liian vanhako

aikuisopinnot aloittava

Olen syksyllä aloittamassa aikuisopinnot, tarkoitus on tehdä merkonomintutkinto taloushallinnon linjalta. Kun valmistun olen 43. Lapset on tehty ja sen verta isoja että ei tule poissaoloja korvakierteiden takia. Mutta olenko liian vanha alan työmarkkinoille? Suositaanko alalla 20 vuoden ikää ja 40 vuoden työkokemusta?

7

1084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terhi

ei IKINÄ kannata ajatella olevansa liian vanha.
      Itse (38 vee) aloitin vuosi sitten restonomi/Matkailun liikkenjohto opiskelut, 3 lasta vielä koulussa ja meinaan valmistua 2005 jouluna. Samalla luokalla 52 vee ja innostunut niin kuin nuoremmatkin. Onnea ja tsemppiä!

• sihteeri

Kyllä sinä mielestäni olet liian vanha saamaan työpaikkaa. Opiskelemaan et ole liian vanha.
      Meitä laajan työkokemuksen, ja koulutuksen omaavia yli nelikymppisiä naisia on paljon työttömänä. Minä olen suorittanut ihan vaan huvikseni Tietohallinnosta tutkinnon ja hankkinut osastosihteerikoulutuksen, ym. Ulkonäöstäni olen huolehtinut, etten ole päässyt aivan rupsahtamaan. Joskus tosin tuntuu, että mitä hirveämmän näköinen nainen, sen paremmin saa työtä. Mene ja tiedä. Jos on suhteita kannattaa käyttää niitä häikäilemättä hyväkseen. Itse tein sen virheen, että en suostunut kaikkiin ehdotettuihin systeemeihin (kyseessä oli tyttäreni kaverin isä)ja jäin ilman hyvää työpaikkaa. Nyt jos olisi sama tilanne kuin silloin suostuisin ehdotuksiin ilomielin.

• alkup.kysyjä

No joo, ensin luin tämän ja mietin että heitänkö kirveen kaivoon ja unohdan opinnot koska ne tähtäävätä työmarkkinoille pääsyyn kotiäitivuosien jälkeen - joita en kadu pätkääkään - mutta sitten tajusin että tässä on yhden ihmisen kokemus ja näkemys ja paljon hyvääkin. Mukavaa jatkoa sinulle ja toivon että löydämme molemmat hyvän työpaikan mieleiseltä alalta!

• kokenut

Siis et ole missään nimessä liian vanha, itse olin vuotta nuorempi kun valmistuin. Töitä on riittänyt ihan hyvin. Osa työnantajista nimenomaan arvostaa hieman varttuneempaa työntekijää.Onnea opinnoillesi!

• kauris

Oletko koskaan kuullut kun puhutaan "elinikäisestä oppimisesta"? Et todellakaan ole liian vanha, sullahan on työelämääkin jäljellä ainakin 20v.!
        Itse olen merkonomi ja hyötyä on ollut.JOs ei muuten,niin tehnyt sitten kirjanpitoa yms.
        Kyllä koulutus mieltäkin avartaa, ei noi opinnot ole tarkoitettu pelkästään 20v.
        ITse asiassa toi yhden kirjoittajan mielipide asiasta kertoi vain,että on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat elämää putkiaivoilla.

Tsemppiä opinnoille, ihan totta on,että työnantajat arvostavat myös elämänkokemusta hankkinutta!

• alkuperäinen
        kauris kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut kun puhutaan "elinikäisestä oppimisesta"? Et todellakaan ole liian vanha, sullahan on työelämääkin jäljellä ainakin 20v.!
        Itse olen merkonomi ja hyötyä on ollut.JOs ei muuten,niin tehnyt sitten kirjanpitoa yms.
        Kyllä koulutus mieltäkin avartaa, ei noi opinnot ole tarkoitettu pelkästään 20v.
        ITse asiassa toi yhden kirjoittajan mielipide asiasta kertoi vain,että on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat elämää putkiaivoilla.

Tsemppiä opinnoille, ihan totta on,että työnantajat arvostavat myös elämänkokemusta hankkinutta!

Lämmin kiitos tsempeistä - ja juu, kyllä minä itse arvostankin itseäni, jäin vain miettimään mitä työmarkkinat meikäläisen ikäisestä ovat mieltä :). Mutta lapset on tehty ja hoidettu ja nyt alkaa tuohon puoleen panostus ihan kympillä. Hyvää syksyä kaikille!

• Leila

Sanot tuossa itsekin asian ytimen. Et tunne itseäsi liian vanhaksi opiskelemaan ja on liuta hyviä syitä miksi olet hyvä työntekijä, niin olet juuri sitä mitä ajattelet. Jos työnantaja hakee jotain muuta, sinun työpaikkasi muualla. Ja se löytyy, jos vain uskot siihen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      123
      2810
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      40
      1808
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      71
      1776
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      285
      1674
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      16
      1610
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1302
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1209
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      97
      1108
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1092
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1042
    Aihe