Hurghada

Odotaninnolla??

Ollaan lähdössä 19.2 Hurghadaan.Grand Hotelliin.Aika negatiivista kirjottelua tällä palstalla ollut.Agressiivisista myyjistä,epärehellisistä takseista,mahataudeista ym,ym.Egyptiin lähdemme nyt eka kertaa sen takia on vähän sekavat tunnelmat.Muutoin ollaan reissattu aika paljon ja kyllä niitä tunkeilevia myyjiä on Thaikuissa,Intiassa,Bulgariassa kuin Turkissakin.Siksi mietinkin onko ne jotenkin vielä agressiivisempia Egyptissä.Tältä lomalta emme kaipaa muuta kun aurinkoa ja leppoisaa ajan kulutusta ilman aikatauluja tms.Mukavaa lomaa kaikille jotka ovat lähdössä jossain vaiheessa..:D

15

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EgyptFun

      Jos jo olette noin paljon tutustuneet "tunkeileviin myyjiin" niin NO PROLEM täälläkään.
      Kävelette vaan ohi ja jos haluatte olla kohteliaita myyjien tarjouksiin, sanotte vain arabiaksi:
      Lää, Shokran! = Ei kiitos!

      1) Älkää koskaa kysykö: How much to Sakkala tai How much to Basaars or how much to El Dahar (kaupunki) !

      Grand Hotel -> Sakkala (Mac Donalds) maksaa 10 korkeintaan 15 Puntaa = tämän päivän kurssilla vain 1,12-1,7€ ! Kurssi nyt 1€ = 8,93 Puntaa :)
      -El Dahar, basaars 20 Puntaa = 2,25€

      Sanokaa vain 10 Pounds to Sakkala -Okei? tai 20 Pounds to El Dahar, basaars -OK?
      Jos ei ensimm taxi lähde sillä, viitatkaa vain kintaalla menemään, seuraava lähtee :) tai sitten 1.lle kuskille sopii.
      Varatkaa tasaraha maksuun. Ja maksu vasta, kun porukka on päässyt ulos autosta.
      Jos kuski pulisee perille päästyä maksusta, niin Maailmanmiehen elkein nousette vain autosta ettekä kuuntele. Aivan kuin tietäisitte hinnat :) ja kohtelette niitä kuin palvelijoita. Niitähän ne ovat!
      Taxien kanssa ei näin tule ongelmia. Epäkohteliaita ei sentään tarvitse olla. Egyptiläiset ovat aivan ihania ihmisiä, mutta taxeilla on hieman mafia-menininkiä, mutta ei meille enää, kun olemme joka talvista "kalustoa" - heh

    • navajomoon69

      Olen samaa mieltä ku ed. kirjoittaja, egyptiläiset on ihania ja ystävällisiä ihmisiä. On niitä yli innokkaitakin paljon siell. Ja tuo tosiaan toimii tasaraha vaan taksikuskille. Ne yrittää kusettaa tosi kovii summia, jos ei ole järkeä päässä.
      Me olemme monta kertaa käyty Hurghadassa. Sielä kannattaa käydä Cacao baarissa ja kleopatra pasaarissa. Ehottomast kannattaa mennä snorklaamaan merelle. Ja ne pyramiidit kannattaa käydä kattoos .
      Hygienia taso Egyptissä on tosi huono. Käsien pesu vähän auttaa. Rahat on tosi Bakteeripesiä sitten.Mutta jos kuratauti iskeeniin paikalliseen apteekkiin ja ostamaan Antinal , niin kyllä helpottaa.
      Toivottelen ihanaa ja aurinkoista lomaa teille.

    • Lomamielellä

      Täällä ollaan lähdössä myös Hurghadaan 20.2. Aquamarien Resortiin ja kovin innolla odotamme tulevaa lökölomaa. Meillä myös ensimmäinen kerta Egyptiin ja mielenkiinnolla odotamme mitä tulevan pitää. Itse olen lukenut näitä kokemuksia kohteesta hieman suodattamalla, en suinkaan vähätellen. Meitä on moneksi ja montaa on makua.

      Itse olemme matkustaneet suht paljon ympäriinsä ja yksi mieluisin välimeren matkakohteemme onkin Turkki. Turkin keskustelupalstoilla saa lukea samoja kokemuksia röyhkeistä myyjistä, likaisuudesta, taksikuskeista jne jne.. nämä asiat ovat toki tulleet tutuiksi, mutta kun asioihin suhtautuu sopivalla lomamielellä ja maalaisjärjellä, niin hyvin mennee :)

      Nämä levottomuudet ovatkin sitten asia erikseen, joka hieman huolettaa. Ilmeisesti Hurghada on kuitenkin sen verran kaukana näistä Sienaan niemimaan pohjoisosista, että siellä levottomuuksien todennäköisyys on pieni?

      Ihanaa lomaa myös teille "Odotaninnolla?". Toivotaan, että sää suosii ja Egypti yllättää positiivisesti.

      • Lomamielellä

        Korjaan Aquamarine Resortiin :)


    • nähty on ..

      voi siellähän on talvi helteet meni jo ja kun tuutte pois sieltä niin kehumiset loppuu äkkiä suomi finland perkele .

    • Matkaaja.

      Täällä suurinta älämölöä pitävät ne, jotka eivät ole koskaan siellä käyneet.

      Agressiivisista myyjiä -no, mikä nyt on aggressiivista. Ihan joka etelän maassa myyjä tulee tarjoamaan tuotteitaan. Outoa suomalaiselle moinen käytös. Epärehellisistä takseista - miten niin. Hinnoittelu on vapaata ja jos haluaa maksaa pyydetyn hinnan, miten taksikuski siinä on ollut epärehellinen? Mahataudeista taas välttyy juomalla kylliksi ja käyttämällä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Ei maajussikaan mene ruokapöytään suoraan lannanlevityksestä tullessaan.

      Lomakylässä hienossa hotellissa all inclusivella saa olla kuten haluaa. Aurinkoa ja rauhaa riittää. Sekä maittavaa ruokaa.

    • -v-_

      Hei itse olen Hurghadassa viela tuolloin kun tulette. Ihan suomalainen nuori nainen olen. Ootteko tulossa perheineen vai tyttoporukalla tanne? :) Olisi kiva jos voin liittya valilla seuraanne taalla. Tunnen paikat ja mieheni on toissa joten on aika hyvin aikaa.

      Voisin antaa spostini tai egyptinumeron johon voitte ottaa yhteytta :)

      Ei toimi nuo aakkoset siksi tulee vaan a:ta ja o:ta :D

    • egegyptiiuii

      ei kannata mennä huono mesta.

    • Hurghada1

      14.3. olisi tarkoitus taas matkustaa Hurghadan aurinkoon huilimaan :)

    • Hgferty

      Kauppiaat kyllä tosi rasittavia....Turkin ja Bulgarian tyrkytys ei todellaKaan ole mitään tähän verrattuna....

    • UMK2

      Hei - jos matkaat Hurghadaan niin suosittelen-

      Älä murehdi suotta agresiivisistä kauppiaista. epärehellisyyksistä . Siellä selviät aivan hyvin ja aurinkoa ja lämmintä riittää. Kun haluat tehdä retken, niin suorittelen tätä pientä toimistoa, jonka kotisivut löydät tuosta osoiteesta.
      Jos tarvitset apua, neuvoja ... mene ihmeessä käymään saat ohjeet ja opasteet vaikka halutessasi ihan suomenkielellä koska Mohamed on asunut kauan Suomessa.

      Hyvää matkaa

      http://mohamedhashim.123kotisivu.fi/176456017

      • Antti A

        Minkäs sortin yritystoimintaa tämä suomalais-egyptiläinen herra harjoittaa?
        Kotisivut voi kuka tahansa perustaa nettiin sekä markkinoida palveluja, se ei kuitenkaan ole tae virallisesta ja luvanvaraisesta matkailualan yritystoiminnasta myös Egyptissä.


    • hurghada ei kiitos

      Kyllä itse kohtasin hurghadassa kaikkein agressiivisimmat myyjät. Ja joka helvetin asiasta saat tinkiä. Vesipullon ostaminenkin on oma hommansa, kun missään ei ole hintoja. En katsonut hotellianne, mutta toivottavasti otitte all-inclusiven niin voitte nauttia lomastanne huomattavasti paremmin....Itselle kerta riitti siellä. Sharm el Sheikkiä on kehuttu paremmaksi, sekä marsa alamia. Mutta koittakaa nyt nauttia lomasta, paremminhan se aika siellä rannalla menee kun täällä lumen keskellä...

    • Matt

      Hei Lomamielellä- kirjoitti tosi osuvasti kohteesta.

      Joka maassa ja kohteessa löytyy monenlaisia ihmisiä- niin meillä täällä Suomessakin.
      Aurinkoa riittää ja hyvää ruokaa. Retkille kannattaa osallistua. Itse löysimme kävelykadun päästä Grand Plaza Resortin ja Hilttonin välistä kävelykadulla on laukkukaupan ja pienen matkatoimiston. Siellä omistaja puhuu suomea asuttuaan useita vuosia suomessa. Hän myy hyvinjärjesteyyjä retkiä ihan inhimillisin hinnoin. Käykää tutustumassa. Taisipa siellä kaupan vieressä liehua Suomenlippukin.

      • kerta riitti

        Kyllä Egyptissä tuo kaupankäynti on erittäin agressiivista. Eivät meinaa uskoa millään. En ole törmännyt vastaavaan missään, vaikka onkin tuota maailmaa tullut nähtyä vähän muualtakin kuin tallinnasta...Egypti on ainoa paikka missä kannattaa oikeasti satsata siihen hotelliin, koska ei siellä huvita kävellä kaduilla juuri tuon agressiivisen kaupustelun takia kovin montaa kertaa, ellei sitten ole yökerhoon menossa...Ehdottomasti all-inclusive ja kunnon hotelli...Hotellien sisällä homma pelaa, mutta ulos kun astuu niin jokainen juttelemaan tuleva koittaa huijata jollain tasolla, eihän se tietenkään ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta jos tupakka-askiakaan ei saa ilman tinkimistä niin kyllä se ainakin minulta vie loma fiilistä, kun joutuu tälläiseen turhaan pelleilyyn käyttämään loma-aikaansa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5769
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      99
      1955
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1951
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1759
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1568
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1567
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1315
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1184
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      995
    Aihe