Juuri niille merkittävimmille aloille ei kukaan halua? Kuinka käy idolstähtien ja pelisuunnittleijoiden kun kukaan ei korjaa roskia eikä hoida kun sairastutaan?
Nuorilla toki haaveita, mutta tulisi aikuisten kanssa keskustella huolellisesti uravalinnoista ja niiden yhteisistä vaikutuksista.
http://www.talouselama.fi/uutiset/naita ammatteja nuoret kammoavat yksi erottuu ylivoimaisesti ylitse muiden/a2166032
Tärkeimmät työt kammottavat?
170
2778
Vastaukset
- fdggfjj
Eiköhän aika paljon johdu siitä että noilla aloilla on suoraan sanottuna niin paskat palkat ettei niillä elä. Ehkä niistä hieman enemmän tienaa kuin työttömänä, mutta tänä päivänä sekin ero on marginaalinen. Hyvin harva meistä haluaa elää köyhänä.
- asdf.lkj
Just näin
- Väärä asenne
Töihin väki pitää saada. Se on ainoa kestävän kehityksen malli.
Jos työttömänä tienaa niin, etteivät työt huvit, korvauksia pitää pienentää.
Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa toisten vetelä lorviminen? - Tosi on
Väärä asenne kirjoitti:
Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa toisten vetelä lorviminen?Meneppä sinä korjailemaan toisten oksennuksia ja muita eritteitä, nostelemaan yli satakiloisia kiukuttelevia ihmisiä. Kuuntelemaan ohikulkevien vinoiluja ja katselemaan täysin itseään täynnä olevaa idioottia esimiestä. Siinä sinulle oikea asenne, koska nyt se on väärä.
- työhön mars
Väärä asenne kirjoitti:
Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa toisten vetelä lorviminen?tuossa on järkeä mitä kirjoitit.jos työpaikka on auki se täytetään,jos työnantaja hyväksyy työntekijän töihin.jos työ ei kelpaa työttömyys tuki ym avustukset pois.ainakin vuodeksi.josko työ maistuisi sitten.vaikka olisi opiskellut presitentiksi,työ on otettava vastaan.itse olen ollut sahalla vastaanottajana.kun ei muuta työtä ollut edes saatavilla.sitten säästettiin ja ajoin autokoulussa kuorma-auto kortin,hain sok varasto kuorma-auton kuljettajaksi ja pääsin.siinä sivussa koulua hain karjakunnalle ja pääsin,koulua sivussa,ja hain myymälänhoitajan paikkaa sokolle ja pääsin.koulua sivussa lisää,pääsin mestarikoneelle töihin koulua sivussa,ja hain hankkijalle pääsin koulutuksen ansiosta hakijoita 70 .sitten koulutusta lisää hain torreksille ja pääsin koulutuksen priimuksena ja sain hopeisen pokalin britanniasta.sitten perustin oman yrityksen,myyntiä ympäri suomenniemen ja lisää koulutusta hämeen linnan korkeakoulussa.nyt voin arvostella toisten työkokeilut ja suosittaa ammattiliikenteeseen.jos on sopiva.jos kieltäytyy työstä se on minusta yhteiskunnan loinen,jolle ei tarvitse tukia maksaa.sehän on itse kieltäytynyt rahasta vapaaehtoisesti.ei työn aina tarvitse olla koulutusta vastaavaa,sen voi vaihtaa myöhemmin toiseen joka kiinnostaa,ja koulutusta työn ohessa.näin pärjää elämässä.itse olen maailmalle lähtenyt 168 euroa taskussa,siitä on jo hyvä ponnistaa,enkä ole yhteiskunnalta apuja saanut.
- yrittäkää edes
Tosi on kirjoitti:
Meneppä sinä korjailemaan toisten oksennuksia ja muita eritteitä, nostelemaan yli satakiloisia kiukuttelevia ihmisiä. Kuuntelemaan ohikulkevien vinoiluja ja katselemaan täysin itseään täynnä olevaa idioottia esimiestä. Siinä sinulle oikea asenne, koska nyt se on väärä.
tuo on totta.itse olen talikolla mättänyt sontaa,muutamia satoja kuutioita,pessyt kakkaisia pyllyjä vaikka joskus on yrjö meinannut tulla apuun.olen ajanut halkoja metsästä.kuljettanut vanhalle kaljalle(kuselle haisevia kaljaturisteja suomalaisia),yäk,että on pahaa tehnyt.ajanut rehuja pesuaineita,aurannut teitä,tehnyt polttopuita ajanut hevosella tukkeja,nylkenyt kotiteurastuksessa nautoja ym.hirsikehikoita,aina on työ kelvannut ja rahaa ollut.nyt miljoonatalo huvilat autot ym hyödykkeet veneet.työllä hankittuja.säästämällä ja työtä tekemällä saa rahaa ja omaisutta.oli rahaa 1000mk noin 168 euroa kun maailmalle lähdin töihin,palkka taisi olla 520 mk kuussa.riitti asuntoon autolla ajoon,ja ruokaa ei ollut kuin muutama penni jukurttipurkiin joka vaimon kanssa puoliksi syötiin 1 dl mieheen.repikää siinä pelipöksynne ja oppikaa työhön.vain sitkeä pärjää elämässä.vellihousut joutaa muualle
- ymmärtäkää jo
Saa tuota nyt ihmetellä oikein täällä netissä miksi työ ei kelpaa.
Onhan tuo nyt päivän selvää!!!! Jos työstä ei työnantajan kannata maksaa sen vertaa,että sillä ihminen pystyy elämään edes vaatimattomasti.
Silloin se työ on (Tarpeetonta),ei sitä tarvitse kenenkään tehdä.
Siivous tulee ensimmäisenä mieleen tällaisena tarpeettomana työnä, josta ei kannata maksaa.
Hukkutaan paskaan koko Finlantia. - vetelät vellihousut
jos työllä elää se on otettava vastaan.jos työ ei kiinnosta kaikki tuet pois.itse olen ottanut kaiken työn vastaan mitä saatavilla kulloinkin on ollut.nyt on miljoona omaisuudet kunhan viitsii vain työt aloittaa.
- yrittäkää edes
yrittäkää edes kirjoitti:
tuo on totta.itse olen talikolla mättänyt sontaa,muutamia satoja kuutioita,pessyt kakkaisia pyllyjä vaikka joskus on yrjö meinannut tulla apuun.olen ajanut halkoja metsästä.kuljettanut vanhalle kaljalle(kuselle haisevia kaljaturisteja suomalaisia),yäk,että on pahaa tehnyt.ajanut rehuja pesuaineita,aurannut teitä,tehnyt polttopuita ajanut hevosella tukkeja,nylkenyt kotiteurastuksessa nautoja ym.hirsikehikoita,aina on työ kelvannut ja rahaa ollut.nyt miljoonatalo huvilat autot ym hyödykkeet veneet.työllä hankittuja.säästämällä ja työtä tekemällä saa rahaa ja omaisutta.oli rahaa 1000mk noin 168 euroa kun maailmalle lähdin töihin,palkka taisi olla 520 mk kuussa.riitti asuntoon autolla ajoon,ja ruokaa ei ollut kuin muutama penni jukurttipurkiin joka vaimon kanssa puoliksi syötiin 1 dl mieheen.repikää siinä pelipöksynne ja oppikaa työhön.vain sitkeä pärjää elämässä.vellihousut joutaa muualle
www.vippiilmanluottotietoja.com
Sitä voi elää myös toisten rahoilla. - jämtti on niin
asdf.lkj kirjoitti:
Just näin
jos työ ei kiinosta,ja ilman työtä pärjää paremmin.sellaisten tukia pienennettävä,,ja siirrettävä sellaisille jotka niillä ei pärjää.jos kieltäytyy työstä ainakin vuoden karenssi sellaiselle joka työtä vieroksuu.sehän on itse kieltäytynyt työstä samalla myös tuista kun ei kelpaa.
- nykypäivän lorvija
Väärä asenne kirjoitti:
Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa toisten vetelä lorviminen?Jaa-a, en sanoisi tätä lorvimiseksi koska lakisääteinen minimivero ansiosidonnaisesta työttömyysetuudesta on 20%. Kassa voi nostaa veroprosenttia 2-4 prosenttiyksikköä, jos veroprosentti jää alle 20%. Pirut vievät lorvijoita joilla on n. 13 000 e vuositulot (ajatellaan, että henkilö on koko vuoden työtön) 22 - 24 % prosenttia veroa kun vastaavasti huonossa palkkatyössä n. 5 - 15 % veroa.
Mikä tässä on väärin?? tehdään köyhästä köyhempi ja valtio kutsuu systeemiä "kannustimena työn hakuun"....ymmärtäisin tuon korkean veroprosentin, mikäli työttömän ansioturva olisi yli 20 000 e / vuosi. - Yutran
Käsittääxeni ainakin jätekuskit tekevät hommia urakalla, luokkaa 10egee per pönttö. Korjatkaa, jos olen väärässä!!!?!
- VARMAN LUKUTAIDOTTOM
tuo on ihmeellinen asia.kela ja VARMA,hylkää työkyvyttömyys eläkkeen.olen vammautunut työssä työkyvyttömäksi.EN PYSTY KOTONAKAAN TEKEMÄÄN MITÄÄN.AVUSTAJA HOITAA SIIVOUKSET YM RUUAT.aivovaurio.selkä onnettomuudessa vammautunut.liikuntarajotteinen pyörötuoli jossa voi kirjoittaa tietokoneella vasemmalla kädellä.VARMAN ARTO JA JYRKI HYLÄNNYT ELÄKEHAKEMUKSEN NÄKEMÄTTÄ POTILASTA.EPÄILEN VARMAN ARTON JA JYRKIN,LUOTTAMUSTEHTÄVÄN VÄÄRINKÄYTTÖÄ.MINUN PITÄÄ TOIMITTAA AVUSTAJAN VÄLITYKSELLÄ TYÖVOIMATOIMISTOON ETTÄ OLEN TYÖTÖN.SAAN VAMMAISTUEN,VAMMAISPALVELU HANKKINUT APULAITTEITA KOTIIN ETTÄ PYSTYN OLEMAAN KOTONA MUUTAMAN TUNNIN YKSIN.KELAN HENKILÖKUNTA IHMETELLYT VUOSIA MIKSI EN OLE JO ELÄKKEELLÄ.VARMAN ARTO JA JYRKI SYYLLISTYNEET,KUULEMMA KELAN MIELESTÄ VIRKARIKOKSEEN KUN ARTO JA JYRKI HYLÄNNYT ELÄKE HAKEMUKSEN,EIKÖHÄN NUO ARTO JA JYRKI SAADA RUOTUUN,KUN OPETETAAN LUKEMAAN LÄÄKÄRIEN LAUSUNNOT,JA SAADAAN TYÖKYVYTÖN AIVOVAMMAINEN LIIKUNTARAJOTTEINEN ELÄKKEELLE.
- 20 kiloegee vuosi?
nykypäivän lorvija kirjoitti:
Jaa-a, en sanoisi tätä lorvimiseksi koska lakisääteinen minimivero ansiosidonnaisesta työttömyysetuudesta on 20%. Kassa voi nostaa veroprosenttia 2-4 prosenttiyksikköä, jos veroprosentti jää alle 20%. Pirut vievät lorvijoita joilla on n. 13 000 e vuositulot (ajatellaan, että henkilö on koko vuoden työtön) 22 - 24 % prosenttia veroa kun vastaavasti huonossa palkkatyössä n. 5 - 15 % veroa.
Mikä tässä on väärin?? tehdään köyhästä köyhempi ja valtio kutsuu systeemiä "kannustimena työn hakuun"....ymmärtäisin tuon korkean veroprosentin, mikäli työttömän ansioturva olisi yli 20 000 e / vuosi.Siitä, että makoilet kotona? Se 13 tonnia on sekin kohtuu korvaus moisesta ahertamisesta. Päivität sillä nassubökkerisi muutaman kerran päivässä sun muuta, yhteiskuntaa pönkittävää?
Lorvijoilta sopisi otta enempikin veroa ja siirtää ne varat matalapalkkatyötä tekeville. Saataisiin se lorvijakin innostumaan työstä kun ei leipä muiden tekemänä enää kotiin tulisikaan. - riistoporvari
jämtti on niin kirjoitti:
jos työ ei kiinosta,ja ilman työtä pärjää paremmin.sellaisten tukia pienennettävä,,ja siirrettävä sellaisille jotka niillä ei pärjää.jos kieltäytyy työstä ainakin vuoden karenssi sellaiselle joka työtä vieroksuu.sehän on itse kieltäytynyt työstä samalla myös tuista kun ei kelpaa.
Lataamoon vie orjan tie
Lehdenjakajat
Puhelinmyyjät
Ajoneuvokuljettajat
Siivoojat
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288534084894.html?pos=ok-nln - hkljkkjjkk
Sitä voi elää myös toisten rahoilla.VIRUKSIA varokaa...
- riistoporvari
riistoporvari kirjoitti:
Lataamoon vie orjan tie
Lehdenjakajat
Puhelinmyyjät
Ajoneuvokuljettajat
Siivoojat
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288534084894.html?pos=ok-nln2Työnantajilla tuntuu olevan kilpailu siitä, kuka tekee röyhkeimmän esityksen työntekijöiden aseman heikentämisestä, sanoo Palvelualojen ammattiliiton PAMin toinen varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen"
- mamukamu
asdf.lkj kirjoitti:
Just näin
Koko fucking maailma on muuttunut niin viihteelliseksi että se on vääristänyt myös työelämän perusrakenteet. Mutta onhan meillä onneksi maahanmuuttajat pelastuksenamme tekemässä tavallisia töitä ja näyttämässä suomalaisille esimerkkiä samalla kun oma nuorisomme vain laiskottelee ja räpeltää tietokoneitaan hillittömässä pelihimossaan yötäpäivää.
- duunari8
asdf.lkj kirjoitti:
Just näin
Ei se raha puussa kasva.
Kaikki tuet pois työhön kykeneviltä velttoilijoilta!
Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä!
Näin oli ennen ja näin on myös nyt asian laita. - riistoporvari
riistoporvari kirjoitti:
2Työnantajilla tuntuu olevan kilpailu siitä, kuka tekee röyhkeimmän esityksen työntekijöiden aseman heikentämisestä, sanoo Palvelualojen ammattiliiton PAMin toinen varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen"
"Palvelualojen ammattiliiton mukaan työperäinen hyväksikäyttö siivousalalla on lisääntynyt, ja siitä on tullut entistä räikeämpää. Vaikka suurin osa hyväksikäytöstä pysyy salassa, liitonkin tietoon on alkanut tulla yhä enemmän hyväksikäyttöä, joiden taustalta paljastuu yhä useammin myös ihmiskauppaa
- Työssä ollaan 12 - 16 tuntia vuorokaudessa, vapaapäiviä ja lomia ei ole. Työtä vastaan saa asua työskentelytilassa tai työnantajan hommaamassa asunnossa, jossa asuu useampi henkilö.
- Asumisesta vaaditaan maksu, joka saattaa kuitata melkein kokonaisuudessan sen alipalkkaisen työntekijät palkan pois.
- On viety passejakin pois, on nostettu tililtä rahoja pois, monenlaista on tullut vastaan, Jaana Ylitalo kertoo."
http://yle.fi/uutiset/ulkomaalaistaustaisten_siivoojien_hyvaksikaytto_entista_raikeampaa/6463596 - öpötin
vetelät vellihousut kirjoitti:
jos työllä elää se on otettava vastaan.jos työ ei kiinnosta kaikki tuet pois.itse olen ottanut kaiken työn vastaan mitä saatavilla kulloinkin on ollut.nyt on miljoona omaisuudet kunhan viitsii vain työt aloittaa.
höpöhöpö
- Irti EU:stako?
Jos Kela jostain syystä lopettaa työttömyysturvan maksamisen,saa rahat Sossusta.
Pikkasen tulee papereiden kuskaamista,mutta rahat tulee kuitenkin.
Matalapalkkaisten alojen palkkoja olisi nostettava,muuten työttömän ei kannata muutaman satasen erotuksella mennä töihin.
Itsellä tuo erotus on n.600e/kk,enkä edes harkitse töihin menoa tuolla n.30euron lisäyksellä päivätuloihini.
Eihän tässä ole hurraamista,mutta ei työn tuomaa stressiä ja vapaus päättää tekemisistään.
Jos tukia pienennetään/otetaan pois,lapsiperheet,sekä varsinkin yksinhuoltajat kärsivät ja tuloerot kasvavat entisestään.
Myös rikollisuus kasvaa,eikä taida olla kovin kannattavaa laittaa köyhää vankilaan,koska täyshoito tulee vielä kalliimmaksi yhteiskunnalle.
Maahanmuuttajia hyysätään ja otetaan lisää,mutta oma kansa voi alemmasta keskitasosta alaspäin huonosti.
Alkoholisteja paapotaan ja heistä tehdään sekakäyttäjiä määrämällä kyseenalaisia reseptilääkkeitä.
Vanhuksista ja yksinäisistä ei pidetä huolta.
Valtio velkaantuu,mutta rahaa lapataan ulkomaille..
Minne ollaan menossa? - raivoapuskee
Sehän on hyvä ratkaisu että pakotetaan ihmiset kannattamattomaan työhön alentamalla tukia. Ei taida ihan ekonomian jättiläinen ylläoleva näppisritari olla.
Palkka jolla juuri ja juuri elättää itsensä ei ole tarpeeksi; tuki jolla juuri ja juuri elää on tarpeeksi. Palkalla tulee tulla toimeen ja alan arvostus/kysyntä kasvaa samassa suhteessa kuin palkka.
Mikäli siivoojatkin saisivat bruttona sen 2000é varmasti olisi nuoria ja vanhempiakin opintopaikkoja paljon innokkaammin täyttelemässä. Sama pätee muihin vähäpalkkaisiin ja mainitusti tarpeellisiin, etenkin fyysisiin, aloihin. - ex-pomo
20 kiloegee vuosi? kirjoitti:
Siitä, että makoilet kotona? Se 13 tonnia on sekin kohtuu korvaus moisesta ahertamisesta. Päivität sillä nassubökkerisi muutaman kerran päivässä sun muuta, yhteiskuntaa pönkittävää?
Lorvijoilta sopisi otta enempikin veroa ja siirtää ne varat matalapalkkatyötä tekeville. Saataisiin se lorvijakin innostumaan työstä kun ei leipä muiden tekemänä enää kotiin tulisikaan.Kerronpa TOSI tarinan itsestäni : Olen nelkyt,,,yh isä,,, Olen tehnyt töitä ikäni viime ,vuosia lukuunottamatta....Vaikka en ollu koulutettu mutta etenin suuressa firmassa esimies asemaan työkokemukseni perusteella, jossa hoitelin hommaani vuosia, vuosia kunnes...kävi niin kuin kävi. Olin perheellinen mies kolmen lapsen isä,
tietenkin tein paljon töitä koska työtä oli ja viihdyin työssäni ja pitihän perheele saada leipää. Siihen aikaan myös perhe elämä rupesi rakoilemaan olinhan paljon poissa kotoa kun olin aina töissä lähes kaikki viikonloput ja pitkää päivää painoin . Vaimo oli kotona hoitaen lapsiamme ja minullahan oli kivat tulot . Mutta niin olimme yllättäin eron partaalla. No minähän painoin duunia vielä enemmän kun kotona oli kereä tunnelma.Rahaa oli mutta rakkaus oli lentänyt ikkunasta ulos. Minä muutin pois kotoa yhteisestä kodistamme...minä viihdyin työpaikalla vieläkin enemmän kun kotiinhan ei ollut kiirettä, kun siellä ei kukaan odottanut. Sitten sairastuin ,,,en jaksanut , en sitten mitään jaksanut, olin palanut loppuun. Sairasloma jatkui ja jatkui, mutta voimani eivät palanneet vaikka kuinka makoilin sängynpohjalla. Sitten otin lopputilin koska häpesin etten pysty töihin. ( mikä oli virhe) nyt on jo tuosta pian viisi vuotta. Olen ollut työttömänä siitä lähtien....Loppuunpalaminen ja siitä toipuminen on kestänyt tosi kauan...vuosia...mutta olenhan jo taas työkykyinen ja työhaluinen mutta ei vain saa mistään töitä ,,,esimiehen töistä en haaveile . Mutta olisin valmis tekemään mitä vain ,,mutta kun ei saa edes mitä vain työtäkään. Olen ollut muutamalla kurssillakin mutta ei niistäkään ole mitään poikinut. Haen kursseille jatkuvasti mutta turhaan...Haen jatkuvasti työtä joka viikko mitä vain mutta eipä ole tärpännyt..
Olen miettinyt kun puhutaan työtävieroksuvista ihmisistä ..ei kaikki ole työttömiä omasta tahdostaan vaan pakosta...Tämä on yhteiskunnalle kallista. - Nakke3
Irti EU:stako? kirjoitti:
Jos Kela jostain syystä lopettaa työttömyysturvan maksamisen,saa rahat Sossusta.
Matalapalkkaisten alojen palkkoja olisi nostettava,muuten työttömän ei kannata muutaman satasen erotuksella mennä töihin.
Itsellä tuo erotus on n.600e/kk,enkä edes harkitse töihin menoa tuolla n.30euron lisäyksellä päivätuloihini.
Eihän tässä ole hurraamista,mutta ei työn tuomaa stressiä ja vapaus päättää tekemisistään.
Jos tukia pienennetään/otetaan pois,lapsiperheet,sekä varsinkin yksinhuoltajat kärsivät ja tuloerot kasvavat entisestään.
Myös rikollisuus kasvaa,eikä taida olla kovin kannattavaa laittaa köyhää vankilaan,koska täyshoito tulee vielä kalliimmaksi yhteiskunnalle.
Maahanmuuttajia hyysätään ja otetaan lisää,mutta oma kansa voi alemmasta keskitasosta alaspäin huonosti.
Alkoholisteja paapotaan ja heistä tehdään sekakäyttäjiä määrämällä kyseenalaisia reseptilääkkeitä.
Minne ollaan menossa?Olet juui tätä pullamössökansaa, jota ei paljon duunin tekeminen kiinnosta, koska käteen tulee 30 € enemmän päivässä. HALOO? Onko koskaan käynyt mielessäsi, että työn tekeminen kuuluu kansalaisen velvollisuuksiin? Jos ei kiinnosta, niin kaikki tuet pois vaan, johan alkaa siivoushommatkin maistumaan. Ottaa päähän sinunkaltaisesi paskanaamat, joita minunkin maksamillani veroilla suorastaan HYYSÄTÄÄN!. "En edes harkitse töihin menoa", HUH HUH!
- Nakke3
duunari8 kirjoitti:
Ei se raha puussa kasva.
Näin oli ennen ja näin on myös nyt asian laita.JUURI NÄIN!
- laitoshuoltajana
raivoapuskee kirjoitti:
Sehän on hyvä ratkaisu että pakotetaan ihmiset kannattamattomaan työhön alentamalla tukia. Ei taida ihan ekonomian jättiläinen ylläoleva näppisritari olla.
Palkka jolla juuri ja juuri elättää itsensä ei ole tarpeeksi; tuki jolla juuri ja juuri elää on tarpeeksi. Palkalla tulee tulla toimeen ja alan arvostus/kysyntä kasvaa samassa suhteessa kuin palkka.
Mikäli siivoojatkin saisivat bruttona sen 2000é varmasti olisi nuoria ja vanhempiakin opintopaikkoja paljon innokkaammin täyttelemässä. Sama pätee muihin vähäpalkkaisiin ja mainitusti tarpeellisiin, etenkin fyysisiin, aloihin.Minulla oli viime tilissä bruttopalkka n. 2450euroa. Vero% on 18,5.
Eihän se suuri ole herrojen palkkaan verrattuna mutta mieluummin teen työtä kun jännitän koko ajan minne osoitetaan "työ"harjoitteluun. Lisäksi en jaksa olla todistelemassa tuloja ja menoja sossuun yms. - ex-pomo
ex-pomo kirjoitti:
Kerronpa TOSI tarinan itsestäni : Olen nelkyt,,,yh isä,,, Olen tehnyt töitä ikäni viime ,vuosia lukuunottamatta....Vaikka en ollu koulutettu mutta etenin suuressa firmassa esimies asemaan työkokemukseni perusteella, jossa hoitelin hommaani vuosia, vuosia kunnes...kävi niin kuin kävi. Olin perheellinen mies kolmen lapsen isä,
tietenkin tein paljon töitä koska työtä oli ja viihdyin työssäni ja pitihän perheele saada leipää. Siihen aikaan myös perhe elämä rupesi rakoilemaan olinhan paljon poissa kotoa kun olin aina töissä lähes kaikki viikonloput ja pitkää päivää painoin . Vaimo oli kotona hoitaen lapsiamme ja minullahan oli kivat tulot . Mutta niin olimme yllättäin eron partaalla. No minähän painoin duunia vielä enemmän kun kotona oli kereä tunnelma.Rahaa oli mutta rakkaus oli lentänyt ikkunasta ulos. Minä muutin pois kotoa yhteisestä kodistamme...minä viihdyin työpaikalla vieläkin enemmän kun kotiinhan ei ollut kiirettä, kun siellä ei kukaan odottanut. Sitten sairastuin ,,,en jaksanut , en sitten mitään jaksanut, olin palanut loppuun. Sairasloma jatkui ja jatkui, mutta voimani eivät palanneet vaikka kuinka makoilin sängynpohjalla. Sitten otin lopputilin koska häpesin etten pysty töihin. ( mikä oli virhe) nyt on jo tuosta pian viisi vuotta. Olen ollut työttömänä siitä lähtien....Loppuunpalaminen ja siitä toipuminen on kestänyt tosi kauan...vuosia...mutta olenhan jo taas työkykyinen ja työhaluinen mutta ei vain saa mistään töitä ,,,esimiehen töistä en haaveile . Mutta olisin valmis tekemään mitä vain ,,mutta kun ei saa edes mitä vain työtäkään. Olen ollut muutamalla kurssillakin mutta ei niistäkään ole mitään poikinut. Haen kursseille jatkuvasti mutta turhaan...Haen jatkuvasti työtä joka viikko mitä vain mutta eipä ole tärpännyt..
Olen miettinyt kun puhutaan työtävieroksuvista ihmisistä ..ei kaikki ole työttömiä omasta tahdostaan vaan pakosta...Tämä on yhteiskunnalle kallista.Jatkan edelliseen........tämä se vasta tulee yhteikunnalle kalliiksi , kun perheen isä on työttömänä ja sossu joutuu avustamaan tämän perheen elämää ja myös perheen päätä...Minä pelkään perheenpäänä että saanko koskaan töitä enää kun on ollut vuosia poissa työelämästä ustaltaako kukaan ottaa minua töihin ....mutta kovasti toivon saavani vielä töitä. Että pystyisin elättämään perhettäni ja itseäni.
On vielä eläke ikään pitkä aika.
Pelkään myös että passivoidun etten jaksa hakeakkaan enää töitä.
Mutta lopetetaan puhuminen ettei haluaisi tehdä töitä se ei kaikkien kohdalla pidä paikkaansa. Meitä joukosta löytyy niitä jotka hyvin mielellään tekisi jos vain saisi. ...
Minä ainakin toivon vielä löytäväni työtä.... - 44455555555555555555
riistoporvari kirjoitti:
Lataamoon vie orjan tie
Lehdenjakajat
Puhelinmyyjät
Ajoneuvokuljettajat
Siivoojat
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288534084894.html?pos=ok-nlnYllättävä tuo että puutarhurin ammati on niitä joista jäädään eniten mielenterveydellisistä syistä eläkkeelle. Itse puutarhtyönhän ei uskoisi mieklenterveyttä rassaaavan niinkuin vaikkapa hoitoalan töiden. Tässä on ilmeisesti takanan työn ulkopuoliset jutut, tai se että töitä on huonosti ja tulot jää pieneksi ja nämä sitten käyvät mielialan päälle.
- 77788899999999999999
Minne ollaan menossa?Sehän se juuri onkin tässä kuviossa kun vanklassa pitäminen tulee paljon kalliiimmaksi kuin mitä siviilissä sossun luukulla perustoimeentulotuella. Vankloissa oleville pitää vielä terveyspalvelutkin hammashoitoja mtyöden järjestää lain kirjainta noudattaen ja ilmaiset puolustusasianajajat heille on järjestettävä. Sitävastoin sviiliasukkaiden osalta kunnat saavat surutta laiminlyödä näitä lakisääteisiäkin palveluita, joskaan sossun asiakkaiden osalta ei ihan niin paljon voi laiminlyödä näitä siksi kun sossu valvoo asiakkaidensa etua.
- fdfd34343
Eipä paljon tarvitse työstä kieltäytyä kun eivät voi sellaisia lähihoitajan tai siivoojan töitä antaa jos ihmisillä ei ole koulutusta tähän työhän. Ihmiset luulevat, että vaikka huonopalkkaisia töitä (siivooja, lähihoitaja) on paljon niin niitä voidaan antaa kenelle tahansa. Itse olen hakenut lähihoitajan ja siistijän töihin vaikka koulutus on aivan muuta. Se vain on niin, että koulutus vaaditaan nykyään lähes jokaiseen työhön ja jos ei vaadita niin sellaiset työt menevät heti ihmisille joilla ei ole koulutusta. Hakenut olen ihan vain sen takia, että on sanoa työkkärissä, että olen hakenut töitä vaikka itse tiedänkin, että ei tietotekniikan diplomi insinööriä oteta mihinkään lähihoitajan tehtävään vaikka varmasti muutaman viikon opettelulla tämäkin ammatin oppisin. Enää ei tätä poikaa koulun penkille saa vaikka ikääkin on vasta 32v.
- kalja on kallista
riistoporvari kirjoitti:
Lataamoon vie orjan tie
Lehdenjakajat
Puhelinmyyjät
Ajoneuvokuljettajat
Siivoojat
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288534084894.html?pos=ok-nlnMä teen töitä, silti mulla ole varaa kaljotella baareissa koskaan aamusta uloslentoon.
- ..nhjg
En kyllä tajua näitä tyyppejä, jotka sanoo: Jos kieltäytyy työstä / Jos ei ota tarjottua työtä vastaan! Itse nyt oikeastaan ekaa kertaa elämässään työttömänä ollessa 27 vuotiaana ei vaan ymmärrä missä maailmassa ihmiset elää. Olen hakenut töitä jo puolivuotta eikä ketään ole minulle tarjonnut työtä josta olisin voinut edes kieltäytyä. Aika harva työtön kuitenkaan pääse ikinä siihen tilanteeseen. Lähempänä totuutta kun on se, ettei välttämättä mitään työtä saa vaikka hakemalla hakee. Olen hankkinut kaksi ammattia, mutta en esim. voi hakea varastotyötä kun niissä vaaditaan vähintään kokemusta ja trukinajo taitoa jne. Ja näitähän riittää mihin on ihan turha hakea kun ei täytä välttämättä yhtään vaatimuksista, varsinkin kun niitäkin hakijoita on riittämiin, jotka ne täyttää. Kun ei oman alan paikkojakaan haettaessa tärppää, mikä ole mikään ihme kun pari sataakin hakee samoja paikkoja. (Ja tämä aika monella muullakin alalla arkipäivää, valitettavasti)!
- tee keikka
77788899999999999999 kirjoitti:
Sehän se juuri onkin tässä kuviossa kun vanklassa pitäminen tulee paljon kalliiimmaksi kuin mitä siviilissä sossun luukulla perustoimeentulotuella. Vankloissa oleville pitää vielä terveyspalvelutkin hammashoitoja mtyöden järjestää lain kirjainta noudattaen ja ilmaiset puolustusasianajajat heille on järjestettävä. Sitävastoin sviiliasukkaiden osalta kunnat saavat surutta laiminlyödä näitä lakisääteisiäkin palveluita, joskaan sossun asiakkaiden osalta ei ihan niin paljon voi laiminlyödä näitä siksi kun sossu valvoo asiakkaidensa etua.
tee pikku keikka ja leipää riittää kiven sisällä.on televiot lukusalit,jumppasalit ym,eikä tarvitse valttaa,että sitä ja tätä
- 77788999999999999999
ymmärtäkää jo kirjoitti:
Saa tuota nyt ihmetellä oikein täällä netissä miksi työ ei kelpaa.
Onhan tuo nyt päivän selvää!!!! Jos työstä ei työnantajan kannata maksaa sen vertaa,että sillä ihminen pystyy elämään edes vaatimattomasti.
Silloin se työ on (Tarpeetonta),ei sitä tarvitse kenenkään tehdä.
Siivous tulee ensimmäisenä mieleen tällaisena tarpeettomana työnä, josta ei kannata maksaa.
Hukkutaan paskaan koko Finlantia.Tämä on kyllä tärkeä asia huomata. Kyllä tulot pitäisi aina olla suhteessa elinkustannuksiin, ja ennen muuta suhteessa niihin pakollisiin juokseviin elinkustannuksiin. Nämä elinkustannukset taasen määräytyvät paljolti keskiluokan(jonka käsissä keskeinen tavarantuotanto) tulotason mukaisiksi niin hintatasoltaan kuin tavaravalikoimaltaankin mitä saatavilla on, ja kulttuurisesti soveliaat elämäntavatkin vielä asettuvat tämän luokan mukaisiksi. Jos nykyolissa tulot jäävät vaikkapa 50% tai sen alle tämän keskiluokan tulotasosta niin tuskimpa se paljon motivoi töissä käymään.
- Ei helewata
Minne ollaan menossa?Ei voi kuin onnitella uravalinnasta. Nauti sitten eläkekertymistäsi kunnolla kun se aika koittaa, niitähän sinulle tuolla laskelmoimisella kertyy. Silloinkaan ei kerry stressiä, eihän ja saat päättää tekemisistäsi? Tulet kuulumaan tuohon vanhusten ja yksinäisten joukkoon josta ei kanneta huolta, mukavaa eikö? Älä siinä vaiheessa vingu nuorille jos ei työ maita, olethan heidän esikuvansa.
Juurikin tuon ajatusmallin takia mitä esität niille vanhuksille ja aidosti huonommassa asemassa ja apua tarvitseville sitä rahaa ei löydy. Raahautuisit peilin eteen luuseri katsomaan mihin se raha katoaa, et ole sitä moittimaasi mamua parempi. Sillä mamulla saattaa olla jopa kielen kanssa alkuun vaikeuksia, sinulla on synnynnäinen asennevamma. - yrittäkää edes
Sitä voi elää myös toisten rahoilla.sitä sanotaan loiseksi joka toisen rahoilla mässää ja mössöttää.aiemmin sanottiin lapamadoksi mikä on osuva nimi.
- dssdsdds2332
duunari8 kirjoitti:
Ei se raha puussa kasva.
Näin oli ennen ja näin on myös nyt asian laita.Ainut vain, että koskaan ei ole ollut näin ettei tukia olisi ollut. Tai ehkä todella kauan aikaa sitten kun töitä oikeasti kaikille riitti ja koulutusta ei katsottu. Näin ne vanhempanikin töitä ovat saaneet kun ovat vain kävelleet tehtaaseen ja kysyneet töitä. Vanhempani myös sanoivat, että ei nykyajan yhteiskuntaa voi verrata enää heidän lapsuuteen missä ei ollut tietotekniikaa ja robotteja viemässä ihmisien työpaikkoja. 80 luvulla valtio myös tuki aloittelevia yrittäjiä huomattavasti enemmän kun oli vielä teollisuusalueillakin edullisesti ostaa vapaita maa-alueita halleille ym. yritystoimintaan. Lisäksi ennen valtio oikeasti työllisti työttömiä ihan hyvä palkkaisiin töihin kaivamaan ojia mutta nykyään nekin hoidetaan yhden miehen ajamilla traktoreilla/kaivureilla.
Kannattaa ensin miettiä mitä kirjoittaa ennen kuin kirjoitat. - öpötti öö
öpötin kirjoitti:
höpöhöpö
öpöttimelle.itse olen aloittanut työt 300mk kuukaudessa,5km mopolla linjaautolle sillä 25km kaupunkiin töihin ja niillä rahoilla hankin henkilöautokortin,ja toisen kerran samassa firmassa töissä ja hankin kuorma-autokortin ja siitä sitä on latua riitänyt.nykyihmiset on niin veteliä että mikään ei kiinnosta.vedetään kurakaljaa ym sonddaa sisuksiin ja vetelä kuin vanha onki mato.ryhtiä ihmiset ja ylpistykää kyllä minä hankin työtä
- fdfsdsd3
Väärä asenne kirjoitti:
Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa toisten vetelä lorviminen?Oikeastaan työssäkäyvät eivät maksa kenenkään lorvimista. Enemmän työttömät maksaa veroja työmarkkinatuesta kuin suurin osa työssäkäyvistä (kun katsoo tulojen määrään). Toimeentulotuen maksaa työssäkäyvät tosin ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea. Lisäksi töitä ei ikinä löydy kaikille. Eikä ole koskaan löytynyt. Se olisi aivan mahdottomuus, että 100% kaikille löytyisi töitä. Lisäksi kaikki voivat jättäytyä työttömäksi jos haluaa.... varmasti sinunkin työn tekee joku aivan mielellään.
- my2cents
44455555555555555555 kirjoitti:
Yllättävä tuo että puutarhurin ammati on niitä joista jäädään eniten mielenterveydellisistä syistä eläkkeelle. Itse puutarhtyönhän ei uskoisi mieklenterveyttä rassaaavan niinkuin vaikkapa hoitoalan töiden. Tässä on ilmeisesti takanan työn ulkopuoliset jutut, tai se että töitä on huonosti ja tulot jää pieneksi ja nämä sitten käyvät mielialan päälle.
Johtunee ennemminkin ihmisistä ja ihmistyypeistä jotka "ajautuu" tiettyihin ammatteihin. Esimerkiksi lehdenjakajat, puhelinmyyjät, kuljettajat, siivoojat ja rakennuksien aputyöntekijät tarvitsevat vain vähän koulutusta työhönsä. Tämä tarkoittaa sitä että kyseisiin töihin hakeutuu pääosin sellaiset ihmiset joilla elämä ei ole koulusta alkaen kovin hyvin liikkeelle lähtenyt. Kun koulu ei suju niin kyllä se kertoo kotioloista ja/tai ihmisestä jo jotain.
- Äläs ny jonne
Nakke3 kirjoitti:
Olet juui tätä pullamössökansaa, jota ei paljon duunin tekeminen kiinnosta, koska käteen tulee 30 € enemmän päivässä. HALOO? Onko koskaan käynyt mielessäsi, että työn tekeminen kuuluu kansalaisen velvollisuuksiin? Jos ei kiinnosta, niin kaikki tuet pois vaan, johan alkaa siivoushommatkin maistumaan. Ottaa päähän sinunkaltaisesi paskanaamat, joita minunkin maksamillani veroilla suorastaan HYYSÄTÄÄN!. "En edes harkitse töihin menoa", HUH HUH!
Eiks se oo aika loogista? Ihan järjen mukaista, että jos 160 tunnin
työpanos on plussana 30 € niin se ei kannata voihan sitä myydä osaamistaan
0,18 eurol tunti, mut mikä on kannattavaa.
Tossa sä meetkin lepikkoon ei kansalaisilla ole velvollisuuksia,
vain päättäjillä on velvollisuuksia. Se, että laki sanoo niin tai näin ei tee vapaasta ihmisestä velvollista mihinkään suomessa on viimeksi ollut velvollisuuksia mottitalkoissa 1930-1940 luvuilla ja sitä ennen taxvärkki 1890-luvulla.
Jos kansalaisvelvollisuus nyt saneerattaisiin, niin
en ole silti velvollinen tuolle korruptoituneelle paskalle mitä yhteikunnaksi tai eduskunnaksi sanotaan, enkä liioin puolustamaan sitä.
He ovat itse pesän lianneet ja siksi minulla ei ole velvollisuuksia jos pesä olisi puhdas ja tuollaisaa velvollisuuksia asetettaisiin niin pyyhkisin mielellään vanhusten peppuja ilmaiseksi, mutta niin kauan kun täällä saa tehdä rikoksia monopoli rahoilla ilman tuomiota, niin niin kauan olen kotona.
Sää se raukka, et vaan ymmärrä jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta
ja silloin vaikka lähtis tuet niin ei kukaan silti menis siivoomaan.
Vapaa ihminen ei taivu uhkailuun ja kiristämiseen ,ainut ongelma minkä kohtaisit ja minkä edustajat vielä ymmärtää on se, että
sulla ei ois aamulla mopoautoa tai skootteria se raha otetaan aina jostain.
Tuskin haluat, että jengi pysty ryöstää sulta Es:än kädestä kun oot välkällä?
Aivan oikein ei ole syytä harkita enne kuin tuo korruptio, uhkailu ja
kirirtys loppuu. - Kuka sinne asti pääs
Ei helewata kirjoitti:
Ei voi kuin onnitella uravalinnasta. Nauti sitten eläkekertymistäsi kunnolla kun se aika koittaa, niitähän sinulle tuolla laskelmoimisella kertyy. Silloinkaan ei kerry stressiä, eihän ja saat päättää tekemisistäsi? Tulet kuulumaan tuohon vanhusten ja yksinäisten joukkoon josta ei kanneta huolta, mukavaa eikö? Älä siinä vaiheessa vingu nuorille jos ei työ maita, olethan heidän esikuvansa.
Juurikin tuon ajatusmallin takia mitä esität niille vanhuksille ja aidosti huonommassa asemassa ja apua tarvitseville sitä rahaa ei löydy. Raahautuisit peilin eteen luuseri katsomaan mihin se raha katoaa, et ole sitä moittimaasi mamua parempi. Sillä mamulla saattaa olla jopa kielen kanssa alkuun vaikeuksia, sinulla on synnynnäinen asennevamma.Kuvittelitko, että pääset eläkkeelle?
Harva pääsee ja se juhala kestää nyky menolla 3-7 vuotta
keskimäärin sekä miehellä että naisella =)
Ja tämä on kokoelämäsi mittainen panos..Saat
1000-1700 € kuussa 3 vuotta ennen kuin kuolet =)
Kun tulen eläkeikään ja ennen jo, niin kuolen huomattavasti
ennen tuota..Vanhuksista ei tarvitse välittää tuon taivaallista
niillä ei ole virkaa ja ne ei enää oo niin tarkkoja osumaan,
eivätkä osaa käyttää internettiä tai värkätä pommeja. - tehdastyöläinen
dssdsdds2332 kirjoitti:
Ainut vain, että koskaan ei ole ollut näin ettei tukia olisi ollut. Tai ehkä todella kauan aikaa sitten kun töitä oikeasti kaikille riitti ja koulutusta ei katsottu. Näin ne vanhempanikin töitä ovat saaneet kun ovat vain kävelleet tehtaaseen ja kysyneet töitä. Vanhempani myös sanoivat, että ei nykyajan yhteiskuntaa voi verrata enää heidän lapsuuteen missä ei ollut tietotekniikaa ja robotteja viemässä ihmisien työpaikkoja. 80 luvulla valtio myös tuki aloittelevia yrittäjiä huomattavasti enemmän kun oli vielä teollisuusalueillakin edullisesti ostaa vapaita maa-alueita halleille ym. yritystoimintaan. Lisäksi ennen valtio oikeasti työllisti työttömiä ihan hyvä palkkaisiin töihin kaivamaan ojia mutta nykyään nekin hoidetaan yhden miehen ajamilla traktoreilla/kaivureilla.
Kannattaa ensin miettiä mitä kirjoittaa ennen kuin kirjoitat.Ei duunarit mitään mieti. Ne vaan tekee sen mitä miettiväiset pomot käskee,
ja duunarin palkkatili tulee pankkiin joka kuukausi aina määrätyn suuruisena.
That´s it. Homma toimii kun tekee työnsä hyvin eikä valita turhista. - MARSSIINKO MARS?
työhön mars kirjoitti:
tuossa on järkeä mitä kirjoitit.jos työpaikka on auki se täytetään,jos työnantaja hyväksyy työntekijän töihin.jos työ ei kelpaa työttömyys tuki ym avustukset pois.ainakin vuodeksi.josko työ maistuisi sitten.vaikka olisi opiskellut presitentiksi,työ on otettava vastaan.itse olen ollut sahalla vastaanottajana.kun ei muuta työtä ollut edes saatavilla.sitten säästettiin ja ajoin autokoulussa kuorma-auto kortin,hain sok varasto kuorma-auton kuljettajaksi ja pääsin.siinä sivussa koulua hain karjakunnalle ja pääsin,koulua sivussa,ja hain myymälänhoitajan paikkaa sokolle ja pääsin.koulua sivussa lisää,pääsin mestarikoneelle töihin koulua sivussa,ja hain hankkijalle pääsin koulutuksen ansiosta hakijoita 70 .sitten koulutusta lisää hain torreksille ja pääsin koulutuksen priimuksena ja sain hopeisen pokalin britanniasta.sitten perustin oman yrityksen,myyntiä ympäri suomenniemen ja lisää koulutusta hämeen linnan korkeakoulussa.nyt voin arvostella toisten työkokeilut ja suosittaa ammattiliikenteeseen.jos on sopiva.jos kieltäytyy työstä se on minusta yhteiskunnan loinen,jolle ei tarvitse tukia maksaa.sehän on itse kieltäytynyt rahasta vapaaehtoisesti.ei työn aina tarvitse olla koulutusta vastaavaa,sen voi vaihtaa myöhemmin toiseen joka kiinnostaa,ja koulutusta työn ohessa.näin pärjää elämässä.itse olen maailmalle lähtenyt 168 euroa taskussa,siitä on jo hyvä ponnistaa,enkä ole yhteiskunnalta apuja saanut.
hei sinä työhön mars! noinhan minullakin meni kauan mutta sitten tulikin firman muutto.sitten hain hain ja hain mutta en päässytkään! alkaa nyt olla jo myöhäistä. kaikilla se tuuri ei riitä loppuun asti. vain yksi hakuun osallistuja voittaa. toivottavasti joskus sen sinäkin tajuaisit!
- 77788899999999999999
tee keikka kirjoitti:
tee pikku keikka ja leipää riittää kiven sisällä.on televiot lukusalit,jumppasalit ym,eikä tarvitse valttaa,että sitä ja tätä
Itse asiassa olen kuullut monen sellaisen ihan oikeasti jätkämiehen(jätkä nimityksen nykyään kyllä ovat omineet ihan muut kuin mitä perinteiset jätkätyypit mitä tässä tarkoitan) sanovan että linna on jätkälle paras paikka olla, ja nämä ovat ilmeisesti kokemukseen perustuvia arvioita.
- t-paita pätevä
fdfd34343 kirjoitti:
Eipä paljon tarvitse työstä kieltäytyä kun eivät voi sellaisia lähihoitajan tai siivoojan töitä antaa jos ihmisillä ei ole koulutusta tähän työhän. Ihmiset luulevat, että vaikka huonopalkkaisia töitä (siivooja, lähihoitaja) on paljon niin niitä voidaan antaa kenelle tahansa. Itse olen hakenut lähihoitajan ja siistijän töihin vaikka koulutus on aivan muuta. Se vain on niin, että koulutus vaaditaan nykyään lähes jokaiseen työhön ja jos ei vaadita niin sellaiset työt menevät heti ihmisille joilla ei ole koulutusta. Hakenut olen ihan vain sen takia, että on sanoa työkkärissä, että olen hakenut töitä vaikka itse tiedänkin, että ei tietotekniikan diplomi insinööriä oteta mihinkään lähihoitajan tehtävään vaikka varmasti muutaman viikon opettelulla tämäkin ammatin oppisin. Enää ei tätä poikaa koulun penkille saa vaikka ikääkin on vasta 32v.
Paitsi jos pistää henkilöstövuokrausfirman paidan päälle niin
silloin on heti kelvollinen: Esim:siivoojaksi,teolliseksi veistäjäksi,varstotyömieheksi,rakennustyömieheksi ja jopa hitsaajaksi.
Jos ei ole t-paitaa niin silloni ei voi saada työtä kun siihen tarvitaan 3 vuoden koulu. - kipsiintynyt
my2cents kirjoitti:
Johtunee ennemminkin ihmisistä ja ihmistyypeistä jotka "ajautuu" tiettyihin ammatteihin. Esimerkiksi lehdenjakajat, puhelinmyyjät, kuljettajat, siivoojat ja rakennuksien aputyöntekijät tarvitsevat vain vähän koulutusta työhönsä. Tämä tarkoittaa sitä että kyseisiin töihin hakeutuu pääosin sellaiset ihmiset joilla elämä ei ole koulusta alkaen kovin hyvin liikkeelle lähtenyt. Kun koulu ei suju niin kyllä se kertoo kotioloista ja/tai ihmisestä jo jotain.
Tässä sulla on väärää tietoa, että siivoojat tarvitsevat vain vähän koulutusta. Itse olen ollut alalla yli 10 vuotta ja ala kehittyy koko ajan. Ehkä laitoshuoltajan koulutuksella pärjää hetken, mutta täydennettävä on esim. muilla erilaisilla siivousalan koulutus tilaisuuksilla, oltava perillä siivousvälineistä jne.
Mä en oo mikään priimus ollut koulussa, mutta ei se tarkoita, että siksi olisin tämän alan valinnut.
Eli tämä my2cents ei ole asioista kovinkaan perillä.
Ihmettelen, että siivousalaa pidetään vastenmielisenä, koska sitä työ ei ole. - siistijätär81
Minne ollaan menossa?Voi juma, mitä saissee! Kyllähän tuo 600 euroo on jo aika paljon! Itse tienaan siivojana likemmäs pari tonnii ja käteen jää yli 1500 euroo.
- LIIAN KALLIS TYÖMATK
Ja se palkan ja sosiaaliturvan ero menee sen vanhan paskan corollan ylläpitoon että sinne pätkäduunipaikalle ees yleensä pääsee. sen omistamisen ilot ja murheet saat niistä pätkätöistä! ei ihme että ei kiinnosta!
- Meikä
Kuka sinne asti pääs kirjoitti:
Kuvittelitko, että pääset eläkkeelle?
Harva pääsee ja se juhala kestää nyky menolla 3-7 vuotta
keskimäärin sekä miehellä että naisella =)
Ja tämä on kokoelämäsi mittainen panos..Saat
1000-1700 € kuussa 3 vuotta ennen kuin kuolet =)
Kun tulen eläkeikään ja ennen jo, niin kuolen huomattavasti
ennen tuota..Vanhuksista ei tarvitse välittää tuon taivaallista
niillä ei ole virkaa ja ne ei enää oo niin tarkkoja osumaan,
eivätkä osaa käyttää internettiä tai värkätä pommeja.ainakin, jos yläkerran Herra suo.
Tuo 3 - 7 vuotta lienee hieman alakanttin arvioitu eläkkeen "nautintoaika". Eikös suomalainen nainen sätki keskimäärin jo liki 81-vuotiaaksi ja mieskin yli 78-vuotiaaksi. Jos eläkkeelle hypätään 63-vuotiaana, niin huonommallakin matematiikalla tuosta 15 vuotta eläkeaikaa kertyy.
Niin, nuo eläkekuvionsa voi matkan varrella hoitaa moneen malliin eikä meikäläisellä ole tuolloin tarvetta yhteiskunnan kassaa kuluttaa. Olen hoitanut asiat sillä tavoin, että tuloni eläkeiässä käsittää muutakin kuin tuon mainitsemanne 1000 - 1700 kuussa, mutta kukin tavallaan. - Pinnat sinne!
laitoshuoltajana kirjoitti:
Minulla oli viime tilissä bruttopalkka n. 2450euroa. Vero% on 18,5.
Eihän se suuri ole herrojen palkkaan verrattuna mutta mieluummin teen työtä kun jännitän koko ajan minne osoitetaan "työ"harjoitteluun. Lisäksi en jaksa olla todistelemassa tuloja ja menoja sossuun yms.Hienoa, että joku muukin näkee työssään muutakin arvoa kuin sen mitä tilinauhan leveys kertoo.
Työ tarjoaa sen pakollisen rahallisen korvauksen lisäksi sosiaalisen elämän ja ilmapiirin, mitä netin kautta ei saavuta. Kanssakäyminen ja yhteiset "ponnistelut" asioiden parissa pitävät ihmisen korvienvälin kunnossa. Se seikka ei ole rahalla mitattavissa.
Muutaman kuukauden erilaisia luukkuja kierrellessä ja tukia anoessa huomasi sosiaalisen puolen näivettyvän. Se kotiin maksettu raha, mikä oli liki sitä "paskahommista" saamaani, ei korvaa kanssakäymistä muiden työpaikan ihmisten kanssa. Kotikatua ja salkkareita ehtii katsella töidenkin jälkeen. Jotenkin sillä "huonollakin" palkalla tuntee olevansa kiinni arjessa ja osa yhteiskunnan ratasta. Ja nuo verotkin otetaan vaan sen mukaan mitä on yhteisesti sovittu. - hjkhkhhkjhk
riistoporvari kirjoitti:
"Palvelualojen ammattiliiton mukaan työperäinen hyväksikäyttö siivousalalla on lisääntynyt, ja siitä on tullut entistä räikeämpää. Vaikka suurin osa hyväksikäytöstä pysyy salassa, liitonkin tietoon on alkanut tulla yhä enemmän hyväksikäyttöä, joiden taustalta paljastuu yhä useammin myös ihmiskauppaa
- Työssä ollaan 12 - 16 tuntia vuorokaudessa, vapaapäiviä ja lomia ei ole. Työtä vastaan saa asua työskentelytilassa tai työnantajan hommaamassa asunnossa, jossa asuu useampi henkilö.
- Asumisesta vaaditaan maksu, joka saattaa kuitata melkein kokonaisuudessan sen alipalkkaisen työntekijät palkan pois.
- On viety passejakin pois, on nostettu tililtä rahoja pois, monenlaista on tullut vastaan, Jaana Ylitalo kertoo."
http://yle.fi/uutiset/ulkomaalaistaustaisten_siivoojien_hyvaksikaytto_entista_raikeampaa/6463596Pelisuunnittelijat ja idols-tyypit on kyllä ihan marginaaliryhmä suomen nuorista. Halutaanko tässä nyt lyödä kaikki nuoret samaan ryhmään?
Suurin osa nuorista haluaa edelleenkin tehdä ihan normaalia työtä.
Toisaalta voisi puua mikä on nykyisin työnantajan asenne työntekijöitä kohtaan. Suositaan vuokratyötä, jotta nuoresta päästäisiin helpolla eroon, kun firman tilaukset putoavat. Pidetään yt:t joka vuosi, jolla saadaan sairaat ja selkävikaiset kortistoon ihan laillisin keinoin. Jaetaan johtajille suuria bonuksia.
Sitten tullaan tänne lässyttämään että nuoret haluaa pelisuunnittelijoiksi tai idolstähdiksi. Voi hyvää päivää... - Olen hoitanut
Meikä kirjoitti:
ainakin, jos yläkerran Herra suo.
Tuo 3 - 7 vuotta lienee hieman alakanttin arvioitu eläkkeen "nautintoaika". Eikös suomalainen nainen sätki keskimäärin jo liki 81-vuotiaaksi ja mieskin yli 78-vuotiaaksi. Jos eläkkeelle hypätään 63-vuotiaana, niin huonommallakin matematiikalla tuosta 15 vuotta eläkeaikaa kertyy.
Niin, nuo eläkekuvionsa voi matkan varrella hoitaa moneen malliin eikä meikäläisellä ole tuolloin tarvetta yhteiskunnan kassaa kuluttaa. Olen hoitanut asiat sillä tavoin, että tuloni eläkeiässä käsittää muutakin kuin tuon mainitsemanne 1000 - 1700 kuussa, mutta kukin tavallaan.vanhuudenturvani kuntoon viimeisten 30 vuoden aikana niin ettei tarvitse ollenkaan laskea että riittääkö eläke elämiseen vai ei. Omaisuutta on kertynyt usean vuokra-asunnon verran ja osakesalkkukin on yli millin arvoinen. Tänäänkin ostin yhteensä noin 10.000 Nokian osaketta hintaan 3,09 - 3,13 €. Onhan siinä pieni riski, ainakin teoriassa mutta se täytyy olla valmis ottamaan mikäli tätä peliä harrastaa. Nokialaiset on vielä vähän tappiolla mutta kun osake toivottavasti ja todennäköisesti jo tämän kevään aikana nousee, on tuottokin sitten hurjaa osakkeiden suuresta määrästä johtuen. Tällä riskillä mennään ja katsellaan miten äijän käy. On tässä kuitenkin se hyvä puoli ollut ettei enää nykyisin viisikymppisenä tarvitse työtä tehdä eikä todennäköisesti enää koskaan.
- Perustin yrityksen
dssdsdds2332 kirjoitti:
Ainut vain, että koskaan ei ole ollut näin ettei tukia olisi ollut. Tai ehkä todella kauan aikaa sitten kun töitä oikeasti kaikille riitti ja koulutusta ei katsottu. Näin ne vanhempanikin töitä ovat saaneet kun ovat vain kävelleet tehtaaseen ja kysyneet töitä. Vanhempani myös sanoivat, että ei nykyajan yhteiskuntaa voi verrata enää heidän lapsuuteen missä ei ollut tietotekniikaa ja robotteja viemässä ihmisien työpaikkoja. 80 luvulla valtio myös tuki aloittelevia yrittäjiä huomattavasti enemmän kun oli vielä teollisuusalueillakin edullisesti ostaa vapaita maa-alueita halleille ym. yritystoimintaan. Lisäksi ennen valtio oikeasti työllisti työttömiä ihan hyvä palkkaisiin töihin kaivamaan ojia mutta nykyään nekin hoidetaan yhden miehen ajamilla traktoreilla/kaivureilla.
Kannattaa ensin miettiä mitä kirjoittaa ennen kuin kirjoitat.vuonna -82 ilman mitään tukia myymällä vanhan autoni ja rakentamalla itselleni vaatimattoman kaluston urakointia varten. Tukia ei ollut eikä lainaakaan saanut kuin vasta parin vuoden kuluttua vanhempien ollessa takaajina. Silloin kyllä turhat haihattelut karisivat kun ei ollut mitään saavutettuja etuja joihin olisi voinut turvata. Tuloksena äärimmäisen realistinen ote asioihin, melkein inhorealistinen sellainen.
Sanoisin sinulle ystäväni että älä puhu asioista joista sinä eivätkä vanhempasikaan tehdastyöläisinä tiedä mitään. Työntekijöitä koviinkin hommiin sai 80-luvulla helposti mutta nykyisin teistä lapsista ei ole enää mihinkään muuhun kuin valittamaan kaikesta ja huutamaan etujenne perään. Kunnollisia työsuorituksia nykyajan kermaperseiltä on turha enää odottaa. - Huomaatkos kun
työhön mars kirjoitti:
tuossa on järkeä mitä kirjoitit.jos työpaikka on auki se täytetään,jos työnantaja hyväksyy työntekijän töihin.jos työ ei kelpaa työttömyys tuki ym avustukset pois.ainakin vuodeksi.josko työ maistuisi sitten.vaikka olisi opiskellut presitentiksi,työ on otettava vastaan.itse olen ollut sahalla vastaanottajana.kun ei muuta työtä ollut edes saatavilla.sitten säästettiin ja ajoin autokoulussa kuorma-auto kortin,hain sok varasto kuorma-auton kuljettajaksi ja pääsin.siinä sivussa koulua hain karjakunnalle ja pääsin,koulua sivussa,ja hain myymälänhoitajan paikkaa sokolle ja pääsin.koulua sivussa lisää,pääsin mestarikoneelle töihin koulua sivussa,ja hain hankkijalle pääsin koulutuksen ansiosta hakijoita 70 .sitten koulutusta lisää hain torreksille ja pääsin koulutuksen priimuksena ja sain hopeisen pokalin britanniasta.sitten perustin oman yrityksen,myyntiä ympäri suomenniemen ja lisää koulutusta hämeen linnan korkeakoulussa.nyt voin arvostella toisten työkokeilut ja suosittaa ammattiliikenteeseen.jos on sopiva.jos kieltäytyy työstä se on minusta yhteiskunnan loinen,jolle ei tarvitse tukia maksaa.sehän on itse kieltäytynyt rahasta vapaaehtoisesti.ei työn aina tarvitse olla koulutusta vastaavaa,sen voi vaihtaa myöhemmin toiseen joka kiinnostaa,ja koulutusta työn ohessa.näin pärjää elämässä.itse olen maailmalle lähtenyt 168 euroa taskussa,siitä on jo hyvä ponnistaa,enkä ole yhteiskunnalta apuja saanut.
totuudenpuhuja saa itselleen fanikerhon miinustamaan. Ei se silti totuutta muuta miksikään. Laiskat loispummithan ne tälläkin sivulla päivystää miinustamassa kaikille realistisille ja terveille ajatuksille. Totuus ei siitä kuitenkaan muutu miksikään.
- huijareita
hjkhkhhkjhk kirjoitti:
Pelisuunnittelijat ja idols-tyypit on kyllä ihan marginaaliryhmä suomen nuorista. Halutaanko tässä nyt lyödä kaikki nuoret samaan ryhmään?
Toisaalta voisi puua mikä on nykyisin työnantajan asenne työntekijöitä kohtaan. Suositaan vuokratyötä, jotta nuoresta päästäisiin helpolla eroon, kun firman tilaukset putoavat. Pidetään yt:t joka vuosi, jolla saadaan sairaat ja selkävikaiset kortistoon ihan laillisin keinoin. Jaetaan johtajille suuria bonuksia.
Sitten tullaan tänne lässyttämään että nuoret haluaa pelisuunnittelijoiksi tai idolstähdiksi. Voi hyvää päivää...Tähän voidaan vielä listätä ne työnantajat, jotka huijaavat varsinkin nuoria töihin lupaamalla toistaiseksi voimassaolevaa työsuhdetta ja kokopäiväistä töitä, mutta sitten käytännössä tarvitaan vain kahdeksi kuukaudeksi sijaista ja sekin on vaan muutamia päiviä viikossa. Sitten myös ne head hunterit, jotka saalistavat näille huijareille sopivia työnhakijoita, joiden ajatellaan olevan niin epätoivoisia ja tekevän mitä vaan mahdollisimman pienellä palkalla vaikka koulutusta olisi vaikka mihin.
- tietyt tyypit
my2cents kirjoitti:
Näin just. Sikäli mitä tunnen puutarhatyöntekijöitä, niin he eivät ole koskaan olleet kouluihmisiä eikä koulu ole koskaan kiinnostanut heitä, joten heillä on vaan pelkkä peruskoulu takana. Samoin näillä ihmisillä tuppaa olemaan alkoholismia sun muuta ja mielenterveysongelmat siihen päälle. Plus sitten vielä se, että ei ole oikeastaan minkäänlaista mielenkiintoa kehittyä uralla tai ylipäätään olla töissä. Ollaan mahdollisuuksien mukaan paljon poissa ja saikutetaan mikä mistäkin syystä. Jos vähänkin homma on epämiellyttävää tai tulee liian haastavaksi tai työkerit eivät ole mahdollisimman kivoja enää niin eiku heti saikulle vaan. Eli tietyt alat imevät näitä tietyntyyppisiä työntekijöitä töihin.
- työllinen
No riippuu aika paljon ihmisestä. Sairaanhoitajaksi hakevat sellaiset ihmiset, jotka pitävät siitä, et auttaa. Mut nykyäämpä tällaisia ihmisiä on aika vähän. Itteeni kyllä kiinnostaisi mennä sairaanhoitajaksi, saapahan jotain tekemistä ja palkkaa..
- Kaikkea sitä näkee
fdfd34343 kirjoitti:
Muutaman viikon? Meneppä nyt aluksi opettelemaan iso ja pieni verenkierto. Sitten voisit mennä suorittamaan huolenpidon näytön, joka kestää viisi päivää ja yhtään virhettä ei saa tulla. Sitten voit ehkä ymmärtää miksi et niitä lähihoitajan tehtäviä saa. Olisit hengenvaarallinen potilaillesi.
- sensei2
vetelät vellihousut kirjoitti:
Miljönäärit ei täällä kirjoittele. Ne on Malediiveilla.
- pönttöeinarinari
Yutran kirjoitti:
Käsittääxeni ainakin jätekuskit tekevät hommia urakalla, luokkaa 10egee per pönttö. Korjatkaa, jos olen väärässä!!!?!
200 pönttöö päivässä,hyvää hommaa tää on
- Äläs nyt
Äläs ny jonne kirjoitti:
Eiks se oo aika loogista? Ihan järjen mukaista, että jos 160 tunnin
työpanos on plussana 30 € niin se ei kannata voihan sitä myydä osaamistaan
0,18 eurol tunti, mut mikä on kannattavaa.
Tossa sä meetkin lepikkoon ei kansalaisilla ole velvollisuuksia,
vain päättäjillä on velvollisuuksia. Se, että laki sanoo niin tai näin ei tee vapaasta ihmisestä velvollista mihinkään suomessa on viimeksi ollut velvollisuuksia mottitalkoissa 1930-1940 luvuilla ja sitä ennen taxvärkki 1890-luvulla.
Jos kansalaisvelvollisuus nyt saneerattaisiin, niin
en ole silti velvollinen tuolle korruptoituneelle paskalle mitä yhteikunnaksi tai eduskunnaksi sanotaan, enkä liioin puolustamaan sitä.
He ovat itse pesän lianneet ja siksi minulla ei ole velvollisuuksia jos pesä olisi puhdas ja tuollaisaa velvollisuuksia asetettaisiin niin pyyhkisin mielellään vanhusten peppuja ilmaiseksi, mutta niin kauan kun täällä saa tehdä rikoksia monopoli rahoilla ilman tuomiota, niin niin kauan olen kotona.
Sää se raukka, et vaan ymmärrä jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta
ja silloin vaikka lähtis tuet niin ei kukaan silti menis siivoomaan.
Vapaa ihminen ei taivu uhkailuun ja kiristämiseen ,ainut ongelma minkä kohtaisit ja minkä edustajat vielä ymmärtää on se, että
sulla ei ois aamulla mopoautoa tai skootteria se raha otetaan aina jostain.
Tuskin haluat, että jengi pysty ryöstää sulta Es:än kädestä kun oot välkällä?
Aivan oikein ei ole syytä harkita enne kuin tuo korruptio, uhkailu ja
kirirtys loppuu.Nyt on tainnut jäädä Äläs ny jonne -nimimerkiltä jokunen matematiikan tai äidinkielen oppitunti välistä. Mielestäni tuolla aikaisemmin ihan loogisesti mainittiin, että töihin meneminen lisäisi henkilön kuukausiansioita 600 €:lla, mikä tarkoittaa siis 30 € päivässä. 160 tunnilla laskettuna tämä siis olisi 3,75 €/h.
- palkat nousevat
Kun työvoimapula tietyille aloille iskee, niin kyllä ne palkat nousevat. Se kysynnän ja tarjonnan laki pätee työpaikoissakin. Kohta tienaa siivooja enemmän kuin korkeasti koulutettu.
- valkoinenmikki
hjkhkhhkjhk kirjoitti:
Pelisuunnittelijat ja idols-tyypit on kyllä ihan marginaaliryhmä suomen nuorista. Halutaanko tässä nyt lyödä kaikki nuoret samaan ryhmään?
Sitten tullaan tänne lässyttämään että nuoret haluaa pelisuunnittelijoiksi tai idolstähdiksi. Voi hyvää päivää...Todella sairaat eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeelle,kun pikku kallen ja pipsan päät on sekaisin ovat päässeet eläkkeelle mielenterveysongelmien vuoksi.
Mitäpä 50v pekka kummatkin jalat amputoitu omaisuus mennyt sairaalakuluihin
perhe hylännyt.
Uudelleen koulutukseen aloitetaan atk perusteista ja jatketaan opintoja vielä 13 vuotta 620€ työmarkkinatuella josta menee veroa 20% eli käteen jää 501€.
Työkyvyttömyyseläkkeellä hän saisi bruttona 1600€/kk tienata 700€/kk
Perustyömarkkinatukea nauttiva ei saa tienata yhtään. - ÄLÄSMÖLÖ
Äläs nyt kirjoitti:
Nyt on tainnut jäädä Äläs ny jonne -nimimerkiltä jokunen matematiikan tai äidinkielen oppitunti välistä. Mielestäni tuolla aikaisemmin ihan loogisesti mainittiin, että töihin meneminen lisäisi henkilön kuukausiansioita 600 €:lla, mikä tarkoittaa siis 30 € päivässä. 160 tunnilla laskettuna tämä siis olisi 3,75 €/h.
ETTÄ 3.75e/h. VAU! MIKÄ TOI ON JARMO?
- KUN EI KANNATA
Ei helewata kirjoitti:
Ei voi kuin onnitella uravalinnasta. Nauti sitten eläkekertymistäsi kunnolla kun se aika koittaa, niitähän sinulle tuolla laskelmoimisella kertyy. Silloinkaan ei kerry stressiä, eihän ja saat päättää tekemisistäsi? Tulet kuulumaan tuohon vanhusten ja yksinäisten joukkoon josta ei kanneta huolta, mukavaa eikö? Älä siinä vaiheessa vingu nuorille jos ei työ maita, olethan heidän esikuvansa.
Juurikin tuon ajatusmallin takia mitä esität niille vanhuksille ja aidosti huonommassa asemassa ja apua tarvitseville sitä rahaa ei löydy. Raahautuisit peilin eteen luuseri katsomaan mihin se raha katoaa, et ole sitä moittimaasi mamua parempi. Sillä mamulla saattaa olla jopa kielen kanssa alkuun vaikeuksia, sinulla on synnynnäinen asennevamma.hei helwata. paljonko luulet noista 1500e/kk kuukausipalkoista kertyvän enemmän eläkettä kuin takuueläke on tällä hetkellä? taitaa olla lähellä 0e/kk. se siitä työn kannattavuudesta sitten.
- 'saphkr
fdfsdsd3 kirjoitti:
Oikeastaan työssäkäyvät eivät maksa kenenkään lorvimista. Enemmän työttömät maksaa veroja työmarkkinatuesta kuin suurin osa työssäkäyvistä (kun katsoo tulojen määrään). Toimeentulotuen maksaa työssäkäyvät tosin ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea. Lisäksi töitä ei ikinä löydy kaikille. Eikä ole koskaan löytynyt. Se olisi aivan mahdottomuus, että 100% kaikille löytyisi töitä. Lisäksi kaikki voivat jättäytyä työttömäksi jos haluaa.... varmasti sinunkin työn tekee joku aivan mielellään.
Tämä oli hyvä: lopetetaan kaikki työnteko ja katsotaan, kuka meitä elättää?
- sosiaalipummi56
Aina on ollut huonompien duunien tekijöitä ja aina tulee olemaan. Nykyisin on ongelmana koulutusfetissi joka paikassa, eikä halukkaat pääse ilman ylikoulutusta edes siivoamaan...
- gfddgfgdf
Tämä on aivan totta. Itse olen kouluttautunut insinööriksi mutta voisin tehdä siivoojan tai lähihoitajan töitä mutta näihin vaaditaan tasa-arvon mukaan koulutus. Ei ylikoulutettua vain oteta vaikka ei suoraan sanota minkä takia. Olisihan se väärin, että lähihoitajaksi kouluttautunut henkilön työt voisi tehdä kuka tahansa tai siivoojan.
- Mikä täällä
Kukaan on määrittelemään mikä on oikea ammatti ja ,mitä kunkiin tulee tehdä. Suurin ulina tulee yleensä tasan niiltä, jotka ei tasan tee niitä hommia, jotka "ei kelpaa" Palkkaus kuntoon ja johan alkaa kelpaamaan. Ja menkää itse noihin "ei kelpaa" hommiin katsomaan tulkaa sitten taas kertomaan, miks ne ei kelpaa. Mutu Bessewwissereitä on planeetta täys.
- siistiä on ;)
Täällä yksi siivooja. Palkka on hyvä ainakin itselläni ja työni jälkeä arvostetaan. Suurin ulina tulee takuulla jos kaikki siivoojat lyö hanskat tiskiin :D Vaikka työ ei ns. Unelmaduuni olekaan, niin kuinka monella sellainen oikeasti on?! Jokaisessa työssä on aivan takuulla myös ne huonot puolet. Itse mielummin teen töitä kuin makaan sängyn pohjalla vetelehtimässä yhteiskunnan elättinä! Mikäli siis vaan työkykyä piisaa, niin töihin vaan :) Vakaa mielipiterni on, että ennemmin lisätään palkkaa ja vähennetään työttömien työkykyisten tukia jotta heidät saataisiin oikeasti hakemaan töitä ja koulutusta!!!
- kahvivakooja
Asiahan nyt on niin, ettei vanhempien sitä kuulu saada päättää, kuinka paljon nuori sitten haluaa työelämällensä antaa eli siis uhrautua. Olen itse sairaanhoitajien kanssa jutellut paljonkin lääkärintöitä tehdessä kahvilla ja kierroilla ja erityisesti sairaanhoitajan työ on sellainen, että se vaatii. Paljon ja vielä enemmän.
Monet normaaliin elämään kuuluvat asiat jäävät sairaanhoitajilta kokonaan elämättä. Vuorotyö on oikeastikin raskasta ja kuluttavaa, oma terveyskin siinä kärsii, kun potilailla on tarttuvia tauteja ja loppuunpalamisiakin on, siis oikeita burnouteja. TEHY ammattiliittona on kurja, eikä oikein ymmärrä edes koko burnoutia. Niillä on siellä kaikilla sellainen kiltin tytön syndrooma, että jos kerran on niin hullu ollut, että alalle on lähtenyt, niin sitten on vaan pakko jaksaa vaikka väsyttäisi. Ja sitten, kun joku sairaanhoitajista pääsee nousemaan pois sairaalan arjesta toimistoon, niin ymmärrys muita kohtaan lakkaa täysin ja nousee niin sanotusti kusi hattuun.
- että kun minäkin aikanaan vailla valituksia jaksoin vaikka lapsetkin oli pieniä
- että mistään ei saisi valittaa
- sillä se on aina täysin turhaa
Ja se, että jos työntekijät koulutetaan vain kilteiksi valtion palvelijoiksi, niin kyllähän se sen aiheuttaa, että se sairaalan arki pyörii muuttumattomana vuodesta toiseen, vaikka kaupungilla tapahtuisi mitä.
- että oletko muuten edes käynyt viime aikoina kaupungilla?
- ei ehdi, kun nykyään pitää työmatkatkin kulkea polkupyörällä
- niin, että kotiin vaan nukkumaan ja tv:tä katsomaan ja sitten taas töihin
- juu ja vailla minkäänlaista harhaisuuteen viittaavaa ajatusta
- ettäkö flunssat paranisivat appelsiineilla?
- höpö höpö ja meillähän on se oma TEHYn salaatti, jota me sitten syödään
- mutta se on salaisuus
Jos elämäänsä haluaa raskasta ja vaativaa työtä, niin sitten voi olla sairaanhoitaja. Mutta moni kuolee ihan silkasta uupumuksesta jo opiskeluvaiheessa. - työnsä tehnyt
Jos ei duunit kelpaa, niin siitä vaan pitkin tietä ilman sossu, yms. tukia. Sääliä ei tipu.
- Kaikilleosansamukaan
Toiset tekevät mitä haluavat ja toiset mitä osaavat.
- ......
Niin. Itse teen sitä mitä osaan ja haluan. Ne kun voi mennä yksiinkin.
- Huomenta2
Vapamuurareista ja hyvistä veljistä tulisi hyviä p-kuskeja ja siivojia kun ovat sellaisia auktoriteettiuskoisia (suosivat ana mallikkaaasti kyseenalaistamatta veljeä ja uskovat muutenkin taruolentoihin) muurahaisia työssään. Mindsetti on oikea.
- KOKEILE IHAN ITE
jos niistä töistä saisi saman palkan kun vanhempamme saivat niin niillä voisi jopa elää suomen hintaisessa maassa mutta jatkuvat kilpailutukset ja sitä kautta tulleet palkan alennukset ja työn muuttuminen vakituisesta määräaikaisiksi ovat ne syyt. ei kaikki ole nuorten vika vaan ahneiden vanhempien sukupolvin jotka ovat silpputyöt keksineet! t.YKS VANHEMPI ÄIJÄ
- saatan olla väärässä
"KOKEILE IHAN ITE"
Asia on juuri nuin kun kirjoitat.
Varmaan on joitakin työpaikkoja joissa viellä elää siivoojan työllä .
Kunnat ja valtio joutuvat maksamaan ainakin toistaiseksi jotakuinkin
kohtuullisen palkan myös siivoojille.
Mutta meneppäs töihin joillekkin helkutin siivousfirmoille, jotka on ties kenen omistuksessa niin imetys alkaa.
En ollenkaan ole sitä mieltä ,että nuorenkaan ihmisen pitää niiden hyväsikäyttäjien orjaksi alkaa/joutua.
8 tuntia päivässä jos työtä tekee,palkka on oltava sellainen, että sillä elää edes vaatimattomasti.
- juupa juu...
Kumma juttu, kun Iltalehden sivuilla oli myös se lista miltä alalta nuoret mieluiten haluavat töitä. Listan kärkipäässä oli myös hoitoalaa eli esim. lääkäri oli mieluinen tuleva ammatti.
Itsekin aikoinaan sanoin, etten toisten lapsia ala hoitamaan vaan kuinkas kävikään: opiskelin lähihoitajan paperit ja nimenomaan halusin lasten ja nuorten puolelle, että pääsen päiväkoteihin. Valmistumisesta reilu 3 vuotta ja edelleen teen sijaisuuksia. Kiva olisi saada vakkaripaikka, mutta ei se oikein irtoa - yhteenkin paikkaan olisi vaadittu 7 vuoden työkokemus...- minä en lukenut
niin niin juupa juu sitten 7v päästä alatkin olla jo lian vanha tai työnantaja pelkää että jäät heti äitiyslomalle ja taas meni vakihomma sivu suun... siksi on parempi lukea lääkäriksi saa paremmat työajat ,palkat ja yleistä arvostusta sekä vakiviran helposti...
- juupa juu...
minä en lukenut kirjoitti:
niin niin juupa juu sitten 7v päästä alatkin olla jo lian vanha tai työnantaja pelkää että jäät heti äitiyslomalle ja taas meni vakihomma sivu suun... siksi on parempi lukea lääkäriksi saa paremmat työajat ,palkat ja yleistä arvostusta sekä vakiviran helposti...
Kaikki ei halua lääkäriksi, juristiksi jne. Tykkään olla lasten parissa ja siksi opiskelin lähihoitajaksi. Lastenhoitajan homma on mulle riittävä. Arvostusta olen saanut - hoitolapset ja vanhemmat ovat musta kovasti tykänneet.
Niin ja olen siis 30 v. eikä omia lapsia.
- voi nuus
Itekin hoitaja ja paljo käy nuoria opiskelijoita työharjoittelussa. Mutta nähtyään meiningin - ei kukaan ole enää haluamassa hoitoalalle. Paska palkka ja koko jana vaan hoitajilta vaaditaan enemmän ja enemmän. Ja palkkahan ei nouse eikä muutu.
Tuntuu välillä että itsensä repii kipeäksi sen nähden että joka kk saa katsella tilinauhaa että TÄLLÄKÖ PITÄISI ELÄÄ! - KOKEILE IHAN ITE
Kyllä jokainen saa päättää ihan itse millaista työtä haluaa tehdä. jokainen hakee mahdollisimman hyvää työtä itselleen! kumma kun sen itsellesi sallit mutta et toisille! työnantajan pitää myös ihan itse pitää tarjoamansa työ kiinnostavana. ps. RAHA ON PARAS KONSULTTI
- voi nuus
Saa päättää mutta eriasia saako sitä työtä!
Rakastan työtäni enkä haluaisi muuta tehdä. Palkkataso on vaan todella surkea siihen nähden miten pitää itseään töissä repiä.
Kuntaa ei kiinnosta kuin tulos. Ei sitä kiinnosta työntekijän hyvinvointi tai jaksaminen. Jos et jaksa duunia niin se on soronoo...ei siinä kunta työnantajan jää anelemaan että jää nyt töihin,teen työstäni kiinnostavampaa.
Kunta työnantajana sanoo "Ei ole enempää rahaa. Ota tai jätä. Nyt pitää tehdä tulosta ja säästääkin vähän"
Hauska kommentti: Raha on paras konsultti....juu,on varmaan jos työnantajalla on maksaa ja varaa. Tätä hommaa voi tehdä vaan kuntatyöläisenä mistä pidän... ja varaa ei ole. Joka vuosi kiristetään jostain suunnasta
- kaikki työ ok
Hyvä!, katsoin äsken aamu tv.tä ja siinä oli puuseppä, kelloseppä jotka kertoivat ammateistaan.
Ei ihme jos nuoria työttöminä, kun puhutaan koko ajan et pitää olla hyvä koulutus, sitten uskovat et muu ei kelpaa, menee itseluottamus.
Kunniaan, ihan tavalliset työt taas, sitä kannatan. - realistivaan
Jokainen lapsi on tuleva Nobelisti. Normaalisti lapsen luokalta tulee alkoholisteja, masentuneita eläkeläisiä ja itsemurha kanditaatteja.
Antakaa lapsenne kolhiintua elämän pelissä, niin ehkä sitten niistä tulee jotain. - uj7+h98+
Tärkeistä töistä pitää kai maksaa tärkeyden mukainen palkka. Pahimpia loisia tässä yhteiskunnassa ovat pankkiirit ja vastaavat isoja rahasummia ilman työtä pummivat pohjasakan edustajat.
- Iso luuta heilumaan
Eihän siivoojia ees tarvittas jos kaikki hoitas omat sotkunsa.
- SiivotkaaEduskunta
Joo, teknisen osaamisen huippuala...tarvitaan 3:n kielen taito sekä 12 vuoden opinnot..
- zaphod_beeb
Ammatinvalinta on yksilön oma valinta ja mielestäni yksilöllä pitää olla mahdollisuus ponnistaa niin korkealle kun rahkeet riittävät.
Pikemminkin tarvetta lienee terveen työetiikan opettamiselle. Ei siinä mitään että nuori haluaa pelisuunnittelijaksi ja opiskelee siihen, mutta sitten kun niitä hommia ei ole kaikille niin pitää olla valmis tekemään sitä paskaduuniakin jos sitä on tarjolla, sen sijaan että ei tehdä yhtään mitään ja jäädään työelämän ulkopuolelle kokonaan. Itse tekisin kyllä roskakuskin tai siivoojan hommia jos ainoa vaihtoehto sille olisi työttömyys (toki teen vielä mielummin nykyisiä hommiani), mutta valitettavan moni tuntuu mielummin valitsevan sen työttömyyden. Ja se on tietty yksilön oikeus myös, mutta yhteiskunta tekee siitä ehkä vähän liian helppoa (ja työllistymisen liian hankalaksi karensseineen sun muineen...)- ichmii
Suomessa toki parannetaan koko ajan pelialan koulutusta, mutta se on edelleen todella huonoa. Ala vaatii paljon itseopiskelua, jotta pääsisi alalle hommiin. (Vaihtoehto tietenkin perustaa oma yritys, mutta silloinkin pitäisi myös jo osata ja luottaa kykyihinsä). Koulutuksen (josta ei ole jäänyt paljoa mitään käteen) jälkeen on helppo elää työttömyystuella ja itseopiskella pelialaa, (että henkilöstä olisi pelialalle töihin.)
Työttömyystuet ovat liian korkeita ja/tai pitkäaikaisia, jos näille epäsuosituille huonopalkkaisille aloille halutaan työntekijöitä. Jos vaihtoehtoina on paljon vapaa aikaa tai työ josta ei pidä, kukapa ei valitsisi paljoa vapaa-aikaa, jos saa sen samalla palkalla? Kaikki eivät tätä vapaa-aikaa ehkä käytä hyödyksi yhteiskunnan toivomalla tavalla, mutta ihmiset, jotka käyttävät sen itseopiskeluun ja oman ammattitaitonsa kehittämiseen, käyttävät sen hyvin.
- PisaKansaPissaPää
Joo, ulkoistetaan työnteko ja poimitaan rusinat pullasta..
Jos eliitti, Finniarin johto, Ilmarisen johtio ja you name it...kaikki tekee...niin m iksi vähän koulutettu nuori ei tekisi niin.. - työläinen.
Ennen ei ollut mitään toimeentulo ym... tukia, niin oli otettava työ kuin työ vastaan. Nykyisin ei siivoojan työt kelpaa, koska tukia saa melkein yhtäpaljon tekemättä mitään.
Pitäisikö siivoojien palkkoja korottaa??- Külla, külla
matalapalkka-alojen tienestejä tulisi korottaa. Kyseinen raha löytyy helposti noista tämän meidän sossulan vastikkeetta jaettavista tuista. Niiden avulla on maahan kehittynyt yhetiskuntaluokka, joka osaa ja haluaa elää muiden tekemin varoin. Kun vastikkeetta jaettavat tuet, yritystuet mukaanluettuna, lopetetaan löytyy matalapalkka-aloille rahaa ja toisaalta saadaan ihmisiä opetettua arvostamaan työtä,,ellei muuten niin nälkäkuoleman kautta:)). Ihminen ei ole laiska syntyjään mutta olosuhteet siitä sellaisen muovaavat ja meillä siinä on kohtuullisen mukavasti onnistuttu.
- älä kehtaa
On niitä tukia ollut ennenkin.
"Aluksi ministeriön toimenkuvaan kuului erityisesti sodassa kärsineiden ja vammautuneiden auttaminen. 1940-luvulla toteutettiin joitakin merkittäviä perhepoliittisia uudistuksia, kuten lapsilisät ja kodinperustamislainat, sekä kehitettiin äitiysavustusta ja neuvolaverkostoa.
1950-luvulla alkoi varsinainen hyvinvointiyhteiskunnan rakentaminen. Köyhäinhoidosta siirryttiin huoltoapuun vuoden 1956 huoltoapulain myötä. Saman vuoden kansaneläkelain uudistus ja työeläkelain kehittäminen 1960-luvulla toivat koko ammatissa toimivan väestön sosiaaliturvan piiriin. Myös muuta sosiaalivakuutusjärjestelmää kehitettiin ja uudistettiin aktiivisesti." - ennen oli paremmin
älä kehtaa kirjoitti:
"Aluksi ministeriön toimenkuvaan kuului erityisesti sodassa kärsineiden ja vammautuneiden auttaminen. 1940-luvulla toteutettiin joitakin merkittäviä perhepoliittisia uudistuksia, kuten lapsilisät ja kodinperustamislainat, sekä kehitettiin äitiysavustusta ja neuvolaverkostoa.
1950-luvulla alkoi varsinainen hyvinvointiyhteiskunnan rakentaminen. Köyhäinhoidosta siirryttiin huoltoapuun vuoden 1956 huoltoapulain myötä. Saman vuoden kansaneläkelain uudistus ja työeläkelain kehittäminen 1960-luvulla toivat koko ammatissa toimivan väestön sosiaaliturvan piiriin. Myös muuta sosiaalivakuutusjärjestelmää kehitettiin ja uudistettiin aktiivisesti."näin on älä kehtaa. ennen oli jopa semmonen etu että kun meni 500 ansiosidonnaisen päivän jälkeen työkkäriin ilmoittautumaan sai uudet 500 päivää lisää. eipä ne entiset nuoret näitä omia hyviä etuja jaksa muistella!
- kehtaan, tiedän
älä kehtaa kirjoitti:
1950-luvulla alkoi varsinainen hyvinvointiyhteiskunnan rakentaminen. Köyhäinhoidosta siirryttiin huoltoapuun vuoden 1956 huoltoapulain myötä. Saman vuoden kansaneläkelain uudistus ja työeläkelain kehittäminen 1960-luvulla toivat koko ammatissa toimivan väestön sosiaaliturvan piiriin. Myös muuta sosiaalivakuutusjärjestelmää kehitettiin ja uudistettiin aktiivisesti."Oletko elänyt 40-luvulla? Tai edes 60-luvulla?
Tiedätkö, mikä elintaso vähävaraisilla oli siihen aikaan? Ja ne tuet?
- voi maailman menoa
Vai ei sairaanhoitajan hommat kelpaa? Minkähän takia noihin koulutuksiin sitten on niin järjetön tunku ettei sisään tahdo päästä millään. Jos hoitajista on pulaa niin sitten täytyy lisätä koulutuspaikkoja. Ja tietysti porukkaa täytyisi vakituistaa enemmän, ei tarvi ihmetellä miksi hoitajat lähtee ulkomaille kun täällä ei anneta kuin puolen vuoden pätkää kerrallaan. Tai pahimmillaan viikon saikkutuurauksia. Suunnittele siinä siiten elämää eteenpäin kun et aamulla tiedä onko tänään töitä vai ei. Surutta voisi vakinaistaa suuren joukon hoitajia, ei ne sairaat tästä maasta ainakaan vähene.
Toinen asia jota peräänkuulutan, on ketjussa jo mainittukin työmoraali. En voi käsittää että on olemassa ihmisiä, joiden mielestä on ihan ok olla työttömänä jos ei huvita käydä töissä. Ei se muakaan aina niin hirveesti nappaa vääntäytyä sängystä ylös ennen kuutta ja lähteä pyörällä polkemaan tuiskuun ja pakkaseen. Mutta kun elämässä on joskus tehtävä myös asioita joista ei niin kauheasti tykkää.Tai totta kai jokainen saa viettää päivänsä kuten tykkää, mutta silloin ei tule kiljua yhteiskuntaa hätiin. - TAKIN KUVALLAAN
Mä oon työtön ja teen pimeetä keikka kun joskus sitä saa.En hae töitä.LIIKUN JA OLEN SOSIAALINEN,EN JÄMÄHDÄ PAIKALLEEN.EN TUNNE VÄHÄÄKÄÄN SYYLLISYYTTÄ PIMEÄSTÄ TYÖSTÄ JOS SITÄ JOSKUS SAAN.MULLA ON KIVAA,OSAAN NAUTTIA VÄHEMMÄLLÄKIN RAHALLA JA NAUTIN KUN EI TARVI NOUSTA TÖIHIN,AIKAISIN TOSIN NOUSEN SILTI.EN JAKSA NARISTA.SE ON TYYPILLISTÄ SUOMESSA VINKUA ON MISSÄ TILASSA TAHANSA.HAEN RUKAA LEIPÄJONOSTA ENKÄ SYYTÄ YHTEISKUNTAA,PÄINVASTOIN TÄÄLLÄ ON HELPPO OTTAA LUNGISTI KUN SEN VAAN TAJUAA.JA JOS JOKU IDIOOTTI SANOO-KAIKKIEN ON KÄYTÄVÄ TÖISSÄ ANSAITAKSEEN LEIPÄNSÄ,SANON-KERRO TOI SUOMALAISILLE YRITYKSILLE JOTKA PALKKAAVAT SUOMALAISINA SUOMESSA ULKOLAISIA KOSKA HE OVAT EDULLISEMPIA. SUOMALAISET YRITYKSET JOTKA SIIRTYVÄT ULKOMAILLE MM. FINNAIR JOKA ULKOISTI KONEIDEN HUOLLOT.MIETTIKÄÄ VÄHÄ...
- TAKIN KUVALLAAN
JA TIEDÄTTEKÖ KUINKA PALJON ESIM. PORISSA ON PUOLALAISIA TYÖNTEKIJÖITÄ?MIKSI? KUKA HEIDÄT PALKKASI?ONKO PORISSA PAIKALLISIA TYÖTTÖMIÄ,ONKO?
- riistoporvari
Työolosuhteiden huonontaminen puree. Kaikenlaiset välistävetäjät pätkä- ja vuokratöineen ovat tehneet helvetin työntekijän elämästä. Loispummirittäjät käyttävät surutta hyväkseeen 9€ orjatyövoimaa. Kun kapitalistinen järjestelmä kusee, niin nuoria on alettu syyllistää syrjäytymisellä.
- riistoporvari
Ei ihme , että kammottaa
"Työperäinen hyväksikäyttö siivousalalla on lisääntynyt, kerrotaan Palvelualojen ammattiliitosta Ylelle. Suurin osa tapauksista pysyy salassa, mutta liitonkin tietoon on alkanut tulla enemmän hyväksikäyttöä. Yhä useammin taustalta paljastuu myös ihmiskauppaa."Alipalkkaukset tulevat meille ensimmäisenä vastaan ja kun niitä lähdetään selvittämään, niin sieltä saattaa alkaa löytyä työperäistä hyväksikäyttöä laajemminkin", kertoo ensimmäinen varapuheenjohtaja Jaana Ylitalo Ylelle.
"Työssä ollaan 12-16 tuntia vuorokaudessa, vapaapäiviä ja lomia ei ole. Työtä vastaan saa asua työskentelytilassa tai työnantajan hommaamassa asunnossa, jossa asuu useampi henkilö." Ruoka- tai kahvitaukoja ei ehtinyt pitää. Töitä tehtiin yleensä koko valveillaoloaika.
Ylityötunteja tuli 153, joista hän ei minulle maksanut."
http://www.talouselama.fi/uutiset/20tuntisia tyopaivia 40 paivan tyoputkia yle ulkomaalaissiivoojia vedetaan yha harskimmin/a2166221
- Kuinka Suomen käy?
Suojatöihin vaan kaikki tarpeetonta hyvätpalkkaista helppoa huu-haa tyhjäntoimittamista tekemään lipeävällä työajalla lounastunneille.
- yks`
Ihmiset arvostavat, yhteiskunta arvostaa näitä ammatteja. mutta kaupan kassalla se ei käy maksuvälinenä. hoito työt on suurelta osin kuntien töitä, kunta-ala on esimerkiksi suurin ala missä on työkiusaamista. vaikka se on meidän yhteinen ala niin pikku esimiehet käyttäytyy kuin omistaisivat ne laitokset. hallinto turpoaa ja kädet työstä vähenee ja siellä pitää pitää turpa kiinni tai olet silmätikku nopeasti. no, miksi nuorten pitäisi olla kiinnostunut tällaisesta toiminnasta. ne on korjattava jos meitä aikoo hoitaa muut kuin maahanmuuttajat. nim. yks
- Ei niin yksinkert.
Eipä tuota nykyään oteta ihan mihin tahansa työhön. Kyllä koulutus pitää olla suurimpaan osaan, jos kyse ei sitten ole näistä telemarkkinoijan töistä, joissa kusetetaankin sitten työntekijöitä oikein olan takaa ja aiheutetaan monelle suomalaiselle asiakkaalle mielipahaa häirintäsoitoilla(yleinen näkemys).
Ja siinä vaiheessa kun on käynyt koulua 4 vuotta, niin mielellään haluaa, että siellä kulutettu aika näkyy palkassa. Töitäkin jos ottaa vastaan, niin sieltä ei niin kauhean helpolla vaihdeta toiseen paikkaan, joten voi joku hyvä työ mennä ohi. Kuten työkkärissäkin sanotaan: "on hyvä, että tiedät oman arvosi".
Kuten muutamat vanhukset ovat täällä uhonneet, kuinka selvisivät parilla jugurttipurkilla kuukauden verran, niin voin kertoa, että sosiaalietuuksilla selviää aika paljon paremmin, joten mikäs hätä tässä on odotellessa sellaista duunia, joka vastaa koulutusta ja ei tarvitse menettää mielenterveyttään paskaduunissa? Jääkööt paskaduunit niille, jotka eivät ole jaksaneet kouluja käydä.- Tuskin tulet
tuolla asenteella koskaan unelmaduunia saamaan. Katsos kun sinulla ei näyttö riitä mihinkään vaikka ethän sitä tietenkään itse edes ymmärrä kuin vasta sitten kun on jo liian myöhäistä.
- Tuutori
Nuo on kuitenkin oikeita töitä eikä mitään IT-skeidaa.
- Valinta on oma
Omituinen syytös sulla. Meillä jokaisella on omat haaveet ja kiinnostuksen kohteet. Jokaisell aon unelma mitä tekee elämässään, ei minusta kenelläkään ole oikeutta sanoa mikä on järjellistä mikä ei ja mikä tärkeää ja mikä ei.
Jos joitain kiinnostaa musiikki ammattina, miten se olisi sinulta pois? Jokaisella on oiekus tehdä sitä minkä katsoo itsellen parhaksi.
Ei ole mitään järkeä tehdä semmoista työtä mikä on itselle vastenmielistä, siinä kärsii kaikki. Jos hoidat mummoja sairaalassa ja vasten tahtoa väkisin, et tee sitä työtä kunnolla ja siitä kärsii mummot ja kärsit itse.
Jospa keksittyisit omaan itseesi, etkä yritä syyllistää ketään, sullakin on valinnan paikka omasta elämästä.
Musiikki on samanlainen työ kuin mikä muu tahansa. Musiikki on monelle sairaallekin terapiamuoto, ja nykyisin on laulatettu mumoja ja vaareja ja lapsia...- Työ on nautinto
Tosi muusikko nauttiikin vaikka ilmaiseksi palkatta siitä mitä tekee.
Ja oman elämänkokemukseni mukaan parhaat työt tehdäänkin
ilmaiseksi vailla mitään rahanaheutta taikka välistävetoa motiivina. - hohhoijaa
Työ on nautinto kirjoitti:
Tosi muusikko nauttiikin vaikka ilmaiseksi palkatta siitä mitä tekee.
Ja oman elämänkokemukseni mukaan parhaat työt tehdäänkin
ilmaiseksi vailla mitään rahanaheutta taikka välistävetoa motiivina.Älä puhu sontaa. Pakkohan sen muusikonkin on syödä ja maksaa laskunsa. Ihan liikaa ajatellaan niin, että jos rakastaa työtään, niin siitä ei tarvitse maksaa mitään.
- hfjhgfjhfg
Totta kai voisin tehdä siivojan työtä ym. mutta kun noihin "tärkeimpiin" töihin tarvitaan 1 vuoden työkokemusta.
- yksi duunari vain
Noo, valtaosa näistä kummiskin kokee sen ihanuuden kummiskin että tonni kuussa käteen ja ei-niin-kovin-kivassa-hommassa. Joten hyvä tietty, että haaveita ja mielikuvia vielä tuossa iässä on.
Samahan se on kaikilla koululaisilla ja opiskelijoilla useimmiten. Sitten kun ikää tulee ja työelämään astuu niin muuttuvat ajatusmallit aika radikaalisti.
Tuo "yrittäjä" vain jotenkin huvittaa. Taitaa tuon sanan ja työn tulkita vähän eri tavalla tuohon vastaaja ja Suomalainen pienyrittäjä muutaman vuoden kokeiltuaan. - Gogagola pois
Nyky nuoret eivät osaa perinteisiä kotitöitä,varmaan kasvatuksessa vikaa.Liikaa pidetty pumpulissa,He eivät tiedä miten tuli toimeen tulo esim: v 1970.Savotta hommiin siellä se itsetunto vahvistuu. Ei mitään nettejä ja perunalastuja jäävät penkiin kiinni.
- näin se menee
Jäteautonkuljettajat ei korjaa roskia, ottaa mukaansa vain ne jotka ovat roska-astioissa, ei siitä vierestäkään. Jokainen korjaatkoon omat roskansa ja huolehtii ne roska-astioihin, jatkossakin. Meillä lapset valitsevat itse ammattinsa, en minä.
- RoyalB
Kyllähän ne hetken niistä haaveilee, mutta eiköhän oikeiksi muusikoiksi ja pelisuunnittelijoiksi sitten ajaudu ne kenellä siihen on oikeita lahjoja. Kyllä ne nuoret siitä järkeistyy ajan kanssa. Ei paniikkia.
- Myrsky tulossa
Miks pitää yritys johtajien sukua jumaloida niin kauan kunnes ihmisrotu tuhoutuu ?
No ei olis johtajia ja menestyjiä ilman muiden hikeä ja tuskaa työmaalla.
jos et oo huomannu niin meidän laskenta kyky (älykkyys?) on viimeses 30vuoden aikana 1000kertaistunu vähintään...
Siks koska nuo hommat voisi olla automatisoituja mutta rikkaat kuvittelee että tää voi jatkuu näin eletään leveesti ja jätetään lähes ei mitään muille. - Vitun vanhukset
Gogagola pois: Nykynuoret osaavat sentään yhdyssanat ja tietävät myös, miten Coca Cola oikein kirjoitetaan. Revi siitä ilonaihetta kuoleman oma.
- Kati P
Samaa sanon minä. Tärkeimmille töille myös sen mukaiset palkat, niin jo paska kulkee.
- opiskelija m24
En yhtään ihmettele kyseistä listaa, olin työskentelin yhden kesän hotellisiivoojana. Sai sykkiä hiki otsassa, mutta esimies aina päivän lopussa valitti, että olin hidas. Pitääkö mainita, että työ oli niin yksitoikkoista, että 15-25 minutein välein tein samaa työtä. Ja palkkakin oli ihan naurettavan pieni, itseasiassa pienempi kuin työttömyyskorvaus, jos en olisi opiskelija, irtisanoutuisin parin viikon jälkeen.
Puhelinmyyjät ovat sitten ehkä suomen vihatuin ammattiryhmä, soittavat aina sopimattomaan aikaan ja tyrkyttävät jotain turhaa. Ja sitten puhelinmyyjäänä aika usein joutuu kuulemaan, kuinka tyytyväisiä ihmiset ovat tästä toiminnasta, joskus jopa kirosanoin. Ja palkkakin on naurettava, usein jopa provisio palkka.
Pelisuunittelijoiksi pyritään? Artikkelin lähteessä luki, että pelisuunittelija sai 5 ääntä suosikkiammattien listalla, saman verran kuin sairaanhoitaja.
suosikkitöiden lista:
Yrittäjä 17
Lääkäri 15
Näyttelijä 9
Eläinlääkäri 9
It-ala 8
Sähkömies 6
Toimittaja 6
Sosionomi 6
Psykologi 6
Lentäjä 6
Sairaanhoitaja 5
Tutkija 5
Pelisuunnittelja 5
Hammaslääkäri 5
Graafinen suunnittelija 5
Ensihoitaja 5
Web-suunnittelija 4
Puuseppä 4
Kokki 4
Mielestäni ei ole mitään huolestumisen aihetta, onhan hyvin johdonmukaista, että hyvin palkatut ja hyvän maineen omaavat työt ovat suosittuja. Kysykää vielä päiväkoti ikäisiltä saman, niin iso osa haluisi presidentiksi, astronautiksi jne. - TulevaLaakari.
"Omituinen syytös sulla. Meillä jokaisella on omat haaveet ja kiinnostuksen kohteet. Jokaisell aon unelma mitä tekee elämässään, ei minusta kenelläkään ole oikeutta sanoa mikä on järjellistä mikä ei ja mikä tärkeää ja mikä ei.
Jos joitain kiinnostaa musiikki ammattina, miten se olisi sinulta pois? Jokaisella on oiekus tehdä sitä minkä katsoo itsellen parhaksi.
Ei ole mitään järkeä tehdä semmoista työtä mikä on itselle vastenmielistä, siinä kärsii kaikki. Jos hoidat mummoja sairaalassa ja vasten tahtoa väkisin, et tee sitä työtä kunnolla ja siitä kärsii mummot ja kärsit itse."
Tähän liittyen minusta nuoret voisivat tehdä enemmän erityylistä työtä. Ihan vain sen takia, että aivot kehittyisivät monipuolisiksi ja arvostus eri ammattinimikkeitä kohtaan nousisi.
Itse olen nuorena jakanut lehtiä, istunut kaupan kassalla, toiminut vaatemyyjänä jne. Nyt opiskelen lääkäriksi. Voisin väittää, että minulle on tehnyt hyvää tehdä nuorena hieman yksitoikkoista työtä, koska olen saanut kasvaa rauhassa ja miettiä mitä haluan oikeasti tehdä.
Muistelen vain nuoruuttani kassalla ja sitä kuinka minulle joku keski-ikäinen ukko piruili siitä, että onpas sinullakin ammatti ja että ihan koulutuksenkin hait tähän. Myöhemmin ollessani palvelutiskillä entinen opettajani ihmetteli sitä, että tein sellaista työtä????
Minä ihmettelen yhteiskunnan yleistä asennetta, että fiksu nuori nainen ei saa tehdä mitä haluaa työkseen. Pitää jo 20-vuotiaana olla kiinni uraputkessa ja tehdä haastavia töitä. - työtön kotiäiti
Itse olen jo usemman kerran hakenut siivousalan töitä, mutta aina sama virsi, puuttuu alankoulutus..nyt sitten kun ois kyseinen koulutus työvoimatoimiston kurssina, mä en sinne pääsekään, kun en voi olla älömalla ja työvoimatoimiston kurssilla..Että toivon mukaan joskus kevät/kesä 2014 kurssi järjestetään uudestaan ja saisin itsekin mahdollisuuden työelämään...
ja kyl mun tutuilla siivoojan palkalla on elänyt..Miksen sitten itse eläis? toki jos tulot on pienet ni sossusta saa toimeentulotukea siinä missä työttömätkin..Töissä käyvät vaan harvemmin kehtaa sinne mennä kyselemään..
Itselle vanhemmat opetti et valitaan sellanen ala mikä kiinnostaa, monta kertaa oon palautetta antanut et ois nyt ehkä kananttanut kertoa millä alalla on töitä!
Ehkä itse opin tärkeän läksyn jonka sitten osaan kertoa myös omille lapsilleni kun he siinä iässä ovat että tulee aika kouluttautua ja valita ammattia.. - Fyysinen vamma
Olen valmis tekemään töitä mutta minun kohdalla ongelma on se ettei oteta töihin kun luullaan että olen henkisesti vammautunut vaikka olen fyysisesti. Olen käynyt monessa työhaastattelussa ja yksikään ei ole ottanut töihin. Vähän yli vuoden ollut työttömänä ja silti jaksan yrittää ja yrittää. En ymmärrä miksei minua oteta kun pystyn kaikki tekemään ihan hyvin ja paperitkin ammatista on. Ja ei saa unohtaa työkokemusta mitä olen saanut ennenkuin valmistuin. Ottaa VÄHÄN PÄÄHÄN kun en ole saanut töitä vähän yli vuoteen ja minulla on kumminkin paperit mitä näyttää että olen tähän ammattiin valmistunut. Ammattikoulussa varoitettiin juuri tästä asiasta ja jotkut opettajat oli sitä mieltä että kannattaa vaihtaa alaa. En kumminkaan vaihtanut sillä olin käynyt koulua siinä vaiheessa jo puoleenväliin ja halusin käydä loppuun. Kukaan ei tiedä miten HELVETIN monta vastoinkäymistä olen itseni kanssa käynyt ja nyt vielä tämä. Kiitos vain aivan saatanasti!!
- tasan ei mene...
Ei kukaan tahdo alalle, jolla on a.) epäinhimillinen työtahti, b.) surkea palkkaus sekä c.) määräaikaisia työsuhteita koko uran ajaksi. Mieheni joutui kauppaan töihin, kun ei muuta työtä saanut ja nyt kaikki edellä olevat ehdot täyttyvät- arvaa vaan, tahtooko käydä töissä ollenkaan..? Toki hän käy ja veronsa maksaa, kunniallinen ihminen kun on, mutta ei sen ihan näin pitäisi mennä että verovaroin koulutettu ihminen (eikä mikään huuhaa-humanisti vaan duunari!) joutuu kauppaan töihin kun muualle ei pääse vaikka on hyvät työtodistukset, suositukset ja se koulutuskin....
Yhtään en ihmettele miksi nuoret aikuiset välttelevät tiettyjä aloja ja osa työelämää kokonaan!- NÄIN SE VAAN ON
kannattaa muistaa sanoa sille työnantajalle että määräaikainen on määräaikainen siinä vaiheessa kun olet opetellut hommasi. kouluttakoot tilalle aina uuden jos se tulee halvemmaksi kun vakinaistaminen. niin kauan kun ihmiset suostuu tuohon paskaan niitä on, valitettavasti
- nuori
Paskaduunit ei kelpaa.
- retrospede
Juuri omien vanhempien elämästähän lapset tietävät, että perus duunit ei vois vähempää kiinnostaa. Pienet palkat - palkankorotukset eivät koskaan korjaa jälkeenjääneisyyttä, työttömyyttä - silpuksi menee työurat, nykyinen työura keskustelu ja eläke keskustelu aina lyö perus duunaria.
Että jos joku nuori unelmoi perus duunista niin hyvä, ainoa vaan että rakennusalalla suunnilleen saman verran Suomalaisia työttöminä mitä ulkomaisia on työmailla töissä, suuri huoli telakoiden kohtalosta no se huoli on aika vahvasti sitten huoli Puolan, Latvian, Liettuan, Venäjän, entisen Jugoslavian alueelta tulevien työpaikoista.
Itse olen saanut seurata hoitoalalla työskennelleitä naisia pienen ikäni, suvun naiset ovat hyvin sijoittuneet sille sektorille, että jos haluaa selkävikoja ja kantaa oksennusta, paskaa ja muita eritteitä työkseen vuorotyössä niin hienoa jos löytyy halukkaita.
Ei se ole vanhempien ja ei ainakaan nuorten vika jos haluavat jotain muuta kuin perus duunia. Samaa pienipalkkaista silppu työuraa se on nykyisin kaikille tarjolla ja sen voi tehdä vaikka enemmän itseään miellyttävässä puuhastelussa kulttuurialalla tai vaikka kuntosalin jumpparina.
No tietysti on tuo porukka jonka etuihin, palkkoihin ja työuriin tulisi kajota koska ei ole enään maksukykyä perus duunin tekijöillä siis jos ole valtionhallinnon ylemmäksi virkamieheksi päässy, ei ole eläke keskustelua ei virkaehtojen huononnus keskusteluja ei puhetakaan että virkojen palkkojen korotukset jäisi tekemättä on sitten huono taloustilanne tai sitten ei ja kaverille järjestellään aina selusta koskaan ei vastuu paina töppäät sitten miten tahansa, että nuoret noihin valtionhallinnon ylempiin perus duuneihin kannattaa pyrkiä ja jos pääsette niin hyvä teille.
Teille muille nuorille sanoisin että opiskelkaa, hankkikaa kielitaitoa ja lähtekää pois Suomesta, ei tänne kannata jäädä. - kjkjkjk.
Onx järkeä käydä töissä, ja kuitenkin joutuu hakemaan toimeentulotukea, kun palkka ei riitä perustoimeentuloon?
- totuus lapsen suusta
3-vuotiaalta kysyttyä
- Mikä sinusta tulee isona?
-Minutta tulee itona pelutpaivalaha - 33v
Kyllä elämä opettaa :) Nimim. piti tulla taiteilija, muotisuunnittelija tai diplomaatti, tuli tutkimuspäällikkö ja siinä välissä - opiskelujen ohessa - tarvittaessa työhön kutsuttava siivooja, elintarviketeollisuuden vuorotyöläinen, tarjoilija, respatyöntekijä, mara-alan esimies ja toimistoassistentti. Vasta sen jälkeen koulutusta vastaavasti asiantuntijatehtäviin ja uralla ylöspäin.
- Turhaan kirjoitit
Ei luuseripaskat usko kuitenkaan.
- unelmia ja hommia
No kukapa unelmoi siivoustyöstä? Silti moni sitä tekee. Kyllä porukka ihan käsittää, että joku aina tekee jotain mistä ei niin pidä, rahaa pitää saada elämiseen. Haaveilla kai saa mistä haluaa????
- ----
Minä unelmoin. Olen sairaalan laitoshuoltaja. Kaipaan työtäni ja 30000€ vuositulojani. Nyt vaan sattui että pää levisi ja nyt eläkkeellä.
- Viisas nuoriso.
Ei nuoret tyhmiä ole, he toki seuraavat aikaa ja tietävät hyvin mikä ala elättää ja mikä juoksuttaa sossuluukulla.On selvää, jos työllä ei tule toimeen ja eläminen on kädestä suuhun taistelua, niin haloo........ketä kiinnostaa?
- HÖHHÖÖ
vanhempii polvii vaan vituttaa kun nuoret ei oo niin tyhmii et alkaa heidän firmoihin piikomaan.
- klfjdifhgxfcjgh
Mun mielest on tärkeetä että kun nuori valitsee ammattia niin valitsee sellaisen mikä kiinnostaa ja millä jaksaa lopunelämänsä olla. Oma isäni paasaa päivästä toiseen, että mun on pakko lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi kun sit on takuuvarmasti työllistetty loppuelämäksi. Mua ei yksinkertaisesti vain hoiva-ammatti kiinnosta. Tyynyjen korjaamiset, kylvettämiset, potan tyhjentämiset, kävelyttämiset, pillereiden kuskaamiset... jne jne. Kuulostaa kylmäsydämiseltä mutta se ala on toista ihmistä varten. Olisin ihan paska lähihoitaja.
Mietipä sitä, haluatko mieluummin olla hyvässä hoivassa vai paskassa hoivassa, kun joku ihmisrukka on pakotettu alalle mille se ei sovi? - ssaatanan
tekopyhät ppaskiaiset!!!!
Se on niin helppoa huudella latteuksia, kun itse ollaan mukavassa työssä
josta tienaa hyvin elääkseen.
Te ette ikäpäivänä koskisi tikullakaan niihin alipalkattuihin ppaskahommiin
joita nyt tarjotaan riistomielessä työttömille.
Alle 10€/h palkalla ihminen ei pärjää, se on nähty monta kertaa (allekirjoittanut
allekirjoittaa tämän :-) ).- Kebab-tarjoilija
Niimpä. Itse olen turkissa syntynyt, suomessa asunut pitkään. Olen kouluttanut itseni merkonomiksi mutta tarjoilijan, siivojan paskatuloilla eletty. Kuka ei tekisi parempaa työtä jos saisi?
- nuoren ääni
No hei monesti se palkka voi olla seitsemään euroa tunti. Sitten sitä on vain muutama hassu tunti päivässä. Ei sillä elä niin ei sitä kannata edes tehdä.
- nuori työtön
Sori nyt vaan, mutta meille nuorille käyvät kaikki hyvät työt. Siis ne mistä saa sen normaalin palkan. Eli kokopäivä työt, ei pätkätöitä tai pelkkiä provisiohommia. Sellaiset työt minkä varaan voi ruveta rakentamaan tulevaisuuttaan. Onko se jotenkin vaikea tajuta että nuoretkin haluavat oman asunnon, auton ja perheen? Perhettä ei voi perustaa pätkätöiden varaan tai töiden varaan joita on vain muutama tunti viikossa ehkä.
On siis täysin yritysten vika kun he eivät saa muka ketään siivoamaan tai hoitamaan vanhuksia. Jos normaali palkkaa ei pystytä maksamaan ja palkkaamaan kokopäiväiseksi, niin ei väkisin.- Tsemppii3
Kuten niin moni on jo epäsuorasti viitannut, eiköhän tässäkin toimi kysynnän ja tarjonnan laki. Jos työstä saa säällistä palkkaa, työlle löytyy ottajia. Tuon 'säällisyyden' määrittävät osaltaan yhteiskunnan tarjoamat etuudet - työstä pitää saada vastinetta toimettomana olemisen lopettamiselle.
Miksei työstä sitten saa kunnon palkkaa? Osittain kyseessä ovat asiakkaiden vaatimukset - mitä mistäkin työstä ollaan valmiita maksamaan. Osittain kyseessä on yritysten sellainen kulurakenne, joka ei riipu yhteiskunnan asettamista väistämättömistä kulueristä - onko yrityksessä liikaa 'kuollutta painoa' että työtä ei voida myydä edullisemmin rakenteiden ylläpidon vuoksi.
Väliaikaisratkaisu monissa yrityksissä on myydä työtä halvalla, mutta tarjota vähemmän kuin asiakas luulee saavansa. Siis huoltoyhtiö tarjoaa halvalla, mutta huoltomiestä ei ikinä saa ennen kuin reklamoi, koska huoltomiestä ei oikeasti käytännössä ole per. taloyhtiö kuin murto-osa (esim. 1/20 huoltomiestä).
Sanoisin kuitenkin kirjoittajille, että itse arvostan jokaista, joka tekee elatuksensa eteen rehellistä työtä parasta työn laatua tavoitellen, oli se mitä työtä vaan. Minusta Suomessa ei tarvita mitään suorittavan työn tekijöiden egon pönkittämistä jollakin titteleillä (roskakusti = sanitation expert) vaan meillä työn tekijöitä kuitenkin vielä yleisesti arvostetaan (enemmän kuin työtekijöitä, joskus tuntuu). - TOTUUS ESIIN!
totta puhut nuori työtön! samat työnantajat pitävät tahallaan monia ihmisiä osapäiväisinä vaikka voisivat tarjota täyspäiväivä töitäkin! pidetään ``nuoria`` varalla paikkaamassa ja pelolla varalla. kuka jaksaa vuodesta toiseen? tässä yhteiskunnasssa on vain suurilla ikäluokilla ollut oikeus täyteen työhistoriaa,hyvään palkkaan ja eläkkeeseen yms. etuihin niillä on enemmän eläkettä kuin nuorilla PALKKA! se ei paljon kannusta.
- 77888999999999999999
Tsemppii3 kirjoitti:
Kuten niin moni on jo epäsuorasti viitannut, eiköhän tässäkin toimi kysynnän ja tarjonnan laki. Jos työstä saa säällistä palkkaa, työlle löytyy ottajia. Tuon 'säällisyyden' määrittävät osaltaan yhteiskunnan tarjoamat etuudet - työstä pitää saada vastinetta toimettomana olemisen lopettamiselle.
Miksei työstä sitten saa kunnon palkkaa? Osittain kyseessä ovat asiakkaiden vaatimukset - mitä mistäkin työstä ollaan valmiita maksamaan. Osittain kyseessä on yritysten sellainen kulurakenne, joka ei riipu yhteiskunnan asettamista väistämättömistä kulueristä - onko yrityksessä liikaa 'kuollutta painoa' että työtä ei voida myydä edullisemmin rakenteiden ylläpidon vuoksi.
Väliaikaisratkaisu monissa yrityksissä on myydä työtä halvalla, mutta tarjota vähemmän kuin asiakas luulee saavansa. Siis huoltoyhtiö tarjoaa halvalla, mutta huoltomiestä ei ikinä saa ennen kuin reklamoi, koska huoltomiestä ei oikeasti käytännössä ole per. taloyhtiö kuin murto-osa (esim. 1/20 huoltomiestä).
Sanoisin kuitenkin kirjoittajille, että itse arvostan jokaista, joka tekee elatuksensa eteen rehellistä työtä parasta työn laatua tavoitellen, oli se mitä työtä vaan. Minusta Suomessa ei tarvita mitään suorittavan työn tekijöiden egon pönkittämistä jollakin titteleillä (roskakusti = sanitation expert) vaan meillä työn tekijöitä kuitenkin vielä yleisesti arvostetaan (enemmän kuin työtekijöitä, joskus tuntuu).Huono juttu jos nuo hoitotyötkin ovat imagoltaan menneet niin huonoksi että ne eivät lainkaan kiinnosta nuoria. Ne on kuitenkin tuottavaa työtä vaikka kunnan palkkalistoillakin.
Kyllä hoitoalan työntekijä pääsee vakinaiseen työsuhteeseen ainakin pidemmän päälle, ja niihin töihin kelpaa ihan eläkeikään asti, ei saneerata pois heti kun ensimmäiset ikääntymisen merkit näkyvät niinkuin mitä varsinkin monella trendikkäällä alalla tehdään. - kyllä käy
77888999999999999999 kirjoitti:
Huono juttu jos nuo hoitotyötkin ovat imagoltaan menneet niin huonoksi että ne eivät lainkaan kiinnosta nuoria. Ne on kuitenkin tuottavaa työtä vaikka kunnan palkkalistoillakin.
Kyllä hoitoalan työntekijä pääsee vakinaiseen työsuhteeseen ainakin pidemmän päälle, ja niihin töihin kelpaa ihan eläkeikään asti, ei saneerata pois heti kun ensimmäiset ikääntymisen merkit näkyvät niinkuin mitä varsinkin monella trendikkäällä alalla tehdään.Eikä pääse vakinaiseen työsuhteeseen.
Töihin ehkä kelpaisia vaikka vuorokauden ympäri, mutta ei enää eläkeikäisenä kykene. :)
Tuottavaa työtä todella huonoilla ehdoilla ja surkealla palkalla (lisä ja ylityökorvaukset olemattomia).
Naisvaltainen ala jonka tekijöiden oletetaan olevan suunnilleen hyväntekeväisyystyöläisten asemassa kutsumusammatteineen, on nykyisin huonon imagon alla eikä syyttä.
- mussiti vaan sulleki
Kaikki on automaattisesti totta kun se lukee talouselämässä ja on jonkun dinosauruksen puolueellinen tutkimus. Maksakaa kunnon liksaa niin työ kuin työ kiinnostaa. Jos ette niin siinähän teidän puljunne menevät nurin ja tilalle tulee joku joka maksaa.
- tavisnuori
Nytkö iskeen rikkaille vanhuksillekin kauhu kun ei löydy persiiden pyyhkijöitä. Silloin kun olitte vielä terveitä ja hyväkuntoisia ääni oli kellossa toinen. Silloin vain hyväksikäytitte nuoria surutta tekemään rahaa teidän rahapussiinne. Hajotkaa nyt sitten ja hautautukaa limiinne, kakkaanne ja metsiin mätäneviin marjoihinne!
- mäoontyötön
Hmm... Olen työtön nuori. En omasta tahdostani (jos niin voi ilmaista) vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä että en ole saanut töitä enkä ole päässyt opiskelemaan alalle mihin haluaisin vaikka olen hakenut melkein mitä vain mikä hiukankin "kiinnostaa". Edes siivoojaksi ei pääse nykyään ilman alan koulutusta.
Tämä on sitä hyvinvointivaltiota... Maahanmuuttajille järjestetään hyvät olot, koulutukset ja työpaikat. Silti suomessa on paljon työkyvykkäitä työttömiä (nuoria) suomalaisia jotka pitäisi ensin työllistää ja sitten vasta näitä maahanmuuttajia voisi paapoa.
Mielestäni myös suurin osa näistä työelämässä "kaikkensa antaneista" vanhemmista ihmisistä pitäisi passittaa eläkkeelle ja antaa tilaa nuorille työntekijöille. - Että pistää vihaksi
No voi jestas. Ei voi olettaa, että ihmiset "uhraavat" elämänsä ja unelmansa sille, että kyllähän paskaduuneihinkin tekijöitä tarvitaan. Montako helmeä lahjakkuutta on hukattu, kun on vanhemmat päättäneet lapsensa puolesta ammatinvalinnan, tai jonkun matikannumeron takia on opiskelut jääneet vaikka olisi ollut muun alan tieteilijäksi ainesta. Eihän täällä saa unelmoida vaan pitää muistaa yhteinen vastuu kuin kommunismissa ikään, tasapäitä kaikki. Sitten kun vielä lisätään päälle että eihän duunareiden lapsista voi tulla kuin duunareita joille saa maksaa tuskin minkäänlaista palkkaa ihan hyvällä omallatunnolla jonkun pomon ja päättäjien mielestä, eikä sieltä kuopasta kuulu kenenkään ylös ponnistaa? Ollaan jo vaarallisella tiellä!
- 44455599999999999999
Se vaan menee käytännössä niin että juuri sieltä tekniikan ja insinööritaidon osaamisen puolelta niitä luovia lahjakkuksia kaivattaisiin. Niitä kaipaa ihan yhtä lailla ne luovat nerot joita ei tämän lajin osaaaminen kiinnosta tai joista ei näille aloille ole.
Aina puhutaan niistä johtajista, mutta johtajia meillä kyllä riittää, ei sellainen tarvitse kuin kauppakoulun ja alkaa vaatia ja pajattaa itsestäänselvyyksiä siitä miten muiden pitäisi saada tuottavaa aikaan. Nämä johtajat meillä ovatkin aivan liian korkeapalkkaisiakin suhteessa niihin joiden vastuulla kuitenkin on itse työ ja luova työ ja kansainvälisessä kilpailussa menestyminen. - nyyh vain
44455599999999999999 kirjoitti:
Se vaan menee käytännössä niin että juuri sieltä tekniikan ja insinööritaidon osaamisen puolelta niitä luovia lahjakkuksia kaivattaisiin. Niitä kaipaa ihan yhtä lailla ne luovat nerot joita ei tämän lajin osaaaminen kiinnosta tai joista ei näille aloille ole.
Aina puhutaan niistä johtajista, mutta johtajia meillä kyllä riittää, ei sellainen tarvitse kuin kauppakoulun ja alkaa vaatia ja pajattaa itsestäänselvyyksiä siitä miten muiden pitäisi saada tuottavaa aikaan. Nämä johtajat meillä ovatkin aivan liian korkeapalkkaisiakin suhteessa niihin joiden vastuulla kuitenkin on itse työ ja luova työ ja kansainvälisessä kilpailussa menestyminen.Niinhän se on.
Ei niille "paskaduuneille" löydy tekijöitä, jos ei työ ole 1. vakituista 2. kokopäiväistä 3. kohtuullisen tasokkaasti palkattua 4. max. 100 km työmatkaa 4. epämukavista työajoista hyvä ylimääräinen korvaus ja kiireisestä, kuormittavasta työstä lisävapaita
Nuoriso ei ala, vaikka maksaakin siitä kalliisti. - hardi titus
nyyh vain kirjoitti:
Niinhän se on.
Ei niille "paskaduuneille" löydy tekijöitä, jos ei työ ole 1. vakituista 2. kokopäiväistä 3. kohtuullisen tasokkaasti palkattua 4. max. 100 km työmatkaa 4. epämukavista työajoista hyvä ylimääräinen korvaus ja kiireisestä, kuormittavasta työstä lisävapaita
Nuoriso ei ala, vaikka maksaakin siitä kalliisti.Kyllä löytyy tekijät. Viron nuoriso tulee mielellään tekemään ne työt.
Ei sinun tarvitse vaivautua. - Kestämätön kehitys
hardi titus kirjoitti:
Kyllä löytyy tekijät. Viron nuoriso tulee mielellään tekemään ne työt.
Ei sinun tarvitse vaivautua.Eipä virolaisetkaan Suomessa elä ja perusta perhettä liian pienillä tuloilla joissa aboriginaalit joutuu turvautumaan sossutukiinsa, ei mahdotonta voi tehdä. Kotiinsa voivat painua jonkun ajan päästä toki, kun työsuhde ei ole sitova ja rahat riittää siellä ehkä hiukan enempään. Viisastele sinä vaan, tuntuu unohtuvan se simppeli fakta, että jos peruspalkka onkin pieni, sillä tulee kuka vain hyvin paljon paremmin toimeen matalan kuin korkean hintatason maassa.
- TulevaLaakari.
Minusta nuorille pitäisi takoa enemmän sellaista asennetta päähän, että jokainen työ on arvokas. Minulle paras opetus oli se, että menin jo alle 18-vuotiaana työelämään. Nykyään osaan olla kiitollinen asioista, joita minulle annetaan.
En halua tuomita mitään yksittäistä ihmisryhmää, mutta minulle jäi ainakin yliopistomaailmasta entisen tutkintoni puitteissa (opiskelen toista tutkintoa), että usein lehtorit ja professorit ovat hiukan pihalla elämän realiteeteista. Tämä näkyy ihan sillä miten kurssien käytännönasiat on hoidettu. Lisäksi lievä ylimielisyys yritysmaailman ihmisiä kohtaan hirvitti (lue me täällä yliopistossa olemme fiksumpia ihmisiä).
Minun näkemykseni on se, että nuorille pitäisi alkaa opettaa enemmän KÄYTÄNNÖNtaitoja. Jokaisella nuorella ihmisellä tulisi olla perustietämys ruuanlaitosta, kodin- ja taloudenhoidosta. Juuri sellaiset perusinhokkityöt kouluttavat tähän puoleen. - työmyy
Nykyään meno on sitä itseänsä, eli helvetisti tarvitsee tehä mutta mitään ei maksettaisi siitä työstä sitten.
En kyl oikein sulata kortistossa lorvaajia, mutta en myöskään menisi tuomitsemaankaan sen puoleen..
Jos saat työstäsi nettona 900-1050e/kk ja joudut oikeastaan kaiken maksamaan itse(no, jonkun pienen asumistuen siihen voi saada lisäksi) tai sitten olet kortistossa, jolloin perusmenot kuitenkin maksetaan suurimmaksi osaksi ainakin ja siihen saa vielä muutaman satasen käyttörahaa tilille niin ei siinä kyllä juuri tarvitse miettiä, kumman valitsee.- mä klaarasin duunit
Kaikki työ on myös satsausta tulevaisuuteen. Intin jälkeen tein kaikkea työtä mitä vain vastaan tuli ulkona tai sisällä. Eipä tavallisissa päivätöissä ollut kaksinen palkka koskaan, jonkin verran alle tilastollisen keskituntiansion (KTA). Semmosen 40 v. rupeaman tein kuitenkin täyteen.
Eläkettä tulee reilut 2 tonnia, mistä 1700 jää käteen riippumatta siitä kummalla kyljellä makaan sohvalla. Ei voi ainakaan köyhyyttä valittaa,kun asunnot ja kulkupelit on maksettu jo aikaa sitten. Pitää vaan olla sinnikäs ja riittävän päämäärätietoinen , niin saa elämänsä ihan hyvään järjestykseen.
Ei ne roposet taskun pohjalle kiukuttelemalla kerry. - tyhjän saa pyytämätt
mä klaarasin duunit kirjoitti:
Kaikki työ on myös satsausta tulevaisuuteen. Intin jälkeen tein kaikkea työtä mitä vain vastaan tuli ulkona tai sisällä. Eipä tavallisissa päivätöissä ollut kaksinen palkka koskaan, jonkin verran alle tilastollisen keskituntiansion (KTA). Semmosen 40 v. rupeaman tein kuitenkin täyteen.
Eläkettä tulee reilut 2 tonnia, mistä 1700 jää käteen riippumatta siitä kummalla kyljellä makaan sohvalla. Ei voi ainakaan köyhyyttä valittaa,kun asunnot ja kulkupelit on maksettu jo aikaa sitten. Pitää vaan olla sinnikäs ja riittävän päämäärätietoinen , niin saa elämänsä ihan hyvään järjestykseen.
Ei ne roposet taskun pohjalle kiukuttelemalla kerry.hei klaaraaja! se sun ansios on ollu ihan hyvä ja sillä saisi helposti nuoret töihin mutta kun niitä ei enään makseta eikä niistä tule enään noin paljon eläkettäkään. siinä se syy.sitä nuoret ei ymmärrä miksi sun kaltaiset saa eläkettä yhtä paljon kuin nuoret palkkaa.
- Just..
Täällä yksi KORTISTOSSA LORVAAJA (hakenut jo puolivuotta töitä), en tosin ole enää näitä nuoria, mutta alle 30 kuitenkin. Olen hankkinut kaksikin ammattia, mutta töitä ei vaan saa. Jokaiseen työpaikkaan vaatimukset on niin kovat ettei niitä kukaan vastavalmistunut täytä, ja kun alan työkokemusta omaaviakin on työttöminä satoja, niin voi vaan arvata ottaako kukaan työnantaja sitä nuorta töihin. Ja en ole hakemassa töihin yhteenkään näihin suosikkilistalla oleviin töihin.
Ja kovin on kattava otanta, jos paria sataa nuorta on haastateltu. Siitähän voi päätellä satojentuhansien nuorten suosikki- ja inhokkityöt.
- Ei työttömyys
minnekkään häviä niin kauan kuin siitä maksetaan,Nallekin sanoi ja oli
aivan oikeassa. Mamuistakin puolet työttöminä ja veronmaksajat maksaa
lystin. Suomalaisten pitäisi palata lähtöruutuun ja aloittaa kaikki alusta
eli tekemään työtä sellaisella hinnalla jota pystytään myös myymään.
Suomihan on hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta. Sen kummemmasta
asiasta ei ole kysymys. Ja johtajien käsittämättömät palkat ja bonukset
myrkyttävät koko yhteiskunnan. - Kohta kotoa muuttava
Ite ajattelin käydä syksyllä laitoshuoltaja koulutuksen, jos sitä sitten vaikka siivoojaksi pääsisi. Vaikka tuossa ammatissa ei niin kovin hy vä palkka olekkaan niin kaippa minä sillä pärjään yksiksn asuessa vuokrakämpässä.
- Opsikelijaduunari
Olen kakskymppinen nuori. Olen hakenut kesä-, osa-aika- ja viikonlopputöihin opiskelun ohella siivoojaksi, pesulaan ja kaupan kassalle, mutta kun en ole päässyt yhdessäkään edes haastatteluun!
Koulutusta ei kylläkään yhdeltäkään alalta ole. Palkkakuitin pituus ei ole minulle pääasia, vaan se, että on jotain, miksi aamulla herätä :). Haluan olla myö.s yhteiskuntamme tuottava jäsen, mutta kun en kelpaa minnekään. Ihan kadehdin niitä, jotka saavat kyseisiä pakkoja suhteilla JA VITUT OLEN "VAIN" LAISKA!!!!!
Olen ollut kahvilassa, karaoke- juontajana, lastenhoitajana, hostellissa respassa, siivoojana, puhelinmyyjänä (siihen paskaan en enää ikinä sekaannu) ymym. En jaksa listat enää.
Yksi syy siihen, miksi siivousala ei kiinnosta, on työs raskaus, aliarvostus ja huono palkkaus.- lama on nyt
Sama täällä. Olen ollut vaikka missä hommissa pätkätöissä, mutta mihinkään ei haluta ottaa töihin vakituiseksi. Ongelma on se että pääsen vain sesonkityöntekijäksi ja varatyöntekijäksi jos joku sattuu olemaan kipeänä. Tämä ei yksinkertaisesti elätä. Koulutuksenakin on lukio ja merkonomin hyvät paperit. Sitten tarvii kuunnella ainaista valitusta kun OLEN MUKA LAISKA SONTALÄJÄ kun en halua mukamas tehdä töitä. Tekisin ihan mitän vaan pyllyjen pyyhkimisestä vessojen siivoukseen mutta töitä vaan ei ole.
- haavealalle!
Näin OPIT LAHJAT ja taidot kaukaiseen rakkaimpaan UNELMA-AMMATTIISI:
http://nopeaoppisuus.blogspot.fi Kokeilepa! Kannattaa... :) - nnn6
Nykyään ei oikein ole mitään töitä ilman jonkinlaista tutkintoa ja kun kerran pitää jonkinlainen tutkinto hankkia, niin miksi ei sitten saman tien korkeakoulututkinto. Ja näyttää kyllä siltä, että jos mies olisi ammatiltaan siivooja tai roskakuski yms. niin ei kovinkaan monia naisia hirveesti kiinnostaisi mies
- pistepirkkoja
Oikein nuoret. Älkää ikinä suostuko tekemään näitä paskaduuneja. Eivät mamutkaan suostu ja nettoavat sossusta hyvät hillot. Ottakaa mallia heistä. Heitä päättäjämme arvostavat kunniakansalaisina. Tässä maassa rahaa riittää ja jos ei joskus riitä niin pankoon päättäjät mamut töihin ja omalle kansalle luxus-olot, sillä tämä kansa on hyvinvoinnin rakentanutkin.
- joopajoo.
Ei näille aloille tarvita niin paljoa miehitystä, etteikö tekijöitä tule riittämään.
Lääkärin ammatinkin kohdalla, veikkaan että miksi ihmiset ei sitä halua, johtuu enempi vaativuudesta, ja koulutuksen vaativuudesta, sekä siitä, että kaikki eivät koe olevansa hyviä parsimaan toisia kasaan.
Teollisuus pitää pitää kasassa, koska vienti pitää pystyssä kaiken muun.
Peli-alasta on paljon puhuttu mediassa jostain ihmeen syystä, mutta pieni ala se vielä käytännössä on. Saattaahan siellä tiettyä kasvupotentiaalia silti olla ja suomalaisille se olisi yksi hyvä ala.
Uusia keksintöjä ja aloja tarvitaan useita. Ei pidä laskea kaikkea yhden kortin varaan. Yritysmaailmaa pitää virkistää, ja nimenomaan pieniä start up yrityksiä tukea. - Tekijäänsä kiittää
Oleellinen perus? Tässäkäykin ilmi? Mikä hyvinpalkattutyö on ´niin tarpeellista ja kannatavaa sekä tärkeetä verrattuna huonopalkkaiseen välttämättömään työhön? Ja millä perusteilla kun ei aina voi vedota korkeempaan koulutukseenkaan, järki syynä siihen.
Tyly tosiasia on oikeesti se ettei kaikkea työtä tarvita ainakaan sillä hinnalla mitä se
nyky Suomessa maksaa. Koska sitä ei yksinkertaisesti voida ylläpitää millään varoilla.
Eli vailla tarpeetonta työtäkin tullaan hyvin toimeen muttei ilman tarpeellista.
Valitettava asia on myös se että, aiempi palkka vaikuttaa tuleviin eläkkeisiin ja
kaikkeen muuhun tulevaan. - Raha se
Laulun,saarnan kuin puheenkin ilmoille saattaa.Raha se sairaalle,köyhälle,työlle lohdunkin antaa.Raha se hallitsijan ja herran autuaaksikin saattaa.Verottaja kyllä jaksaa vielä sen heidän koteihinsakin kantaa.
- nuori mies
Kuules nyt tissiposki. Kyllä meitä nuoria työt kiinnostavat mistä maksetaan normaali palkka. Vähillä työtunneilla ei elä joten firmojen on otettava itseään niskasta kiinni jos haluavat nuoria töihin. Kokopäivätöitä vaan kaikille normi liksoilla niin 99,99% nuorista tekee mielellään töitä.
- huvittunut nainen
Ei kuule hätää. Kyllä sinäkin saat ansaitsemasi virolaisen, puolalaisen tai somalin hoitamaan terveyttäsi kun olet vanha ja raihnainen. Halpatyövoimaahan halutaan ja ei haittaa vaikka ei osaa suomea kun hoitaa vanhuksia. Vanhuksen ja sairaat eivät tuota mitään joten heidän on vain pidettävä juuri ja juuri hengissä.
Eikä yrityksille kelpaa suomalainen nuori töihin kun tämä haluaa jopa normaalin palkan ja lakipykälien sisällä tapahtuvan palkanmaksun. Halpaa on kaiken oltava ja nyt rikkaat ovat jo pikku paniikissa. - helppoa_rahaa_
Tuolta massia klikkailemalla.
http://homebank.webs.com
Aikaa menee 10 minuuttia päivässä. Muun surffailun lomassa
se menee helposti ja huomaamatta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872