liesi temppuilee,sähkärit help

uuh,ihana muija

electrolux keraaminen liesi, 3 v vanha. jos hellan levy ja uuni ovat yhtaikaa päällä, yhtäkkiä katkeaa koko toosasta sähköt. hetken päästä virta palaa, mutta uunin lämmitys ei toimi, ennenkuin painaa kämmenen kuvaa elektronisessa näytössä.
nyt on alkanut tekemään samaa pelkän uunin lämmityksessäkin, kun lämpö on 150 astetta- sähköt pimenee, lämmitys loppuu. kolmannen kerran kun on odottanut virran palaamista ja painanut kämmenenkuvaa näytöstä, jatkaa toivottuun 225 asteeeseen. no, tajuan kyllä, että jostain ylikuumenemissuojasta tms on kyse, releestä ..öö..tai jotain ?
pointti on, että tietääkö kukaan, missä on vika. talo on vanha, voiko sähkönsyötössä/johdoissa olla häikkä, vai onko suht uusi lieteni p***kana? soitanko sähkömiehen vai uunin huoltomiehen. onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa, kustannukset pelottavat köyhää.

5

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

maadoitus ongelma

• Anonyymi00002

Työnnä se elktroluksisi ovesta pihalle sateeseen, ja osta UPO C200 tai vastaava. Minulla ollut tuollainen jo kymmeniä vuosia, hellasta on alavastus palanut puhki, mutta muuten toimii aivan samoin kuin uutena ilman mitään ongelmia. Ei ole mitään digitaalista siinä hellassa.

• Anonyymi00003

On ollut UPO kohta kaksikymmentäkaksi vuotta käytössä, aina joka päivä. Alempi vastus vain palanut, senkin saisi uusittua jos viitsisi, mutta minulle riittää pelkkä grillivastus ihan hyvin. Kääntää vaan paistettavat välillä niin paistaa ihan samanlailla kun alalämmön kanssa, ja vie virtaa puolet vähemmän. Näitä vanhoja kunnon liesiä voisi saada jostain kirpputorilta tai käytettyjen koneiden liikkeistä. Jos jossain törmäät entisen aikakauden liesiin niin pistä talteen ja varastoon, kestää käytössä ikuisesti.

• Anonyymi00004

Ei ole vika vaan kuormitus on liiallinen . Kaikki ei voi toimia yhtä aikaa . Tuollaisen tietää jos haluaa

• Anonyymi00005

Siis ei ole vika vaan ominaisuus....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      39
      3832
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      52
      1779
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1389
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1221
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      196
      1156
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1061
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      975
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      866
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      801
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      780
    Aihe