Miten saisi vanhoilta nauhoilta jutut talteen kun ei ole konetta olemassa, vain nauhat?
Systeemi oli Philipsin oma joskus 80 luvulla. Onko kellään tietoa mistä laitteen saisi lainaksi/vuokralle/ostaa tai sitten tallennus palvelun CD:lle?
Sanelukone Philips Mini-cassette
14
2083
Vastaukset
- onhan niitä
Mulla olisi niitä sanelukoneita kaksikin kappaletta. Osta pois. Hp 20e pk/kpl. [email protected].
- niin luulisin
Eikös noita samoja pikkukasetteja ollut myös puhelinvastaajissa?
Onko sinulla vielä sanelukoneita myynnissä? Ja onko ne nimeonmaan Minicassette-formaattia?
- timppa vaan
penkkisport kirjoitti:
Onko sinulla vielä sanelukoneita myynnissä? Ja onko ne nimeonmaan Minicassette-formaattia?
Onhan niitä.
- ei vaikeaa
nauha kelataan c-kasetille ja se on siinä.
- ei onnistu
Siinä on vaan se haittapuoli että nauhanopeus on noissa minikasettia käyttävissä laitteissa alhaisempi kuin C-kasettia käyttävissä joten C-kasettisoittimessa tuo nauha pyörisi reilusti nopeammin, ei hyvä!
- kasetit biteiksi
ei onnistu kirjoitti:
Siinä on vaan se haittapuoli että nauhanopeus on noissa minikasettia käyttävissä laitteissa alhaisempi kuin C-kasettia käyttävissä joten C-kasettisoittimessa tuo nauha pyörisi reilusti nopeammin, ei hyvä!
Yksi mahdollisuuus on käyttää digitointi palvelua, jossa kasetti muunnetaan johonkin helpompaan formaattiin.
Onhan niitä. Esim. Tietomuuntamo niminen firma tulee mieleen. - markkinarako4
kasetit biteiksi kirjoitti:
Yksi mahdollisuuus on käyttää digitointi palvelua, jossa kasetti muunnetaan johonkin helpompaan formaattiin.
Onhan niitä. Esim. Tietomuuntamo niminen firma tulee mieleen.Mutta nämä digitointipalveluyritykset näitä minikasettilaitteita juuri kaipaavatkin, kun ei se kasetti ilmankaan pyöri. Uusia ei enää ole markkinoilla ja vanhoista alkaa vetohihnat olla mustaa räkää.
- Anonyymi
ei onnistu kirjoitti:
Onnistuu!! Jos nauhalta vain saadaan signaali talteen niin sen käsittely on helppoa. Tutkippa vain audio- ohjelmat esim Goldvawe, Audacity....
- Anonyymi
markkinarako4 kirjoitti:
Mutta nämä digitointipalveluyritykset näitä minikasettilaitteita juuri kaipaavatkin, kun ei se kasetti ilmankaan pyöri. Uusia ei enää ole markkinoilla ja vanhoista alkaa vetohihnat olla mustaa räkää.
vetohihnathan saa uusittua, niiden takia ei kannata muuten toimivaa laitetta romuttaa.
- UusiOnUusi
Mitä sitä vanhoja romuja, kun uusiakin saa:
http://www.ebay.co.uk/bhp/microcassette-voice-recorder- kyllä se siitä
Siinäpä se, pitää ymmärtää, ettei minikaseti ole sama kuin mikrokasetti.
- sanelia
Tuolta löytyy http://proficient.fi/tuotelistaus/sanelukoneet#36 On kätevä ja yleishyödyllinen kapistus.
- Anonyymi
Minulla on sama ongelma. Omistin nauhurin johon kävivät TDK MC-60 kasetit. Olin jättänyt useiksi vuosiksi nauhurini kylmillään olevaan huoneeseen jossa se oli mennyt ruosteeseen ja ei enää toiminut. Yksi kasetti, jossa on lasteni ääniä,laulua ja muuta tärkeää muistoa, on vielä tallella. Mistähän saisin kuuntelulaitteen ostetuksi? En nyt edes muista minkä laitteen itse omistin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623