Vinkki Saksaan matkaaville

Vehnäolut

Saksassa ei ole sitten mikään auki sunnuntaisin. No ehkä oluttuvat mutta kaupat yms. pitävät tiukasti ovensa kiinni.
Koettu kantapään kautta ;)

3

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erdinger please

Näin on. Sen lisäksi jotkut pizzeria pitävät ovet kiinni lauantaisin, mikä olisi suomessa perin outo valinta...
      Kauppojen osalta on vielä huomattava, että ne menevät arkisin kiinni klo 19-20, eli mikään ei ole auki klo 21 asti, mutta lauantaina usein samat aukioloajat kuin arkena.
      Riippuen kaupungista, niin julkinen liikenne vähenee voimakkaasti jo klo 19-20, eli paluu hotellille voi hidastua.

• Saksan suomalainen

No ei tuossa mitään ihmeellistä ollut! Saksa on kristitty maa, ja pyhäpäivä on pyhä, joten kaupat ovat kiinni, PISTE! Toisin kuin uuspakanallisesssa Suomessa! Kommunistit ja muut Belsebuulin palvelijat pysykööt siellä kaamoksessa tai hyttysten syötävänä. Iljettäviä pakana-aatteitanne ei tarvitse tänne tuoda!

Hänetkää siellä siellä te rentut hiellehaisevat murhaajat!

• Lusthaus

Matkailijalle ja työmatkalaiselle nuo ovat haittatekijöitä. Tuo uskokin näyttää olevan niin suhteellista, mikä on missäkin hyväksyttyä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      119
      3782
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2912
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2461
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      1971
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      243
      1640
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      44
      1575
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1360
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1346
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1201
    Aihe