Hei. Ois hakuaika pian ja ois pari vaihtoehtoo....
Haluisin opiskella lähihoitajaksi mutta en tiedä millaista se on...
Oon kuullu siit kaikellaista mut haluisin ihan opiskelleiden mielipiteit...
-Satun sairastamaan astaa ja oon lapsesta asti nii vaikuttaaks se?Ja pitääks olla fyysisesti kuin terve siihen hommaan?
-Onks se pelkkää tenttii koko ajan?
-Ja et onks se oikeest miten vaikeeta... En oo tyhmä mut en myöskää mikää hikke nii... Opo sano et on hyvät mahikset pääst sinne mut tartteeks olla kuin fiksu siel sit oikeesti?
Pystyn kestää oksennukset,vaipat,etc, mut onks se sit vaa niitä koko aja?
-Tartteeks osata ruotsii kuin hyvi? Oon huono siin mut enkku on kyl 10
Toinen vaihtoehto ois liiketalouden perustutkinto
-Pitääks siel olla sit hirvee matikka taituri ja onks se millasta sit opiskella? Oisin sinne ei asiakas palvelu puolelle menos mut haluun eka neuvoi...
Onn suunnitellu molemmis et jatkan sit jommast kummast korkeekoulus tai jossai nii onks jatko opinto mahiksii niille?
Ois ihanaa jos auttasitte :) Kiitti jo valmiiks XD
sos. ja terv.ala vai merkonomi?
4
215
Vastaukset
- 373737
En tiedä paljoa, mutta tiedän sen, että lähihoitajan paperit takaavat huomattavasti paremman työllisyyden kuin liiketalouden paperit.
- Tienhaarassa
Tuosta voisi sanoa, että joudut valitsemaan rankan, mutta työllistävän alan ja mukavamman, mutta hyvin heikosti työllistävän alan välillä. Kun sinulla on vielä tarkoitus jatkaa opintoja, niin minusta lähihoitaja näyttäisi paremmalta valinnalta.
Tämä vielä siksi, ettei edes merkonomin tradenomiopinnot takaa työllistymistä, tarvittaisiin mielellään yliopistolliset KTM-opinnot. Toisaalta sekä lähi- että sairaanhoitajien työllistyminen on kohtalaisen varmaa. - 12111
Eikä edes KTM:lle tahdo enää kovin helposti löytyä töitä - varsinkaan taantumien aikana. Tiedän monia KTM:iä, jotka eivät ole ollenkaan koulutusta vastaavassa työpaikassa.
- Tienhaarassa
En ollenkaan usko, että tilanne on pysyvä. Tietysti työttömyys tuntuu ikävältä juuri tutkintonsa suorittaneen mielestä. Mutta vuosi tai pari ei kovin kummalta tunnu yli neljänkymmenen vuoden työurassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275