vihkisormuksen käyttö?

epätietoinen?

Olen tässä miettinyt. Saamme vihkisormukseni torstaina ja häät olisivat kesällä 2014 vasta. Olemme tehneet aikaisemmin yhteisen päätöksen naimisiin menosta, mutta mieheni haluaa kuitenkin tehdä virallisen kosinnan vielä lisäksi sormuksen kanssa. Kysymykseni siis onkin, että voinko pitää vihkisormusta sormessa tuon kosinnan jälkeen ennen häitä? Esim. Sen aikaa että ihmiset siten huomaisivat aikeemme avioitua. Vai pitääkö odottaa sormuksen sormeen saantia yli vuosi? Miten te olette toimineet?

5

2191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimo vm 2012

Siis meillä ainakin mies eräänä iltana kosi, ja sen jälkeen käytiin yhdessä ostamassa kihlasormukset heti seuraavana päivänä, ja päätettiin myös hääpäivä seuraavalle vuodelle.

Ennen häitä sitten mulle hommattiin vielä se vihkisormus. Mies ei halunnut toista sormusta, ja näinhän se useimmiten menee että naiselle tulee vihkisormus kihlasormuksen lisäksi, mutta miehellä on vain se yksi sormus. Olenpa kuitenkin nähnyt joskus myös miehillä kaksi sormusta, joten kukin tyylillään! :)

En oikein tiedä miten teidän kannattaisi toimia, jos sulla tuo kihla/vihkisormus on yksi ja sama? Jos laitat sen heti sormeen, niin vihkitilaisuudessa pitää sitten miettiä että otatko sormuksen pois sormesta siksi aikaa, että miehesi saa sen pujotta ns. uudelleen sulle, vai jätättekö koko sormuksenpujotusvaiheen seremoniasta pois ja sulla on vaan koko ajan sormessa se sormus? Noh, siinäpä teille tuumailemista.

• Gizi88

Minulla on aikasemmin jo kihlasormus, joka on pelkkää hopeaa. Haluaisin tietysti ottaa sen hetikin käyttöön, koska se uusi on hienompi :D ja tuntuu jotenkin turhalta pitää yli vuosi sormus omassa laatikossaan kaapin hyllyllä..

Mieheni todennäköisesti aikoo vaihtaa oman hopeisen kihlansa valkokultaiseen versioon häihin mentäessä...mutta hänen sormustaan ei olla vielä ostettu.

Enkä aio pitää kihlasormusta ja vihkisormusta vierekkäin, koska eivät oikein sovi näennäisesti vierekkäin :D Kävi tässä mielessä, että josko vaihtaisi uuden sormuksen sormeen ja sitten vain pitäisi sitä sekä kihla- että vihkisormuksena sitten aikanaan? Kuulostaako tämä oudolta ja onko se sopivaa, vaikkei näitä asioita nyt lakiin olekaan kirjoitettu :)

• huhtikuu14

Itse olen miettinyt että kun kihlasormukseni on melko leveä ja vihkisormuksen leveys noin puolet kihlasta. Mahtuvat kyllä molemmat sormeen, mutta olen tullut siihen tulokseen että tulen häiden jälkeen pitämään vain vihkisormuksen, koska ei kovin hyvin sovi yhteen molemmat.

• 12+11

No onhan se vähän omituista pitää vihkisormusta kihlausaikana. Kun nimenomaan vihkisormus laitetaan avioliittoon vihkimisen jälkeen ja kihlasormus kihlauksen jälkeen. Eri asia tietysti, jos kihla ja vihki ovat yksi ja sama asia.

Aloittajallahan on jo kihla, joten kyllä ihmiset aikeen siitä huomaavat. "Esim. Sen aikaa että ihmiset siten huomaisivat aikeemme avioitua." Eli tässä olisi tarkoituksena vain saada esitellä sitä hienompaa sormusta.

Itse en tuolle idealle erityisemmin lämpene tuon takia. Mutta omahan päätös se on, tuskin kukaan suoraan mitään sanoo, saattaa vain ihmetellä, kun sormukset vaihtuu.

• oma vapaus

Sormuksiahan saa pitää ihan niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Tietysti jotkut työtehtävät sanelevat, ettei saa olla sormuksia tai koruja esimerkiksi hoitotyö tai elintarviketyö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe