FJ 1100

Vesku54

Vanhakin nyt nuortuu, kuin lapsi leikkimään...
MP-talliini siirtyi nyt -67 K-pyörän(=sivuvaunullinen) ja AJS 600-56:n kaveriksi soiva peli tuo jamppi.
ikäähän sillä on, mutta toimivalta tuntuu/kuulostaa.
Olisiko kellään enää halua kommentoida kyseisestä "vanhuksesta jotain, mikä olisi tärkeää huomioida.
Savupiiput on käyriä myöten uusittu ilm lähiaikoina. Pyörän ja svinginlaakerit samoin parin vuoden takaa.
Olen ajellut motskareilla vuodesta -69, tosin silloin -52 500/Norton kovaperänen.
Mut tuo Jamppi. olisko mitään erityistä huomioitavaa???

6

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamppumies

      Joo onnea vain pyörän ostosta. FJ on kestävän pyörän maineessa.Jos paljon ajettu ja revitelty niin kakkosvaihdetta saattaa potkia päältä isommilla kierroksilla. Jarrunesteet kannattaa vaihtaa ettei satulat jumita,jos jumittuneet niin purkaa ja herkistellä sitten. Ajoasento ainakin mulle juuri sopiva(181cm),eli ei mikään kyykky.Moottori vääntää alhaalta ja voimaa riittää.ei jää jalkoihin.Bensankulutus 5.5-7l sataselle riippuu miten ajaa. Itselläni 1200 88 mallia ollut nelisen vuotta,koskaan ei välille jättänyt. Aika raskas pyörä mutta hyvin kääntyy mutkaan vastaohjauksella.Ei kun huhtikuuta odottelemaan.

    • jammufani

      Joo, kovia pelejä ovat kestämään, siks niitä kai poliiseillekkin aikoinaan hommattiin.
      Aivan alakierroksilla saattaa vähän kilistä, kilinän aiheuttaja hilj on laturin ketju jossa ei ole ollenkaan kiristäjää, vain pelkät ohjaimet, uudenkaan laturin ketjun vaihto ei hillitse kilinöitä kauaa, eli tyypillinen, vaaraton ääni ko.pyörälle.

    • Cat Scratch Fever

      Mikäs effjottin tappaisi :) Tyyppiongelma on kytkimen työsylinterin vuotaminen, eli jos kytkinnesteet hupenee, todennäköinen syyllinen on siellä. Korjaussarjalla ja tovin askaroinnilla tokenee, ellei sylinteri ole kovin naarmuilla.

      Tuo takatuennan laakereiden vaihto on hyvä homma, niiden huolto jää monilta tekemättä. Kannattaa vastakin purkaa vivusto ja rasvata _kaikki_ laakerit parin vuoden välein, ovat sen verran epäkiitollisessa paikassa että ruoste iskee helposti.

      "jamppumies" jo mainitsikin jarrunesteiden vaihdosta, mitäs muuta... no ne kaasuttimien imupuolen ja ilmansuodattimen väliset kumiröörit kannattaa tarkastaa etteivät ole pykineet rikki. Ei mikään FJ:n erityisongelma, mutta aika tekee tehtävänsä.

      Kuten eräs kokenut käytettyjen osien kauppias minulle tokaisi kun kävi ilmi mihin pyörään olin osia hakemassa: "Se pyörä on luja kuin rautakanki" :)

      Mukavia kilsoja, mutkateillä tavataan!

      • FJ1100 Mies

        Moikkelis!!
        Onkos täällä ketään "umpijammumiestä" joka kerkeis ja pystyis (halvalla) kattomaan
        FJ1100 vm. 1984 sisäkaluja suht edullisesti.. Toimii kyllä ihan 100-0 mutta kiinnostas tietää mitä kuuluu paloilla säädettäville venttiilin välyksille, sekä ensiöketjulle ja männänrenkaille.. Olen kahteen kesään nyt ajanut ko. pyörällä oston jälkeen 20000km.. että ei suurempia KAIT?!?!?!?! Pitäisi olla tiedossa. Ite kyllä osaan HIENOSTI ja NÄPPÄRÄSTI purkaa ko. laitteen.. mutta entäs se kasaaminen ja säätäminen??
        Terv: FJ1100 forever :)


      • xs1100cc..
        FJ1100 Mies kirjoitti:

        Moikkelis!!
        Onkos täällä ketään "umpijammumiestä" joka kerkeis ja pystyis (halvalla) kattomaan
        FJ1100 vm. 1984 sisäkaluja suht edullisesti.. Toimii kyllä ihan 100-0 mutta kiinnostas tietää mitä kuuluu paloilla säädettäville venttiilin välyksille, sekä ensiöketjulle ja männänrenkaille.. Olen kahteen kesään nyt ajanut ko. pyörällä oston jälkeen 20000km.. että ei suurempia KAIT?!?!?!?! Pitäisi olla tiedossa. Ite kyllä osaan HIENOSTI ja NÄPPÄRÄSTI purkaa ko. laitteen.. mutta entäs se kasaaminen ja säätäminen??
        Terv: FJ1100 forever :)

        missä päin asut riippuu siitä, jos joensuussa niin mp-mesta heikkinen ja homma hoituu..


      • FJ1100
        xs1100cc.. kirjoitti:

        missä päin asut riippuu siitä, jos joensuussa niin mp-mesta heikkinen ja homma hoituu..

        Kiitokset vastauksesta!! Asustamme kuitenkin pirkanmaalla
        FJ & Minä.. vaikka eihan sitä koskaan tiedä, ei suomi niiiiin
        iso maa sentään ole..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe