värikäs ja kodikas sisustus

erilainen sisustus

Tuntuu siltä, että on olemassa lähinnä kaksi sisustussuuntausta, mitkä on IN tällä hetkellä. Toinen on maalaisromanttinen tyyli, mitä tuntuu harrastavan suurinpiirtein joka toinen. Sävyt on vaaleita pääasiassa ja sitten jotain "värikästä" eli muita haaleita sävyjä siihen sekaan. Sitten on kaikenlaista kivaa krääsää tosi paljon. Onhan noi kodit nättejä, mutta mun mielestä myös aika persoonattomia, koska niitä alkaa tosiaan olla lähes jokaisella tismalleen samanlaisia! Toinen suuntaus on sitten se minimalistinen tyyli, missä myös sävyt on neutraaleja, mutta mitään ylimääräistä krääsää ei kerätä ja nekin vähät huonekalut ja tavarat, mitä on, on jotain hemmetin kallista designea.

Itse olen vain joskus harvoin lehdissä törmännyt sellaisiin ihanan värikkäisiin ja persoonallisiin koteihin, missä sisustajat ei ole etsineet ideoita lehdistä, vaan on oikeasti käyttäneet rohkeasti just sellaisia värejä, mistä itse pitävät ja muutenkin tehneet sisustuksen kanssa persoonallisia ratkaisuja siten, että koti näyttää asukkaaltaan. Kuvia tällaisista kodeista on ihana katsella ja mun mielestä kodin nimenomaan pitää miellyttää asukastaan, ilman että on pätkääkään mietitty mitä joku vieras siitä tykkää!

Mun mieleen on värit, käytetyt, kirppiksiltä tai muilta saadut huonekalut, jotka ei tosiaan ole kaikki vitivalkoisia, vaan mieluumminkin just eri värisiä! Kierrätys on mahtava juttu. Siihen ei tarvita paljon rahaa, luonto säästyy, lopputulos on persoonallinen ja esineillä on oma historiansa. Tykkään myös, että kauniit esineet voi olla näytillä ja kynttilät on aina in. Jos jollakin on mielessä hyvä blogi, missä pääsee ihailemaan tämän tyylistä persoonallista, kodikasta ja värikästä sisustustyyliä niin linkkiä kehiin! Itse en juuri sisustuslehtiä lue, vaan oman kodin sisustuksen olen tehnyt sen näköiseksi, mikä on itsestä näyttänyt kivalta. Olisi silti mukava lepuuttaa silmiä toistenkin sisustuksissa ja kenties jotain uusia hyviä ideioitakin blogista voisi bongata.

11

1734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasapäistä

      Suomessa ei todellakaan väreillä sisusteta. Vasta ihan viime aikoina on tullut muotiin edes yhden korostusseinän laittaminen "värilliseksi" yleisen valkoisuuden lisäksi. Yleensä tuo värillisyys on jotain harmaata tai mudan tai maitokahvin sävyä. No, hyvä niinkin, koska mielestäni kokovalkoinen koppi on jäsentymätön.

      Kävin joulun alla Tallinnassa tuttavilla kylässä. Asuvat vanhaan saneerattuun taloon tehdyssä hulppean hienossa "kortteerissa". Virossa uskalletaan. Sisustukset ovat monesti uudissa kohteissa meikäläisittäin lähes "mielipuolisia". Mielestäni esim. kerrostalojen rappukäytävät yms. tehdään usein paljon hienommin kuin Suomessa, jossa on vallalla kaikille kelpaava varovainen skandistandardityyli. Lisäksi asunnotkin yleensä tehdään samalla periaatteella, joskun joidenkin kohteiden sisustusratkaisuihin voi vaikuttaa, kun tekee kaupat tarpeeksi aikaisessa vaiheessa. Silloinkin yleensä on valittava sisustusarkkitehdin valitsemista vaihtoehdoista - miksi ihmeessä? Aivan kuin omistusasunto ei olisikaan täysin oma. Mielestäni omaan asuntoonsa pitäisi rakennusvaiheessa voida määrätä laitettavaksi aivan mitä mieli vain halajaa. (Loftit menevät kuin kuumille kiville.)

    • erilainen sisustus

      Mun mielestä esim. Amerikkalaisissa sarjoissa näkee aivan ihania, värikkäitä ja kodikkaita asuntoja. Esim. Frendit -sarjassa Monican ja Chandlerin asunto on aivan ihana! Tai Täydellisissä naisissa tykkään Susanin ja Lynetten asunnoista. Sen tyylisiä blogeja kun löytäisi, missä asunnot on sisustettu tohon tyyliin elämän makuisesti väreillä. :)

    • erilainen sisustus
    • 9+12

      No tätähän minäkin olen miettinyt, miksi kaiken pitää olla valkoista tai haalean väristä sisustuksessa. Tai sitten kalseaa modernia tyyliä. Tuon valkoisuuden lisäksi toinen inhokki on se, että kaikki huonekalut on sijoitettu tylsästi seinien vierustoille. Itse olen pyrkinyt tilan salliessa vähän erikoisempiin ratkaisuihin.

      Rakastan hieman boheemia sisustustyyliä, värejä, erikoisia yksityiskohtia, niin että mihin vain katsoo, siellä on jotain "jännää".

      Olen myös aina tykännyt Frendeissä siitä Monican ja Rachelin/ Chandlerin asunnon sisustuksesta. Ja Phoeben asunto siis myös aivan ihana. Niissä on mukavan kotoisan näköistä ja värikästä, kivoja yksityiskohtia.

      Eniten ärsyttää tämänhetkisessä kodissa juuri nuo kylmänvalkoiset seinät ja vuokralla kun ollaan, niin ei voi mitään.

      Tuntuu ettei ole olemassa mitään ihania sisustuskauppoja. Kodin 1 on mennyt viime vuosina ihan alas. Sotka yms. on aika tusinatavaraa, vaikka olenkin sieltä ruokapöytäni hankkinut. Ikeasta voi joskus löytää jotain kivaa. Skandinaavinen tyyli vaan ei ole lähellä sydäntä.

      Sitten jos on jotain erikoisliikkeitä, niin ne on kalliita. Kirppareilta voi hyvällä tuurilla löytää mieluisia juttuja. Viime aikoina olen suosinut lähinnä Indiskan tekstiilejä, niissä on kauniit värit ja kuviot. Kotoa löytyykin paljon eri värejä, turkoosia, violettia, punaista, tummaa puuta, itämaistyylisiä mattoja, kynttilöitä jne.

      • ....

        Kyllä nykyään voi vuokrallakin tehdä jotain seinilleen. Esim. tarratapetilla voi laittaa tehosteseinän. Tiedän myös, että kankaita on käytetty "tapettina" (tarranauhalla). Ja sisustustarrat ovat aika suosittuja.


      • viimeisintä huutoa

      • viimeisintä huutoa

    • modernisti

      Hyvää keskustelua! Oon monesti miettinyt itse samaa asiaa, että miksi sisustuksen täytyy aina olla joko maalaisromanttinen tai sitten semmonen kalsean moderni? Eikö voi sisustaa raikkaan modernisti mutta kuitenkin yhtä aikaa tunnelmallisen kodikkaasti? Mielestäni kyllä voi, ja siitä on olemassa hyviä esimerkkejä. Tuo värin käyttö on myös mun mielestä todella tärkeää, sillä saa kivaa persoonallista ilmettä aikaan pelkistettyyn sisustukseen. Mun ajatuksia voi lukea lisää täältä blogista: http://www.furnituredeal.us/moderni-ja-kodikas-mahdoton-yhtalo/

    • Juuze4637
    • Zirup

      Jatkanpa vaan minäkin vielä tätä ketjua.

      Maalipurkin saa kaupasta n. 25-30,-. Siihen vielä hyvä pensseli, maalarinpesuainetta ja hiontapaperia lisäksi. Ei muuta kun maalaa itse kirpparilöytöjä tai omia pikkumööpeleitä uusiksi.
      Litran purkista piisaa useampaan kohteeseen. Ja ns. Chalk paintiä saa myös pikkupurkeissa, joten jos omistaa kolme jakkaraa, ne voi kaikki maalata eri väreillä.

      Tälleen voi aloittaa värikkäämmän elämän ;)

    • variaelamaan

      Kaipaan väriä elämään- ja huoneisiin! Jo vuosikausia kauppojen (siis ainakin tavallisten-varaa ei ole mihinkään hienompiin desing kauppoihin lähteä) suuntaus on kaikessa tuntunut olevan harmaa, musta, valkoinen, ruskea. Eli sanallasanoen TYLSÄ. Voi tietysti olla, että olen vaan onnistunut kaikki väriläikät missaamaan, mutta kertokaa jos jossain semmosia löytyy. Jossain kaupassa kävin etsimässä uutta helppohoitoista mattoa vanhan tylsän ruskean tilalle. Lopputulos oli se, että kaikki tarjolla olevat olivat vielä hirveämpiä kuin nykyinen (siis tylsän värisiä tai vaikeita taloon jossa on lemmikki sotkemassa). Yksi värikkäämpi vaihtoehto olisi ollut ja se sitten edusti aivan toista ääripäätä, se oli todella riemunkirjava kirkuvan värinen lasten matto. Olin jo epätoivossani vähällä ottaa sen, mutta onneksi en sentään, päänsärkyhän siitäkin olis tullut. Mutta mistä niitä värikkäitä asioita kotiin saisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe