpaikalla onnistuu, mutta vanhempien on varattava se majoitus sekä alaikäisillä oltava vielä kirjallinen suostumus mukana saapuessa, joskus vanhemmilta otettu luottokorttinumero, jos tulee tuhoja.

    • Matkaoppaan lukija

      Matkaopas-lehden uusimmassa numerossa luki, että alaikäinen tarvitsee huoltajan kirjallisen luvan, jos hän menee hotelliin ilman valvojaa.

    • Sir.Tiede

      Voi mennä. Ei ole keksitty tutkaa joka scannaa asiakkaan iän.

      • iem3

        Sir.Tieteelle tiedoksi, että jotku matemaatikkonerot voi laskea iän henkkareista ja mitenkähän liene, kun siellä huoneissa on sitä viinaa, niin päästetäänköhän sinne lapsia?


    • jepsistä

      Kirjallinen lupa tarvitaan

      • kokemusta on

        Näin on näreet, luvan kanssa luukulle ja asia pihvi.


    • kannattaa kysyä

      Tyttäreni oli joskus parin kaverinsa kanssa näyttelymatkalla toisella paikkakunnalla ja yhden nuoren vanhempi tiesi että ei se ole niin itsestään selvää että hotelli huolii alaikäiset majoitukseen.

      Kirjallinen vanhempien suostumus piti tietysti olla ja sen lisäksi soitimme hotelliin ja vasta kolmas hotelli suostui järjestelyyn.

      Omenahotellissa kukaan ei ole tarkastamassa ikää, paitsi jos jotain sattuu. Alaikäisen kanssahan ei saa tehdä sopimuksia ja hotellille on ikävä juttu jos alaiäiset jättävät vaikka laskunsa maksamatta tms.

    • tieto5

      Ei pääse. vanhempi mukana kyllä. Ja luottokortin numeroa ei luulis kenenkään antavan.

      • jusu98

        moi oon jusu t jusu


      • Kissa666
        jusu98 kirjoitti:

        moi oon jusu t jusu

        Moi


      • Anonyymi

        Tää on joku vanha mutta sokos hotellit suomessa ainakin mutta silloin pitää vanhempien täyttää lupa lomake alaikäisen pitää näyttää se saapuessaan ja sieltä on otettu kaikki maksavat jutut pois ja yms kantsii ite käyä kattoo sokos hotellin sivuita koska en jaksa kirjoittaa


    • ei onnistu kaikkiall

      Sinne hotellille sen vastuun ottavan aikuisen on soitettava ja todellakin kirjoitettava lisäksi kirjallinen lupatodistus.
      Hotelli toisessa päässä esim. tyhjentää baarikaapin ja saa muutenkin vahtia kyseistä huonetta tarkemmin.

      Hotellit on aikuisille, ei lastentarhoja. On myös esityisesti loma- ja sesonkiaikaan paljon hotelleja, jotka ei ota alaikäisiä edes näillä varotoimilla, koska asiakkaita on muutenkin jonossa.
      Jonain hiljaisena hetkenä saattaa onnistua.
      Omenahotelleista on paljon ikäviä kokemuksia (rikollista, narkkaria, huoraa, alaikäisiä juopottelemassa....), joten ei kannata tuudittautua siihen, että lasten mehuretki noin vaan onnistuu.

      Teillä pitää olla hotellin kannalta monesti myös jokin syy siihen matkaan - esim. juuri urheiluseuran retki tai pelimatka, miksi majoitus ei onnistu vaikkapa retkeilymajassa tai nuorisohostellissa. Lisäksi tälläisillä porukoilla on omat valvojat mukana.

      Olin joskus töissä nykyisessä Radissonissa, eikä sinne otettu alaikäisiä, kun muutaman kerran vuodessa, jos oli joku isompi urheiluseurue tms, muuten ohjasimme ottamaan sen vanhemman, isän tai äidin mukaan matkalle.

      • Miten niin

        Mikä ikävä kokemus hotellille huora on? Nehän haluavat että toiminta on mahdollisimman huomaamatonta ja vähän haittaavaa koska sen on toiminnan edellytys. Veikkaan että puolet erään ketjun majoitusvuorokausista Helsingissä tulee tsekkiläisiltä ja venäläisiltä asiakkailta.

        Muutenkin outoa moralisointia, Saksassa huorissa käynti on arkipäivää, ihan normaalit perheelliset miehet käyvät pikapanoilla usein.


      • jusu98
        Miten niin kirjoitti:

        Mikä ikävä kokemus hotellille huora on? Nehän haluavat että toiminta on mahdollisimman huomaamatonta ja vähän haittaavaa koska sen on toiminnan edellytys. Veikkaan että puolet erään ketjun majoitusvuorokausista Helsingissä tulee tsekkiläisiltä ja venäläisiltä asiakkailta.

        Muutenkin outoa moralisointia, Saksassa huorissa käynti on arkipäivää, ihan normaalit perheelliset miehet käyvät pikapanoilla usein.

        lukekaa mun kaverin blogii lanitus.blogspot.fi


    • 0lli

      Ei tarvitse kaikkia uskoa mitä kirjoitetaan,selviää heti kun kysyy ko hotellista minne on menossa.

    • Kalliiksi käy

      Voi tulla kalliiksi, Turussakin telkkarit ym hajotettiin. Laskua vanhemmille muutama 10.000 e En lähtisi kokeilemaan. Retkeilymaja olisi parempi vaihtoehto, tai leirintäalueella teltta.

    • Se_opettaa

      Jos menee paikat siihen mallii paskaks et laskua tulee perkeleesti, ni sieltä sit pennut suoraa SIPERIAA.. Muutama vuos siellä työleirillä ni alkaa taas elämä maistua..

      • Vallilan Henkka

        Kiitos luottamuksesta! Siis fiksusti käyttäytyviä alaikäisiä ei ole olemassa tai ovat hyvin harvassa?
        Taitaa edellä oleva asenne kertoa enempi omasta perheestä...
        Yhtä hyvin yli 18 vuotiaat ördaa ja rikkoo paikkoja ja tarvitsee vahtia.
        Vastauksia yllä oleville:
        - Enkä ole lähistön Omena-hotellista huomannut minkäänlaista häiriötä, en edes muistaisi sitä jos ei viereisessä Alepassa olisi joskus ulkomaalaisen oloisia ihmisiä vertailemassa tarjontaa ja hintoja.
        - Eikä tarvitse huutaa sitä Siperiaa. Sitä ei ole käytetty vankein hoidossa yli sataan vuoteen...


    • soita varmista

      Riippuu hotellista. Yöpyminen hotellissa on kallista eikä alaikäisille ole tarkoitettu niitä "minibaari" kaappien sisältöjä.
      Ihan oma lukunsa on ne "tuntihotellit" joita myös on olemassa aikuisille, joihin kyllä sitten viedään myös alaikäisiä.
      Hotelliin meno kannattaa varmistaa sieltä hotellin vastaanotosta. Kyllä sieltä saa tiedon.

    • yksinertaista

      Ei voi. Alaikäinen = lapsi.
      Lapset matkustaa huoltajiensa kanssa.

      • seuraukset?

        Saahan sitä yrittää, mutta joku tekee ls-ilmoituksen kuitenkin.

        Suomi on lasten"suojelu"hulluuden luvattu maa niin hyvässä kuin ennen kaikkea kaikessa pahassakin, lapsen kannalta nimenomaan ajateltuna.

        MInä en lähettäisi lapsiani yksin yhteenkään hotelliin en edes kotimaassa.


    • Hotelli

      Alaikäiset eivät voi yöpyä keskenään hotelleissa, ilman täysi-ikäisen mukana olemista. Vastuuttomia vanhempia jos ylipäätänsä olisivat valmiita päästämään ala-ikäiset keskenään hotelliin riehumaan ja ryyppäämään.

      • Vierailija--

        Et taida vanhempi olla? Ja jos olet niin huono sellainen, itse olin 17 ja vein 17 vuotta täyttävän tyttöystäväni kesällä hotelliin yöksi illallisen jälkeen synttäreiden kunniaksi, ei me siellä ryypiskelty tai riehuttu. Nääs vanhemmat ovat kasvattaneet kunnolla :)


    • Äitiliini

      Yöpyminen onnistuu jos vanhemmat mukana kirjautumassa hotelliin. Näin olen itse vanhempana tehnyt, lapsi 17-vuotias.

    • Vieläteini

      Eivät saisi, mutta ite olin kyllä 16 vuotiaana. Eli porukat maksaa, mukaan todistus ja puh. numero ongelmien varalle ja olkaa nätisti! Sitä ei voi painottaa liikaa, et ei ketään ylimääräsii huoneisiin (koska Ompuissa välillä on ei niin nätisti käyttäytyvääkin porukkaa usein...), eikä mitään örväilyjä tai mitään. Jos mitään ongelmia ei tule niin asia on ok ja kun sitä ei siellä ketään edes kyttää.
      En nyt sano, että tehkää kaikki vastoin sääntöjä kun on mahdollisuus, mutta jos käyttäytyminen on ok ja sitärataa niin miksei? Antaa nuorten olla nuoria ja nauttia välillä vapaudesta. Niin minäkin olen tehnyt, enkä ole poliisien kanssa joutunut asioimaan tai mitään muutakaan. Ei sitä tarvitse kännissä rällästää teininä, jotta olis hauskaa ^^ :)
      - Nyt 20v vähä isompi teini

    • Luvan vaatii aikuise
    • lipsdick

      Voi teitä, mussukat.

      Omenahotellissa alaikäiset eivät voi

      a) tyhjentää minibaaria, koska sellaista ei ole - ja
      b) jättää laskua maksamatta, koska se on maksettava etukäteen - ja
      c) ikänsä puolesta jäädä pihalle, koska hotellissa ei kohdata henkilökuntaa lainkaan.

      • Voi onnistua tai ei

        Alaikäisten majoittuminen keskenään Omenahotelliin on vastoin hotellin sääntöjä. Piste. Tämä löytyy ihan selvästi hotellin nettisivuilta. Jokaisessa huoneessa on majoituttava vähintään yksi täysi-ikäinen henkilö.

        Majoittujien henkilötunnukset annetaan jo varausvaiheessa. Systeemi ei anna tehdä varausta jos vähintään yksi majoittujista ei ole täysi-ikäinen.

        Jos täysi-ikäinen henkilö antaa henkilötunnuksensa varaukseen eikä sitten menekään mukaan, vaan huoneeseen majoittuu vain alaikäisiä, niin riippuu ihan tuurista jääkö siitä kiinni vai ei.

        Henkilökuntaa ei ole,mutta hotellin sisäänkäyntiä ja yleisiä tiloja tarkkaillaan valvontakameroilla.

        Jos havaitaan että huoneessa majoittuu pelkästään alaikäisiä vastoin sääntöjä, hotellilla on oikeus perua varaus välittömästi ja laittaa huoneen asukkaat ulos. Mitään korvauksia ei huoneen hinnasta tietenkään saa.

        "TIEDOT MAJOITTUJISTA
        Yhteyshenkilö sitoutuu ilmoittamaan varausjärjestelmään täydelliset henkilötiedot kaikista huoneessa majoittujista varauksen yhteydessä ja viimeistään 24 tuntia ennen saapumisajankohtaa.

        KÄRAJAT
        Yhteyshenkilön tulee olla täysi-ikäinen. Alaikäinen saa yöpyä hotellissa edellyttäen, että samassa huoneessa majoittuu vähintään yksi täysi-ikäinen henkilö."


    • uusavuton

      Ja ihmiset voivat soittaa suoraan sinne Omena hotelliin ja tiedustella asiasta.
      Perkeleen avuttomat ihmiset !

      • halloo hei

        Eivät voi. Siellä ei ole oaijan päällä henkilökuntaa vastaamassa.


    • suomi on perseestä

      Alaikäisyys on PERSEESTÄ.

      Oli niin vitun peniksestä olla alaikäinen kun kaikki vittuili vaan iän takia.
      Vaikka olin jo 15 vuotiaana täysissä järjissäni, minulle VITTUILTIIN vaan ikäni takia.
      diafksjdfioasjdifoajspdfiaspidfjasoidjfi ajsdp oajsd iasdfasi japosfj apdifjapfj pdjf oaisdfj djfoiasdjfdjjjjjjjjjjjjfjfjfj49844w39844tw893b44t89we4bw89e4b894tbw894er9b8w4ert84wber9tw4er9t8b4we9r84t9bwe7rt4b7w8er4tbw98e7r4tbw879er4tbw87e4rb78e4wb8794987r4bw874rbt987we4rb784er87tbw47ert4bwr4tb987ewr4tb7er4tbe747847 4974 94r 749we7r 47e4r 74w 74e74reg 7e4rg7wer4gwe7r4g w9e7r4g w98e7r4 gw978e4r 78we4rg7 we44444444444444444444444444444daijiojdpafsjfiasjdfiajsdpofjasidofjapjfdaiosjfioasjpdifiasjfpoasijdfioasjdfpoaisjdf44444

      SAATANAN DFNpO ADFGNI APJSID J



      JUMALAUTA ETTÄ VITUTTAA SAATANA PITÄÄ VITTU MUUTTAA VENÄJÄLE SIELLÄ EI SAATANA VITTUILLA

      ps. vittu on perseesät ajfijdfposdjfpasjdfpajsdpfijaspdif

      • tyyliä hei

        Miksi sanot että alaikäisyys on PENIKSESTÄ? Outo ilmaus, vaikka sieltähän se kaikki ihan aluks lähtee kiitämään.


      • Huoh................

        -
        -
        -


        -Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että Venäjä olisi oikea Onnela jossa ketään ei kiusattaisi missään asiassa?. Totuus on ikävä kyllä oleellisesti raadollisempi:

        -toimittajamurhat
        -internet-sensuuri
        -toisinajattelijoiden mielivaltaiset pidätykset
        -poloniumin käyttö
        jne
        jne
        jne tätä voisi jatkaa loputtomasti



        Helmenä pohjalla mustaakin mustempi varusmiesten kohtelu asepalveluksessa:

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2391040/venajalla-alokkaalla-ei-ole-ihmisoikeuksia


        Et lapsi pieni näytä tietävän todellisesta Venäjästä enempää kuin sika satelliitista. Ihmettelen mistä noin tyhmiä ihmisiä oikein sikiää.


      • Kuulostaa upealle
        Huoh................ kirjoitti:

        -
        -
        -


        -Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että Venäjä olisi oikea Onnela jossa ketään ei kiusattaisi missään asiassa?. Totuus on ikävä kyllä oleellisesti raadollisempi:

        -toimittajamurhat
        -internet-sensuuri
        -toisinajattelijoiden mielivaltaiset pidätykset
        -poloniumin käyttö
        jne
        jne
        jne tätä voisi jatkaa loputtomasti



        Helmenä pohjalla mustaakin mustempi varusmiesten kohtelu asepalveluksessa:

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2391040/venajalla-alokkaalla-ei-ole-ihmisoikeuksia


        Et lapsi pieni näytä tietävän todellisesta Venäjästä enempää kuin sika satelliitista. Ihmettelen mistä noin tyhmiä ihmisiä oikein sikiää.

        -

        "Yhtenä esimerkkinä hän mainitsee kuusi miestä, jotka ryhtyivät Vladivostokissa surmaamaan miliisejä.

        – Heitä oli vain kuusi, mutta Venäjä on pullollaan miehiä, jotka vain odottavat mahdollisuutta ottaa ase käteen. Tämän päivän Venäjällä miliisit saavat tehdä ilman huolen häivää murhia, rikoksia, ihan mitä vain joutumatta vastuuseen. Ihmisiä, jotka haluaisivat tappaa miliisejä, on aika paljon."



        -


    • tfuydru

      dhdh

    • Anonyymi

      Ite meinasin mennä 11v sinne kaverinkaa ja pääsee sillei et jotai vanhemmat hyväksyy sähköposti jne

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe