8X57 JS

lare

Onko kellään tietoa kyseisen aseen panosten saatavuudesta?Ois tiedossa kyseisen kaliiperin ase suht.halvalla merkki oli ilmeisesti Brno.Esim. saako tähän kaliiperiin harjoituspanoksia?

4

3743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha

Norma näyttää valmistavan kevyellä täysvaippaluodilla olevaa patruunaa 8x57JS, joka on hinnaltaan kilpailukykyinen ainakin kaliberissa 30-06

• kaupiaalta

Parhaan tiedon patruunoitten saatavuudesta saat paikkakuntasi kauppiaalta.

Itselläni on samanlainen natsimauseri ja hyvin siihen on patruunoita saanut ja satakunta harjoituspatruunaa olen siihen itse ladannut.

Kokemukseni tuosta kaliperista, että se on melkoinen kaaripyssy, mutta hyvin se silti hirvijahtiin soveltuu.
      Tarkkuus alkuperäisellä piipulla, jolla on ihmisiä tapettu sodan aikana, on noin vellivadin kokoinen hajonta sadalla metrillä.

Hirvimerkki sillä on useimmiten ensi yrittämällä lähtenyt ja on sillä muutama sarvipääkin kaatunut.

Mauseristani maksoin 150 mk 20 vuotta sitten.

• Sturmann

Itse saan 98k:lla 10cm kasan 100 metrillä ja väitän että vieläkin pienemmäksi menisi, jos osaisi ampua. Sulla pienet vellilautaset?
        Vielä vähän häiritsee tuo termi Natsi-Mauseri, sillä ase konstruktiona oli ennen natseja.

Ps. Eräliike Riistamaalla on ollut huokeaa patruunaa!

• Lewis
        Sturmann kirjoitti:

Itse saan 98k:lla 10cm kasan 100 metrillä ja väitän että vieläkin pienemmäksi menisi, jos osaisi ampua. Sulla pienet vellilautaset?
        Vielä vähän häiritsee tuo termi Natsi-Mauseri, sillä ase konstruktiona oli ennen natseja.

Ps. Eräliike Riistamaalla on ollut huokeaa patruunaa!

Hei.
        Käynti 150 metriin avotähtäimillä 10 cm tienoilla.
        12,85 grammasilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      278
      5819
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      37
      3396
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2627
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      221
      2102
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      78
      1635
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1057
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      855
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      124
      847
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      798
    Aihe