Insinöörit!

Ninnu

Oletteko, valmiit amk-insinöörit tyytyväisiä koulutukseenne? Oletteko saaneet koulutusta vastaavaa työtä? Oletteko tyytyväisiä palkkaan? Olen miettinyt insinöörikoulutusta Oulun ammattikorkeakoulussa. Onko ne vain tietotekniikkapuolen insinöörit, jotka työllistyy? Vastatkaa, kiitos!

10

2992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopo

Alussa oli hankalaa, mutta sitten oli kyllä loppuaika tosi mukavaa. Itse olen erittäin tyytyväinen saamaani koulutukseen, joten suosittelenpi sitä. Asia taitaa olla toisinpäin, eli tietotekniikka- ja tietoliikennepuolen vastavalmistuneet inssit eivät pääse töihin. Kiitos siitä kuuluu IT-kuoplan puhkeamiseen. (Tietoliikennetekniikan koulutusta lisättiin todella paljon, kun haluttiin lisää IT-alan ihmisiä 1990-luvun lopussa töihin).

No kuitenkin, varmimmat alat työllistymiseen on raksa, konetekniikka ja -automaatio. Luulisin, että biotekniikastakin on työllistytty ihan ok. Toki tietotekniikkainssit töitä saa, mutta pitää olla pedattu varma työpaikka esim. kesätöiden avulla. Omalta luokaltani (tietoliikenne) valmistui kolme ekaa suoraan työttömäksi. Sitten valmistuin minä, ja kortistoon... Vain yksi henkilö on saanut alan vakityöpaikan. Ite oon tällä hetkellä määräaikaisella työsopparilla melkein alan töissä, eli kun vähän hakee ni saa töitä.

Sinne vaan opiskelemaan!

• suunnittelu

Ja töitä riittä, naisillekin :) Soittelevat firmoista perään, että tuletko töihin. Vakituisen sopimuksen sain jo inssityötä tehdessäni. Kaikki luokallani opiskelevat ovat työllistyneet erinomaisesti alan tehtäviin.

Tietotekniikka ei oikein vedä joten, jos haluat HETI varmasti työllistyä niin...

• Räkä

Kerrotko minkä puolen koneinssi olet? Ihan noin oman kiinnostuksen vuoksi?

• Räkä