Asunnon tarkistaminen vuokrasuhteen aikana

uusi vuokranantaja

Onko mitään käytäntöä, että voiko vuokranantaja käydä hänen vuokraamassaan asunnossa katsomassa, että "kaikki on hyvin" vuokrasuhteen aikana?

Entä kun tekee vuokrasopimuksen, niin luovutetaanko avain vasta, kun vakuus eka vuokra on tullut tilille?

51

11985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokranantaja94949

      Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 2. luku 22 §

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481#L2P22

      "Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon."

      Eli kannattaa käydä seuraamassa asunnon kuntoa.


      Avain luovutetaan vuokralaiselle sen jälkeen kun vakuusmaksu on maksettu.
      Avaimesta ja esim. mahdollisista huonekaluista järkevää tehdä luettelo joka allekirjoitetaan.

    • Vuokraaaaaaaaaaaaaaa

      Vuokranantaja voi käydä asunnossa vuokralaisen luvalla ja yhdessä sovittuna aikana. Avaimet voidaan luovuttaa ennen tai jälkeen vakuuden maksun, mieluiten vasta kun näet maksukuitin. Vuokra voidaan maksaa vasta sovittuna eräpäivänä.

    • uusi vuokranantaja

      Mutta käytännössä täytyyköhän tuo asunnon tarkistus tehdä jonkin verukkeen nojalla, esim että "käyn tarkistamassa putkiston kuntoa, kun siitä yhtiökokouksessa kyseltiin"

      No onko teillä tapana tehdä noita tarkistuksia - esim kerran vuodessa?

      • vuokranantaja94949

        Kyllä voisin ajatella että 1-2 kertaa per vuosi olisi hyvä katsoa kämpän kuntoa. Itse vuokrasin viime elokuussa asuntoni ja nyt tammikuussa kävin tarkastamassa kämpän ja astianpesukoneen vaihdon hoitamassa.


      • Ei verukkeita

        No kävin katsomassa asuntoani kuin vuokralainen oli 1 v asunut sanoin et haluan tulla tarkistamaan asunnon kunnon.


      • vuokranantaja94949
        Ei verukkeita kirjoitti:

        No kävin katsomassa asuntoani kuin vuokralainen oli 1 v asunut sanoin et haluan tulla tarkistamaan asunnon kunnon.

        Jepjep, kyllä se on tarpeellista käydä tarkastamassa asunnon kuntoa. Itselle tulee äkkiseltään mieleen tarkastaa esim astianpesukoneen vesijohtojen kunto ja tiiviys, vessanpytyn mahdollinen vuoto, kylppärin laatoituksen kunto ja lattiakaivo.


      • reilupeli
        Ei verukkeita kirjoitti:

        No kävin katsomassa asuntoani kuin vuokralainen oli 1 v asunut sanoin et haluan tulla tarkistamaan asunnon kunnon.

        Ei munkaan mielestä mitään verukkeita vaan alusta asti reilu peli puolin ja toisin! Itselläni tällä hetkellä vuokranantajina todella reilu pariskunta, jotka osaa myös joustaa ja itse ilmoitan heille aina jos jotain ongelmia tulee, esim. vuokra myöhästyy 1-2 vrk tms... Ei kukaan vuokralainen jaksa jotain tiukkapipoista vuokranantajaa, joka kyttää koko ajan.


      • tee se itse
        vuokranantaja94949 kirjoitti:

        Kyllä voisin ajatella että 1-2 kertaa per vuosi olisi hyvä katsoa kämpän kuntoa. Itse vuokrasin viime elokuussa asuntoni ja nyt tammikuussa kävin tarkastamassa kämpän ja astianpesukoneen vaihdon hoitamassa.

        oli luotettava vuokralainen en käynyt kertaakaan 5-v. aikana tarkistamassa.myin asunnon pois eteenpäin vuokralaisineen.sijotus oli hyvä 20000e voittoa -valtio otti 29%,loput itselle!


      • JRnen
        vuokranantaja94949 kirjoitti:

        Jepjep, kyllä se on tarpeellista käydä tarkastamassa asunnon kuntoa. Itselle tulee äkkiseltään mieleen tarkastaa esim astianpesukoneen vesijohtojen kunto ja tiiviys, vessanpytyn mahdollinen vuoto, kylppärin laatoituksen kunto ja lattiakaivo.

        Näin menee, kun/jos vuokraat omakotitalon.t.vast. Muutoin menee niin, että ISÄNNÖITSIJÄ hoitaa! Rivi- ja kerrostalot ovat osakeyhtiöitä ja toimitusjohtaja vastaa operatiivisista ja strategisita, osakeyhtiöitä koskevista asiaoista. mm. huoneistojen ulkopinnat ja -ovet sekä ulkoikkunat (==julkisivu), sähköjohdot, sähköpatterit, vesi/ilmaputkistot, (Näihin sisältyvät mm. kaikki paineenalaiset hanat, putket viemäröinti).

        Maalaus ja lattiamateriaalit, sisäovet jne ovat osakkeenomistajan (== huoneistoon kuuluvien osakkeiden omistajan vastuulla). HUOM! Osakkeenomistaja EI OMISTA HUONEISTOA, koska huoneisto on asunto-osakeyhtiön kiinteää omaisuutta. Osakkeenomistajalla on AINOASTAAN HALLINTAOIKEUS kyseisten osakkeiden osoittamaan huoneistoon!

        Ylin päätäntävalta on osakkailla ja se koskee koko osakeyhtiön omaisuutta. Ilman osakyhtiön (yhtiökokouksen) lupaa ei saa ronkkia ihan mitä tahansa. Siihen löytyy ASUNTO-OSAKEYHTIÖLAISTA pykälät, mitä saa tehdä "omin luvin" ja mihin tarvitaan yhtiön tai esim julkisivulautakunnan tai muun viranomaisen lupa.

        Vuokramies vastaa osakeyhtiölle aiheuttamastaan vahingosta osakkeenomistajalle ja tämä on VIIME KÄDESSÄ vastuussa osakeyhtiölle. Osakkeenomistajalla on oikeus seurata hallitsemansa huoneiston kuntoa ja raportoida mahdollisista vahingoista osakeyhtiölle (isännöitsija / yhtiökokous). Osakkeenomistaja voi korjauttaa vuokralaisen laskuun tai vaatia vuoralaista korjauttamaan aiheutetut vahingot , mutta silloinkin tarvitaan lupa tai ilmoitus osakeyhtiöltä.

        ÄKILLISISSÄ vahinkotapauksissa (tulipalo, vesivahinko t.m.s) toimitaan tilanteen mukaan. Asunto-osakeyhtiöllä on oltava kattava vakuutusturva. Osan vahingoista korvaa palovakuutus ja / tai kiinteistön muut vastuuvakuutukset. Osan maksaa joku lompuukistaan. Osakkeenomistajan ja vuokramiehen olisi hyvä hoitaa omat vastuuvakuutuksensa kuntoon (kotivakuutus yms. vastuuvakuutus)


      • viisas varautuu

        Asunnosta kannattaa ottaa paljon kuvia joista on helppo selvittää, mitkä mahdolliset vauriot ovat tulleet vuokrasuhteen aikana. Äläkä kuvaa pelkkiä seiniä, vaan myös kalusteet, jääkaappi, hella uuneineen, ovenpielet.

        Olen oppinut tämän kantapään kautta, kun vuokralaisen jälkeen sain korjauttaa kissan repimät seinät ja ovenkarmit ja vaihtaa pilalle kärvennetyn hellan uuteen.
        Kissaa ei ollut mukamas ollutkaan eikäuuniakaan ollut muka käytetty koko aikana.

        Itse esitän kuvat myös vuokralaiselle.


    • Avuttomille apua

      Ylempänä joku laittoi linkin asianomaiseen lain kohtaa, mutta silti kysellään. Ei saa olla noin avuton!!

      22 §
      Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon

      Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon.

      Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, vuokranantajalla on oikeus näyttää huoneistoa vuokranantajalle ja vuokralaiselle sopivana aikana.

      Olette laittaneet pitkän pennin omia rahojalle ja aikaanne. Opetelkaa hoitamaan omaisuuttanne.

    • Tietty.

      Saa tarkastaa, koska vuokranantaja omistaa asunnon. Jos sinä tai minä lainataan toiselle oma auto,niin saadaan sekin tarkastaa koska huvittaa.

      • zamppa23

        Ei saa vuokralainen on asunnonhaltija. Ei tosiaan koska huvittaa. Pitää olla sovittu aika. Vuokranantajan voi haastaa oikeuteen luvattomasta tunkeutumisesta.


      • vuokraa turhaa
        zamppa23 kirjoitti:

        Ei saa vuokralainen on asunnonhaltija. Ei tosiaan koska huvittaa. Pitää olla sovittu aika. Vuokranantajan voi haastaa oikeuteen luvattomasta tunkeutumisesta.

        zamppa ei pidä paikansa vuokranaantaja voi tarkistaa asunnon jos vuokralalaiselle ei sovi vukranantaja voi pyytä polisia avuksi näin minä tein ja sanoin samalla irti vuokrasopimuksen


    • vuokralla.

      Voi. Ainakin Oulussa Sivakka eli kaupungin asuntovuokrayhtiö tarkistaa jokaisen asunnon 3 vuoden välein. Tästä tulee aina lappu postilaatikkoon pari viikkoa aikaisemmin.

    • erinlainen3

      hei. en lukenut muiden viestejä , koska vuokranantaja saa tarkistaa asunnon, mutta siitä täytyy aina kertoa vuokralaiselle milloin tulee ja tarviiko olla paikanpäällä, kun tarkistus tehdään.

      semmoista

    • Tsopi

      Tietenkin saa. Soittaa ovikelloa, ja jos ei avata, niin menee ehkä avaimilla.

      Vuokrasopimus tehdään kuten olette sopineet. Ja avain annetaan samalla tavalla, eli kuten olette sopineet.

      Oman poikani vuokraamassa kämpässä vuokraisäntä käy joskus, eikä mitenkään pahassa mielessä. Tsekkaamas miten pyyhkii. Kun olet asukas, voit itse toivoa, miten vuokraisäntäsi käy. Vähän väliä ei voi käydä eikä ruveta ehdottelemaan.
      Oman poikani asunnossa on kahden vuoden aikana käyty noin 3-4 kertaa.Osin syy voi olla eläin, jonka tuloon vuokraisäntä ei ihan heti ollut halukas.

      • ...

        OMILLA AVAIMILLA EI VUOKRANANTAJA SAA KOSKAAN MENNÄ!!! SE ON RIKOS.


      • ...
        ... kirjoitti:

        OMILLA AVAIMILLA EI VUOKRANANTAJA SAA KOSKAAN MENNÄ!!! SE ON RIKOS.

        Siis ilman vuokralaisen lupaa tietty. Eri asia jos sovitaan niin.


    • kotivakuutus

      Toki saa, kuten edellä on kerrottu. Muista vaatia myös kotivakuutus!

    • -x-

      Itse teen tupatarkastuksen 2 kertaa vuodessa. Olen sopinut tästä asuntoa vuokratessa ja sitten ajankohdan sopiminen tarkemmin kun on aika. Itse et saa mennä asuntoonn jos vuokralainen ei ole paikalla, voidaan rinnastaa kotirauhan rikkomiseen. Mikäli tälläinen järjestely ei sovi tulevalle vuokralaiselle niin valitse joku toinen..

      • uteljaana

        Mitäpä tutkit siellä?


    • luottamusonin

      Voihan se käydä silloin kun olette ajasta yhdessä sopineet. Ei sinne voi tehdä tarkistuksia ihan milloin haluaa. Minulle ei ole koskaan esitetty pyyntöä tulla tarkastamaan vuoraamani asunto, olis kyllä päässyt viipymättä ja saanut kahvitkin. Vuokralaisellakin on velvollisuus huolehtia asunnon kunnosta. Omistaja ei todellakaan voi mennä asuntoon omilla avaimillaan ilman lupaa. Vuokralainen voi vaihdattaa (ja suosittelen) lukon ja antaa avaimen kenelle haluaa, tai olla antamatta kenellekään. Huoltoyhtiölle, omistajalle tai isännöitsijälle ei tarvitse antaa avaimia jos ei halua. Moni huoltoyhtiö ei otakaan ns. turvalukkojen avaimia. Naapuriportaassa oli vuokranantajan tyttö käynyt n. vuoden ajanhankkimassa pikkurahaa päivällä kun kumpikaan asukkaista ei ollut paikalla. Jäi kiinni kun mies oli sairaslomalla kotonaan ja tyttö tupsahti sisälle.

      • vuokralainen

        Tottakai lukko vaihtoon! Vanhan lukon avaimia voi olla liikentäässä vaikka kuinka.
        Ja lukekaa taukit huoneenvuokralaki, siihen nää on kaikki kirjattu.


    • sossu-Suoli(suomi)

      Hyvä persaukiset sosiaalit, ostakaa oma, niin ei tarvi jonkun tulla tarkistamaan!
      Tottakai omaansa saa omistaja tulla tarkistamaan!

      • hus helv.........

        On vuokran-antajan oma mutta ei ole hänen käytössään koska on luovuttanut asunnon vuokraa vastaan vuokralaiselle. ASUKAS MAKSAA OMISTAJALLE SIITÄ ETTÄ KÄYTTÄÄ ASUNTOA JA OMISTAJALLA EI OLE SILLOIN SINNE ASIAA OMINLUVIN.


    • Puuseppä

      On teillä onkelmat,asun vuokralla ja vuokra-antaja antanut luvan tehdä remonttia ja muuta. Kyllä se hyvä tavata vuokranantaja säänöllisin väliajoi ja jutella asunnosta ja muusta. Kun on luottamussuhde ja asillista toimintaa molempin puolin niin ei tuuu koskaa ongelmaa ja sunto pysyy tiptop kunnossa !!

    • vuok.

      Ja kaupungin vuokraasunnoissa pitäisi käydä kerran vuodessa kun sitä on "ylimääräisiä!asukkaita jotka asuu eikä maksa vesi,sauna, jne.maksuja ja muutenkin kun koskaan ei tiedä mitä asunnoissa puuhataan mitä/keitä varten asunto vuokrattu.

      • Anteeksi vain, mutta nämä asiat tuskin kuuluvat sinulle! Sinunkin asumisen maksavat minunlaiset työssä käyvät rehelliset kansalaiset. Eli muuta ensin yksityiselle vuokranantajalle vuokralle, tai osta oma asunto, ja soita sitten suutasi!


      • voi jestas kyylä

        Eihän se sinun asia ole mitä asunnoissa puuhataan, ei vesimaksutkaan ole sinuna asia, meillä ainakin tietyn väliajoin luetaan mittari sitten joko tulee lisälaskua tai ei tule, saunan lämmityksestä maksetaan sähkölaskun yhteydessä ,joten eiköhän itse päätetä ketä meillä saunoo.


      • venemessut
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta nämä asiat tuskin kuuluvat sinulle! Sinunkin asumisen maksavat minunlaiset työssä käyvät rehelliset kansalaiset. Eli muuta ensin yksityiselle vuokranantajalle vuokralle, tai osta oma asunto, ja soita sitten suutasi!

        Vuokrahuoneisto ilman vuokralaista on kuin
        välittäjä ilman omaa autoa ja ajokorttia

        kevät tulee ja pilssipumpu herää unesta


    • kaikki kotona? :D

      Olen pysynyt kaukana yksityisten asunnoista koska en hakua kyttääjiä kotiin tutkimaan paikkoja.

    • yksjukkkis

      ota kamera mukaan ja kuvaa asunosta lähes kaikki ja sitten allekirjoitus paperiin, niin voit välttyä, jos et tärvele loppulaskua, joka velotetaan lähes aina.

    • KOkenut*

      1. Ei saa tulla.

      2. Se on ihan niin miten vuokranantajan kanssa sovitte. Usein se menee niin että kun olet maksanut takuun ja ekan kuun vuokran niin saat avaimet kännyyn.

    • Tiukempaa valvontaa

      Olkaa ihan oikeasti varovaisia vuokratessanne asuntojanne. Asukkaiksi saattaa saada ihan sairaita tyyppejä.

      Likaavat, sotkevat ja pilaavat asunnon sekä maksut jäävät yleensä vuokranantajalle. Varsinkin pääkaupunkiseudulla saa olla varovainen vuokratessaan asuntoaan.

      Paljon näitä nuoria bilettäjiä, jotka haalivat asuntoihin muitakin ja sotkevat porukalla.

      Kun irtisanoo niin vielä uhkailevat ja maksut jää itselle tappioksi.

      Minusta pitäisi olla esimerkiksi vuokranantajalla vuosittainen tarkistusoikeus omistamaansa asuntoon.

      Valvonta tiukempi ja sanktiot vuokralaisille paljon kovemmiksi.

      • sonta sotkiainen

        Asukaa itse asunnoissanne niin ei tule stressiä.


    • Moi
      Mä oon asunut vuokralla yhdessä häpeällisellä alueella, ja nyt vasta ne on keksineet laittaa sinne koko alueelle kameravalvonnan. Mutta yhtäkään kameraa ei ole näkyvis -sä siellä.....taitaa olla joku piilokamerajuttu....... Ja ihan mun kiusaksi laitettu, takuul-la ! Tiedän sen......olen asunut siinä 1.9.98 lähtien. Ja ne ukot on käyneet siellä vah-taamassa ja kerran, vuosia sitten, he ottivat jopa kuvia todisteeksi mua vastaan, en nimittäin ole kovin siisti nainen, enkä pidä siivoamisesta tippaakaan, paitsi imuroimi-sesta........ja kaiken ton ne on tehneet ILMAN mun lupaani ! Ne tunkee muutenkin juuri MUN asuntooni luvatta JA ilmoittamatta etukäteen, kuten sillä alueella on pakko , mutta ne käskyläiset luulee, et se sama sääntö ei koske heitä.....itse talonmiestä en ole nähnyt koskaan tolla alueella. Ei kellään ole mitään oikeutta tulla asuntoon !

    • kyllä kannatta

      voit käydä kun ilmoitta kirjalisena ja omilla avaimilla tietystti
      vasta sitten kun vuokravakuus 3kk tilillä
      tarkistta ulosotto mieihiltä ja pankki luotto tieot ok
      maksaa 30 e pankki ja 30 ullos osotto miehiltä tiedot

    • Olen asunut vuokralla kerrostalossa useissa paikoissa monilla paikkakunnilla, useimmiten yksityisellä, tällä hetkellä kunnan omistamassa asunnossa.

      Kuntaa ei kiinnosta tarkistella asuntoa sen kummemmin, ennen muuttoa talonmiehen kanssa tsekattiin missä kunnossa asunto on jotta ei tule epäselvyyksiä. Yksi vuokranantaja yksityisellä puolella halusi tulla katsomaan asuntoa kun olin siihen muuttanut, sanoin, että totta kai saa tulla kunhan sovitaan, ilmoittamatta ei ole mitään asiaa. Ei sitten kyllä koskaan tullut.

      Voihan tietysti olla, että kun olen viittäkymmpiä lähentelevä yksinäinen lemmikitön ja tupakoimaton nainen jolla on kohtuullisen hyvin palkattu vakityö, niin en ole potentiaalinen bilettäjä ja asunnontuhoaja?

      Ja työn perässä joudun/saan muuttaa usein, siksen edes harkitse oman ostamista.

    • mek

      Vakuutta ei makseta vuokranantajalle vaan se tallenetaan pankkiin vakuustilille ja se joka maksaa sen niin saa myös kotor siitä. Sitten kun vuokraus päättyy niin käydään lapi kummankin osapuolen kanssa onko mitään huomautettavaa ja kannatta enne vuokrausta otta valokuvat asunnosta niin on mihin verrata ja normaali kuluminen ei oikeuta mihinkään korvauksiin. Monet jotka vuokraavat asunnon niin maksavat sillä vakuudella viimeiset vuokrat niin ollaan sujut että silleen.

      • Anonyymi

        Vakuus nimenomaan maksetaan vuokran antajan tilille, eikä aleta tekee mitää vakuustilejä!

        Itse olen sanonut kaikille vuokralaiselle jotka on vuokrannu kämpän multa että vuokravakuus maksettava mun tilille sama lukee vuokrasopimukssa.


    • kyllä kannatta

      ei pidä paikaansa vuokravakuus on vuokravakuus ja sillä ei maksetta kuin riitata pauksessa vuokra eli olet jättänyt vuokran maksamatta ja siitä nousisi käräjäoikeudessa juttu ja vuokravakuustili on minne talletetaan vuokrana antajan nimellä vuokravakuus ei pankkin mutta kumpikaan ei pysty käytään tiliä

      • Siinähän on

        vuokralaisella hyvä tilaisuus huomauttaa pienistäkin epäkohdista ja saada vuokraisäntä korjauttamaan häiritsevät viat. Ehkä jotkut vuokranantajat välttelevätkin vuokralaisten tapaamista tästä syystä?


    • muuto edessä

      Minä maksoin vuokravakuuden(2kk vuokra) suoraan vuokran antajan tilille.Mitenkähän sen rahan käy , kun olen muuttamassa.Otin kyllä videokuvaa kuluneista lattioista yms. jo ennen muuttoa jos vaikka yrittää maksattaa remontin niillä rahoilla..

      • Ei rahoja

        Vuokranantajasi on ryypännyt vakuutesi siihen mennessä kuin olet pois muuttamassa. Tämän tasoista keskustelu palstalla on.


    • Asiallista yleensä

      Älkääs nyt vouhottako. Suurin osa sekä vuokralaisista että vuokranantajista on ihan asiallista sakkia. Jotkut asiat vaan on viisainta hoitaa, kuten selvittää luottotiedot ja pyytää takuut. Se pieni vähemmistö vuokralaisista on syynä tähän. Lukkoja ei saa mennä vaihtamaan, ne on taloyhtiön omaisuutta.

      Jos vuokrantantaja ei tunnu asialliselta, ei kannata sellaiselta vuokrata. Vuokra-asuntoja on kyllä tarjolla riittävästi valittavaksi asti.

    • AVUTON40530

      OLEN VUOKRANNUT OMAKOTITALON N8KK SITTEN. NYT VUOKRANANTAJA ON VAIHTANUT KIRJANSA SINNE SEKÄ JÄÄÄNYT ASUMAAN. HÄN EI PÄÄSTÄ MINUA ASUNTOON VAIKKA ASUNTO ON TIPTOP OLEN MAKSANUT VUOKRAAT SEKÄ POLTTOPUUT YM. ELI MIHIN OTAN YHTEYTTÄ JA KUKA KORVAA NE PÄIVÄT JOISTA JOUDUN OLEMAAN POISSA VUOKRA-ASUNNOSTANI. IRTISANOMISTA EI OLE TEHTY JA MINULLA ON KUUKAUDEN MITTAINENEN IRTISANOMISAIKA.

    • kokeeeenutkin

      Sinulla on 3kk irtisanomisaika vuokranantajan puoleta. Mutta hän on voinut PURKAA vuokrasopparin välittömästi jos aihetta on ollut. Sekin on kyllä määrämuotoisesti tehtävä. Jotain outoa on viimeisen kysyjän keississä...

    • Kytättävä_asukas

      1-2 kertaa vuodessa kuulostaa melko tiuhalta tahdilta, jos vuokranantajan on tosiaan noin usein päästävä asuntoon. Muuttaisin pois tuollaisesta kämpästä.

      Esimerkkinä olen asunut 1,5v vuokralla omakotitalon rakentamisen ajan. Tuona aikana, siis 18 kk:n aikana asunnossa on käyty näin monta kertaa:
      - Ikkunaremonttia varten aukkojen mittaus
      - Ikkunoiden asentaminen
      - asennettujen ikkunoiden peseminen
      - ikkunoiden takuutarkastus
      - ikkunoiden takuukorjaus
      - kylpyhuoneen ja keittiön hanojen kuntotarkistus
      - kylpyhuoneen kynnyksen eristyksen kunnon tarkistus
      - palohälyttimen kunnon tarkistus
      - palohälyttimen pariston vaihto
      - ikkunoiden sälekaihdinten säätövivun jatkovaren asentaminen (kieroon)

      Keskimäärin joka toinen kuukausi on käyty siis asunnossa 1-2 kertaa, ja alan olla melkoisen kypsä tähän, onneksi 3kk:n päästä pääsen muuttamaan pois. Huonoa tuuria toki on että ikkunaremontti on ajoittunut juuri viime vuodelle ja se vaati noin monta käyntiä, mutta olisi nuo muutkin tarkastukset hoituneet yhdell ja samalla käynnill, koska ne teki yksi ja sama huoltomies.

      Tähän päälle kun vielä asunnon omistaja tulisi nuuskimaan nurkkia, niin olisi jo kotirauhan rikkomiskynnys lähellä. Tämä siis ihan asukkaan näkökulmasta. Tuskin kukaan haluaa, että kodissa ravaa ihmisiä kuin hollituvassa, oli se sitten oma tai vuokra.

    • Anonyymi

      Rölli6 vuokraus rikospiha jatkuva, kyl se myy kun kaikki on kohdasta hyvin,

    • Anonyymi

      Tölli

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe