Hei, miten lukea ruotsin kokeeseen?

1232223

Minulla on lukiossa viimeinen vuosimenossa ja tekee tiukkaa kun pitää päästä ruotsin kursseista läpi joista en ole päässyt. Olen erityisen huone ruotsin kielessä, mutta 5 riittäisi ja se on haastavaa kun 50% kokeesta pitää olla oikein. Miten kannattaa lukea ruotsin kokeeseen kun se on heikkoa? kiitos

16

5474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adsadsadsdas

      Suomenna kokeeseen tulevat kappaleet, opettele kappaleen sanastot ulkoa mahdollisimman hyvin (peitä aina suomen/ruotsinkielinen osa) ja opettele kielioppi ulkoa.

      Ei ole mitään herkkua, mutta näin minä olen selvinnyt ruotsin kokeista. Kannattaa aloittaa kokeeseen kertaaminen 4-7 pv ennen koetta.

      t. yläasteen päättärissä ruotsi 5, nyt lukiossa 6

    • sdfghjkfgh

      Opiskele sanastot huolella. Yritä opiskella myös kielioppia, jos sulla on joku kaveri, joka on hyvä ruotsissa, pyydä sitä vaikka neuvomaan.

      • Anonyymi

        Minun kaverini ei halua auttaa minua joten se ei varmaan ole enää minun kaveri


    • Viisaudenkautta

      Itse teen niin sanojen kanssa että otan paperia leikkaan pieniä lappusia niistä joihin kirjoitan toiselle puolelle ruotsiksi sanan ja toiselle suomelle ( tässä voi mennä aikaa mutta se on sen arvoista) sen jälkeen käyt yksitellen ne läpi ja sitä muukaan kun musitat sanan laitat sen pois kunnes sinulla on kaikki sanat pois :) Viee aikaa mutta toimii sanoihin.

    • zilleeeensti

      Opettele kielioppisäännöissä aina joku juttu, vaikka verbin ykkösryhmien taivutuksessa titta, tittar, tittade, tittat ja sit kaikki ekan taivutusryhmän verbit samalla tavalla.

    • aaaaaaaaaaaaaaaaa233

      Minäkin olen aika huone ruotsin kielessä. :D Lukihäirriö ?

    • help helppoa

      Parhaimmaksi keinoksi oppimiseen on osoittautunut se, että seuraan aina tarkasti opetusta tunneilla ja teen kaikki tehtävät huolellisesti. Ei ole koskaan tarvinnut päntätä kokeeseen erikseen. Silti aina kiitettävä numero. Helppoa ja hauskaa!

      • kyllä

        Hurra! Eiku.... joo


    • loljokuswedu

      ruotsia ei lueta

      • pakkolakko

        Aivan.

        Kukaan ei saa syyllistää itseään jos pakkoruotsi ei maistu. Vika on pakkoruotsissa. Pakkoruotsia vaivaa sen tarpeettomuus ja pakollisuus.

        Suomessa yritetään osoittaa että pakkoruotsin opiskelijaa vaivaisi motivaation puute tai motivaation puute olisi oma yksilön vika. Näin ei kuitenkaan ole. Vika on ruotsinkielessä ja sen haitallisuudessa, turhudessa ja pakollisuudessa.

        Ruotsin pakollisuus on hyödyttömyyden seurausta. Ruotsin pakottaminen koko kansalle alleviivaa ruotsin tarpeettomuuden ja valheellisen mantran ruotsin kielen rikkaudesta Suomelle. Tarpeettomuuteen panostaminen ei millään voi olla rikkaus vaan rasite. Suomessa tämä pakkorasite on tehty koko väestöä koskevaksi rasitteeksi, eikä sen haitallisia vaikutuksia saa aliarvioida.

        Siten ruotsin kielen keinotekoinen tarve on muodostunut jarruksi suomenkieliselle yksilölle ja koko kansantaloudelle.


        Ne pakkoruotsia kannattavat jotka vetoavat muihin pakollisiin pakkoaineisiin mm. matematiikkaan, paljastavat ettei heillä ole perusteluita pakkoruotsin tueksi. He joutuvat käyttämään matematiikan perustelua myös pakkoruotsin perusteluna.

        Matematiikassa ja pakkoruotsissa on vain suuri ero ja siksi ne molemmat tarvitsevat oman perustelunsa mahdolliselle pakollisuudelle. Pakkoruotsille ei matematiikan, historian tai biologian pakollisuudesta löydy perusteita.

        Matematiikka on logiikan äiti. Se kehittää loogista ajattelukykyä ja antaa työkalut tekemään monimutkaisia loogisia päätelmiä, myös EI matemaattisia päätelmiä. Siksi matematiikka on pakollista kaikissa maissa.


      • lukiolainen95
        pakkolakko kirjoitti:

        Aivan.

        Kukaan ei saa syyllistää itseään jos pakkoruotsi ei maistu. Vika on pakkoruotsissa. Pakkoruotsia vaivaa sen tarpeettomuus ja pakollisuus.

        Suomessa yritetään osoittaa että pakkoruotsin opiskelijaa vaivaisi motivaation puute tai motivaation puute olisi oma yksilön vika. Näin ei kuitenkaan ole. Vika on ruotsinkielessä ja sen haitallisuudessa, turhudessa ja pakollisuudessa.

        Ruotsin pakollisuus on hyödyttömyyden seurausta. Ruotsin pakottaminen koko kansalle alleviivaa ruotsin tarpeettomuuden ja valheellisen mantran ruotsin kielen rikkaudesta Suomelle. Tarpeettomuuteen panostaminen ei millään voi olla rikkaus vaan rasite. Suomessa tämä pakkorasite on tehty koko väestöä koskevaksi rasitteeksi, eikä sen haitallisia vaikutuksia saa aliarvioida.

        Siten ruotsin kielen keinotekoinen tarve on muodostunut jarruksi suomenkieliselle yksilölle ja koko kansantaloudelle.


        Ne pakkoruotsia kannattavat jotka vetoavat muihin pakollisiin pakkoaineisiin mm. matematiikkaan, paljastavat ettei heillä ole perusteluita pakkoruotsin tueksi. He joutuvat käyttämään matematiikan perustelua myös pakkoruotsin perusteluna.

        Matematiikassa ja pakkoruotsissa on vain suuri ero ja siksi ne molemmat tarvitsevat oman perustelunsa mahdolliselle pakollisuudelle. Pakkoruotsille ei matematiikan, historian tai biologian pakollisuudesta löydy perusteita.

        Matematiikka on logiikan äiti. Se kehittää loogista ajattelukykyä ja antaa työkalut tekemään monimutkaisia loogisia päätelmiä, myös EI matemaattisia päätelmiä. Siksi matematiikka on pakollista kaikissa maissa.

        Oikeasti, älä jaksa enää tuota samaa virttä. Hanki elämä!


      • pakkolakko
        lukiolainen95 kirjoitti:

        Oikeasti, älä jaksa enää tuota samaa virttä. Hanki elämä!

        Hankin elämän kun pakkoruotsi on poistettu. Pakkoruotsin vastustamien on siihen asti elämäni.

        Me olemme kyllästyneitä pakkoruotsiin. Pakkoruotsista pitää puhua niin kauan että kuin se on olemassa. Pakkoruotsi ei ole tabu, siitä pitää saada keskustella.

        Olet vaan yksi niistä jotka yrittävät estää sananvapauden toteutumista. Mielestäsi pakkoruotsi on tabu josta ei saisi puhua. Yritä nyt vaan puhua aiheesta äläkä perustelujesi puutteessa ohjaa keskustelua sivuraiteelle.

        Pyrkimyksesi leimata keskustelu turhaksi on vain sinun mielipiteesi asiasta ja osoitat sillä oman pyrimysesi haudata pakkoruotsikeskustelu tabuksi. Jos aihe on niin turha miksi olet täällä harhauttamassa keskustelua?


    • totuus193

      Pakkolakko on oikeessa kerrassan loistava kirjoitus. meille opetetaan suomenruotsia ja ruotsia sekaisin. Jos menemme ruotsiin meille puhutaan ruotsia koska emme osaa ruotsinruotsia. Lähes jokainen suomenruotsalainen osaa suomea ja ruotsin kurjakin sanoo että suomeruotsalaisilla nuorilla ei ole edes väliä kumpaa kieltä ne puhuu. Suomenruotsalaiset vanhukset ja poliitikot heikentävät Suomen taloutta vaikeuttamalla kieltenopiskelua. Kokemuksesta voin sanoa että lukioni keskiarvojen keskiarvo on lähellä 9 että motivoitunutta porukkaa on silti joukossa monta 5 ja 6 arvosanaa ja vain pieni osa tekee läksynsä. Pakkoruotsi vaikuttaa negatiivisesti myös asenteisiin ruotsia kohtaan ja pakkoruotsi on selvästi negatiivisoinut suhtautumistani Ruotsiin. Loppu tälle hulluudell pitäisi saada.

    • bambi2221

      Kannattaa panostaa myös tuntiaktiivisuuteen, sanakokeisiin ja tehdä kurssitehtävät huolella ajallaan. Silloin se nelonenkin nousee helposti vitokseksi kurssitodistuksessa. ;D

    • Anonyymi

      vittu mul on huomen kokeet ja en oo lukenu nyt vittu auta tai kuolen menettäisin 10e

    • Anonyymi

      lähetä luntti lappu osoiteeseen pippelipolku 1234

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe