Grand C-Max, onko hyvä?

Mondeo 2001

Kiikarissa ISO C-Max joka hinnaltaan asettuisi jotenkin järkevään hehtaariin meidän perheelle. Tekeekö 1.0 Ecoboostilla tuon kokoisessa autossa yhtään mitään? Myyjäliikkeessä ei tietenkään ollut sitä vaihtoehtoa. Milloinkas nykyinen Grandi on tullut Suomen markkinoille, ettei heti ensi kesänä pukkaa uutta/faceliftiä?

48

11636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkii sulle

      kannattaa kirjoittaa googleen "grand c-max" !!
      Ja lueskella esim.arvosteluja, fordinsivuja ja vaikka wikipediaa, niin löydät paljon enemmän tietoo! Ja nettiautosta näet eri varusteversioita..

    • Mokateko

      Aika mukavasti liikkuu,125 hevosvoimaa ja lähes dieselin vääntö overboostilla 200 NM jo 1400 kierroksesta asti.
      Ero on huomattava vapaasti hengittävään nähden kun vääntö alkaa jo alhaalta.

    • paras autohankita

      en osaa c-maxista sanoa, mutta meillä ollut b-max viikon verran!!
      Ja on kyllä loistava perheauto. Sopivasti tilaa, mutta ei liian iso parkkihallissa ja taloudellinen!! Eikä hakkaa lapset takaovia naaapurin kylkiin!!
      Voin suositella perheellisille ja vanhemmalle väelle joka kuskaa takapenkkiläisi!!

    • nihilisti1

      Itsellä ollut Grand C-Max 1.6 ecoboost (150 hv) reilun vuoden ja mittarissa 30.000 km. Kokemukset autosta ovat olleet pääsääntöisesti positiivisia. Epäkohtia ovat ainoastaan auton tolkuton kääntösäde ja lämmityslaitteen teho kovilla pakkasilla. Lisäksi eturipustuksista kuuluu epätasaisella tiellä etenkin pakkaskeleillä kolinaa, joita ei kuulunut edes 300.000 km ajamastani Mersusta. Niin mutta eihän 30.000 eurolla täydellistä autoa saakkaan,

    • älä puutu
    • ford laatua

      Grand C Max ongelmia

      ViestiKirjoittaja Yamarin23 » 04 Maalis 2013 11:38
      Grand C-Max 2.0 Tdi 163 hv autom., vm 2012/ 01 ,ajettu 64 500 tkm. Kolissut etupää jo 30 tkm kohdalla, selkeästi vasemmalta. Tuntuu ratissa asti, paljastuu nupukivikadulla, nimismiehen kiharoissa ja 20 km/h vauhdissa. Käynyt pajalla kolmesti, eikä millään meinaa löytyä vikaa. Huollon esimies (kahdella pajalla) kävi ajamassa ja totesi että joku siellä lotisee.Vika ei löydy kuin ajamalla, ei paljastu kun pyörät roikkuu nosturilla ollessa.Kuulemma ei missään tapauksessa voi olla ohjaustehostin, kun on kuulemma sähköinen? Mutta eikös sähköinenkin tehostin välitä voiman jollain ilveellä pyörille?

      Lisäksi webasto syö akun tyhjäksi kun pakkasta yli -15 C. Ei ainakaan ajon puutteesta/ lyhyestä ajosta ole kyse, akku on vain 80ah? Aikaisemmissa autoissa ollut 100 ah akku
      Ja kulutus on jotain ihan muuta kuin valmistaja lupaa. Tähän päivään asti en ole päässyt alle 6.0 litran kulutukseen, ajotapana ihan mikä vaan. Vakionopeussäätimella tai ilman, vauhtia 80 kmh tai 90 kmh, ei ohituksia, tasaisesti jne.

      Kohta edessä huolto ja taas sama homma, kirjataan huoltomääräimeen että kolinaa ohjauksessa, ja mitään ei löydy. Jos en tarvitsisi autoa joka päivä, niin se saisi seisoa pajan pihassa vaikka vuoden, ennekuin vika löytyy. Olisikohan tarkoituksella pitkitystä kun kallis korjaus on tulossa takuuseen?
      tälläinen vielä moponkoneella niin kulutukset yli kympin,tämäkin omistaja pettynyt todelliseen kulutukseen.MOKATEKO OSTAA.VAI MITÄ MOKA URPO

      • kaikissa vikaa

        tälläistä on ford helvetti.vaikka ford on uusi.miten tuollaista voi kestää,itse vaihtaisin pois nopeesti,


      • ford h.lvetti
        kaikissa vikaa kirjoitti:

        tälläistä on ford helvetti.vaikka ford on uusi.miten tuollaista voi kestää,itse vaihtaisin pois nopeesti,

        parin vuoden kuluttua kaveri hermorauniona ja rahaton fordin vikojen vuoksi.tuosta se helvata alkaa


    • säälittää

      eipä taida tuollakaan kaverilla pitkään ford olla.kauhian pahalta tuntuu tuon kaverin puolesta kun rehellisesti kertoilee eikä peittele niinkuin nämä urpot täällä se asia että kun vaihtaa tuon romun pois niin häviää rahaa aivan julmetusti pudonneen arvon myötä.

    • ford h,lvetti

      ViestiKirjoittaja mtmmkm » 09 Helmi 2012 11:59
      Itselläni elokuussa 2011 saatu Grand C-max, 140 hv diesel automaatilla, ja kokemukseni perusteella auto on ihan susi!!! Hirvittävästi ongelmia juuri tuon webaston kanssa, ensin ei toiminut ollenkaan, kolme kertaa pajalle ilman suurempia parannuksia toimintaan, sitten engine malfunction ilmoituksia jne. Nyt auto oli kolme viikkoa korjauksessa odottelemassa uutta webastoa tehtaalta ja viime perjantaina sain auton takaisin.

      Nyt lämmintä ilmaa tulee sisälle mutta moottori ei vieläkään lämpiä! Pakkasta 12 astetta, ja vaikka autolla ajaa esim. tänäkin aamuna puoli tuntia putkeen, ei moottorin lämmöt nouse. Myöskään tyhjäkäynnillä puolikaan tuntia ei riitä lämpöjen nousuun! Mutta jos laskee sisäilman lämpötilapyyntiä alle 20 asteeseen, niin sitten rupeaa pientä nousua lämpömittarissa näkymään, mutta eipä suurempaa, koskaan ei pääse lähellekään mittarin puoliväliä. Ja kulutus on moottorin ollessa kylmä 8 - 9 l/100 km! Jos moottori pääsee lämpiämään niin kulutukset putoavat 6 l / 100 km tuntumaan! Onneksi on leasing-auto, nyt selvitellään kaupan purkua!

    • kaikilla samaa

      lämpiää hitaasti
      - kuluttaa paljon (suhteellista toki)
      - liukuovet eivät menneet pakkasella kiinni

      Liukuovet ovat toimineet sen jälkeen kun niiden vaijerit purettiin ja sisältä puhallettiin runsaasti vettä pois, sekä kuivateltiin pari päivää.
      Hitaaseen lämpeämiseen sain merkkihuollosta vain ohjeen tukkia syyläri pahvilla (jep, näin teinkin aikanaan -82 BMW:n kanssa, mutten uskonut tekeväni niin vm 2012 Fordin kanssa). No, tukin säleikön ulkopuolelta ja nyt lämpö nousee noin 10km moottoritietä ajamisen jälkeen. Ennen tukkimista meni noin 30-40km.
      Kulutusta en saa millään alle 7 L/100km. Laskettu tankkauksista, ajotietokone näyttää 1-5 dl optimistisesti. Vertailuksi, samanlaisessa ajossa, edellinen auto BMW 530d -01 aut. ajettu 260tkm kulutti vain pari desiä enemmän. Vastaavasti Golf 1.9 tdi -00 man., ajettu 270tkm kuluttaa noin 5 L/100km ja sen saa helposti menemään 4,5 matka-ajossa. Fordilla en pääse edes rauhallisessa matka-ajo painotteisessa ajossa alle tuon 7.

      Tuo luvattu keskikulutus 5,8 on aika kaukana ja varsinkin sitä pienemmät lupaukset matka-ajossa on vielä kauempana.

      • huonoja provoja

        Huomaa ettei sinulla ole kyseistä autoa...siihen ei tarvitse pahveja niinkuin kilpailijoiden rotteloihin!!!!!


        AHHAHAHAHAHHA

        Kyllä edellä kävijällä on hieno ajella!!!


    • dieselitkin krakaa

      Ford C-MAX 2012 Kokemuksia

      ViestiKirjoittaja ExplorerV8 » 11 Helmi 2012 20:05
      7 vuotta väliä ja nyt taas Fordin puikoissa. Grand C-Max 115hv dieselillä oli kaupasta haettavissa viimein tammikuun loppupuolella. Taisi n. 3,5kk mennä tilauksesta kaupan pihaan. Ilmeisesti Vehon joululomailu aiheutti viimeiset 2 viikkoa viivettä. Webastohan käy kuumana ihan settingsien mukaan. Muutenkin auto on Peugeot 308 SW jälkeen oikein mukavan tuntuinen ajaa. Kaikki muu toimii, paitsi repsikan puolen liukuoven lukitus toimii sattumanvaraisesti eli käytämme autoa kolmiovisena takuukorjausta odotellessa. Onko muilla ollut ovien lukkojen kanssa haasteita. Autotallissa juuri kokeilin myös kuskin oven kiinni menoa ja kyllä se pitää oikein voimalla laittaa kiinni. Tarttee varmaan liukuoven korjauksen yhteydessä pyytää säätämään kaikki ovet niin, että sulkeutuvat kertaheitolla.. TURHA TOIVO ETTÄ FORDEISSA LUKOT TOIMISIVAT, EI TOIMI KUNNOLLA MISSÄÄN MALLISSA..AINA VIKAA

    • TYYTYVÄINEN 1.0EB
    • toyota vie vähän

      voi voi pieni urpo raukka käyppäs lukee todelliset testatut kulutukset

      http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ekoauto-2013-prius-phev-vei-voiton

      toyota voitti

      moponkone foorti hävisi 8.8l satasella

      samainen mopoauto jätettiin häntä päähän myös tm,n talviautotestissä
      -suuri kulutus
      -hitaasti lämpenevä
      -ohjaamoon riittämätön lämpö
      -yms sälää

      • pieni syöppö

        ekoautovertailun pitkät päivittäiset ajomatkat heikensivät Opel Amperan menestystä. Sähkön osuus Amperan energiankulutuksesta jäi vain 4,2 prosenttiin, ja sähköinen voimansiirto ei pysty hyötysuhteellaan kilpailemaan mekaanisen kanssa. Myös Ford Focus Ecoboost menestyi odotettua heikommin. Sen litramääräinen kulutus oli vertailun suurin.

        näin siellä lukee


      • Anonyymi

        uskot kaikkeen suomeksi kirjoitettuihin testeihin.maksettuja lehtiä.tämän takia me ollaan maailman onnellisinta kansaa.ari torniosta.


    • Harmi että teidän c-maxseissa on noin paljon vikoja.
      Focuksissa kun ei vikoja ole ilmennyt.
      Meilläkin niitä on kaksi ja molemmat sillä miniboostilla.
      Kulutukset on ollut tosi vähäiset.
      Eikä ole ylimääräisiä kolinoitakaan ollut.

    • oikeita omistajia

      myös mondeoissa on tuo kolina ilmaantunut jo aivan uusiin autoihin,ehkä koko etupään ripustukset on virheellisesti suunniteltu,kumipuslat ovat kuulemma aivan alimitoitettuja,antaavat väljää paljon jo uutena tai sitten kuulemma liian pehmeää materiaalia,näin arveli fordhuollon asentaja.koiranluut ja alapallo yms nivelet ovat fordeissa tunnetusti melko lyhyt ikäisiä.ja tuo lukkojen vika alttius on kaikkien fordien omistajien tiedossa.

      • Todellista kokemusta

        Mikään noista väitteistä ei pidä paikkaansa. Lappeenrannan tojomies satuilee. Itse kerkesin ajaa Mondeollani aika lailla, eikä kolinoita kuulunut. Nivelongelmia ei ollut eikä lukkojen toiminnassa häikkää. MK IV -mallin Mondeossa on ollut kaksi eri tyyppivikaa tai ongelmakohtaa, ja oikea omistaja tietäisi ne. Vinkiksi sen verran, ettei kumpikaan aiheuta kustannuksia omistajalle, eikä liity kittisaumoihin, ruosteeseen, niveliin tai mihinkään muuhun sellaiseen.


      • Pitääs pysyä totuude

        Mikkä kumipuslat sieltä löydät,niitä oli joskus Sierroissa.Niveliä näihin uusimpimallisiin Mondeoihin ei ole vielä juurikaan vaihdettu,sanoi Fordin huoltomies.Ainut vika on dieseleissä ollut Webaston toiminta,joka sekin on saatu korjattua takuuaikana.


    • mihin vaihtaisin

      Nyt on kolmas C-max käytössä. Kaksi edellistä oli ok ja parempiakin, ainoastaan fordilainen huolto Porvoossa oli hankalaa. Nyt on tämän viimeisen kanssa ollut vaikeuksia alusta lähtien. Ensin toimitus myöhästyi yli 3 kuukautta, eikä kaupasta tullut mitään tietoa ja sitten toimitus viivästyi vielä uudelleen. Saatiin auto sitten kesäksi 2011.

      Ajeltiin vuosi ja viime keväänä ilmastointi hajosi. Paikallisella merkkikorjaamolla meni korjaamiseen melkein 2 viikkoa, kun helsinkiläisiltä sen olisi saanut päivässä kuntoon. Takuumääräykset kuitenkin edellytti, että piti tehdä Porvoossa, koska siellä oli vika paikannettukin. Ilmastointi saatiin kuntoon ja lähdettiin pariksi viikoksi matkoille, auto jäi lentokentän parkkiin. Kotiin tullessa ilmastointi taas rikki. Jälleen piti korjata rivakassa kotihuollossa, koska meni niitten takuuseen.

      Nyt on auto katsottavana, kun kytkin pamahti kesken ajon. Olen kuulemma polttanut sen pilalle, ei mene takuuseen. Hmmm, reilut 30 vuotta ratissa ja useita autoja minulla on ollut, mutta nyt vasta osasin rikkoa kytkimen.

      Samalla tehdään 60 000:n huolto vähän etuajassa ja katsotaan vaihteeksi, miksei ilmastointi toimi ja jalkatilaan tule lämmintä.

      Että taisi jäädä Fordit.

      • mihin vaihtaisin lis

        puolen tunnin neuvottelu huollossa ja vartin puhelinkeskustelu maahantuojan kanssa auttoi: kytkin korjattiin takuutyönä.


      • maineen takia kannattaa!
        mihin vaihtaisin lis kirjoitti:

        puolen tunnin neuvottelu huollossa ja vartin puhelinkeskustelu maahantuojan kanssa auttoi: kytkin korjattiin takuutyönä.

        usein soitto maahantuojalle auttaa, kun merkki liikkeet eivät uskalla itse tehdä päätöksiä!
        Joka merkillä korjaamot eivät meinaa tehdä muuta kuin selkeät ja tunnetut korjaukset takuutyönä, mutta maahantuojalla ymmärretään yleensä paremmin että se kannattaa!


      • kannattaa älähtää!!
        maineen takia kannattaa! kirjoitti:

        usein soitto maahantuojalle auttaa, kun merkki liikkeet eivät uskalla itse tehdä päätöksiä!
        Joka merkillä korjaamot eivät meinaa tehdä muuta kuin selkeät ja tunnetut korjaukset takuutyönä, mutta maahantuojalla ymmärretään yleensä paremmin että se kannattaa!

        Tuon saman totesin kun Passat 2.0TDi 140hv vm.2006 meni pumppusuutin. Eikä VW korjannut takuuseen, koska ei ollut kuulemma tyyppivika!? vaan maksoi muistaaksen 650€ asennettuna! parin kk. päästä meni toinen ja silloin otin yhteyttä maahantuojaan ja ihme kun heti vaihdettiin ja kaikki kerralla uusiin!!

        Sain myöhemmiin kuulla että niitä meni kyseisistä koneista paljon, mutta uudet kestivätkin paremmin! Mutta söi luottamusta merkkiin....


    • oikeita omistajia
      • Lopeta jo

        Mitkä kaikki? Siinähän oli yksi juttu yhdestä autosta. Aivan sama tarina, minkä olet jo kopioinut tuonne ylemmäksi.

        Eli taas meni Lappeenrannan tojomiehellä pieleen.


      • .-.-.-.-.-.
        Lopeta jo kirjoitti:

        Mitkä kaikki? Siinähän oli yksi juttu yhdestä autosta. Aivan sama tarina, minkä olet jo kopioinut tuonne ylemmäksi.

        Eli taas meni Lappeenrannan tojomiehellä pieleen.

        Sama pelle kirjottanu molemmat tarinat......


    • tosi urpoja

      kyllä nää pari urpoo on täällä jotain aivan uskomattomia höpöttäjiä.voi jeesus mitä pönttöjä.lukekaa urpot nuo linkit,siel on oikeita omistajia,ei tuollaisia peräkammarin pellejä näpit rasvas vanhan mondeon tai eskon rassaamisesta.kaikki ei viiti joka päivä autoaan laittaa,siksi monella ensimmäinen ja viimeinen ford

      • Lopeta jo

        Etkö oikeasti osaa lukea vai oletko tosissasi tyhmä? Siellä linkissä oli YKSI OMISTAJA. Ja Fordia ei tarvitse olla koko ajan rassaamassa. Riittää, kun käyttää määräaikaishuollossa.


      • automies

        Menisit jo hoitoon!!!!!
        Tämä on fordilaisten keskustelupalsta eikä keskenkasvuisten peräkammarin urpojen.


    • ahaa heehee
    • luut koiranko

      mondeo muuten kolisee samalla tavalla eikä vikaa löydy.varmaan kuuluu varustukseen

    • kirves kiveen

      enpä suosittelisi kenellekään näiden kertomusten perusteella.fordia meinaan,mutta jokainen tehköön virheensä aivan itse.

      • nalli hanskaan...

        ÖÖÖÖÖÖÖ...minkä juttujen??

        Ai sinun joka iltaisten provojesi perusteella!!???? Sinä olet varmaan päätöksesi saanut jo äidin maidosta!!!!


    • Tojopellet häiriköivät näillä palstoilla niin paljon että kunnon keskustelusta ei tahdo tulla mitään.

      Fordi on niin paha uhka toyotalaisille että se pistää ne vaikertamaan ja provoamaan täällä.

      Toyotalla kun ei ole mitään uutta ja kaluso alkaa olla kovin vanhanaikaista tekniikkaa.

      Fordilla on tilanne päinvastainen kun on tullut uudet korimallit ja maailman parhaat moottorit.

    • TDCI 2004

      2004 TDCI Mondeo STW Aut, ollut meillä kauppakassina kohta 200 tkm. Suurin huolenaihe tähän mennessä on korin / ovien ruostuminen kittisaumojen kohdilta. Ne maahantuoja korjasi takuuseen. Viimeksikin katsastuksessa autoa kehuttiin hyväkuntoiseksi. Huolloissa kuluvia osia tosin jouduttu vaihtamaan (jarrut, 1 kpl pyöränlaakeri, pakoputkisto normaalitöiden lisäksi). Muistaakseni 5-6 vuoden ikäisenä lisälämppäri sanoutui irti ja laite uusittiin. En ole merkkiuskollinen, mutta on paljon mahdollista että seuraava auto on myös Ford.

    • Fordisti55

      2005 mallinen 1,6 diesel C-Max, eli tuli täyteen yhdeksän vuotta. Ainoa vika koko aikana on ollut peruutusvalon toimimattomuus, mikä ilmeni katsastuksessa pari vuotta sitten. Remontti töineen ja osineen maksoi tasan 35,-€. Muita vikoja ei Fordissa ole ollut. Renkaita on vaihdettu kuluneiden tilalle ja kerran akku, sekä normaalit huollot. Dieseliä kuluttaa normiajossa rajoitusten mukaan kesällä alle 4l./100km matka-ajossa. Talvella vajaan litran enemmän. Kulkee hyvin ja miehen kokoinenkin (190cm) sopii hyvin puikkoihin. Erinomaiset ajo-ominaisuudet kun vertaa vaikkapa Japanilaisiin.

    • Ekafordi

      2011 1.6 ecoboost 180 hv ajettu 120 tkm. Auto on niin hyvä että seuraavakin on sama. Perhekäyttöön loistava.

      Plussat:

      Hyvä ajaa, tosi hiljainen 16 tuumaisilla, ei hälyääniä.Toimii perhekäytössä pienillä ja isommilla lapsilla kun kyydissä 5 - 6 henkeä ja kabiini täynnä tavaraa, suksiboksi katolla ja peräkärry perässä. liukuovet on kätevät.

      1.6 ecoboost vie yhtä paljon kuin litranen ecoboost, mutta suorituskyky täysin eri.

      1.6 ecoboost Suht pieniruokanen, matkaajossa alle 7 litraa, kaupugissa 8 litraa. Pieniruokaisin bensaturbo kaupugissa tähän mennessä minulla.

      Ainakin iso bensaturbo on talvella lämmin.

      Sonyn radio on laadukas, perusradio ei. ainakin titaniumin penkki on hyvä.

      Perus halogenit on yllättävän hyvät. Lämmitettävä tuulilasi.

      Miinukset

      Keskikonsolinon sekava, menee opetellessa.

      2 rivin turvavyöt on liian lyhyet joillekin turvaistuimille. Pyöränpultit on halvat perus fordilaiset. Liukuovet pitää pitää tosi puhtaina talvella, liukukiskoilla vesi ja kura tekee niistä todella raskaat ja lapset ei saa auki. kun ostaa liukuovet - saa niiden haitatkin.

      Suksiboksi lähes pakkovaruste isommille reissuille. Nostaa kulutusta puoli litraa. Tuulilasin sulat on outoa kokoa, jota ei tahdo vieläkään saada muualta kuin saksasta.

      Jostain syystä autossa ei ole polttoaineensuodatinta??

      Ongelmat eka kuusi vuotta:

      Etupyörien koiranluut, takapyörien control bladen puslat, akku.
      37 asteen pakkasella ohjaustehostin lakkasi toimimasta - akku?

      Jos auto alkaa kiemurrella, on syytä tarkastaa puslat...

      • G-C-MaxTäälläkin

        Meillä samanikäinen ja kaikesta muusta kokolailla samaa mieltä, mutta pari kohtaa tuossa on ihan scheissee. Ensinnäkin ne halogeeniajovalot on kaikkea muuta kuin hyvät. Joka muuta väittää, ei hyvistä ajovaloista tiedä mitään. Toisekseen, pyyhkijän sulkia saa ihan kotimaasta siinä missä muihinkin autoihin.

        Vaihtoon täälläkin näiden vuosien aikana menneet nuo koiranluut ja takapään puslat. Samoin ahtopaineanturin vaihdoin jossain kohtaa, kun alkoi heittämään vikatilaa ja suojamoodia koneeseen muutaman viikon välein. Ja neljän vuoden kokemuksella nuo grand c-maxin liukuovet pelaa kyllä ihan hyvin, kunhan pitää puhtaana ja rasvailee rullat heti kun ovet alkaa olemaan raskaita avata tai sulkea.


      • Ekafordi

        On ne valot _halogeneiksi_ ihan hyvät, ihan ammattilaistenkin testaamana. Toki rahalla Grand C-maxiin saa paremmatkin valot, jos niitä kaipaa. Pyyhkijänsulkia 730/630 mm ei saanut ekaan 4 vuoteen oikein mistään, edes fordilta marmoritiskiltä. Motonetiäkin pyysin hankkimaan valikoimaan.. Toki ns. lähintä kokoa olevat lyhyemmät yleissulat sai, jos tuo speciaalikokoa ei kaivannut.

        Oma kokemus (auto on talvella pihalla, ei lämpimässä tallissa) on että liukuovia ei pidä ylenmäärin rasvata, sillä alakiskon rullahässäkkä kerää niin paljon kuramoskaa, että se jäätyy talvella, ja ei liu kunnolla. Paras keino on kuivata paperilla kiskot aina autopesun jälkeen ja pitää ne rullat mahd. puhtaina. Kokeilin myös rasvata eri aineilla, mutta puhtaus oli parempi taktiikka. Jähmeät ne ovet ovat talvella jokatapauksessa. Fordin huollossa eivät olleet viisaampia.

        Edelleen ihmetyttää, miksi fordi laittaa autoihinsa noita sekunda peltikuorisia pyöränpultteja, jotka korkaa parin renkaan irroituksen jälkeen. Hinta toki halpa ja näyttävät "hienoilta", mutta riesa ikävä. Ymmärrettävästi keskieuroopassa renkaita ei vaihdella 2 kertaa vuodessa.


    • rassari

      Ne liukuovet saa toimimaan kun rasvaa alaosan lisäksi sen keskimmäisen, navan korkeudella olevan rullaston, joka näkyy kun katsot autoa takaapäin, kun liukuovi on auki. Ilmeisesti kerää paskaa autopesussa niihin liukuoven ohjurikouruihin... ???

    • Anonyymi

      Ford on aivan hyvä auto, mulla ollut BMW 2017 mallinen, Audi 2016,citroen 2003.kaikissa niissä jotain vikaa ollut. Tällä hetkellä ford grand c-max 2012 115hv diesel paras ajettavuudeltaan ei tykki mutta riittää meidän käpykyliin esim Helsinki. Jeep grand cherokee ollut mulla kaikkein vähävikaisin. Hyvää uutta vuotta 2020.

      • Anonyymi

        kaveri puhuu asiaa.hyvää uutta vuotta 2021


    • Anonyymi

      On hyvä auto. OSTA POIS. Ei tuu aika tylsäksi, kun kuskaat autoasi pajoille korjattavaksi.

      T. Köfffff

      • Anonyymi

        On hyvä auto.OSTA POIS.Ei tuu aika
        tylsäksi,kun kuskaat toyjotaa pajoille
        korjattavaksi.


        T.Köfffff


    • Anonyymi

      Ottaaks kupoliin ..hih...

      • Anonyymi

        Ottaaks kupoliin..hih... tojo pajalla


        T.Köfffff


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe