NL:n arkistot: vain osa tietoa..

yhinmäen asukas

Venäjän sota-arkisto ei antanut kaikki tiedot isoisästäni.
Olen 100% varma, että heillä on enemmän tietoa, mutta se on näköään luokiteltu salaiseksi.
Onko kenelläkään, arvoisat lukijat, neuvoa tai kokemusta miten tässä tapauksessa toimia?

Olen kulut, että joillekin inkeriläisille oli annettu lupa lukemaan sukulaisistaan NKVD arkistoissa salaisia papereita arkiston virkailijan läsnäolossa, kopiot ei tietenkään voitu tehdä.
Minulle tämä kelpaisi mainiosti!

Miksi olen varma että asia on salainen:
Isoisäni oli rikas tai kulakki, hänellä on näköjään oli paljon maata ja omaisuutta leningradin alueella

Arkisto on myöntänyt tietoa isoisästäni koskien vuotta 1942, arkistossa löytyy dokumentteja, jotka todistavat, että hän on karkotettu Krasnojarskiin suomalaisen syntyperän takia.

Krasnojarskista minulla ei onnistunut mitään tietoa saada, Krasnojarski arkisto vaan väittä, että ihminen on kadonnut jäljettömiin.(salainen teloitus?, kapina?, pakoyritys? mitä on tapahtunut siellä?)
En voi siihen uskoa!
Heillä on, on tiedot,koska Krasnojarsk oli kaukana rintamaasta, siellä ei ollut pommituksia, siellä kaukoselustalla oli rauha!
NKVD:lla paperit ei oli voinut katoa..

Miksi Pietarin arkistosta tiedot löytyy, vaikka Pietari oli saarrossa ja oli pommituksien alla, vaan rauhallisesta Krasnojarskista ei löytyy mitään?
Mitä on tapahtunut?
Paperit ovat salaisia?

minua ei kiinnosta enää isoisän ja isoäitien sosialisoitu omaisuus, minulla ei ole enää kostonhimoa, en tarvii mitään dokumentteja, päästäkää vaan minut lukemaan näitä mappeja….

Kuka voi meitä auttaa?
ei mitään toivoa…

Miksi niin kiire? ainoa elossa oleva lapsi on mun äiti, hän on jo kohta 80v,hän haluaisi tietää totuuden ennen kuolema…
niin haluaisimme kaikki mekin:(

Ehkä arvoisa ulkoasiainministeri Erkki Tuomioja voisi kysyä Sergei Lavrovilta tästä asiasta.. ?

6

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitroen.

Oletko katsonut onko hänestä maininta Eila Argutinan kirjassa "Olimme joukko vieras vain"? Minulla on tuo kirja hyllyssäni...

• yhinmäen asukas

Kiitos vastauksestasi, minun keinovalikoimat on vähissä, katsoisin mielillään mainitustasi kiristakin!
        En tiedä, löytyykö kirja kirjastosta..
        Voi olla löytyy sieltä löytyy tietoa meidän kotikylästäkin..

• sitroen.
        yhinmäen asukas kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi, minun keinovalikoimat on vähissä, katsoisin mielillään mainitustasi kiristakin!
        En tiedä, löytyykö kirja kirjastosta..
        Voi olla löytyy sieltä löytyy tietoa meidän kotikylästäkin..

Annapa etsimäsi nimi syntymäaika suunnilleen, niin katson.

• sitroen.
        sitroen. kirjoitti:

No kun ei apu kelpaa, niin ei sitten. Olisi minulla ollut muutama muukin lähde, mutta etsipä itse.

• yhinmäen asukas
        sitroen. kirjoitti:

kiitos kun vastasit!
        tarvitsen apua!
        Sorry en kerinnyt heti vastata, olin matkalla,

minua vain pelotta antamaan tähän tietoa, minä en kaipaa julkisuutta missään nimessä.
        pelkään että jos tämä juttu tulee julkisuteen me emme saa ikinä mitään tietoa Venäjän arkistoista!

voisitteko antaa sähköpostiosoiteanne , minä laitan tiedot sinne
        kiitos vielä kerran!

• sitroen.
        yhinmäen asukas kirjoitti:

kiitos kun vastasit!
        tarvitsen apua!
        Sorry en kerinnyt heti vastata, olin matkalla,

minua vain pelotta antamaan tähän tietoa, minä en kaipaa julkisuutta missään nimessä.
        pelkään että jos tämä juttu tulee julkisuteen me emme saa ikinä mitään tietoa Venäjän arkistoista!

voisitteko antaa sähköpostiosoiteanne , minä laitan tiedot sinne
        kiitos vielä kerran!

Sähköpostiosoitetta en viitsi antaa roskapostittajien takia, mutta soittaa minulle voi puh. 050 514 3826.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      121
      5795
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      477
      1902
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      22
      1276
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1233
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1093
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1005
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      971
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      916
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      59
      885
    10. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      24
      884
    Aihe