Mikä on SAP?

kameleontti

ÄHH. En tiedä edes, kirjoitanko oikeaan paikkaan.

Mutta. Mistään ei löydy tyhmään kysymykseen vastausta, eli mikä ihme on SAP?

Onko se joku OS2:seen perustuva käyttis vai mitä ihmettä? millä alustalla toimiva? sen tiedän, että noita SAPpisysteemejä löytyy vaikka mitä, mutta en vaan tajua yhtään mitään koko SAPista muuten :)

Kertokaa joku PLEASE tai laittakaa joku linkki tyhmälle... :D

7

3908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Yritysten/organisaatioiden käyttöön tarkoitettu ohjelmisto (palkanmaksu, varastonhallinta, reskontrat ym ym yms).

Se räätälöidään kutakin organisaatiota varten ja maksaa mansikoita.

• kamelontti

Moi!

Kiitti. Vielä yksi kysymys..
        Mikä tossa toimii alustana? Unix, Linux, Windows?vai onko koko ohjelmisto sellaisenaan asennettava?

• Semophile
        kamelontti kirjoitti:

Moi!

Kiitti. Vielä yksi kysymys..
        Mikä tossa toimii alustana? Unix, Linux, Windows?vai onko koko ohjelmisto sellaisenaan asennettava?

Tietokantana käytetään aika yleisesti Oraclea, muitakin toki tuetaan. Sovelluspalvelimia on niinikään erilaisilla alustoilla.

Käyttöliittymän alustana on yleensä Windows johtuen käyttäjäkunnasta eli suurehkoista yrityksistä. Voi käyttää myös webbiguin avulla, joten sinänsä käyttöliittymääkään ei ole rajattu tiettyyn alustaan.

• minä

Kun yhtään osaisit rajata mihin alueeseen liittyy. SAP lyhenteitä kun on vaikka mihin.

No katoppa vaikka ite googlella mitä tarkoittaa "Service Access Point", jos vaikka tärppäis.

• kameleontti

Tuokin tosiaan auttoi, kun en edes tiennyt, mistä SAP on lyhenne :))

• tuX
        kameleontti kirjoitti:

Tuokin tosiaan auttoi, kun en edes tiennyt, mistä SAP on lyhenne :))

SAP on myös tietokanta vert. MySQL vähän samantapainen (samat kommenot/haut aika pitkälle).
        Alustana Win/Lin/UNIX jne..

• ZiPA

www.sap.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73