Sanelukone Philips Mini-cassette

Miten saisi vanhoilta nauhoilta jutut talteen kun ei ole konetta olemassa, vain nauhat?
Systeemi oli Philipsin oma joskus 80 luvulla. Onko kellään tietoa mistä laitteen saisi lainaksi/vuokralle/ostaa tai sitten tallennus palvelun CD:lle?

14

2427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan niitä

      Mulla olisi niitä sanelukoneita kaksikin kappaletta. Osta pois. Hp 20e pk/kpl. [email protected].

      • niin luulisin

        Eikös noita samoja pikkukasetteja ollut myös puhelinvastaajissa?


      • Onko sinulla vielä sanelukoneita myynnissä? Ja onko ne nimeonmaan Minicassette-formaattia?


      • timppa vaan
        penkkisport kirjoitti:

        Onko sinulla vielä sanelukoneita myynnissä? Ja onko ne nimeonmaan Minicassette-formaattia?

        Onhan niitä.


    • ei vaikeaa

      nauha kelataan c-kasetille ja se on siinä.

      • ei onnistu

        Siinä on vaan se haittapuoli että nauhanopeus on noissa minikasettia käyttävissä laitteissa alhaisempi kuin C-kasettia käyttävissä joten C-kasettisoittimessa tuo nauha pyörisi reilusti nopeammin, ei hyvä!


      • kasetit biteiksi
        ei onnistu kirjoitti:

        Siinä on vaan se haittapuoli että nauhanopeus on noissa minikasettia käyttävissä laitteissa alhaisempi kuin C-kasettia käyttävissä joten C-kasettisoittimessa tuo nauha pyörisi reilusti nopeammin, ei hyvä!

        Yksi mahdollisuuus on käyttää digitointi palvelua, jossa kasetti muunnetaan johonkin helpompaan formaattiin.
        Onhan niitä. Esim. Tietomuuntamo niminen firma tulee mieleen.


      • markkinarako4
        kasetit biteiksi kirjoitti:

        Yksi mahdollisuuus on käyttää digitointi palvelua, jossa kasetti muunnetaan johonkin helpompaan formaattiin.
        Onhan niitä. Esim. Tietomuuntamo niminen firma tulee mieleen.

        Mutta nämä digitointipalveluyritykset näitä minikasettilaitteita juuri kaipaavatkin, kun ei se kasetti ilmankaan pyöri. Uusia ei enää ole markkinoilla ja vanhoista alkaa vetohihnat olla mustaa räkää.


      • Anonyymi
        ei onnistu kirjoitti:

        Siinä on vaan se haittapuoli että nauhanopeus on noissa minikasettia käyttävissä laitteissa alhaisempi kuin C-kasettia käyttävissä joten C-kasettisoittimessa tuo nauha pyörisi reilusti nopeammin, ei hyvä!

        Onnistuu!! Jos nauhalta vain saadaan signaali talteen niin sen käsittely on helppoa. Tutkippa vain audio- ohjelmat esim Goldvawe, Audacity....


      • Anonyymi
        markkinarako4 kirjoitti:

        Mutta nämä digitointipalveluyritykset näitä minikasettilaitteita juuri kaipaavatkin, kun ei se kasetti ilmankaan pyöri. Uusia ei enää ole markkinoilla ja vanhoista alkaa vetohihnat olla mustaa räkää.

        vetohihnathan saa uusittua, niiden takia ei kannata muuten toimivaa laitetta romuttaa.


    • UusiOnUusi
      • kyllä se siitä

        Siinäpä se, pitää ymmärtää, ettei minikaseti ole sama kuin mikrokasetti.


    • sanelia
    • Anonyymi

      Minulla on sama ongelma. Omistin nauhurin johon kävivät TDK MC-60 kasetit. Olin jättänyt useiksi vuosiksi nauhurini kylmillään olevaan huoneeseen jossa se oli mennyt ruosteeseen ja ei enää toiminut. Yksi kasetti, jossa on lasteni ääniä,laulua ja muuta tärkeää muistoa, on vielä tallella. Mistähän saisin kuuntelulaitteen ostetuksi? En nyt edes muista minkä laitteen itse omistin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe