Syysmadotuksen aika lähenee taas, ja etsin sopivaa madotuslääkettä. Viimeksi käytetty Axilur kun aiheutti kisulleni vatsavaivoja, ja se nirsoili varsin paljon ruokaan sekoitettua valmistetta.
Suositeltavia lääkkeitä? Mielellään ruiskulla suoraan suuhun annettavia, niin ei tarvitse vahdata syömistä ja houkutella herkuin mussuttamaan sitä.
Madotus
5
461
Vastaukset
- Keelay
Yksi tahnapastana oleva on ainakin Lubatol, kokeileppa sitä =)
- Tabby
Itse olen todennut tabletit tuhat kertaa helpommiksi kuin tahnan =). Tahnaa menee aina pitkin lääkkeen antajan vaatteita, kissan naamaa, kissan rinnuksia ja lopuksi kissat vielä syljeskelevät tahnaa lattialle. Tuloksena siis se, etteivät kissat saa riittävää määrää lääkettä.
Sen sijaan tabletti on äärettömän helppo työntää kissan kurkkuun ja se on siinä =). Anoppini on samaa mieltä, hänellä kokemusta kissoista yli 40 vuotta.
Flubenol tai Drontal ovat hyviä matolääkkeitä. Axiluriahan saa tahnanakin nykyään.- Kokematon tabletinantaja
Eikös tuollainen tabletti ole vaikea antaa? Pitääkö tabletti saada mahdollisen syvälle vai miten toimitaan ettei kissa sylje sitä pois. Kissamme on vuoden vanha ja olemme antanneet lääkkeen pastan muodossa, mutta siinä käy juuri niin kuin tuossa aiemmin oli puhe.
- Missy
kyllä se tahnakin on hyvää, tuohan on vaan sun ja anoppisi mielipide, joten minusta molempia pitäisi koittaa, tai kannattaa koittaa.
- mamma40
Missy kirjoitti:
kyllä se tahnakin on hyvää, tuohan on vaan sun ja anoppisi mielipide, joten minusta molempia pitäisi koittaa, tai kannattaa koittaa.
vaan eivät tehoa kaikkiin matoihin ja joskus voi joutua antamaan vaikka antibioottikuurin kissalle ja se voi olla tabletteina. Olen samoilla linjoilla tabbyn (ja anopin) kanssa, tabletit on helpompia antaa kun oppii tekniikan:) Itse en suostu ottamaan mitään lääkettä kissoille (jos niitä harvoin joudun antamaan) missään muussa muodossa kuin tablettina. Yksi helpoimmista madotuksista on Stronghold neste, joka laitetaan niskakarvojen juureen ja imeytyy siitä elimistöön, sekään vaan ei toimi kaikille madoille.
Axilur on laajakirjoisin ja ainoana tehoaa myöskin giardiaan (pitkänä kuurina) ja Drontal, Droncit (saa pistoksenakin) taas ainoina leveään heisimatoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3336297Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483766- 81933
- 52850
- 41800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67769
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130743- 48732
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14661