Kovalevyjen hinnat nousseet?! Miksi?

vähän jo tuttaa

Mikä hemmetti tässä nyt on kun ovat nykyään niin kalliita? Itsellä kaks WD:n 2TB levyä, maksoin niistä pari vuotta sitten 79-89 euroa jostain Gigantin tarjouksesta. 59 euroa tais olla siihen aikaan Lacien metallikuoriset "maailman pienimmät" 500GB levyt tarjouksessa, niitäkin pari kappaletta. Nyt ois tarvetta tuollaiselle 2TB levylle, mutta hinnat on vähintään jossain 149 eurossa, 3 TB levyt 199€. Miksi ihmeessä? Mitään usb 3 en tarvitse, usb 2 riittää varsin hyvin. Olisikohan jossain noita 2TB levyjä edes alle satasen vaikka jossain luotettavassa ulkomaisessa verkkokaupassa? Koolla tai näyttävyydellä ei niinkään ole väliä. Ei kauheasti kiihota varsin vähävaraisena maksaa levyistä enemmän kuin pari vuotta sitten. Eikös näiden pitäisi halventua vuosien myötä eikä kallistua? Joku jossain väitti, että Japanin tsunami nosti hintoja, mutta eikai sen nyt enään näin paljon pitäisi vaikuttaa.

13

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mQo3v5vz

Teosto-vero nousi. Samoin arvonlisävero.

• eipä selity noilla

Heh heh. 2 Teratavun ulkoinen Samsung maksoi "teosto-veron" nousun jälkeen 93e. Ja jos alv nousee prosenttiyksikön tai kaksi niin eihän se nosta hintaa kuin minimaalisesti. Kilpailunrajoittaminen (kartellit, kielletty salainen hintayhteistyö) voi selittää paljon enemmän.

• mQo3v5vz
        eipä selity noilla kirjoitti:

Heh heh. 2 Teratavun ulkoinen Samsung maksoi "teosto-veron" nousun jälkeen 93e. Ja jos alv nousee prosenttiyksikön tai kaksi niin eihän se nosta hintaa kuin minimaalisesti. Kilpailunrajoittaminen (kartellit, kielletty salainen hintayhteistyö) voi selittää paljon enemmän.

Tuollaisesta teostovero on 18 € alv 24% eli 22,32 €.. Sitten kauppias vielä lisää siihen oman katteensa ja katteen arvonlisäveron.

• eipä selity noilla
        mQo3v5vz kirjoitti:

Tuollaisesta teostovero on 18 € alv 24% eli 22,32 €.. Sitten kauppias vielä lisää siihen oman katteensa ja katteen arvonlisäveron.

Ymmärrätkö sinä mitä minä kirjoitin. Tuo 93 euroa oli hinta sen jälkeen kun siihen oli jo uusi "teostovero" (arvonlisäveroineen) sisällytetty. Haloo! Sen jälkeen alv on noussut 1 tai 2 prosenttiyksikköä.

Silloin hinnat Saksan tasoon olivat ihan lähellä toisiaan, koska tuotakaan ostamaani levyä ei ollut mitään järkeä Saksasta tilata.

Kuinka on tilanne tällä hetkellä Saksan ja Suomen hintatason suhteen? Saako esim. tällaista 3 Teratavun ulkoista kiintolevyä 136 euroon

http://www.amazon.de/Western-Digital-Elements-externe-Festplatte/dp/B004WRG7E0

postikuluineen (alla oleva hinta muuten sisältää Suomen alv:n)
        BestellungsübersichtArtikel: EUR 130,25
        Verpackung & Versand: EUR 6,11

Gesamtbetrag: EUR 136,36

• niinpä.

miksi läppärit ja pöytätietokoneet korvataan tableteilla ja vastaavilla "kuristetuilla" laitteilla?

miksi tavalliset skannerit ja tulostimet vain huononevat ja sisältävät "kuristuksia"?

miksi internetin käyttöä ollaan rajusti rajoittamassa ja kontrolloimassa? (lait osin jo valmiit.)

miksi aseet kerätään tavallisilta rehellisiltä ihmisiltä pois, jopa yhdysvalloissa jossa aseiden omistaminen on perustuslaillinen oikeus, jonka perimmäinen tarkoitus on suojella kansaa mahdollisesti hulluksi tulevalta hallinnolta?

• niinpä.

miksi käyttöjärjestelmät "kuristetaan"? kasi vasta alkua.

• f-e.persposki

Miksi kansalaisten aivoja kuristetaan linuxhömpötyksellä?

• 20+6

Saatavuus on heikkoa. Luonnon katastroffit jne.

• niinpä.

tietokoneet, tallennuslaitteet ja -välineet, tulostimet, internetyhteys, internet, jne jne ovat yksinkertaisesti tätä hulluutta pyörittävälle orjuuttajaeliitille aivan liian vaarallisia.

nämä "aseet" tullaan keräämään hyvin pian kokonaan pois. pian meillä on vauvojen lelutietokoneita vastaavat tietokoneet jne.

• hdd3

takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Kiintolevyjen hinnat ovat edelleen pilvissä taannoisen maailmanlaajuisen saatavuuspulan takia. Aasian tulvat uittivat ainakin koreassa alueen, jolla sijaitsee suuri osa maailman HDD valmistuksesta ja tehtaat olivat kiinni.

• * * * *
      • Festplatten (HDD)

Niin tuo oli siis Saksan hintavertailusivusto. Jos epäilee kauppojen luotettavuutta, niin ainakin Mindfactory on luotettava ja edullinen kauppa jossa myös takuuasiat hoituvat mallikkaasti jos sellaiselle tulee tarvetta.

• mikä maksaa

Ennen joulua katselin kannettavia koneita ja hintoja. Olisin saanut mieleisen alle neljään sataan ja aloin säästää. Nyt kun raha on säästetty, ei sillä saakaan mitään!! Tarvis 100-150e olla ainakin nyt lisää. Enkä oikein kyllä pidä Win 8-käyttiksestäkään. Ei se alv noin paljon noussut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe