Tammikuun parhaat 2013

¤Laakerinlehti¤

TAMMIKUUN TOP 5

Sitten mennään! :D

Viitossijalle mä nostin eräänlaisen täytetarinan, jotta sain top-listan järkevästi kasaan. Itse tarina ei antanut listasijaan hirveästi syitä, koska se on todennäköisesti kirjoitettu puolessa tunnissa ja parin promillen humalassa. Ainakin sen näköistä tekstiä oli. :D

Parannusehdotuksia... Tuskin tää kirjoittaja sellaisia edes haluaa? Kaikki tarpeelliset huomiot tehtiin jo tän tarinan kommenttiosiossa, mutta sanonpa tässä vielä sen verran, että syvyyttä lisää. If you know what I mean... ;D

#5: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11211425

¤¤¤

Nelossijalla on jo oikeasti hyvää settiä. Mä en nostanut tätä tämän korkeammalle, koska tämä oikeastaan julkaistiin jo joulukuun puolella... Tosin erilaisena versiona.

Perushyvä tarina; en mä oikeastaan osaa sanoa tähän mitään muuta. Tulevia käänteitä odotellessa...

#4: http://www.my-secret-shore.net/ruletti4

¤¤¤

Pronssipytty suunnistaa sitten vaaleanpunaisen suuntaan (jos joku keksii jo tässä vaiheessa kenestä on kysymys, onnittelen :D). Tätä kielitaituria tullaan näkemään aivan varmasti tulevaisuudessa lisää tällä listalla, joten jätän pitkien selittelyjen kirjoittelun jollekin muulle.

Ei tässäkään pätkässä hirvittävästi mitään tapahtunut, mutta onhan tää nyt kymmenen kertaa parempaa kirjoittamista kuin mihin mä kykenen. Kolmossija irtosi siis näillä ristiriitaisilla perusteilla. :D

#3: http://alwaysinyourshadow.blogit.fi/always-in-your-shadow-osa-15/

¤¤¤

Hopeaa hempeelle herralle! Tää osa oli kyllä niin lutuinen, että ykkössija ei jäänyt kauaksi. :3 Sehän ei oo mikään yllätys, että mä tykkään toiminnasta, ja olihan tässä sitä ihan riittämiin!

Ultris taisikin tän pätkän kommenttiosiossa mainita one-linereista. Olihan tässä tekstissä aika paljonkin sellaisia vuorosanoja, jotka saivat mulle hymyn huulille. :) Just tätä lisää, kiitos!!!

#2: http://sebastianonrock.wordpress.com/unelmoijat-osa-9-sebastian/

¤¤¤

Hyvät naiset ja herrat, tammikuun ykkönen vuosimallia 2013! Olishan tän pitänyt olla ensimmäinen jo joulukuussa, mutta joku idiootti päätti toisin, haha! :D

Mä niin rakastan tän kirjoittajan tyyliä. Se on aika simppeli, mutta vähilläkin ja osin koruttomillakin sanoilla se iskee kuin tikari sydämeen. (Nimenomaan hyvällä tavalla. :D)

On tosi harmi lukea niitä kommentteja, joissa tää kirjoittaja uhkaa lopettavansa kirjoittamisen. Näillä taidoilla voi päästä vaikka kuinka pitkälle! Ei pidä luovuttaa heti, kun tuntuu vaikealta tai turruttavalta. Enhän mäkään ole lopettanut vaan olen pelkällä tauolla. Kyllä mä sitten joskus palaan, ja toivottavasti niin tekee myös tämän tarinan takana oleva tulevaisuuden lupaus!

BeingBi, sä oot voittosi ansainnut. :3

#1: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11163321

20

1293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ultramariinitaivas

      Näin tuoreeltaan ihan harmittaa, kun en saanut päivitystä tammikuulle aikaiseksi... Listalla olisi ollut hyvin tilaa. ;)

      Ihan ok lista tää on, vaikka itse olisinkin pistänyt neljän kärjen aivan eri järjestykseen. Toivoisin, että tulevat listantekijät kirjoittavat pidempiä perusteluita, sillä onhan tää kuitenkin todella lyhyt, kun sitä ajattelee. Ei millään pahalla - tietenkään.

      Kaikki tekevät omanlaisensa listan, ja kyllähän tämä kelpaa. Onnea BeingBille ykkössijasta!

      • ¤Laakerinlehti¤

        No voi anteeks kun en osannut tehdä sellaista listaa, josta sä satut pitämään!


      • palaute on pop
        ¤Laakerinlehti¤ kirjoitti:

        No voi anteeks kun en osannut tehdä sellaista listaa, josta sä satut pitämään!

        Taeviiko palautteesta suivaantua kuitenkaan?


      • ultramariinitaivas
        palaute on pop kirjoitti:

        Taeviiko palautteesta suivaantua kuitenkaan?

        Onhan se nyt kumma, kun jopa omat kaverit kääntyvät vastaan... :)

        Kuten sanoin, en kommentoinut millään pahalla. Eikös tässä ole kuitenkin kaikkien tarkoitus kehittyä? Enhän mäkään ole täydellinen - en lähellekään.

        Kaikki hyötyisivät pidemmästä palautteesta: sekä palautteen kohteet että nekin, joita palaute ei suoraan koske. Tämän listan alkuperäinen idea oli kannustaa ihmisiä kirjoittamaan novelleja; ei riitelemään. ;)


      • ¤Laakerinlehti¤
        ultramariinitaivas kirjoitti:

        Onhan se nyt kumma, kun jopa omat kaverit kääntyvät vastaan... :)

        Kuten sanoin, en kommentoinut millään pahalla. Eikös tässä ole kuitenkin kaikkien tarkoitus kehittyä? Enhän mäkään ole täydellinen - en lähellekään.

        Kaikki hyötyisivät pidemmästä palautteesta: sekä palautteen kohteet että nekin, joita palaute ei suoraan koske. Tämän listan alkuperäinen idea oli kannustaa ihmisiä kirjoittamaan novelleja; ei riitelemään. ;)

        Kauniita sanoja sulta ainakin riittää. Aattelinpahan vaan informoida sua siitä, että kaikki eivät pidä mistään romaanin pituisista selityksistä, enkä ite ainakaan kykene sellaiseen lyhyellä aikavälillä. Kiitos ja hei.


      • ultramariinitaivas
        ¤Laakerinlehti¤ kirjoitti:

        Kauniita sanoja sulta ainakin riittää. Aattelinpahan vaan informoida sua siitä, että kaikki eivät pidä mistään romaanin pituisista selityksistä, enkä ite ainakaan kykene sellaiseen lyhyellä aikavälillä. Kiitos ja hei.

        Kyllä mä voin asiani suorasukaisemminkin ilmaista, jos sä sitä kaipaat. Ja ei niiden perusteluiden tarvitse mitään maratonpituisia ollakaan, mutta tarpeeksi pitkiä sille, että niistä voi saada jotain irti ja kirjoittajat voivat sitä kautta kehittyä.

        Olisi myöskin ihan kiva, jos näihin listoihin panostettaisiin hiukan enemmän kuin vain sen 10-15 minuuttia. Ei mullakaan ole niin kiire, vaikka onkin koeviikko juuri käynnissä.

        Ei tässä ainakaan mitään riitaa pitänyt aloittaa. Kuten tuossa edellä mainittiin, myös sun, Lakris, olisi ihan hyvä ottaa vastaan kritiikkiä. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja kaikilla on varaa kehittyä.


      • palaute on pop
        ultramariinitaivas kirjoitti:

        Kyllä mä voin asiani suorasukaisemminkin ilmaista, jos sä sitä kaipaat. Ja ei niiden perusteluiden tarvitse mitään maratonpituisia ollakaan, mutta tarpeeksi pitkiä sille, että niistä voi saada jotain irti ja kirjoittajat voivat sitä kautta kehittyä.

        Olisi myöskin ihan kiva, jos näihin listoihin panostettaisiin hiukan enemmän kuin vain sen 10-15 minuuttia. Ei mullakaan ole niin kiire, vaikka onkin koeviikko juuri käynnissä.

        Ei tässä ainakaan mitään riitaa pitänyt aloittaa. Kuten tuossa edellä mainittiin, myös sun, Lakris, olisi ihan hyvä ottaa vastaan kritiikkiä. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja kaikilla on varaa kehittyä.

        Ooksää lukiolainen o_O en tiärä minkä ikäben oot mutta varmaan aika nuar


    • Ihan täyttä

      pask......

      • ¤Laakerinlehti¤

        Kai sen nyt on pakko olla, kun ultriskin on tuota mieltä.


    • moll1

      rakastuin tohon kolmannella sijalla olevaan :-)

    • täyysin tyhjää-

      Jospa lopettaisitte molemmat nuo tuherrukset ja toisten kirjoitusten arvostelut...

      • ultramariinitaivas

        Saa nähdä, josko BeingBi heräisi laatimaan helmikuun listan... Eiköhän viimeistään siinä vaiheessa nähdä, onko tästä konseptista sitten mihinkään. Täytyy myöntää, ettei tässä nyt ihan näin pitänyt käydä.


    • kolgrim

      Ongelma tässä listan laatimisessa taitaa olla juurikin se, että kaikki kirjoittajat eivät halua lähteä sellaista laatimaan, jos esimerkiksi kirjoittaa hyvin satunnaisesti, omaksi ja tietenkin muidenkin huvitukseksi, ilman mitään ...öh..."suurta päämäärää".

      Toimiakseen se tarvitsisi kaikkien ehdokkaiden sitoutumista/intoa alkuperäiseen ideaan.

      • BeingBi

        Apua, ihan tosissaanko minä tulin ykköseksi :D
        Sääli, mutta musta ei taida olla listan tekijäksi vähään aikaan. Saatika sitten Tomin jatkamiseen.
        Olin eräänlaisessa onnettomuudessa tammikuun loppupuolella ja oikea käsi on nyt murskana, etusormi, keskisormi, veneluu ovat murtuneet ja kyynärluu kahdesta kohtaa katki :(
        Olen nyt koko kuukauden juossut leikkauksesta toiseen ja lääkäriltä lääkärille, enkä pysty aivan lähiaikoina kirjoittamaan oikealla kädellä. Tätäkin tekstiä naputtelen vasurilla aika verkkaiseen tahtiin XD
        Että listan tekijä on siis joku toinen.. Listalla kakkosena oleva vai?
        Olen kyllä tosi pahoillani tästä :( olisin varmasti tehnyt mahtavan listan ;)
        Kiitos ykköspaikasta!!


    • hdhdhd

      Always in your shadow on ns. hypännyt hain yli (jos tajuatte viitteen...). Stoori on alkanut joskus 7 vuotta sitten eikä ole vieläkään valmis. Ihan turhan pitkitetty ja pitkästyttävä. Kirjoittajalla ei ihan oikeasti ole enää mitään annettavaa lukijoilleen.

      • hobditrim

        Always on taidetta, pidähän siis mölyt mahassas. Jatkoa tulee turhan verkkaiseen tahtiin ja se tuppaa vähän kiukuttamaan. Mutta silti. Kolgrimin tarinat on sit aivan omaa luokkaansa. Niin hyvää, ettei sanotuksi saa. Sillä naisella on sitä jotain.


      • hdhdhd
        hobditrim kirjoitti:

        Always on taidetta, pidähän siis mölyt mahassas. Jatkoa tulee turhan verkkaiseen tahtiin ja se tuppaa vähän kiukuttamaan. Mutta silti. Kolgrimin tarinat on sit aivan omaa luokkaansa. Niin hyvää, ettei sanotuksi saa. Sillä naisella on sitä jotain.

        Alwaysista on jo pitkään huomannut, että kirjoittajalla ei enää ole mitään intohimoa tarinaa kohtaan. Tarina junnasi jo vuosia sitten paikoillaan, ja olin suoraan sanottuna hämmästynyt, että tätä raatoa päivitetään vielä. Onko seksiin vielä päästy? Eikös ne päähenkilötkin ole jo kaiken järjen mukaan jo aikuisia?


    • fonditrim

      Puhelimella datailu on myös oma taitolajinsa. Ei näillä nakkisormilla, ei.. Ylläoleva siis minun :)

    • sebastian5

      Mä joudun valitettavasti kieltäytymään, koska en millään ehdi lukemaan saati sitten kirjoittamaan mitään. Oikeasti olen pahoillani, teidän ideahan on hieno. Maaliskuussa saatan palata muissa merkeissä =)

      Sebastian

    • moldie

      Vastasinkin Laakerinlehdelle mun blogissa jo, mutta tuun vielä tänne ilmoittamaan, että valitettavasti en ehdi tässä kuussa tuota listaa tekemään :( En oo ehtiny lukemaan oikein mitään tässä kuussa ja loppukuun oon sen verran kiireinen, etten ehdi tsempata sen lukemisen suhteen silloinkaan. Toivon kyllä tosi paljon että löydätte jonkun tekemään sen listan, koska tää vaikuttaa mahtavalta idealta ja taatusti innostaa kirjoittajia jatkamaan :) Ja oon totta kai itekin otettu että oon sijoittunu listalle. Kiitos :)

      Ja pakko vielä loppuun sanoa hdhdhd:lle kiitoksia kritiikistä :D Kaiken muun otan vastaan, mutta en sitä etteikö mulla olis intohimoa Alwayssin kirjoittamiseen. En olis jatkanu "raatoani" näin pitkään, ellen haluaisi kertoa sen tarinaa loppuun :*

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe