Ikävä lesbosiskoa

cathynen

Oon 15 v ja mulla on 6 vuotta vanhempi sisko, jonka kanssa oltiin tosi läheisiä ku olin nuorempi ja sisko asui kotona. Sisko leikki mun kanssa tosi paljon ja puolusti mua kiusaajia vastaan. Paras sisko ikinä.

Mutta: siskoni on lesbo, eikä saa enää tulla meille kotiin! Sillon ku olin viidennellä, porukat laitto häneen välit poikki, eikä me siskot ja veli saada enää pitää häneen mitään yhteyttä. Siskot ja veli tuntuu unohtaneenkin hänet jo kun ovat pienempiä, mutta mulla on usein ihan kauhea ikävä siskoa!

En oikeestaan tiedä hänestä enää muuta ku että opiskelee yliopistossa samassa kaupungissa ja asuu vissiin jonku naisen kanssa. Ei olla ees törmätty kertaakaan sen jälkeen ku porukat kielsi soittelun ja netissä juttelun, ku se oli "meille pahaks". Aluks sisko nimittäin lähetteli mulle ja toiselle siskolle joskus sähköpostia, mutta kun isä sai tietää, se raivos sille ihan hulluna, eikä siitä oo sen jälkeen enää kuulunu mitään. En varmaan ees tunnistais enää siskoa, jos hän tulis vastaan kadulla!

En voi tajuta, miksei mun vanhemmat voi vaan hyväksyä mun siskoa, ihminenhän se on vaikka onkin lesbo, ja niiden lapsi! Kärsin tosi paljon tään asian takia... Ja pahinta on, että oon miettiny, että jos mäkään en olis ihan hetero. Oon nimittäin ollu ihastunut yhteen tyttöön. Vanhemmat suututtaa niin paljo, että tekis mieli kertoa vaikka ne heittäis mut ulos... Ne on sanonu, että sisko menee helvettiin.

Onko kellään ollu samanlaista tilannetta, olis lohduttavaa kuulla... Voinkohan mä vielä tutustua uudelleen siskoon kunhan oon täysikäinen eikä porukat enää päätä mun puolesta asioita.

148

8934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _girl_

      Vanhempasi ovat julmia siskoasi kohtaan ja sinuakin tietysti, vaikka hän on lesbo niin silti ei se oikeuta katkasemaan välejä normaali ihminen sekin on. Kun täytät 18 v sitten voit tehdä mitä haluat vaikka tutustua uudestaan sun siskoosi :) minä ymmärrän miltä sinusta tuntuu, minullakin on isosisko joka on minulle kuin paras ystävä hänelle voi kertoa kaiken ja vietämme aikaa yhdessä paljon.. Toivottavasti sinäkin pääset tutustumaan uudelleen siskoosi.

      • .......

        Kyllä yli 15-vuotias saa jo itse päättää tommosista asioista.


      • OTA YHTEYTTÄ!
        ....... kirjoitti:

        Kyllä yli 15-vuotias saa jo itse päättää tommosista asioista.

        Kyllä. 15 vuotiasta ei voi pitää kuin vankia ja jokainen ihminen saa ja pitää ajatella omilla aivoillaan, mitä nuorempana, sen parempi. Hyvä, että aloittaja on toista maata vanhempiensa kanssa. Vanhemmat ei todellakaan ole aina paras esikuva lapsilleen ja tässäkin sen taas saa todeta. Vanhempien pitäisi opettaa suvaitsemattomuutta ja jakaa lapsilleen EHDOTONTA rakkautta. Ehdollinen rakkaus ei ole rakkautta ollenkaan ja jos olisin aloittaja, ottaisin yhteyttä siskoon heti, en odottaisi 3 vuotta, koska elämä on haurasta ja koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu. Sen takia asioita jotka haluaa ja pitää tehdä tänään ei kannata jättää huomiseksi.


      • Tiedox
        ....... kirjoitti:

        Kyllä yli 15-vuotias saa jo itse päättää tommosista asioista.

        Ota yhteyttä koulussa kuraattoriin tai koulunhoitajaan, he voivat neuvoa, mistä saat
        apua siskosi tapaamiseen. Heidän täytyy tietää joku yhteys ja heidän kanssaan voi puhua turvallisesti.


      • kirjoitusvirhe above
        OTA YHTEYTTÄ! kirjoitti:

        Kyllä. 15 vuotiasta ei voi pitää kuin vankia ja jokainen ihminen saa ja pitää ajatella omilla aivoillaan, mitä nuorempana, sen parempi. Hyvä, että aloittaja on toista maata vanhempiensa kanssa. Vanhemmat ei todellakaan ole aina paras esikuva lapsilleen ja tässäkin sen taas saa todeta. Vanhempien pitäisi opettaa suvaitsemattomuutta ja jakaa lapsilleen EHDOTONTA rakkautta. Ehdollinen rakkaus ei ole rakkautta ollenkaan ja jos olisin aloittaja, ottaisin yhteyttä siskoon heti, en odottaisi 3 vuotta, koska elämä on haurasta ja koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu. Sen takia asioita jotka haluaa ja pitää tehdä tänään ei kannata jättää huomiseksi.

        anteeksi kirjoitusvirhe....piti sanoa suvaitsevaisuutta eikä suvaitsemattomuutta....


      • YKSkaks
        ....... kirjoitti:

        Kyllä yli 15-vuotias saa jo itse päättää tommosista asioista.

        Niinkauan kun asuu kotona,noudatetaan vanhempien laki.Jos ei kelpaa,muuta pois !!!!!


      • kallen tyttö
        YKSkaks kirjoitti:

        Niinkauan kun asuu kotona,noudatetaan vanhempien laki.Jos ei kelpaa,muuta pois !!!!!

        Ykskaks!
        Että sitten sellainen hyvä ihminen! Mikä kotisääntö se hyväksymättömyyden sääntö on?


    • BloggaajaMiksu

      Onkos sulla vielä hänen puhelinnumeroaan missään? Jos ei niin voitko saada sitä mistään? Diiten kun saat, naamioi se jonkin muun nimen taakse kuin siskosi nimen taakse. Ja soitat häkle aina kun on mahdollisuus esim ulkona, kun vanhempasi eivät kuule :) Sähköpostikin on hyvä keino. Ei vanhemmillasi ole oikeutta estää sinua tapaamasta siskoasi :)

      Itse olen homo ja kotoisin lestadiolaisesta perheestä. Tulin kaapista ulos viime vuonna marraskuussa :) Vanhempani eivät ottaneet asiaa huonosti vaan päin vastoin :) He tarjoutuivat antamaan tukea ja sallivat minun myös tuoda oman poikaystäväni kotiin :)

      Ikävä kyllä, on niitäkin ihmisiä kuten sinun vanhempasi, jotka eivät asiaa hyväksy. Voit ihan hyvin sanoa heille että ovat pilanneet lapsuutesi viemällä puolustavan isosiskon pois elämästäsi :) he tuosta todennäköisesti suuttuvat, mutta omapa on heidän menetyksensä. Mi ovat niin kapeakatseisia.

      • mutta,

        aloittajan vanhemmat ovat väkivaltaisia raivoavia kontrollihulluja äärihihhuleita. sisaret ovat sähköpostitelleet ja siitä ei seurannut mitään hyvää. salanimet ja muu piilottelu tuskin tehoaa tuollaisiin vanhempiin.

        se on aivan sama mitä tuollaisille vanhemmille sanoo. ainoa ratkaisu on lähteä niiden luota pois mahdollisimman nopeasti ja tarpeeksi kauas. opiskeleminen tarjoaa siihen hyvän mahdollisuuden.

        hyvä kuulla välillä lestadiolaisista jotain hyvääkin.


      • romanceboy
        mutta, kirjoitti:

        aloittajan vanhemmat ovat väkivaltaisia raivoavia kontrollihulluja äärihihhuleita. sisaret ovat sähköpostitelleet ja siitä ei seurannut mitään hyvää. salanimet ja muu piilottelu tuskin tehoaa tuollaisiin vanhempiin.

        se on aivan sama mitä tuollaisille vanhemmille sanoo. ainoa ratkaisu on lähteä niiden luota pois mahdollisimman nopeasti ja tarpeeksi kauas. opiskeleminen tarjoaa siihen hyvän mahdollisuuden.

        hyvä kuulla välillä lestadiolaisista jotain hyvääkin.

        Mutta aina voi käydä vaikka kirjastossa lähettämässä sähköpostia siskolle. Sitäpaitsi jos vanhemmat kyyläävät kun käy sähköpostissa, on se jo yksityisyyden rikkomista josta voi kertoa poliisille ja sanoa heille ettei toisen sähköpostia saa lukea.

        Ja en usko että vanhemmat vahtaavat soittoja siskolle jos kävelee itse ulkona ja vanhemmat ovat kotona. Laskusta näkee vain osan puhelinnumeroista mihin on soitettu tai lähetetty viestiä.


      • kadonnut löytyi

        Vanhempien pitäisi ottaa oppia tuhlaajapojan kokemuksesta, jossa kertomuksessa poika pyysi etukäteen isältään perinnön, ja sen saatuaan meni ja tuhlasi sen, ja eli syntisesti.

        Isä kuitenkin kaipasi poikaansa, vaikka hänellä oli vanhempi poika kotona.

        Lopulta kun kaikki oli tuhlattu, ja hän ei saanut enää syödä sikojenkaan ruokaa, vaikka niitä hoisi.

        Lopulta hän meni itseensä, ja ymmärsi millainen hän oli ollut,..ja palasi lopulta isänsä luo, jos tämä ottaisi hänet vähäisimmäksi palvelijakseen!

        Kun isä näki kaukaa, pojan viimein tulevan, juoksi hän poikaa vastaan, eikä kysellyt, oliko tämä homo tms.
        vaan vei pojan iloiten kotiin ja järjestettiin suuret juhlat, koska kadonnut oli löytynyt.

        Isä ei kysellyt mitä syntejä poika oli tehnyt, ja millainen hän oli.. sillä hetkellä oli tärkeintä ilo, pojan löytymisestä. terv. Benkku


      • benkku 10

        Jos Jumala on Isäsi, niin mitä väärää Jumalasta löysit, jos hän ei hyväksy syntiä, mutta hyväksyy syntisen, joka hänen tykönsä tulee?


      • benedi 10
        benkku 10 kirjoitti:

        Jos Jumala on Isäsi, niin mitä väärää Jumalasta löysit, jos hän ei hyväksy syntiä, mutta hyväksyy syntisen, joka hänen tykönsä tulee?

        Tarkoittaako tuo - miinus sitä, että Jumalan pitää hyväksyä ihminen olkoontyttö tai poika synteineen?

        Hänkö ei saa puhdistaa ihmistä hänen synneistään?


      • merijellonamies
        kadonnut löytyi kirjoitti:

        Vanhempien pitäisi ottaa oppia tuhlaajapojan kokemuksesta, jossa kertomuksessa poika pyysi etukäteen isältään perinnön, ja sen saatuaan meni ja tuhlasi sen, ja eli syntisesti.

        Isä kuitenkin kaipasi poikaansa, vaikka hänellä oli vanhempi poika kotona.

        Lopulta kun kaikki oli tuhlattu, ja hän ei saanut enää syödä sikojenkaan ruokaa, vaikka niitä hoisi.

        Lopulta hän meni itseensä, ja ymmärsi millainen hän oli ollut,..ja palasi lopulta isänsä luo, jos tämä ottaisi hänet vähäisimmäksi palvelijakseen!

        Kun isä näki kaukaa, pojan viimein tulevan, juoksi hän poikaa vastaan, eikä kysellyt, oliko tämä homo tms.
        vaan vei pojan iloiten kotiin ja järjestettiin suuret juhlat, koska kadonnut oli löytynyt.

        Isä ei kysellyt mitä syntejä poika oli tehnyt, ja millainen hän oli.. sillä hetkellä oli tärkeintä ilo, pojan löytymisestä. terv. Benkku

        Analogiasi ontuu pahasti, koska lesbotyttö ei lähtenyt maailmalle rellestämään tuhlaajapojan tavoin. Hänet potkittiin kotoaan seksuaalisuutensa takia. Ei ole mitään syntiä tai niiden sovittamisen tarvetta. On vain ilman omaa syytään päähän potkittu ihminen. Älä siis yritä kääntää tilanteen moraalisia vastuusuhteita nurinperin puhumalla lesbosta tuhlaajapoikana.


      • prt3

        TOSI ikävä että olet homo ! Se on sairaus !


    • jalaa1

      Hanki puhelimeen prepaid liittymä kioskilta, ja vaihdat puhelimesi sim-kortin tuon liittymän korttiin. Sit voitkin soittaa siskollesi ihan rauhassa, noita soittoja ei näy millään laskulla.
      Lopuksi tyhjennät puhelimesi soittolokin, mikäli vanhempasi sattuvat salaa tutkimaan puhelintasi, niin loki näyttää tyhjää. Toinen hyvä kikka on laittaa puhelimeen käyttöön suojakoodi. Puheliinta voi käyttää vain henkilö, joka tuon koodin tietää.
      Mikäli siskos numero ei ole salainen saat sen numerotiedustelusta.

      • Prepaidia (eikä mitään muutakaan liittymää) voi lapset yksin ostaa. Tämä on kuitenkin mahdollista, kun varastaa R-kioskilta dna:n, siinä on vähän starttisaldoa. Ei taidasiltikään onnistua.


      • kyllä voi
        atrytone kirjoitti:

        Prepaidia (eikä mitään muutakaan liittymää) voi lapset yksin ostaa. Tämä on kuitenkin mahdollista, kun varastaa R-kioskilta dna:n, siinä on vähän starttisaldoa. Ei taidasiltikään onnistua.

        prepaid ltymän ostajan nimeä ei kysellä, ite olin 14, kun sellaisen hankin, ei ollu ongelmia

        Vanhempasi eivät voi lukea sähköpostiasi, voit hyvin pitää yteyttä siskoosi jo nyt, toivottavasti vanhempiesi ja siskosi välit paranevat. Voisit yrittää sovitellla!


      • mutta kun
        kyllä voi kirjoitti:

        prepaid ltymän ostajan nimeä ei kysellä, ite olin 14, kun sellaisen hankin, ei ollu ongelmia

        Vanhempasi eivät voi lukea sähköpostiasi, voit hyvin pitää yteyttä siskoosi jo nyt, toivottavasti vanhempiesi ja siskosi välit paranevat. Voisit yrittää sovitellla!

        kontrollifriikit vanhemmat saavat kaiken tietoonsa. keinoja kaihtamatta.


      • ei ne voi lukea
        mutta kun kirjoitti:

        kontrollifriikit vanhemmat saavat kaiken tietoonsa. keinoja kaihtamatta.

        sun sähköpostia, tee uus tili äläkä kerro niille salasanaa tai koko tilin olemassaoloa, kohta varmaan väitetään, että ne lukee tätä keskusteluakin, ei niillä ole ajaturiidereitä. Mene vaikka sittamaan siskosi ovikelloa, ei ne voi sua estää!


      • mutta kun
        ei ne voi lukea kirjoitti:

        sun sähköpostia, tee uus tili äläkä kerro niille salasanaa tai koko tilin olemassaoloa, kohta varmaan väitetään, että ne lukee tätä keskusteluakin, ei niillä ole ajaturiidereitä. Mene vaikka sittamaan siskosi ovikelloa, ei ne voi sua estää!

        keyloggereilla ja tietokoneen käytön valvontaan tarkoitetuilla ohjelmilla saa kaiken tietoon.


      • free_ski_dud
        mutta kun kirjoitti:

        keyloggereilla ja tietokoneen käytön valvontaan tarkoitetuilla ohjelmilla saa kaiken tietoon.

        Tuo on itseasiassa laitonta jos kyseessä on yli 15v henkilö ja hän ei siihen suostu


      • juuri noin
        free_ski_dud kirjoitti:

        Tuo on itseasiassa laitonta jos kyseessä on yli 15v henkilö ja hän ei siihen suostu

        Se on laitonta vaikka olisi nuorempikin, puhelin posti salaisuus koskee myös alaikäisiä lapsia. Koskee myös sähköposteja.


      • viulu3
        atrytone kirjoitti:

        Prepaidia (eikä mitään muutakaan liittymää) voi lapset yksin ostaa. Tämä on kuitenkin mahdollista, kun varastaa R-kioskilta dna:n, siinä on vähän starttisaldoa. Ei taidasiltikään onnistua.

        ÄLÄ yritä yllyttämään ketä varastamaan !!!!!


    • anonyymi5

      Ei vittu mitä juntteja sun vanhemmat on, en itse ole mikään hippi tai sellainen joka haluaisi päästää kaikki halukkaat muuttamaan maahan, haluaisi jokaiselle kansalaiselle 1500euron kansalaispalkan jne.. En oo homoseksuaali mutta siltikin vituttaa tuollainen, itse olen tehnyt vakavan rikoksen kauan aikaa sitten eivätkä vanhempani siltikään hylänneet mua

      • anonyymi5

        hups, väärään vastasin


    • gyfjhntdgf

      Valitettavasti vanhemmillasi ON oikeus estää sinua tapaamasta siskoasi. Hulluahan se on mutta laki sen heille antaa.

      Minun puolestani hanki siskosi puhelinnumero ja sähköposti ja pidä edes jonkunlaista yhetyttä. Mutta elä pilaa suhdettas vanhempiis, ei kaikkia sukulaisia vaan voi menettää.

      • Utelias lakiaosaava

        Valoittaisitko mistä laista on kyse?


      • Minä
        Utelias lakiaosaava kirjoitti:

        Valoittaisitko mistä laista on kyse?

        Aika rasistista. Eihän kukaan voi omalle seksuaaliselle suuntautumiselleen mitään.


      • Luulet vaan

        Olen itse lesbo vaikka voinhan pilata vanhempien suhteesta,että jos olisi tämmöisen ap:n tilanteesta.Luulenpa,että ap:n vanhemmat ei halua hyväksyä ap:n sisko lesbona.


      • Niinpä juuri
        Utelias lakiaosaava kirjoitti:

        Valoittaisitko mistä laista on kyse?

        Juu, sitä minäkin. Että mikä laki se sellainen on, mikä kieltää tapaamasta omaa siskoa. Ja millä tavalla muka vanhemmat olisivat siskoa tärkeämpiä? Sukulaisiahan ne on kaikki!
        ...Miks ei sitä siskoa vois tavata? Jos se ois sellanen salanen juttu. Että pitäis kaiken tosi piilossa. Varmasti onnistuu soittaa jostain missä ei VARMASTI kuule. Sähköpostin voi pitää salaisena (ehkä tehdä toisen sähköpostin, mistä ei kerro kellekään). Ainakin kerran viikossa voi varmasti mennä kyläänkin: luulisin että vaikka paras kaveri voi auttaa, jos hänen kanssa sovitaan että muka ollaan hänen luona.
        Kyllä ne sisarukset on tärkeitä. Joskus niillä voi oikeasti olla jopa enemmän väliä ja välittämistä kuin vanhemmilla. Joillakin on ehkä fiksut vanhemmat, mutta ei kaikilla...


      • ijrgeolijgwperig
        Minä kirjoitti:

        Aika rasistista. Eihän kukaan voi omalle seksuaaliselle suuntautumiselleen mitään.

        Kertoisitko, miten homoseksuaalien dissaaminen on rotusyrjintää eli rasismia? Ovatko homot tai lesbot jokin rotu?

        Miten voi olla niin vaikeaa sisäistää tuon termin merkitys... -_-


      • 2ej3
        ijrgeolijgwperig kirjoitti:

        Kertoisitko, miten homoseksuaalien dissaaminen on rotusyrjintää eli rasismia? Ovatko homot tai lesbot jokin rotu?

        Miten voi olla niin vaikeaa sisäistää tuon termin merkitys... -_-

        Mitä väliä? Nyt ei ole kyse pilkunnussimisesta.


      • yen2

        Kyllä minä vain unohtaisin, jos omat vanhempani olisivat lapsenhylkääjiä, koska heidän uskontonsa kieltää lesbouden tai ylipäätään normaalin ihmisyyden.
        Otan osaa aloittaja, että vanhempasi ovat idiootteja äärihihhuleita.

        Toivottavasti saat siskoosi taas välit.


      • jdsoems
        ijrgeolijgwperig kirjoitti:

        Kertoisitko, miten homoseksuaalien dissaaminen on rotusyrjintää eli rasismia? Ovatko homot tai lesbot jokin rotu?

        Miten voi olla niin vaikeaa sisäistää tuon termin merkitys... -_-

        ijrgeolijgwperig taitaa olla rasisti, nimittäin suomi24kommentoijarasisti.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        2ej3 kirjoitti:

        Mitä väliä? Nyt ei ole kyse pilkunnussimisesta.

        Kun puhutaan vakavista asioista niin termejä pitäisi käyttää täsmällisesti.

        Nykyäänhän rasismi tarkoittaa suurin piirtein kaikkea epämiellyttävää toimintaa ja natsi epämiellyttävää henkilöä.

        Tampiot puhuvat ikärasismista, läskirasismista, taiderasismista ja vaikka mistä muusta älyttömyyksistä.


      • gögö32

        Mitä valitettava siinä on ???????


      • Höhö
        Minä kirjoitti:

        Aika rasistista. Eihän kukaan voi omalle seksuaaliselle suuntautumiselleen mitään.

        Kyllä voi ! Tunnen eräs tunnettu psykoterapeutti,hänen luokseen käy sekä homoja ja lesboja,hän kertoo että SUURIN osa asiakkaistaa alkaa elää NORMAALI elämää !!!!!


    • carlos5

      Nyt otat selvää missä siskosi asuu ja otat häneen yhteyttä.Ei sun vanhemmat saa kieltää sitä ettet pidä siskoosi yhteyttä.
      Eihän niiden edes tarvi tietää mitään että olet yhteydessä siskoosi.
      Tsemppiä. Toivoo yks vanha vaari

      • dodosorsa123

        Oikeesti, ei kukaan voi sanoa,että tietäisi miltä sinusta tuntuu,koska kukaan muu kuin sinä et ole sinä. Mut tsemppiä, toivottavasti vanhempasi ovat jatkossa myötämielisempiä


    • jukka696

      Taidan tietää tämän perheen. Lestadilaisvanhemille raamattu on tärkeämpi kuin omat lapset. Lars leevi tuli juoppohulluksi ja viinahöyryissään keksi uskonnon nimeltään lestadiolaisuus.

    • kaikki sallittua....

      Maistraatista saat siskosi osoitteen,(jos ei ole laittanut salaiseksi) sitten soittamaan siskon ovikelloa.Muistaakseni asutte samassa kaupungissa.Tai kirjoitat kirjeen kerrot asiasi.Kyllä kaikki järjestyy..

    • ....................

      HUOMIO! VIESTIKETJUN ALOITTAJA ON PROVO!

      • provo on

        ON TUO AIVAN SELVÄSTI PROVO


      • .................. 2

        HUOMIO! VIESTIKETJUN ALOITTAJA ON PROVO!


      • provo on 2
        provo on kirjoitti:

        ON TUO AIVAN SELVÄSTI PROVO

        ON TUO AIVAN SELVÄSTI PROVO


    • yammumies21

      älä, missään tapauksessa lopeta yhteydenpitoa, siskoosi koska hän on siskosi, siitä huolimatta mikä hänen seksuaalisuutensa kohde on sisko on aina sisko tapahtu mitä tahansa!!

    • Hullu ukko

      Älä tottele vanhempiasi vaan ota kylmästi heidän päidensä yli yhteyttä siskoosi.

    • gfhfghfghfgh

      Ja mä kun luulin isääni hirveäksi homofobistiksi... Jos aiempien kommentoijien neuvot ei auta niin ehkä koulunterkarille tai muulle "viralliselle" aikuiselle puhumisesta voisi olla jotain apua? Koska en usko että se on edes laillista kieltää sinua tapaamasta siskoasi, koska sehän on periaatteessa vapaudenriistoa estää sinua tapaamasta ihmistä, joka ei ole haitaksi tai vaaraksi vaan päin vastoin.

    • Yks terkkari

      Olet varmaan jossakin koulussa? Mene terveydenhoitajan luo juttelemaan; sillä sieltä sinun pitäisi saada rohkeutta toimia jo nyt: sinulla on täysi oikeus pitää yhteyttä sisareesi. Vanhempasi ovat ehkä jotenkin shokissa ja eivät siis ole sopeutuneet asiaan, eivätkä varmaankaan ymmärrä edes koko asiaa. Lesbous kuten homous on ominaisuus, joka on jo syntymähetkellä eli kuten siniset tai ruskeat silmät; se ominaisuus on ja pysyy. Ei "tartu", jota vanhempasi ehkä myös kuvittelevat!
      Yks terkkari

    • Paha juttu

      Hei!

      Olen itse lesbo ja minulla kaksi isosiskoa sekä isoveljeä,mutta he ovat heteroja.Olin miettinyt paljon nuorena..Otin silti riskin vaikka miten käy.Sinulla on oikeus pitää siskoosi yhteyttää ja ymmärrän kyllä,että sinulla ikävä.Mielestäni,että sinun vanhemmat ei voi pakottaa sinua katkaista häneen.Voithan pitää sähköpostilla,mutta älä koneellesi salasanaa muistaamaan rastilla vain sinulla muista päässä salasanasi ettei vanhemmat tiedä.Tiedän kyllä,että joskus kova paikka kuten muutamalla kaverillani käynyt samoin."sisko menee helvettiin" on minusta aika töykeä,koska kuulostaakin sinun vanhemmat siskostasi "saasta",mutta älä välitä.On se hyvä,että välität ja ikävöit siskoa.

    • lojal man

      Koska olet 15v. sinulla on lainmukainen itsemääräämisoikeus jota ei vanhempasi pysty kieltämään, jo 12v. saa päättää itse siitä kumman vanhemman luona haluaa asua, joten olet tarpeeksi vanha sanomaan miten asia on. Kun haluat tavata siskoasi sinun vanhemmat ei voi sitä estää, ota yhteys alueesi sosiaalipalveluun ja hoida sieltä asia kuntoon jos vanhemmat ei halua oppia mitä laki sanoo.
      Voit tehdä kanteen koska hyvänsä vanhempiasi kohtaan jos muu ei auta, sinulla on täysi oikeus tavaa siskosi silloin kun haluat, sillä siisti.

      • no ei noinkaa

        Ei ole itsemääräämisoikeutta, on vain rikosoikeudellisessa vastuussa. Kaiken ikäisillä on itsemääräämisoikeus. Nyt ei ole kyse vanhempien erosta tms. vaan siskosta johon vanhemmat eivät halua pitää yhteyttä. Se on jokaisen oma asia keneen pitää yhteyttä, sosku ei auta asiassa, koska vanhemmilla ei ole velvollisuutta pitää yhteyttä täysikäiseen lapseensa, eivät ole edes elatusvelvollisia enää.


    • uskovainen uskis

      Lesbo johtuu kasvatuksesta. Jos itselläsikin on kerran joitakin lesbotaipumuksia niin veikkaan että kasvatuksesta johtuu.

      Ja joo, lesbot on "ihmisiä" mutta kait ny itekki voit hei kertoo sen ettei tuollainen LGBT touhu ihan normaalia ole. Akat pukeutuu kuin pojat ja pitää korvakoruja yms. jos asenne on tämä niin miksei samantien voi mennä miehen kanssa naimisiin - ellei sitten pelkää miestä juuri siksi, että oma isä on ollut niin ankara.

      Minun mielestä asiat on monimutkaisia ja sinänsä ihan mielenkiintoisiakin. Miten kasvatusmetodeja voitaisiin parantaa niin, ettei homoja ja lesboja enään syntyisi? Kukaan ei ole homo ja lesbo syntyessään, vaan kaikki johtuu kasvatuksesta.

      • seonok

        Jaaha, ja sinä taidat olla täällä vain ihmisiä suututtaaksesi? Tuntuu vähän siltä..

        Kaikki lesbot eivät pukeudu kuin miehet, eikä tällaisissakaan lesboissa pitäisi mitään pahaa olla. Suurta osaa lesboista ei edes kykene erottamaan heteroista.

        Ja homoseksuaalisuutta on tutkittu, joidenkin tutkimusten mukaan se tuntuisi periytyvän. Ja vaikka se johtuisikin kasvatuksesta - mitä väliä? Juuri kasvatus, sosiaalinen vuorovaikutus ja ympäristömmehän luo meistä niitä ihmisiä, joita me olemme - yhdessä geenien kanssa!

        Toiseksi viimeinen kommenttisi on varmaan aika tahallaan kärjistetty ikävän kuuloiseksi jotta se keräisi mahd. paljon kommentteja. Vaikka homoseksuaalisuus johtuisikin kasvatuksesta, kasvatus ei SUINKAAN ole mennyt pieleen.

        Mielenkiintoista on se, että homoseksuaalisuutta ilmenee myös eläimillä, vieläpä kaikkein fiksuimmilla lajeilla, kuten delfiineillä.


      • Lukiolainen

        Uskovainen uskis. Just joo. Minut on ainakin kasvatettu hyväksymään kaikki ihmiset olisi sitten hetero, homo, lesbo, bi, mikä tahansa. Olen itse hetero, mutta vanhempani ovat aina painottaneet, kuinka he hyväksyvät minut aina sellaisena kuin olen. Pidän enemmän maailmasta, jossa jokainen saa olla sellainen kuin haluaa.

        Mutta ketjun varsinaiseen asiaan kommentoisin, että ota ihmeessä siskoosi yhteyttä! Omasta kokemuksesta tiedän kuinka tärkeä oma sisar voi olla!


      • So what

        Sallia mua nauraa!En oikein usko tuota kasvatuksesta,koska tulin vasta virallisesti aikuisena lesbo.Vaikka kuinka kasvatuksesta minulla onkin muutakin,mutta ei se minua mitenkään vaikuttanut.Se on kyse,että tunteita ihmiseen eri tavalla ja sydän sanoo sitä ja tätä.Olin itse teini-ikäinen,että tunnen vähän vetoaa naiseen kun ajattelin se vain tilapäinen ohi,mutta ei ole!Rakkautta ei voida kieltää eikä keneltäkään voi pois.Pelkää miestä?Höpöhöpö!Enkä itse mitään pelkää miestä,mutta en ole kiinnostunut todella miehistä..Ymmärrätkö?Mies on minulle pelkkä kaveri eikä enempää.Ei voi kääntää pään,että olemaan koko ajan heterona.
        Mun asenne,sun ongelma.


      • uskovainen uskis
        seonok kirjoitti:

        Jaaha, ja sinä taidat olla täällä vain ihmisiä suututtaaksesi? Tuntuu vähän siltä..

        Kaikki lesbot eivät pukeudu kuin miehet, eikä tällaisissakaan lesboissa pitäisi mitään pahaa olla. Suurta osaa lesboista ei edes kykene erottamaan heteroista.

        Ja homoseksuaalisuutta on tutkittu, joidenkin tutkimusten mukaan se tuntuisi periytyvän. Ja vaikka se johtuisikin kasvatuksesta - mitä väliä? Juuri kasvatus, sosiaalinen vuorovaikutus ja ympäristömmehän luo meistä niitä ihmisiä, joita me olemme - yhdessä geenien kanssa!

        Toiseksi viimeinen kommenttisi on varmaan aika tahallaan kärjistetty ikävän kuuloiseksi jotta se keräisi mahd. paljon kommentteja. Vaikka homoseksuaalisuus johtuisikin kasvatuksesta, kasvatus ei SUINKAAN ole mennyt pieleen.

        Mielenkiintoista on se, että homoseksuaalisuutta ilmenee myös eläimillä, vieläpä kaikkein fiksuimmilla lajeilla, kuten delfiineillä.

        "Kaikki lesbot eivät pukeudu kuin miehet, eikä tällaisissakaan lesboissa pitäisi mitään pahaa olla. Suurta osaa lesboista ei edes kykene erottamaan heteroista."

        Eivät toki aina, mutta yleensä kylläkin. Ja varmaan osaat itsekin kertoa sen, että mitään kestävää suhdetta ei tuolle pohjalle pysty rakentamaan: seksuaalisuus on aivan selvästi Jumalan asettama, miehen ja naisen välinen asia, eikä sitä sidettä(avioliittoa) tule alkaa murtamaan.

        Ihmiset jotka eivät kykene normaaliin miehen ja naisen välillä käytävään kanssakäymiseen, niin se mielestäni kyllä kertoo aivan selvästi henkilön omasta psykologisesta heikkoudesta, kuten pelosta/inhottavuuden tunteesta toisen sukupuolen edustajia kohtaan, joka varmasti useissa tapauksissa johtuu äidistä ja isästä, jotka ovat kuitenkin aina se Jumalan tarkoittama ensisijainen roolimalli lapselle, ja ihan syystäkin.

        http://www.jariiivanainen.net/Homoseksuaalisuudesta_vapautuminen.html

        "Ja homoseksuaalisuutta on tutkittu, joidenkin tutkimusten mukaan se tuntuisi periytyvän."

        Homoseksuaalisuutta on kyllä tutkittu, mutta varsinaista homogeeniä ei ole kuitenkaan koskaan vielä mistään löydetty.

        "Toiseksi viimeinen kommenttisi on varmaan aika tahallaan kärjistetty ikävän kuuloiseksi jotta se keräisi mahd. paljon kommentteja. Vaikka homoseksuaalisuus johtuisikin kasvatuksesta, kasvatus ei SUINKAAN ole mennyt pieleen. "

        Jaa'a. On vaikea kuvitella miksi esim. mies murrosiässä halujen herätessä kavahtaisi seurustelusuhteita naisten kanssa, elleivät omat kokemukset esim muiden naisten kanssa olisi olleet niin ikäviä.


      • uskovainen uskis
        So what kirjoitti:

        Sallia mua nauraa!En oikein usko tuota kasvatuksesta,koska tulin vasta virallisesti aikuisena lesbo.Vaikka kuinka kasvatuksesta minulla onkin muutakin,mutta ei se minua mitenkään vaikuttanut.Se on kyse,että tunteita ihmiseen eri tavalla ja sydän sanoo sitä ja tätä.Olin itse teini-ikäinen,että tunnen vähän vetoaa naiseen kun ajattelin se vain tilapäinen ohi,mutta ei ole!Rakkautta ei voida kieltää eikä keneltäkään voi pois.Pelkää miestä?Höpöhöpö!Enkä itse mitään pelkää miestä,mutta en ole kiinnostunut todella miehistä..Ymmärrätkö?Mies on minulle pelkkä kaveri eikä enempää.Ei voi kääntää pään,että olemaan koko ajan heterona.
        Mun asenne,sun ongelma.

        "Se on kyse,että tunteita ihmiseen eri tavalla ja sydän sanoo sitä ja tätä."

        Oli miten oli, normaalia se ei ole ja osaat varmasti itsekin kertoa sen, jos olet rehellinen.

        "Pelkää miestä?"

        Noh, se oli vain arvaus. Toki se voi johtua myös siitäkin, että tunnet suurta inhoa vastakkaista sukupuoltasi kohtaan, joka - aivan varmasti, kuten sanoit - voi, ja todennäköisesti kohdallasi johtuukin erinäköisistä roolimalleista.

        Miksi muutenkaan tuntisit mitään vastenmielisyyttä vastakkaista sukupuolistasi kohtaan?


      • fghfgfghfgh
        uskovainen uskis kirjoitti:

        "Se on kyse,että tunteita ihmiseen eri tavalla ja sydän sanoo sitä ja tätä."

        Oli miten oli, normaalia se ei ole ja osaat varmasti itsekin kertoa sen, jos olet rehellinen.

        "Pelkää miestä?"

        Noh, se oli vain arvaus. Toki se voi johtua myös siitäkin, että tunnet suurta inhoa vastakkaista sukupuoltasi kohtaan, joka - aivan varmasti, kuten sanoit - voi, ja todennäköisesti kohdallasi johtuukin erinäköisistä roolimalleista.

        Miksi muutenkaan tuntisit mitään vastenmielisyyttä vastakkaista sukupuolistasi kohtaan?

        Miksi se ei olisi normaalia? Eläimissä on kaikissa lajeissa kaloista lähtien homoseksuaalisuutta sitä varten että joku huolehtii heterojen heittellejättämistä poikasista/munista ja pitää sopua yllä isoissa haaremeissa. Tiesitkö että susilaumassa vain alfapari saa lisääntyä joten loput laumasta ovat usein homoja jolloin ne eivät lisäänny.

        Kaikissa eläinlajeissa on homoutta, mutta homofobistisuutta on vain ihmislajissa, joten näen kulla epänormaaliuden vain homofobisteissa.


      • inhottava

        Työkaverini on lesbo miten siihen pitäisi suhtautua. Pyysi kanssaan istumaan iltaa, mutta en mennyt ,että ei tule "tapa" ja toiset työkaverit alkaa luulemaan, että olen itsekkin jotenkin vinksahtanut


      • mummapumma54
        uskovainen uskis kirjoitti:

        "Se on kyse,että tunteita ihmiseen eri tavalla ja sydän sanoo sitä ja tätä."

        Oli miten oli, normaalia se ei ole ja osaat varmasti itsekin kertoa sen, jos olet rehellinen.

        "Pelkää miestä?"

        Noh, se oli vain arvaus. Toki se voi johtua myös siitäkin, että tunnet suurta inhoa vastakkaista sukupuoltasi kohtaan, joka - aivan varmasti, kuten sanoit - voi, ja todennäköisesti kohdallasi johtuukin erinäköisistä roolimalleista.

        Miksi muutenkaan tuntisit mitään vastenmielisyyttä vastakkaista sukupuolistasi kohtaan?

        uskovainen uskis, sinun on helppo tuomita toisia, kun itse olet aidan ns oikealla puolella. Entäpä, jos itse olisit ns kolmas sukupuoli naisen kehossa? Et voi lainkaan tietää, millaista se on, kun et ole sitä itse kokenut. Sukupuolisuus ei voi johtua kasvatuksesta, sillä on paljon eläimiäkin, jotka ovat homoja.
        Toki maailmanjärjestys on vaatinut vanhaan aikaan että homot kivitetään kuten ennen avioliittoa seksiä harrastavat, samoin kuin lapsen tappajat. Siihen aikaan myös varkaalta hakattiin käsi, ja pahoja sanoja sanovalta leikattiin kieli ja joissain oli rangaistuksena leikata korva irti.
        Onneksi ne ajat ovat takanapäin, ja kun asioita lisää tutkitaan, saadaan tietää mistä tämä sukupuolisten erilaisuuksien kirjo johtuu. Saadaan myös tietää mistä rikollisuus johtuu ja voidaan yrittää korjata sitä jo lapsuudessa.
        On monia taiteellisesti lahjakkaita homoja ollut kautta aikojen, heidän suuntauksensa on pakottanut heidät tutkimusmatkoille ja panostamaan kaiken energiansa esim. arkkitehtuuriin , maalaukseen, kasvien tutkimiseen, ja moneen muuhun asiaan, joista asioista saavat jälkipolvet nauttia. Ja on myös tiedossa ,nämä suuret artistit olivat myös homoja.
        Kysymys on ilmeisesti paljon monimutkaisemmasta asiasta kuin vain sukupuolisuudesta. Toivottavasti tulevaisuus tuo siihen parempaa valoa.
        Kun ihmisen tieto kasvaa, myös ymmärrys lisääntyy, eikä erilaisuus ole niin suuri identitenttikriisi, että ihmisiä tarvitsisi oman turvallisuuden takia tappaa ja listiä.
        Tulee aika, jolloin vain erityiset ihmiset saattavat lisääntyä, tellushan on jo täysi, ja siksi myös ajatukset sukupuolisuudesta ja sen merkityksestä muuttuvat. Enää ei ole tyhjää planeettaa asutettavana, vaan liikakansoitettu, liiasta ihmismäärästä saastutettu tellus, jonka hyvinvointiin on myös keskityttävä.
        AP viestiketjussa on monia ohjeita, kuinka voisit ottaa sisareesi yhteyttä. Toisaalta, kun koulusi on kesken ja olet alaikäinen vielä, niin älä ärsytä suotta vanhempiasi. Ellet sitten hae apua lastensuojelusta ja etsi toista ratkaisua asua ja käydä koulua. Sekin on erittäin raskas vaihtoehto.
        Kun saat sisaresi olinpaikan selville, kirjoitat hänelle, ja yhdessä pohditte, kuinka voitte toimia.


      • so what
        uskovainen uskis kirjoitti:

        "Se on kyse,että tunteita ihmiseen eri tavalla ja sydän sanoo sitä ja tätä."

        Oli miten oli, normaalia se ei ole ja osaat varmasti itsekin kertoa sen, jos olet rehellinen.

        "Pelkää miestä?"

        Noh, se oli vain arvaus. Toki se voi johtua myös siitäkin, että tunnet suurta inhoa vastakkaista sukupuoltasi kohtaan, joka - aivan varmasti, kuten sanoit - voi, ja todennäköisesti kohdallasi johtuukin erinäköisistä roolimalleista.

        Miksi muutenkaan tuntisit mitään vastenmielisyyttä vastakkaista sukupuolistasi kohtaan?

        "normaalia se ei ole" eli kyllä se täysin normaalia että rakkaudelle kun sallittua.Minulla ei ole mitään suurta inhoa vastakkaiseen sukupuoleen,mutta ei se vain minulla sujunut vaikka olinhan seurustellut miehen kanssa.Mies on ihan okei,mutta seksuaaliseen ei oikein toimia joka ei tunne enempää tai epämiellyttävältä.Älä tuomita ihmisiä tuolla tavalla,koska kaikilla oikeus olla onnellinen vaikka yksin tai kumppanin kanssa että vastakkaista sukupuolta tai samaa sukupuolta.En ole vihannut miehiä,mutta eri tavalla tunteista sekä vetoamisesta.Mielestäni,että ihminen saa olla ihastua,rakastua ja sellaista mutta ihminen päättää elämästä valintoja eikä voi pakottaa.isosiskoni ja isoveljeni kaikki on heteroja kun hyväksyn heidät sellaisena.En halua sisaruksilleni pakottamaan tai muuttaa seksuaalinen suuntautuminen.

        Tuota jumalasta:en yhä uskonut jumalasta,mutta saa mihin uskoa tai ei uskoa.Raamatussa löytyi vastaukset:älä tuomita ja jumala rakastaa kaikkia.Minulla ystäväni on uskovainen ja hetero joka hän aloittanut väittelyt minun kanssa.Ei oikein minusta mukava,että uskovainen ja ei-uskovainen alkaa "sotaa" puhumassa.Ei minua haittaa jos kaverini olisi uskovainen mutta silti.


      • mo-ni-mutku

        Voi uskis uskovainen. Kyllä ne homot ja lesbot syntyy ihan sellaisina. Joskus ympäristö on pakottanut heidät kaappiin todella lujasti. Asiat taitaa olla sulle liian monimutkaisia.

        Homoseksuaalisuus on jo syntyessä. Eikä parane millään "kasvatuksella".


      • uskovainen uskis
        so what kirjoitti:

        "normaalia se ei ole" eli kyllä se täysin normaalia että rakkaudelle kun sallittua.Minulla ei ole mitään suurta inhoa vastakkaiseen sukupuoleen,mutta ei se vain minulla sujunut vaikka olinhan seurustellut miehen kanssa.Mies on ihan okei,mutta seksuaaliseen ei oikein toimia joka ei tunne enempää tai epämiellyttävältä.Älä tuomita ihmisiä tuolla tavalla,koska kaikilla oikeus olla onnellinen vaikka yksin tai kumppanin kanssa että vastakkaista sukupuolta tai samaa sukupuolta.En ole vihannut miehiä,mutta eri tavalla tunteista sekä vetoamisesta.Mielestäni,että ihminen saa olla ihastua,rakastua ja sellaista mutta ihminen päättää elämästä valintoja eikä voi pakottaa.isosiskoni ja isoveljeni kaikki on heteroja kun hyväksyn heidät sellaisena.En halua sisaruksilleni pakottamaan tai muuttaa seksuaalinen suuntautuminen.

        Tuota jumalasta:en yhä uskonut jumalasta,mutta saa mihin uskoa tai ei uskoa.Raamatussa löytyi vastaukset:älä tuomita ja jumala rakastaa kaikkia.Minulla ystäväni on uskovainen ja hetero joka hän aloittanut väittelyt minun kanssa.Ei oikein minusta mukava,että uskovainen ja ei-uskovainen alkaa "sotaa" puhumassa.Ei minua haittaa jos kaverini olisi uskovainen mutta silti.

        "Minulla ei ole mitään suurta inhoa vastakkaiseen sukupuoleen,mutta ei se vain minulla sujunut vaikka olinhan seurustellut miehen kanssa.Mies on ihan okei,mutta seksuaaliseen ei oikein toimia joka ei tunne enempää tai epämiellyttävältä."

        Mutta minua ihmetyttää suuresti se, että miksi nainen tuntisi miehen läheisyyden epämiellyttäväksi. Eikö siinä kuitenkin ole taustalla vanhempien ja lasten välinen suhde?

        "Kun miesten homoseksuaalisuuden taustalla pääsääntöisesti on huono isäsuhde, on naisilla taas ongelmia äitisuhteessaan. Se on yleisin syy naisten homoseksuaalisuuteen. Leanne Payne on havainnut sen olevan kaikkein yleisin taustatekijä:

        Ymmärsin nyt sen emotionaalisen puutteen, jonka vuoksi Lisa oli erityisen haavoittuva ja oli helposti päätynyt lesbo-opettajansa syliin. Lesbolainen käyttäytyminen (paitsi jos on kyse hysteerisestä persoonallisuudesta) ei seksuaalineuroosina ole läheskään niin monimutkainen kuin miesten homoseksuaalinen käyttäytyminen. Kokemukseni mukaan se johtuu yleensä tarpeesta päästä äidin syliin, tarpeesta, joka ei lapsuudessa ole täyttynyt ollenkaan tai ainakaan tarpeeksi.(9)

        Erik Ewalds on tehnyt saman havainnon naisten homoseksuaalisuudesta. Hän kirjoittaa kirjassaan (Tahdotko tulla terveeksi, s. 94):

        Olen huomannut hoitaessani miespuolisia homoseksuaaleja, että yksi syy heidän taipumukseensa on se, että heillä ei aikoinaan ole ollut isähahmoa, johon samaistua. He eivät ole saaneet apua oman sukupuolensa ja sen minuuden löytämiseen, joka olisi vapauttanut heidät. Pitkään olen myös yrittänyt selvittää, mikä sitten piilee naisten homoseksuaalisuuden takana. Ainakin yksi syy on se, että äidistä ei ole ollut samaistumisen kohteeksi. Silloin tyttö on lähtenyt kilpailemaan samaistuakseen miesten kanssa. Hän yrittää siis ostaa itselleen ihmisarvoa pärjäämällä kilpailussa juuri miesten kanssa. En väitä, että tämä olisi ainoa syy ja että se sopisi kaikkiin naispuolisiin homoseksuaaleihin, mutta on tällaisia tapauksia, naisia, joita olen kuunnellut ja saanut auttaa löytämään oman minuutensa.

        - Eräs syy naisten homoseksuaalisuuteen voi olla naisen pelko ja viha isäänsä sekä muita miehiä kohtaan, koska nämä ovat käyttäytyneet rakkaudettomasti häntä kohtaan. Myös jos hän on kokenut seksuaalista ahdistelua miesten taholta, on se edelleen voinut laajentaa hänen pelkoansa ja vihaansa miehiä kohtaan. Koska hän kuitenkin kaipaa rakkautta, kuten jokainen, saattaa hän kääntyä oman sukupuolensa edustajan puoleen."

        Sivulta http://www.jariiivanainen.net/Homoseksuaalisuudesta_vapautuminen.html


      • uskovainen uskis
        mo-ni-mutku kirjoitti:

        Voi uskis uskovainen. Kyllä ne homot ja lesbot syntyy ihan sellaisina. Joskus ympäristö on pakottanut heidät kaappiin todella lujasti. Asiat taitaa olla sulle liian monimutkaisia.

        Homoseksuaalisuus on jo syntyessä. Eikä parane millään "kasvatuksella".

        "Voi uskis uskovainen. Kyllä ne homot ja lesbot syntyy ihan sellaisina. "

        Pikemminkin päinvastoin. Näyttö sanoo, että homoseksuaalisuus johtuu vahvasti siitä, että mitä ihminen lapsena saa kokea.


      • Biologian opiskelija

        Itse asiassa homoseksuaalisuus johtuu jostain aivojen osan koosta (en muista sen nimeä mutta joku lisäke). Miehillä se on yleensä suurempi kuin naisilla. Tämä osa kehittyy jo äidin kohdussa testosteronin vaikutuksesta.

        Jos jostain syystä tyttölapsi saa enemmän testosteronia kuin normaalisti, lisäke kasvaa suuremmaksi kuin yleensä ja tytöstä tulee lesbo.

        Päinvastoin pojilla testosteronin puute jättää tämän lisäkkeen normaalia pienemmäksi, ja pojasta tulee homo.

        Kasvatuksella ei ole minkäänlaista vaikutusta seksuaaliseen suuntautumiseen.


      • eheydyElämään
        uskovainen uskis kirjoitti:

        "Kaikki lesbot eivät pukeudu kuin miehet, eikä tällaisissakaan lesboissa pitäisi mitään pahaa olla. Suurta osaa lesboista ei edes kykene erottamaan heteroista."

        Eivät toki aina, mutta yleensä kylläkin. Ja varmaan osaat itsekin kertoa sen, että mitään kestävää suhdetta ei tuolle pohjalle pysty rakentamaan: seksuaalisuus on aivan selvästi Jumalan asettama, miehen ja naisen välinen asia, eikä sitä sidettä(avioliittoa) tule alkaa murtamaan.

        Ihmiset jotka eivät kykene normaaliin miehen ja naisen välillä käytävään kanssakäymiseen, niin se mielestäni kyllä kertoo aivan selvästi henkilön omasta psykologisesta heikkoudesta, kuten pelosta/inhottavuuden tunteesta toisen sukupuolen edustajia kohtaan, joka varmasti useissa tapauksissa johtuu äidistä ja isästä, jotka ovat kuitenkin aina se Jumalan tarkoittama ensisijainen roolimalli lapselle, ja ihan syystäkin.

        http://www.jariiivanainen.net/Homoseksuaalisuudesta_vapautuminen.html

        "Ja homoseksuaalisuutta on tutkittu, joidenkin tutkimusten mukaan se tuntuisi periytyvän."

        Homoseksuaalisuutta on kyllä tutkittu, mutta varsinaista homogeeniä ei ole kuitenkaan koskaan vielä mistään löydetty.

        "Toiseksi viimeinen kommenttisi on varmaan aika tahallaan kärjistetty ikävän kuuloiseksi jotta se keräisi mahd. paljon kommentteja. Vaikka homoseksuaalisuus johtuisikin kasvatuksesta, kasvatus ei SUINKAAN ole mennyt pieleen. "

        Jaa'a. On vaikea kuvitella miksi esim. mies murrosiässä halujen herätessä kavahtaisi seurustelusuhteita naisten kanssa, elleivät omat kokemukset esim muiden naisten kanssa olisi olleet niin ikäviä.

        LOL

        "et oo tosissas!?" (hölmistynyt koiranilme kasvoilla)


        ennemminkin pitäisi kysyä "mikä ihmisessä on rikki, kun se pitää paikata satuolentoihin uskomisella iankaikkeisesta elämästä?"


      • eheydyTotuuteen
        uskovainen uskis kirjoitti:

        "Minulla ei ole mitään suurta inhoa vastakkaiseen sukupuoleen,mutta ei se vain minulla sujunut vaikka olinhan seurustellut miehen kanssa.Mies on ihan okei,mutta seksuaaliseen ei oikein toimia joka ei tunne enempää tai epämiellyttävältä."

        Mutta minua ihmetyttää suuresti se, että miksi nainen tuntisi miehen läheisyyden epämiellyttäväksi. Eikö siinä kuitenkin ole taustalla vanhempien ja lasten välinen suhde?

        "Kun miesten homoseksuaalisuuden taustalla pääsääntöisesti on huono isäsuhde, on naisilla taas ongelmia äitisuhteessaan. Se on yleisin syy naisten homoseksuaalisuuteen. Leanne Payne on havainnut sen olevan kaikkein yleisin taustatekijä:

        Ymmärsin nyt sen emotionaalisen puutteen, jonka vuoksi Lisa oli erityisen haavoittuva ja oli helposti päätynyt lesbo-opettajansa syliin. Lesbolainen käyttäytyminen (paitsi jos on kyse hysteerisestä persoonallisuudesta) ei seksuaalineuroosina ole läheskään niin monimutkainen kuin miesten homoseksuaalinen käyttäytyminen. Kokemukseni mukaan se johtuu yleensä tarpeesta päästä äidin syliin, tarpeesta, joka ei lapsuudessa ole täyttynyt ollenkaan tai ainakaan tarpeeksi.(9)

        Erik Ewalds on tehnyt saman havainnon naisten homoseksuaalisuudesta. Hän kirjoittaa kirjassaan (Tahdotko tulla terveeksi, s. 94):

        Olen huomannut hoitaessani miespuolisia homoseksuaaleja, että yksi syy heidän taipumukseensa on se, että heillä ei aikoinaan ole ollut isähahmoa, johon samaistua. He eivät ole saaneet apua oman sukupuolensa ja sen minuuden löytämiseen, joka olisi vapauttanut heidät. Pitkään olen myös yrittänyt selvittää, mikä sitten piilee naisten homoseksuaalisuuden takana. Ainakin yksi syy on se, että äidistä ei ole ollut samaistumisen kohteeksi. Silloin tyttö on lähtenyt kilpailemaan samaistuakseen miesten kanssa. Hän yrittää siis ostaa itselleen ihmisarvoa pärjäämällä kilpailussa juuri miesten kanssa. En väitä, että tämä olisi ainoa syy ja että se sopisi kaikkiin naispuolisiin homoseksuaaleihin, mutta on tällaisia tapauksia, naisia, joita olen kuunnellut ja saanut auttaa löytämään oman minuutensa.

        - Eräs syy naisten homoseksuaalisuuteen voi olla naisen pelko ja viha isäänsä sekä muita miehiä kohtaan, koska nämä ovat käyttäytyneet rakkaudettomasti häntä kohtaan. Myös jos hän on kokenut seksuaalista ahdistelua miesten taholta, on se edelleen voinut laajentaa hänen pelkoansa ja vihaansa miehiä kohtaan. Koska hän kuitenkin kaipaa rakkautta, kuten jokainen, saattaa hän kääntyä oman sukupuolensa edustajan puoleen."

        Sivulta http://www.jariiivanainen.net/Homoseksuaalisuudesta_vapautuminen.html

        suoraan kettiköpsykologin penkiltä...
        lol


      • ppp18
        Biologian opiskelija kirjoitti:

        Itse asiassa homoseksuaalisuus johtuu jostain aivojen osan koosta (en muista sen nimeä mutta joku lisäke). Miehillä se on yleensä suurempi kuin naisilla. Tämä osa kehittyy jo äidin kohdussa testosteronin vaikutuksesta.

        Jos jostain syystä tyttölapsi saa enemmän testosteronia kuin normaalisti, lisäke kasvaa suuremmaksi kuin yleensä ja tytöstä tulee lesbo.

        Päinvastoin pojilla testosteronin puute jättää tämän lisäkkeen normaalia pienemmäksi, ja pojasta tulee homo.

        Kasvatuksella ei ole minkäänlaista vaikutusta seksuaaliseen suuntautumiseen.

        Homoseksuaalisuus on sairaus,mistä voi parantua jos löytää hyvää psykoterapeutti !!!!!


      • Tiesitkö että susila
        fghfgfghfgh kirjoitti:

        Miksi se ei olisi normaalia? Eläimissä on kaikissa lajeissa kaloista lähtien homoseksuaalisuutta sitä varten että joku huolehtii heterojen heittellejättämistä poikasista/munista ja pitää sopua yllä isoissa haaremeissa. Tiesitkö että susilaumassa vain alfapari saa lisääntyä joten loput laumasta ovat usein homoja jolloin ne eivät lisäänny.

        Kaikissa eläinlajeissa on homoutta, mutta homofobistisuutta on vain ihmislajissa, joten näen kulla epänormaaliuden vain homofobisteissa.

        fghfgfghfgh kirjoittaa,
        "Tiesitkö että susilaumassa vain alfapari saa lisääntyä joten loput laumasta ovat usein homoja"


        MUTTA. Nehän on susia jo syntyessään


    • Huuhaata on

      tämä aloitus! :) Voittehan tämä aiheen parissa keskustella, mutta ap on kyllä vitsillä tämän tehnyt.

    • kaaduinkerranunessa

      Kaikkihan tietää, että nämä etusivun dramaatiset aiheet on keksittyjä?
      Varsin usein kyllä aika mielenkiintoisia.

    • josefff

      Teet niinkuin sydän sanoo. Just niin kuin tuntuu oikealta. Teet niin ja heti.

    • Aatu 66

      No mie ainaki ottasin yhteyttä.

    • erakoituminen

      törkeää jos lasten vanhemmat eroittavat yhteiset lapset toisistaan........ jos sama äiti lapset on synnyttänyt tänne elämään! eihän ihminen palaa elämään koiran elämää
      jossa pentue eroitetaan toisistaan ympäri maailmaa!uusi asia

    • sisko18

      Sisaruus on elämän kantava voima. Kukaan toinen ei ole sinulle niin läheinen sukulainen kuin sisarukset.
      Uhmaa vanhempiasi ja ota häneen yhteys,hän kaipaa teitä kaikkia!

    • Lohittar

      Selvä provo ja etusivulla :-D Kirjoitelkaa idiootit!!

      • KAIKKI TURPANNE KII

        Selvä provo ja etusivulla :-D Kirjoitelkaa idiootit!!


    • Äläkätäpööö

      Sivuston oma TROLLI !!!!

    • Ota ihmeessä yhteyttä siskoosi. Hänen kanssaan voit kokea paljon sellaista, jota vanhempasi kanssa et voi tehdä...elokuvissa, rannalla, kahviloissa, ym. ym. Jos sinä et tuomitse siskoasi erilaisuuden=lesbouden takia, niin miksi on pakko hyväksyä vanhempiesi mielipide?? Minun mielestäni ei sinun tarvitse kärsiä siskon menetyksestä. Jokaisella oikeus omiin mielipiteisiin ja valintoihin.... vaikka joutuu "kumartamaan toiseen ja pyllistämään toiseen puoleen"!

    • Painajaismaista

      Kyllä tässä sydän repeää isoltakin mieheltä kun kuulee millaisia hirviöitä vanhemmat voivat olla lapsilleen. Vanhempien velvollisuus on hyväksyä omat lapsensa ja rakastaa ja suojella heitä tuli mitä tuli. Jos he eivät sitä tee, he eivät sovellu vanhemmiksi.

    • häxä

      Kyllä 15-vuotias kirjoittaa justiinsa tuolleen... Voi hyvää päivää.

      Tärkeintä on saada paljon lukijoita taivastelemaan tätä suurta ihmettä...

      Aika hyvin laitettu ja tuollaisen melko moni jopa uskoo. Onnittelut trollille;)

    • hmmmmmmmmmmmm

      sairaat vanhemmat, muuta ei voi sanoa. Ei kukaan vanhempi hylkää lastaan seksuaalisen suuntautumisen takia tai kiellä sisarruksia pitämästä yhteyttä. SAIRASTA SAIRASTA.

      • kids turpaan juva

        saatiin tästäkii etusivun juttu, vitu kids. Tai no nyt varmaan vitu adults, ku jotkut fabut tulee pätee...


    • Kiitä niistä !!!!!!

      SULLA ON TODELLA FIKSUT VANHEMMAT !!!

      • so what

        Joopa joo!Oletko joku fiksuin ihminen,häh?Vaikka vanhemmat olisivat fiksuja,mutta he tekivät VÄÄRIN!


      • Olet oikeassa.

        Ei kannata pitää kontaktia moraalittomiin. Moraalittomuus kaataa tämän yhteiskunnan vaikka kaatajat eivät sitä halua myöntää. Niille riittää narsistinen minä-minä-minä...... jopa niin ettei edes vastakjkaista sukupuolta voida hyväksyä.
        Kannattaa pysyä tosikaukana tuollaisista verenhimoisista narsisteista ja tuhoajista.


    • 17+8

      Kauhea tapaus. Toivottavasti saat yhteyden siskoosi, koska on tärkeää, että pidät hyvät välit sisaruksiisi!

    • PImeäHautala

      Voit aina pyytää anteeksi. Se kyllä riittää. Kysy vaikka ministeri Hautalalta.
      Valtio ja eläkeyhtiö menettää miljardeja anteeksipyyntöjä vuosittain pimeän työn vuoksi. Tosi rahaakin menetetään, mutta se ei ole olennaista. Olennaista on se anteeksi pyytäminen.

      • mummo-

        Hautala on lespo.


    • JJOOIOO

      vAI N IIIN

    • Onnistuisikohan

      Onko sinulla ketään aikuista, joka ymmärtää ikäväsi siskoa kohtaan? Voisit pyytää häntä selvittämään siskon yhteystiedot (Eniro-palvelun kautta tai poliisilta), ja sitten voit mennä vaikka kylään kun asutte samassa kaupungissa.

    • outoa :)

      Provoko?
      Ihmettelen lausetta: silloin kun olin viidennellä eli olit silloin 11 v...niin vanhemmat laittoi välit poikki siskoosi, vaikkakin hän oli alaikäinen noiden mun laskelmien mukaan???
      Hehän ovat syyllistyneet heitteillejättöön tuossa tapauksessa.

      • laskin vaan

        Minä laskin että samana vuna kun pikkususko oli viidennellä eli 11-12vuotta. Sisko täytti sinä vuonna 18. Eli välit poikki heti kun oli täysi-ikäinen


    • madman

      Olkoonkin sisaresi lesbo, muttei se ole mikään syy kieltää pitämästä yhteyttä häneen. Sinä rakastat sekä sisartasi että vanhempiasi. Siitä sopii muistuttaa kumpaakin osapuolta, jos mahdollinen yhteydenpitosi paljastuu. Tuollaiset kiellot ovat ymmärtämättömiä ja jopa sydämettömiä. Pahimmillaan ne johtavat repivään vihaan.

      Et kerro, kuuluuko perheesi johonkin kulttuurilliseen tai uskonnolliseen ryhmään, jonka tavat ovat lesbouden osalta poikkeuksellisia. Jos kuulutte, niin se tietysti mutkistaa asioita. Useimmiten sellaisissakin yhteisöissä on joitakin arvostettuja jäseniä, joilla on tervettä järkeä ja joilta voi saada tukea noin mutkikkaassa tilanteessa.

      Ota nyt ihmeessä yhteys sisareesi. Hänhän saattaa muuten luulla, että ajattelet samoin kuin vanhempasi. Ei sinun tarvitse kertoa vanhemmillesi mitään. Jos vanhempasi saavat tietää asiasta ja tenttaavat sinua, niin silloin sinun pitää vain pyytää heitä perustelemaan kieltojaan. Ei mikään laki eikä uskonto anna vanhemmille oikeutta noin sydämettömään käytökseen sinua kohtaan. Sinähän olet täysin syytön osapuoli, ei sinua saa rangaista tuolla tavalla.

      Annat ymmärtää, että he vetoavat jumalallisiin voimiin. Ne samat jumalalliset voimat antavat synnit anteeksi ja ylläpitävät perheen keskinäistä rakkautta. Siitä sopii myös muistuttaa.

      Eihän sinun tarvitse paljastaa, hyväksytkö sisaresi lesbouden vai et. – Onhan sellainen jo aivan riittävä peruste, että olet nuori ihminen ja kaipaat rakasta sisartasi. Hänen elämäntyylinsä ei kuulu siihen.

    • Suvaitsevaisuus

      Hei!
      Itselläni on 18-vuotias tytär, joka on nyt seurustellut toisen tytön kanssa yli kaksi vuotta. Rakastan tyttöäni aivan yhtä paljon, seurustelee hän sitten kenen kanssa vaan tai tekee mitä vaan!! Pääasia, että hän on onnellinen!!! Minä olen kokenut, että olen saanut toisenkin "tyttären" hänen tyttöystävästään. Olemme tosi läheisiä! He ovat avoliitossa ja onneksi asuvatkin melko lähellä minua, joten pystymme tapaamaankin usein.

      Minulla on aina ollut nuoresta saakka se periaate, ettei kukaan saa tehdä toiselle ihmiselle mitä haluaa vain sen perusteella, että on sukua eikä tietenkään muutoinkaan. Ota siskoosi ihmeessä yhteyttä!!! Hänellä on varmasti todella paha mieli kaikesta tapahtuneesta. Eikä vanhempasi voi sinun puolestasi nytkään päättää, oletko sisareesi yhteydessä vai et!! Itse muutin aikoinani pois kotoa kun olin 16-vuotias, koska välit äitiini olivat niin huonot. Olen nyt 52-vuotias.

      Jaksamista sinulle "pikkuinen"!!!! Älä turhaan riitele vanhempiesi kanssa. Eivät ne siitä mihinkään muutu jos eivät itse halua. Elä vaan omaa elämääsi parhaasi mukaan! Tsemppiä ja voimia myös sun siskolle!!! :)

    • avioliitossa

      ihan kauheeta tuo vanhempiesi toiminta. Kukaan ei ala lesboksi ihan huvikseen.
      Se on geeneissä, eikä sille voi mitään.
      Ole sinä vahvempi, etsi siskosi, arvosta hänen valintaansa ja pidä yhteyttä niinkuin siskot pitää.
      Ei sinun tarvitse puhua vanhemmillesi tapaamisista mitään.
      Näin on. Itse olen onnellisesti parisuhteessa niinkuin mies ja nainen ovat, meillä on lapsiakin.
      Iloa elämääsi

    • Tyttö parka.
      Olet saanut ahdasmieliset vanhemmat, jotka katsovat itseään loukatun, kun tytär ei ole heidän normiensa mukainen. Mutta eivät he saisi sinua siitä rangaista. Sinä olet siinä iässä, että tarvitset tukea ja juttukaveria, muiltakin kuin vanhemmilta. Se, että olet ihastunut johonkin tyttöön, ei tee sinusta lesboa. Minullakin oli kouluaikoina tyttökavereita, jotka olivat niin ihania. (nyt mies, 3 lasta ja 2 lastenlasta).
      Sinun sijasssasi uhmaisin vanhempia, enkä tuntisi huonoa omaa tuntoa. Puhelimesta voi havittää tiedot, niin ettei vanhempasi näe, vaikka tutkisivat puhelimesi. Tapaa siskoasi niin, että menet "kavereille" tai "ulos". Olet murkkuiässä, joten ole murkku ja uhmaa vanhempiasi. Siskosi on kuitenkin sinulle tärkeä loppuelämäsi.

    • tunteellinen siili

      Voi kulta pien, mulla kyyneleet valuu silmistä kun luin kirjoituksesi ;( Olen jo viisikymppinen ja edelleenkin vereslihalla rikkinäisestä lapsuudestani. Minulla on kahdeksan vuotta itseäni vanhempi sisar, joka muutti riitaisesta kodistamme pois ollessani seitsemän vuotias, eri syistä kuitenkin kuin, miksi sinun siskosi joutui lähtemään. Siskon poismuuton jälkeen minulla ei ollut enään ketään, ketä huolehti ja suojeli minua isän mielivaltaiselta kohtelulta ja jouduin itse ottamaan äitimäisen isosiskoroolin pikkuveljeeni. Siskostani ei saanut puhua, enkä edes uskaltanut, oli vaan sydän särkyen kuunneltava kun hänestä puhuttiin pahaa ja yksin ollessa itkettävä. Kymmenen vuotiaana oirehdin jo niin pahasti kotiolojamme, että lähettivät koulun kautta vanhempien kanssa kasvatusneuvolakäynneille. Vaikka muuten vanhemmilta ei löytynyt resursseja jälkikasvustaan huolehtimiseen niin sen verran löytyi kuitenkin, että ennen kasvatusneuvolakäyntejä ohjeistettiin, että muistakin, ettei kotiasioista puhuta kenellekään mitään.

      15-vuotiaasta lähtien olen itse tavannut siskoani, enkä enään sen jälkeen suostunut kuuntelemaan ilkeitä puheita hänestä ja hän on edelleenkin minulle maailman paras isosisko

    • 9..

      mitä tässä maailmassa ei saa takaisin on aikaa
      eli menox vaan :-)

      ja mitä Jumalaan tulee niin ainakin kirjassa sanotaan mitä Jeesus vihaa= hylkäämistä.

    • Macin

      Mistä näitä satujen kertojia riittää....Anna Kontulan fani ryhmä sepittää paskaa tuutintäydeltä......

    • bisse nainen

      Vanhempasi ovat todella julmia kun kieltävät pitämästä siskoon yhteyttä. Ei voi uskoa että vielä on noin suvatsemattomia ihmisiä olemassa. Siskosi on tavallinen ihminen tunteva ja elävä joka varmaan kaipaa myös sinua. Äläkä mieti omaa identiteettiäsi ja jos oletkin lesbo se ei missään tapauksessa ole synti eikä siitä mihinkään helvettiin joudu. Nuo höpötykset on uskovaisten pelotteuja älä lankea niihin.

      Ota vain rohkeasti yhteyttä siskoosi vaikka prepaid liittymän kautta...Rohkeasti vain tilanteeseen, ei vanhempiesi sitä tarvitse tietää kun olet varovainen juuri tuo prepaid liittymä antaa siihen mahdollisuuden. Tai sähköposti jostain muualta kuin kotoa.

      Kaikkea hyvää sinulle jatkossa!!!

    • Kuka kiven heittää

      Kyllä sinun kannattaa nyt jo pitää yhteyttä siskoon, mutta en itse suosittelisi siitä enempiä kotona puhumaan.
      Moinen ilmeisesti uskonnon taakse menevä suvaitsemattomuus ei mielestäni ole oikean kristinuskon mukaista. Toki homoseksuaalisuus taidetaan kieltää Raamatussa, mutta koko uskon perusta on anteeksianto ja kielletään myös maallinen tuomitseminen.
      Pitäisin yhteyttä sähköpostitse, esimerkiksi kirjastosta. Voit luoda itsellesi sähköpostiosoitteen verkkoon. Samoin puhelimessa voi pitää yhteyttä.
      Poistat viestit ne luettuasi ja samoin puhelimen soitetut puhelut.

    • etsi sisko heti

      Kyllä sinä voit ottaa yhteyttä siskoosi. Ota yhteys vaikka sosiaaliviranomaisiin. Jos he voisivat auttaa sinua löytämään siskon puhelinnumeron. Tai ehkä maistraatista saat apua. Soita heille ja kysy. Ihan kauheaa, että lapsi hylätään hänen seksuaalisen suuntautumisensa takia.

    • kkfgh

      ap hei järki käteen, ei yhteyden pito noin vaikeaa voi olla. ainakaan s-postilla. eihän ne vanhemmat sun selän takana aina vahtaa ku oot netissä? ja osaat varmasti tehdä uuden s-postin...

      ja tommosille vanhemmille pitäis opettaa vähän suvaitsevaisuutta.

    • miten teillä?

      "Onko kellään ollu samanlaista tilannetta, olis lohduttavaa kuulla..."

      On, mutta lähinnä Jehovan todistajien kuvioissa ja kaikki liittyen uskonrasismiin. Eli välit pistetään poikki, jos sisaruksen uskonto on "väärä".

      http://www.youtube.com/watch?v=BffiJWoZhMc

      Että kyllä välejä laitetaan "kaikkialla" poikki.

    • Heh koetappa onneasi ja uhkaa olla hankimatta yhtään lasta ja menemättä koskaan naimisiin ja huolehtivasi etteivät myöskään muut siskosi ja veljesi tule näin toimimaan jos et lesbo siskoasi saa nähdä :)

      Ei vaiskaa, ota rohkeasti siskoosi yhteyttä ja jos vanhempasi kuinka yrittävät estää niin mene ja tapaa siskosi jos haluat.

      Eivät vanhempasi pysty sinua 24/7 vahtimaan saatikka estämään ikuisesti tapaamasta siskoasi ja paras paikka tapaamiselle on tietenkin kuppilassa isossa väkijoukossa sillä harvalta vanhemmalta löytyy pokkaa estää lastaan näkemästä lesbo siskoaan vieraiden ihmisten seuratessa sivusta.

      Veikkaanpa että vanhempasi ovat näitä nirppanokka hienohelma väkeä jotka todellakin kehtaavat paheksua homoja ja lesboja ainoastaan saman mielisten seurassa.

    • j5j3

      Onhan tuo aika omituista ja julmaa. Vaikka sisaresi on lesbo niin olette kuitenkin toisillenne läheisiä ihmisiä. Voithan lähettää hänelle sähköpostia vaikka kirjaston tai koulusi koneelta. Eivät he saa mitenkään tietää jollet sinä itse tai sisaresi mainitse asiasta. Joka tapauksessa voit olla varma että sisaresi ei koskaan unohda sinua ja ilahtuu kun joskus otat häneen yhteyttä ja tapaat hänet. Sinulle kuukausikin on vielä pitkä aika mutta aikuisella vvuosikun tuntuu kuluvan välillä nopeasti.

    • sdaasdads

      vanhempasi vaikuttaa täys kusipää konservatiivis pelleiltä

    • Totuuksien_Laukoja_1

      AINA JA AINA noita VITUN USKOVAISIA!!!!!!! mä arvasin jo ennen viestin avaamista että TAAS kyseessä USKOVAISET!! ne tuomitse AINA kaiken ja KAIKKI.. mutta ITSE tekevät pahaa samallalailla.. GOD HATES nykyajan uskikset

    • -TOSIUSKOVAINEN-

      vanhempasi tekivät OIKEIN kun sanoivat SYNNIN SYNNIKSI!!!! meidän tulee varoittaa jokaista HELVETIN TULESTA!!!!!!! MINÄ nuhtelen jokaista kadulla kulkijaa ja VAROITAN VAKAVASTI että on heitettävä TUPAKAT&VIINAT&ROCKMUSA&LESBOUS&HOMOUS POIS!! tai muuten TE KIDUTTE IKUISESTI HELVETISSÄ!!! haluatko olla 70vuotta lesbo ja sen jälkeen KITUA IKUISESTO?????????? hetken onnen takia?????!! vai TAISTELLA HAMPAAT IRVESSÄ syntejäsi vastaan HULLUUDEN PARTAALLE jos on tarvis!!!! itse TAISTELIN HULLUKSI asti syntejäni vastaan!!!!!!! samana päivänä kujn mulle sanottiin TOTUUS!! heitin tupakat meneen ja viinat kanssa ja ROKKILEVYT!!! olin HULLUUDEN partaalla kun TAISTELIN SYNTEJÄNI vastaan!!! mutta niin on jokaisen PAKKO tehdä!!! muuten palat IKUISESSA TULESSA kuolemasi jälkeen!!!!! PISTE!!!


      TÄNÄÄN!! heitä Rokkilevyt,televisio,stringit,lesbous,tupakat,viinat ULOS ELÄMÄSTÄSI ja ala VAROITTAA JOKAISTA VASTAANTULIJAA että jos et tee näin SÄ MEET HELVETTIIN!!!!!!!!

      • so what

        Höpötä vaan itsellesi!Olet suvaitsematon ja kiittämätön ihminen.Jos olet uskovainen mutta sinulla ei ole oikeus tuomitsemaan ihmisiä!Antaa ihminen olla ja ei ole pakko uskoa.."sä meet helvettiin" sitä en usko lainkaan edes olemassa.Onpa olet aika kova saarnaaja niin siitä vaan!Antaa tulla vain saarnata mutta ei se minua kiinnostaa ja vauhkoan täysin..


      • maria ja martta

        Missä on anteeksianto. Se että Marialle annettiin anteeksi.


    • Anna mennä vaan

      1.Vanhempasi ovat ilmiselvästi mulkkuja.

      2.Sinulla on oikeus olla yhteydessä siskoosi, pyri ottamaan yhteyttä häneen.Koita esim. numerotiedustelua tiedäthän siskosi nimen joten siitä vain.

      • mummo74vuotias

        LESPOUS HOMOUS ON JUMALAN teko,jo vatsassa on määrätty mikä sinusta tulee. Kauhesti olisin toivonut PÄIVI RÄSÄSENKIN LAPSEN OLI EDES 1 HEISTÄ -HOMO TAI LESPO. niin suurta vastusta pitää tästä asiasta. Olen suvaitsevaine n
        vaikka olen 74v vaha ,työ kavereina heitä on erittäin fiksuja ollhttp://www.youtube.com/watch?v=5vsG65p-33out


        Kuunnellaan musiikkia ,jospa saatais parempi mieli.


    • 3+8

      Sinä voit ottaa häneen sitten halutessasi yhteyttä, kunhan olet aikuinen. Sure nyt surusi. Ikävä juttu eikä muutu miksikään vanhempiesi arvostelusta tms. Sinä tarvitset kuitenkin kodin ja vanhempasi ennenkaikkea nyt vielä.

    • tartunta vaara

      Ole varovainen etteivät siskosi ja hänen panokaverinsa houkuttele sinua nuolemaan torttua tai johonkin fistaussessioihin. Tunnetusti homoilla on raisumpi ja pervessimpi seksuaalielämä kuin heteroilla.

      Homoja tutkimalla on huomattu isolla osalla heistä olevan taustalla seksuaalista hyväksikäyttöä. Herkässä iässä olevan nuoren seksuaalisuuden voi pervertoida. Homopedofiilit tuottavat siis lisää homoja.

      • fghfghfgh,,

        On paskapuhetta että homoilla olisi jotenkin raisumpi seksielämä, mutta te ette vain välitä niistä vanilloista. Toisekseen, haluanko tietää miksi tiedät homojen seksielämistä? Oletteko kenties kaapista tulossa, vai sinne menossa?

        Kyllä ne pedofiilit on yleensä heteroja. Hyväksikäyttö ei aiheuta homoutta, se aiheuttaa traumoja joista voi seurata se etteivät he harrasta seksiä lainkaan.


    • Tietäväinen (ko) ?

      Itse en nää mitään syytä syrjiä homoja/lesboja sen takia, että he ovat kiinnostuneet kokeilemaan jotain uutta. Oikeastaan, miks eivät ihmiset voi vain tottua siihen, että kaikki eivät ole samanlaisia? Riippuu, tietysti ovatko vanhempasi kovin uskonnollisia? Nyt hän on ollut paljon juttua tästä uskonnon kielteisyydestä homoihin....

    • merijellonamies

      Ilmeisesti uskovaiset päivystää täällä netissä ja odottaa, että pääsevät suoltamaan propagandaansa tämän tyyppisiin aiheisiin. Nyt on jo verrattu kotoaan häädettyä lesboa Raamatun "tuhlaajapoikaan". Lesbotyttärenkö tässä pitää mennä itseensä ja palata nöyränä kotiin? Näin ne uskonnolliset kääntävät asetelmat päälaelleen. Potkitusta tehdään syyllinen ja syntinen.

    • Hyi Hyi!

      Olet vissiin lesbo itsekin kun noin kovasti kaipaat päästä lesboilemaan siskosi kanssa :D

    • Ateisti ja realisti

      Olettako te jotain v*tun uskovaisia, vai miksi noin ääliömäinen kohtelu?

      Ei homoseksuaali ole yhtään sen huonompi ihminen kuin heterokaan, vika on vanhempiesi päässä, ei siskossasi.

      Pidä siskoosi yhteyttä riippumatta siitä mitä vanhempasi kaikessa ahdasmielisyydessään sanovat. Siskosi ikävöi sinua takuuvarmasti.

    • ..Auto-Antero

      Vanhempasi vain suojelevat sinua, ettei sairaus tarttuisi.

    • Jumalan lapsi

      Ymmärrän että Olet raivoissasi...mutta koita ymmärtää sun parasta ne Sun vanhemmat tahtoo. ymmärrät sitten vanhempana kyllä. Kuten Sanassa kerrotaan Saatana pukeutuu viettelevään hahmoon tässä tapauksessas iskoosi.

      • ilkeäihminen

        "ymmärrät sitten vanhempana kyllä. Kuten Sanassa kerrotaan ******* pukeutuu viettelevään hahmoon tässä tapauksessas iskoosi. "

        Jaa, minä sanon että tässä ei ole kyse muusta kuin lahkolais kristityistä joiden uskon elämä on kieroon kasvanut.


    • Chronic Frustration

      Jotenkin kuohuttaa, kun lukee isoa osaa kommenteista... Siis siitä, miten seksuaalivähemmistön vastainen yhteiskunta Suomi edelleen on. Mitä vikaa siinä on, jos ei tunne vetoa vastakkaiseen sukupuoleen? Eikö tärkeintä ole se, että ylipäätään kykenee rakastamaan toista ihmistä?!?

      Itse olen kristitty JA biseksuaali hyvällä omallatunnolla. Niinkuin joku aiemmin hienosti sanoikin, seksuaalisuus on asia, joka ihmisellä on jo syntyessään; on eri asia, miten sitä pääsee toteuttamaan. Homo- tai biseksuaalisuus EI ole kehitysvamma tai mutaatio tai sairaus, miksi sitä usein nimitetään. Eikä se mielestäni ole syntiäkään.

      Ketjun aloittajalle: olen tosi pahoillani puolestasi. Vanhemmillasi ei ole mitään oikeutta estää Sinua ja sisaruksiasi tapaamasta siskoasi, oli hän mikä hyvänsä. Eikä Sinun tarvitse olla huolissasi seksuaalisesta suuntautumisestasi: olet upea ihminen juuri tuollaisena, kuin olet - ja siskosi samaten. =) Vanhempiesi tulisi tajuta tämä.

      Anteeksi purkaukseni, mutta koen meidän seksuaalivähemmistöjen edustajien joutuvan väärin kohdelluiksi aivan liian usein ja ihmisten ahdasmielisyys (tai "vierauden kammo") saa yksinkertaisesti näkemään punaista.

    • HUONO PROVO

      Sinulla on hyvät ja huolehtivat vanhemmat, pysy väleissä heidän kanssa äläkä ikävöi kieroutunutta siskoa.

      • HUONO PROVO 2

        Sinulla on hyvät ja huolehtivat vanhemmat, pysy väleissä heidän kanssa äläkä ikävöi kieroutunutta siskoa.


    • smummix

      Ymmärrän, että Sinulla on ikävä siskoa. Minusta Sinun kannattaisi puhua vaikka koulusi terveydenhoitajan kanssa asiasta. Hän voisi neuvoa Sinua miten tässä pitäisi toimia. Saisit keskusteluapua, sillä tuo on vaikea tilanne. Ikävä, että vanhempasi käyttäytyvät tuolla tavoin, se on siskollesikin ollut varmaan hyvin raskasta. Ihmiset tulkitsevat eri tavoin Raamattua, itse ottaisin esille sen asian, että Jeesushan ei tuominnut homoja eikä lesboja - ei ainakaan siinä Uudessa Testamentissa, minkä minä olen lukenut.

    • skeptikko

      isä räyhäsi ettei tulisi ilmi, että hän on.....

      Muuta selitystähän on ihan turha haeskella! Tutkippa isäsi jäljet.

    • Sinuna tekisin näin

      Sinuna mä ottaisin siskos numeron ja yhteys tiedot selville ja muuttaisin siskos luo asumaa. Ei se vanhemmillenne kuulu siskosi lesbous ja täysi-ikäisenä jokaisella on oikeus mihin huvittaa ja se on siskosi oma asia. Vaikka homous ja lesbous tuntuu luonnottamalta, niin se on silti jokaisen oma mielipide ja ei se oo mitenkää lailla kiellettyy. Vaikka itse olen hetero ja suvussani ei oo homoja ja lesboja, niin voin silti sanoo etten mäkää haluis kokonaa menettää perheen jäsentä, jos olis homo/lesbo. Kyllä se siskos ulos heittäminen ja määräily ettet saa pitää yhteyttä tuntuu liian julmalta. Kokeile facebookilta etsii siskos ja lähetä viesti että halut muuttaa siskolles asuu. Jos siskoas ei löydy facebookilta, niin etsi joku tuntemasi siskos kaveri ja pyydä siltä siskos yhteystiedot. Kyllä mä sinuna katkasisin myös välit vanhempii, kun ei hyväksy siskoas semmosena, kun on ja ei tajua että siskollas on oikeus olla semmonen kun haluu.

      • huollettava

        Mutta pieni ongelma saattaa tulla siitä, että 15 vuotias on vielä rahallisesti vanhemminstaan riippuvainen. Ei tässä maassa pysty elämään ilman rahaa tai omaisia. Ja vaikka johonkin koulun jälkeen menisikin töihin, ei niillä rahoilla oikein elä ja nuorella täytyy olla vapaa-aikaakin.


      • onpas on Suomessa
        huollettava kirjoitti:

        Mutta pieni ongelma saattaa tulla siitä, että 15 vuotias on vielä rahallisesti vanhemminstaan riippuvainen. Ei tässä maassa pysty elämään ilman rahaa tai omaisia. Ja vaikka johonkin koulun jälkeen menisikin töihin, ei niillä rahoilla oikein elä ja nuorella täytyy olla vapaa-aikaakin.

        Mielestäni voi elää, koska valtio maksaa erilaisia avustuksia. Raha tulee siirtomailta.


    • 18+1

      Ovatko sukulaisesi sattumoisin lestadiolaisia? Kuulostaa ihan heidän tyyppiseltä toiminnalta.

      No, sillä ei ole väliä. Tuo on tosi julmaa ja väärin sekä siskoasi kohtaan eristää hänet perhestä, että sinua ja muita sisaruksia kohtaan eristää teidät siskosta. Lapset eivät voi vanhempiaan valita ja lapsi pitää hyväksyä sellaisena kuin hän on ja pyrkiä ymmärtämään silloinkin kun se on vaikeaa ja ristiriidassa oman elämänkatsomuksen kanssa. Siskosi ihmisarvon pitäisi painaa enemmän kuin vanhempien ennakkoluulojen.

    • moderaattori121

      ---------------------------------------------------------------------------------------------
      | http://adf.ly/L1odb Tuolla Vasta naurattaa :`D |
      ---------------------------------------------------------------------------------------------

    • dasaasdads

      Vanhempasi joutaisivat psykiatriseen hoitoon. Harmi ettei ihminen voi valita millaiseen perheeseen syntyy :(

    • sosostyr

      dasaasdads.Mitä jos siellä psykiatrisessa hoitopaikassaei ole kuin lesboja ,kuinka vanhemmat silloin hoidettaisiin ?

    • Homo jonk sisko lesb

      Saattaahan tämä tietenkin olla trolli, mutta tiedän että tuollaisiakin vanhempia on oikeasti olemassa. Nimimerkillä kokemusta on. Itse olen homo ja siskoni on lesbo ja kummatkin ollaan jouduttu kokemaan aika karu kohtalo.

    • jakematic1

      Kuka tällaisenkin valeen taas keksi?Sä olet ollut 5.lkl.10 vuotias,eli siskosi 16! Alaikäinen lapsiko teiltä on kankaalle paiskattu??!!!

      • Laske uudelleen

        Osaatko laskea? Alkuvuodesta syntyneet menevät kouluun seitsemänvuotiaina, loppuvuodesta syntyneet ovat vielä kuusivuotiaita. Jos on syntynyt alkuvuodesta ja täyttää ensimmäisellä kahdeksan, viidennellä täyttää puolestaan kaksitoista ja on alakoulusta päästessään jo kolmetoista.


    • Ongelmatar

      En tiedä, vain kysyn, mitä tuo leikki ollut nuorena?

    • ................

      Onhan se ikävää jos jolla kulla ei ole muuta elämää kun suomi24 palsta. Muistakaahan kaikki, että kirjoittelette omalla vastuulla.

    • voimia sulle ja jaksamiosta, tosi kurja kohtalo teillä,,,,mutta nyt kuitenkin kannattaisi ruveta etsimään ssiskoa uudelleen , varnasti joku osaa auttaa sinua etsinnän alkuun :) Ei vanhemmillasi ole tuollaista oikeutta tehdä lapsileen hallaa, sinulla on oikeus siskoosi niin kuin hänellä nähdä sinua, ei sitä oikeutta pitäsisi kenenkään riistää....
      Eikä sun siskos mihinkään helvettiin mee vaan samaan paikkaan kaikki tässä ollaan menossa lopulsta :)

      Todellakin voit tutusutua siksoosi kun tulet täyteen ikään, ja varmasti siskosi haluaa samaa :D !!

    • thghgd

      Vanhempiaan ei voi valita, mutta onneksi sä voit valita paremmin kuin he... Ota ihmeessä siskoosi yhteyttä! Eikä muuta kuin sossujen puheille jos vanhempasi yhtään alkavat urputtaa, on lasta kohtaan väärin riistäähäneltä noin läheinen ihmissuhde... Ja sinä jakematic1, tiedän lähipiiristä erään tyypin jonka lahkouskovaiset vanhemmat heitti 16v:na pihalle kun ei käyttäytynyt ison kirjan oppien mukaan...

    • helisievinen

      Ryhdy sinäkin lesboksi!

    • areyoukiddingme????

      Siis mitä helvettiä. Ihmisten ei pitäs tehä lapsia kerta eivät voi hyväksyä erinlaisuutta. Oli sitten lesbo tai homo, pitäs vahempien olla lapsensa tukena eikä tuolleen katkasta välejä.. Naurettavaa touhua.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe