Madotus

Firenzzia

Syysmadotuksen aika lähenee taas, ja etsin sopivaa madotuslääkettä. Viimeksi käytetty Axilur kun aiheutti kisulleni vatsavaivoja, ja se nirsoili varsin paljon ruokaan sekoitettua valmistetta.

Suositeltavia lääkkeitä? Mielellään ruiskulla suoraan suuhun annettavia, niin ei tarvitse vahdata syömistä ja houkutella herkuin mussuttamaan sitä.

5

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keelay

Yksi tahnapastana oleva on ainakin Lubatol, kokeileppa sitä =)

• Tabby

Itse olen todennut tabletit tuhat kertaa helpommiksi kuin tahnan =). Tahnaa menee aina pitkin lääkkeen antajan vaatteita, kissan naamaa, kissan rinnuksia ja lopuksi kissat vielä syljeskelevät tahnaa lattialle. Tuloksena siis se, etteivät kissat saa riittävää määrää lääkettä.

Sen sijaan tabletti on äärettömän helppo työntää kissan kurkkuun ja se on siinä =). Anoppini on samaa mieltä, hänellä kokemusta kissoista yli 40 vuotta.

Flubenol tai Drontal ovat hyviä matolääkkeitä. Axiluriahan saa tahnanakin nykyään.

• Kokematon tabletinantaja

Eikös tuollainen tabletti ole vaikea antaa? Pitääkö tabletti saada mahdollisen syvälle vai miten toimitaan ettei kissa sylje sitä pois. Kissamme on vuoden vanha ja olemme antanneet lääkkeen pastan muodossa, mutta siinä käy juuri niin kuin tuossa aiemmin oli puhe.

• Missy

kyllä se tahnakin on hyvää, tuohan on vaan sun ja anoppisi mielipide, joten minusta molempia pitäisi koittaa, tai kannattaa koittaa.

• mamma40
        Missy kirjoitti:

kyllä se tahnakin on hyvää, tuohan on vaan sun ja anoppisi mielipide, joten minusta molempia pitäisi koittaa, tai kannattaa koittaa.

vaan eivät tehoa kaikkiin matoihin ja joskus voi joutua antamaan vaikka antibioottikuurin kissalle ja se voi olla tabletteina. Olen samoilla linjoilla tabbyn (ja anopin) kanssa, tabletit on helpompia antaa kun oppii tekniikan:) Itse en suostu ottamaan mitään lääkettä kissoille (jos niitä harvoin joudun antamaan) missään muussa muodossa kuin tablettina. Yksi helpoimmista madotuksista on Stronghold neste, joka laitetaan niskakarvojen juureen ja imeytyy siitä elimistöön, sekään vaan ei toimi kaikille madoille.

Axilur on laajakirjoisin ja ainoana tehoaa myöskin giardiaan (pitkänä kuurina) ja Drontal, Droncit (saa pistoksenakin) taas ainoina leveään heisimatoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      333
      6297
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3766
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      933
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      850
    5. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      800
    6. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    7. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      67
      769
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      130
      743
    9. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      48
      732
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      661
    Aihe