Olen opiskellut kuntoutusrahalla 2 vuotta, nyt pyydettiin oppilaitoksesta toimittamaan läsnäolotodistus jonka toimitin että voidaan maksaa kuntoutusrahat. Sen käsittely kesti kolme viikkoa ja tulikin lappu missä piti vielä lisäksi toimittaa opintokortti ja opintosuunnitelma
Onko nyt kaikki ihan oikein. Rahat on kuulemma viime kuukaudeltakin maksukiellossa niin kauan kuin nuo tarvittavat on toimitettu. Sinänsä paperien saaminen ei ole vaikeaa mutta kun koulumatkoihinkin menee 20€/ päivä.
Taas uusi päätös kestäisi varmaan 3-4 viikkoa.
Rahat on loppu joten saan varmaan lopettaa koulun ja siirtyä sairauspäivärahan saajaksi kun kerran venyttivät tälläiseen
Pirun kela
4
296
Vastaukset
- pimjapom
Mitä jos et valittaisi. Tai sitten peruuta koko raha ja yritä opiskella opintotuen turvin.
- äitee1
Poikani saa myös nuoren kuntoutusrahaa ja aina pitää toimittaa joka lukauden alussa opintotodistus ja opintokortti ,Kerran ainakin unohtanut toimittaa ja heti ne maksut siirtyy tuonnemmaksi.Nyt jo on oppinut sen...:D
- ap.
Itse ei ole tarvinnut toimittaa kuin läsnäolotodistus ja lukuvuoden jälkeen on pyydetty opintokortti.
Aikaisemmassa päätöksessä luki , kuntoutusrahan maksaminen kevätlukukaudella edellyttää koulun kirjoittaman läsnäolotodistuksen. Sitten kun toimitin sen niiin ei kelvannutkaan pelkästään.
Olisi sitten Kela päätöksissään tarkempi jos muuttaa aikaisempaa.
- pulmunen1
Riippuu virkailijasta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk813065Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911746Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll831596- 1371452
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651438- 1571344
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591273Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur821217Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j981207- 831192