Havannassa olleet

mat RI

Miten olette pysyneet terveenä? Ja oletteko suojautuneet hyttysiltä jotenkin ulkona ja sisällä? Mitä ruoka aineita on syytä välttää? Voiko hanavedellä pestä hampaat?

20

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Open and flexible

      Olen käynyt Havannassa ja muuallakin Kuubassa useamman kerran enkä näe noita mainitsemiasi kohtia ongelmana.Varsinkaan kaupungeissa hyttysistä ei ole yleensä vaivaa.
      Eli matkaan vain ennakkoluulottomasti.

    • cienfuegos100

      pitäiskö sun ihan vaan pysytellä kotona 4 seinän sisällä.

    • mat RI

      Ei pitäisi:) Reissaan paljon ja keväällä Kuubaan. Harmi että kysymykseni ärsytti.

    • Hyttysiä Havannassa?

      Kyllä täällä on outoja kysymyksiä:)

      En ole koskaan ollut isossa kaupungissa, jossa olisi ollut hyttysiä...

    • Fi***** jälkeen???

      Tulin 31.1.2013 2 viikkoa, eka Havannassa toka Varaderossa. Ei mitään ongelmaa, söimme siellä täällä Paradarreissa jne, 2 nokiaa GPS:llä mukana, tulli ei kysellelyt, olivat käsimatkatavaroissa (huhut kertoivat poisotosta). Varaderossa hyttysiä, suihketta.
      Kaikki tiedot saatavissa netissä, hyvät ja huonot, eli ei yllätyksiä, lisäyksellä minulla ainakaan.

      • Varaderossa

        ei ollut hyttysen hyttystä.


    • paradar

      kerroppa lisää....missä söittekään,Paradarreissa?mitä ne ovat?

    • Colera

      Kuubassa on koleratapauksia, myös Havannassa:

      www.formin.fi/public/default.aspx?contentid=68739&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

    • Rererere

      Örr, mites noi kännykät, ja eritoten DNA:n liittymä oikeasti toimii Kuubassa? Emäntä lähti kaverinsa kanssa viikko sitten reissuun, ja joka ilta vaihdettu kuittausviesti. Nyt sitten maanantai illan jälkeen välitysviesti tuli pirunmoisella viiveellä, ja nyt ei kuulu mitään. Mietin vaan, että itsellä eksoottisimmissa maissa ollut sitä ongelmaa, että mä olen itse saattanut saada viestejä, mutta vastapuolelle ei ole mennyt perille, tai muuta vastaavaa sekoilua.

      Noh, ei tässä ole mennyt kuin vuorokausi. Ei vaan ole hänen tapaistaan ollenkaan. Pitäisköhän tässä huolestua...

      • Rererere

        Niin joo, ja unohtui mainita, että viimeisen viestin aikoihin olivat juuri lähdössä jonnekkin syrjäseuduille Havannasta.


      • No miten
        Rererere kirjoitti:

        Niin joo, ja unohtui mainita, että viimeisen viestin aikoihin olivat juuri lähdössä jonnekkin syrjäseuduille Havannasta.

        nyt kännykät katvealueilla toimivat?

        Huonosti, myös Suomessa,


    • Olin Kuubassa Varaderossa tammikuussa 2013 pari viikkoa., Hyttyset tuntuivat pitävän minusta, vieläkin on useita rupia jäljellä. Myrkkyä käytin ja pidin iltaisin pitkää vaatettakin päällä. Mestä ötökät eivät syöneet niin paljon.

      Mies pesi hampaat paikallisella vedellä eikä mitään vatsaongelmaa. Itse jätin tällä kertaa väliin tietyistä syistä. Karibianseudulla ollaan yleensä molemmat pesty hampaat paikallisella vedellä (muuallakin) eikä vatsaongelmia ole ollut.

      Kuubaa tuli kierrettyä aika paljon ja ymmärsin, että hotelleissa lihat ovat esim. kylmäketjut huomioitu. Mutta se mitä kierrellessä näin, miten esim. lihoja myydään paikallisille. Lihat roikkuvat kioskeissa/kaupoissa myytävänä lämpimässä, sitä ei varmasti suomalainen vatsa kestä. Joten ruokapaikkaa kannatta ehkä miettiä, monet paikalliset ravintolat käyttävät näitä lämpimässä säilytettyjä lihoja. Mistä sen sitten tietää mitä saa??

      Kännykkkä toimi välillä huonommin, välillä paremmin (Saunalahti, Elisa). Etelä-Kuubaa ja läntistä Kuubaa kiertäessä oli paljon alueita, jolloin kenttää ei ollut olemassakaan. Varaderossakin välillä yhteys toimi, välillä ei.

      • utelias80

        Millaiset ilmat siellä oli tammikuussa? Itsellä suunnitelmissa myös matka, mutta nuo säät mietityttävät.


    • Rererere

      Jepulis, kaikki ok :P Kuuluvuus tosiaan oli nollissa. Ja kun soitti mulle päin, näytti tuntematonta numeroa, vaikka ei ollut numeron lähetys pois päältä :P

    • Hyttysiä

      @Hyttysiä Havannassa?: usko tai älä, mutta kyllä Havannassa voi olla ja myös on hyttysiä. Tuttavani sairastui viime syksynä hyttysten levittämään Dengue-kuumeeseen. Havannassa.

      • mat RI

        Senpä vuoksi kyselinkin. Kyllä niitä on jopa Havannassa. Siellä tuli käytyä ja nähtyä. Onneksi pysyin terveenä, mutta hampaat pesin pullotetulla vedellä. Huoneen likaisuus vei kyllä lomailosta paljon pois. Siivouskäsitykset siellä on vaan erilaiset.


    • Tammikuun säät olivat ihan ok, lämmintä oli. Parina päivänä taisi tulla vesisadetta, mutta sateet ovat hetkellisiä. Joinakin iltoina jokin ohut pitkähihainen vaate voi olla tarpeen. Olen ollut aiemminkin Karibian seudulla tammikuussa ja sää ollut pääasiassa hyvä.

      Kannattaa kyllä harkita mihin hotelliin siellä menee, alemman tähtiluokan hotellit saattavat olla likaisen oloisia jo senkin takia, että huoneet ovat kuluneita. Meillä tuli huoneessa alkuun aina suihkuun mennessä torakka esiin. Kävin ilmoittamassa lopulta torakasta ja myrkytys tapahtui nopeasti eikä ilmoituksen jälkeen torakkaa enää näkynyt.

      Kannattaa mennä katsomaan Kuubaa ja kierrellä siellä. Sieltä löytää ainutlaatuisia kokemuksia.

      Turisteihin Kuuba käsittääkseni satsaa, koska ne tuovat maahan rahaa.
      Havannassa oli myös hyttysiä.

      • cuba2009

        Ihan kokemuksella kun olen ollut kuubassa ihan kuubalaisten kotona yhteensä 8 yötä ja loput yöt 3 vkon matkasta tulivietettyä sekä 2, 4 ja 5 tähden hotellissa siisteydeltään 4-5 tähden hotellit olivat siistejä mut henkilökunta oli välillä nirppanokkia ja niin hienostuneita paitsi 1 varaderolaisessa sain todella hyvää palvelua mutta parasta palvelua sain kuitenkin Vähän matkaa havannasta ulospäin Hotelli Tropicocossa meillä sisältyi kaikki hintaa mutta annoimme tippiä joka aterialta koska siinä hotellissa tarjoilun taso ensimmäisestä lounaasta vikaan aamiaiseen mitä söimme pysyi todella korkealla ei muutunut siitä vaikka annoimme tippiä kuten muissa hotellissa kun antoi ekan tarjoilun jälkeen taso nousi heti paremmaksi ja ne jopa varasi matkalaukulla meille paikkoja.


    • Onko kellään kokemuksia auton vuokrauksesta Kuubassa!?

    • MamTan

      Neljän tähden hotelli oli hurjan likainen suihkuverhosta lähtien. Tunkkainen haju huoneessa jne. Torakoita en nähnyt. Ystävällisyys esiintyy rahan toivossa. Lämmintä piisasi, vain muutama sadekuuro, rankka sellainen. Vanha kaupunki jäi kivana muistona mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      131
      6186
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      78
      4021
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      114
      3673
    4. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      278
      3629
    5. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      3041
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      122
      2358
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      631
      2059
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      168
      1764
    9. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      154
      1443
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1424
    Aihe