Venäjän sota-arkisto ei antanut kaikki tiedot isoisästäni.
Olen 100% varma, että heillä on enemmän tietoa, mutta se on näköään luokiteltu salaiseksi.
Onko kenelläkään, arvoisat lukijat, neuvoa tai kokemusta miten tässä tapauksessa toimia?
Olen kulut, että joillekin inkeriläisille oli annettu lupa lukemaan sukulaisistaan NKVD arkistoissa salaisia papereita arkiston virkailijan läsnäolossa, kopiot ei tietenkään voitu tehdä.
Minulle tämä kelpaisi mainiosti!
Miksi olen varma että asia on salainen:
Isoisäni oli rikas tai kulakki, hänellä on näköjään oli paljon maata ja omaisuutta leningradin alueella
Arkisto on myöntänyt tietoa isoisästäni koskien vuotta 1942, arkistossa löytyy dokumentteja, jotka todistavat, että hän on karkotettu Krasnojarskiin suomalaisen syntyperän takia.
Krasnojarskista minulla ei onnistunut mitään tietoa saada, Krasnojarski arkisto vaan väittä, että ihminen on kadonnut jäljettömiin.(salainen teloitus?, kapina?, pakoyritys? mitä on tapahtunut siellä?)
En voi siihen uskoa!
Heillä on, on tiedot,koska Krasnojarsk oli kaukana rintamaasta, siellä ei ollut pommituksia, siellä kaukoselustalla oli rauha!
NKVD:lla paperit ei oli voinut katoa..
Miksi Pietarin arkistosta tiedot löytyy, vaikka Pietari oli saarrossa ja oli pommituksien alla, vaan rauhallisesta Krasnojarskista ei löytyy mitään?
Mitä on tapahtunut?
Paperit ovat salaisia?
minua ei kiinnosta enää isoisän ja isoäitien sosialisoitu omaisuus, minulla ei ole enää kostonhimoa, en tarvii mitään dokumentteja, päästäkää vaan minut lukemaan näitä mappeja….
Kuka voi meitä auttaa?
ei mitään toivoa…
Miksi niin kiire? ainoa elossa oleva lapsi on mun äiti, hän on jo kohta 80v,hän haluaisi tietää totuuden ennen kuolema…
niin haluaisimme kaikki mekin:(
Ehkä arvoisa ulkoasiainministeri Erkki Tuomioja voisi kysyä Sergei Lavrovilta tästä asiasta.. ?
NL:n arkistot: vain osa tietoa..
6
162
Vastaukset
- sitroen.
Oletko katsonut onko hänestä maininta Eila Argutinan kirjassa "Olimme joukko vieras vain"? Minulla on tuo kirja hyllyssäni...
- yhinmäen asukas
Kiitos vastauksestasi, minun keinovalikoimat on vähissä, katsoisin mielillään mainitustasi kiristakin!
En tiedä, löytyykö kirja kirjastosta..
Voi olla löytyy sieltä löytyy tietoa meidän kotikylästäkin.. - sitroen.
yhinmäen asukas kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi, minun keinovalikoimat on vähissä, katsoisin mielillään mainitustasi kiristakin!
En tiedä, löytyykö kirja kirjastosta..
Voi olla löytyy sieltä löytyy tietoa meidän kotikylästäkin..Annapa etsimäsi nimi syntymäaika suunnilleen, niin katson.
- sitroen.
sitroen. kirjoitti:
Annapa etsimäsi nimi syntymäaika suunnilleen, niin katson.
No kun ei apu kelpaa, niin ei sitten. Olisi minulla ollut muutama muukin lähde, mutta etsipä itse.
- yhinmäen asukas
sitroen. kirjoitti:
Annapa etsimäsi nimi syntymäaika suunnilleen, niin katson.
kiitos kun vastasit!
tarvitsen apua!
Sorry en kerinnyt heti vastata, olin matkalla,
minua vain pelotta antamaan tähän tietoa, minä en kaipaa julkisuutta missään nimessä.
pelkään että jos tämä juttu tulee julkisuteen me emme saa ikinä mitään tietoa Venäjän arkistoista!
voisitteko antaa sähköpostiosoiteanne , minä laitan tiedot sinne
kiitos vielä kerran! - sitroen.
yhinmäen asukas kirjoitti:
kiitos kun vastasit!
tarvitsen apua!
Sorry en kerinnyt heti vastata, olin matkalla,
minua vain pelotta antamaan tähän tietoa, minä en kaipaa julkisuutta missään nimessä.
pelkään että jos tämä juttu tulee julkisuteen me emme saa ikinä mitään tietoa Venäjän arkistoista!
voisitteko antaa sähköpostiosoiteanne , minä laitan tiedot sinne
kiitos vielä kerran!Sähköpostiosoitetta en viitsi antaa roskapostittajien takia, mutta soittaa minulle voi puh. 050 514 3826.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446