2 vuotiaan nukkumaanmeno

Väsynyt mamma

Otsikosta siis selviää ongelma.. Meillä nukkumaanmeno on yhtä h***vettiä.. Iltatoimet ovat samat, ensin puuro, sitten juodaan pikku vesihörpyt, hampaiden pesu sekä muut pesut, vaippa ja yöpaita, halin sekä suukon kautta sänkyyn. Lasta on nukutettu noin vuoden iästä saakka, nyt viime viikot ovat koostuneet huudosta, puremisesta, lyömisestä, potkimisesta, sängystä karkailusta. Nukuttamis rumbaan menee aikaa joka ilta noin pari tuntia, odotan nukkumaanmenoa kauhulla tämän takia. Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä miten toimia? Omat hermot ovat todella pahasti koetuksella, eikä tunnu lapsenkaan puolesta mukavalle kun huutaa välillä puolikin tuntia.

5

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vfder

      Mikset rauhoita lasta ensin sänkyyn? Iltasadun luet rauhassa ja silittelet samalla lasta. Rauhoittuu ja saa paremmin unen päästä kiinni.

      • Väsynyt mamma

        Rauhoittelen lasta kyllä koko ajan, iltasatuja on kokeiltu mutta eivät tunnu toimivan meillä. Silittelen lasta sekä laulan, välillä juttelen rauhallisesti, halaan ja lohdutan, mutta silti lapsi yrittää kaikin keinoin päästä pois sängystään..


    • syli kunniaan

      Ota viekkuun.

    • utttteee

      Eikö nämä viisaat supernännyt suosi sitä, että lapselle selitetään asia, viedään rauhassa sänkyyn ja luetaan ja sitten loppuu palvelut. Joko niin, että jätät sänkyyn huutamaan, kannat kaikessa hiljaisuudessa uudelleen ja uudelleen takas sänkyyn tai sitten istut vieressä ja annat huutaa. Ei tuollainen 2v enää kärsi siitä, että joutuu vähän hanttiin laittamaan ja itkee. Sitkällä "koulutuksella" sen sitten PITÄISI mennä hiljokseen jakeluun. Tiiä häntä, meillon kumpikin niin rauhallisia kavereita, että olen jäävi sanomaan. Pitkää ja tiukkaa pinnaa sinne, kärsivällisyys varmasti palkitaan ja poppaskonsteja ei ole, jos on muksu jo niskan päälle päässyt.

    • etyety

      Liittynee uhmaikään. Meillä poika (nyt 2v3kk) siirrettiin kuukausi sitten pinnasängystä taaperosänkyyn ja siitä alkoi iltajuoksemiset...vein poikaa vaan about 20-100 kertaa illassa sänkyyn, lopulta poika oli ihan väsy itsekin ja itse aivan hermona/väsynyt jatkuvasta ravaamisesta (käyn vielä töissä ja tuossa vaiheessa iltaa olen jo aivan loppu ja seuraavana aamuna aikainen herätys), meillä ei auttanut ne nannyn ohjeet "viet vain kylmästi puhumatta lapsen takaisin"...ehkä toisille lapsille se toimii, mutta ei meille. Eilen illalla (kuukauden ruljanssin jälkeen) vaihdoin taktiikkaa: otin palkkiot käyttöön (tarrat), sylittelin, silittelin, paijasin ja pidin hyvänä lasta, kerroin kuinka ihana hän on ja kuinka paljon häntä rakastan ja ennen kaikkea en ollut yhtään kiukkuinen kun hän ekan kerran tuli sieltä takaisin, toki olin aiemminkin sylitellyt ennen nukkumaan viemistä, mutta usein tulin heti itse kiukkuiseksi jos lapsi aloitti ravaamisen ja tuntui, että lapsi vain halusi huomiota näin jälkikäteen ajateltuna ja mikäli näyttää lapselle oman hermostumisen/kiukkuisuuden, niin peli on menetetty. Nyt on ihme tapahtunut, mutta jo toisena iltana peräjälkeen lapsi on jäänyt yhdestä-kahdesta kerrasta sänkyyn ilman riehumisia! Eli jotenkin lapsi pitää saada täysin rauhalliseksi (hellyydellä ja rakkaudella) ja ennen kaikkea pitää itse pysyä täysin tyynenä ja lempeänä vaikka lapsi riehuisikin ottaa palkkiot käyttöön!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe