Kesätoimittajan palkka (opiskelijalle)?

Toimittajaverso

Arvon mediakollegat

Olen toisen vuoden toimittajaopiskelija (amk) ja minulla on yhden kesän työkokemus palkattomana harjoittelijana takana. Nyt olisi näköpiirissä lupaava työpaikka kesäksi, johon minulla on hyvät mahdollisuudet päästä. Työssä hoitaisin vakituisen toimittajan työn, valokuvaisin ja käsittelisin kuvia. Haluan työstäni TES:n mukaista palkkaa, eli vaativuustaso 2a:n mukaan, noin 2500e)

Kysymys alan konkareille: Onko tämä nuorelle toimittajaopiskelijalle liian iso palkkapyyntö? Jos pyyntööni ei suostuta, olisiko minun fiksua tyytyä harjoittelijan palkkaan, n.1600e/kk? Vaikka olen vasta opiskelija ja kokemusta on vähän, on tähän asti tekemäni työ pitkälti samantyyppistä kuin kesätyö tulisi olemaan ja uskon olevani pätevä kyseiseen hommaan.

11

3804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veimittajatorso

      Järki käteen. Ei kukaan maksa puolivalmiille ammattimiehen palkkaa. Tuo 1600e alkaa olemaan jo kohtuu korvaus, joten tyytyisin siihen. Muistathan sen, että media-alalla on aika kova kilpailu.

      Työnantajana ottaisin kyllä loukkauksena tuollaisen utopistisen palkkatoiveen...

    • Rivitoimittaja

      Nyt on kyllä palkkavaatimus hiukan yläkantissa. Palataanpas nyt sitten takaisin maan pinnalle.

    • Toimittajanverso

      Johan nyt, tuskinpa kukaan palkkatoivetta sentään loukkauksena ottaa :D Yläkanttiin heitetty toive on mielestäni osoitus itseluottamuksesta itseensä ja ammattitaitoonsa. Toiselle kommentoijalle tiedoksi; kyseessähän on toive, ei suinkaan vaatimus ;)

      Opinahjoni on työnantajien keskuudessa varsin arvostettu ja opiskelijakaverit ovat työllistyneet tosi hyvin. Täytyy myös ottaa huomion että ensi kesänä olen jo käytännössä opintojen loppusuoralla, joten en näe mitään estettä sille miksei tessin mukaista palkkaa voi ainakin pyytää.

      • lehtipihvi