Telkkaohjelmien uusin trendi taitaa olla nämä kokkiohjelmat sun muut illanistujaiset pitopöytineen.Jos nyt ailkais laskemaan,lähes joka kanavalla on joku hämmentämässä patoja,kilpailuttamassa ihmisiä,syödään ja herkutellaan,arvostellaan osaamisia ja luovuutta.
Itse olen tykästynyt "Leila leipoo-sarjaan ja myöskin Sikke taiteilee ihanissa maisemissa patojensa kans,samoin Portugalin makuja ym.
Mitäs olette katselleet,ja kiinnostaako?
kokkiohjelmat
22
463
Vastaukset
- epäkokki
Tykkään niistä joista muut ei ja toisin päin. En jaksa katsella Siken naamaa enkä monen ulkomaalaisenkaan. Jostain syystä tykkään Kokin vapaapäivästä, en tiedä miksi, ja.. ja.. no siinä ne olikin. Muut voisi peruuttaa.
- leipuri-julle
Liekö uusi trendi, ainahan niitä on ollut. Nyt vain kanavien ja esitysajan lisäännyttyä niitä voi katsella lähes non-stopina, jopa useammalta kanavalta yhtäaikaa.
Kiinnostaa ja katson, vaikken aterioita/leipomuksia apinoikaan.
Itseäni suututtaa useissa oleva kiire. Minusta se on ruo'an aliarvioimista, suorassa suhteessa siihen, kuinka hotkimalla monissa kodeissa kohdellaan lopputulosta, tuskin edes syödään samanaikaisesti ruokapöydän ääressä.
Naurattaa jotkin illalliskilvat, joissa joko juotetaan jengi huppeliin, tai luennoidaan syöjät koomaan jollain viini- tai juustotietämyksellä
Onko kehitelty imukykyista otsapantaa, etteivät hiet kilpailijoilta tippuisi suoraan ruokaan? - meeriamanda
Katson paljonkin, em. Master- ja Topchefit kotimaiset kuin ulkolaisetkin. Sit Ramseyn mitä ikinä sit hältä tuleekaan.
Oliverin koulutusohjelma on ollut mielenkiintoinen. - Pirre*
Ei oikein kinosta, enää..ja niitä tulee niin paljon, ei jaksa ei..
- Anonyymi
Ihan totta ei oikein jaksa , mutta paljon on ihmisiä joita kiinnostaa , että on ajateltava että jokaiselle jotakin.
Eipä ole telkkaria ei.
Mutta Youtubesta olen kokki-ohjelmia katsonut, joskus.
En näe niissä mitään katseltavaa.
Suurinpiirtein kaikesta kotimaisesta sapuskasta selviän koti-oloissa ilmankin.
Ja suhtaudun vielä ruokaan niin, että kun on nälkä, syödään ja äkkiä.
En oikein näe ruoassa kilpailemisen aihetta.
Lempiruokiini kuuluvat Kaalilaatikko, Lihakeitto ja paistetut kalat, olut ja kylmä maito, paha noista on mennä taidetta tekemään.
Minua hämmästyttää että ruoka-ohjelmia tulee joka kanavalta.
H.- Tulva, kasvu, korjuu
TV-ohjelmia voi tunnetusti katsoa myös netin kautta, esimerkiksi Yle Areenalta silloin, kun itselle sopii. Eihän siihen TV:tä tarvita. Olen pannut useamman kerran merkille, että katsot samoja asiaohjelmia kuin minäkin. Kun olen katsonut TV:stä jonkun tiedeohjelman, niin kuinka ollakaan niin varsin pian sen jälkeen myös sinun kirjoituksissa on ollut ko ohjelman sisällöissä esiin tulleita asioita.
Tulva, kasvu, korjuu kirjoitti:
TV-ohjelmia voi tunnetusti katsoa myös netin kautta, esimerkiksi Yle Areenalta silloin, kun itselle sopii. Eihän siihen TV:tä tarvita. Olen pannut useamman kerran merkille, että katsot samoja asiaohjelmia kuin minäkin. Kun olen katsonut TV:stä jonkun tiedeohjelman, niin kuinka ollakaan niin varsin pian sen jälkeen myös sinun kirjoituksissa on ollut ko ohjelman sisällöissä esiin tulleita asioita.
"Tulva, kasvu, korjuu"
Noinhan se aina menee.
Jostain on aina otettava oppia, jos ei itse osaa.
Toivottavasti katselet yhä enemmän.
Niin minäkin teen.
H.
- mimmimummi
Ei niiltä ole voinut välttyä jos vähänkin telkkaria katsoo..Se että kilpaillaan ruuan valmistuksella.. näitä on jo lapsillekin ..ja samat ihmiset niitä arvostelevat. ei aina anna oikeudenmukaista lopputulosta.
Mitä tänään syötäisiin on nopea ja jokapäivä toistuva opetus ohjelma joka täydentää kuukausittain ilmestyvää kookaupan ruokalehteä. Kyllä niistä ainakin aloittelijat ja ns. uusavuttomat saavat paljon hyviä ohjeita. Hyväpuoli on se että oppii kun näkee miten se tapahtuu.. Ettei laita sitä kakkutaikinavuokaa uuniin nurinpäin...kun se valmis kakku on silleen... - kotikokki vaan
Kokin vapaapäivän kaveri on niin söötti,mut just tää kauhee kiire millä ne niitä ruokia tekee ja hosuu.
Olen yrittänyt pikana poimia jonkun reseptin tuonne muitten joukkoon laatikkoon,ehkä kokeilen joskus.
Yks missä on nää kaks vanhaa italialaista äijää,keljuilee toisilleen ja kokkaavat mahtavia sapuskoja,on kans kiva.
Ja sitten näyttää vaan huvittavalta kun on jotain heiniä ristissä ja huiskaistu kastiketta pitkin lautasen reunoja,siinä keskellä joku keko ja se on sitten hienoo.
Asetteluruokia,sanon aina.
Ja hinta ainakin ravintelissa hipoo pilviä.- Hengenpitimää
Ite lounastan ulkona viitenä päivänä viikossa ja syön mieluimmin ihan tavallista arkiruokaa. Mieluusti vähärasvaista ja vähäsuolaista. Minulla on muutama suosikkiravinteli jotka laittavat mieleistäni lounasmurkinaa...
- ...
Enimmäkseen kyllästyttäviä ja määrällisesti aivan liikaa.
Mun mielestä noitten hype meni ohi kymmenkunta vuotta sitten, kun netti alkoi olla yleistynyt. Niitä nyt näkyy niin paljon, että aina jonkun sattuu katsomaan, jos ei tule kanavaa vaihdettua. Hyvin harvoin niissä mitään erityisen suuria uutuuksiakaan tulee vastaan, vaan saahan sitä joskus jonkin virikkeen tehdä jotain, jos viitsii.
Nykyäänhän ne on lähes kaikki jonkin ravintolan tai kokin omia mainoksia tai sitten kaameita kokkauskilpailuita, joissa tuomareina, ylläripylläri, ravintoloitsija kokkeja, samoja, jotka kaikissa muissakin ohjelmissa mainostamassa itseään. Tuotesijoittelu alkaa välillä naurattamaan. Jokin aika sitten kaikilla kokeilla telkkarissa oli Victorinoxin Santokuveitset, uusinta mallistoa, tuumaisilla logoilla terässä:D
Nuot maailman ympäri tehdyt ohjelmat, joissa paikallisia ruokia, ne vielä jotenkin kiinnostavat. Sitäpaitsi, Ville Haapsalolla hyviä itänaapurin matkailuohjelmia. Ja koska näyttelijät aina nälkäisiä, niissä syödään koko ajan :D
Mutta juu, väkiselläkin niitä joskus tulee tuijotettua.
=DW= - Kalju 3
Ihmettelen sitä villapipoa Ville päässä, myös kesäkuumalla sekä televisiostudiossa.
- ...
Pipa.
Muotipäähine nykyään. Luulen kuitenkin, taitaa tyyppi alkaa kaljuuntumaan. Polemiikkia ollut paljonkin sen käyttämisestä sisällä. Eihän se niinkuin ole tapana, siis ole ollut. Nuoriso alkanut pitämään, tapa yleistyy. Tavat muuttuvat.
Voi pipoa käyttää kesälläkin, samalla lailla se on eriste kuumaa, kuin kylmääkin vastaan. Onhan arabitkin suurisssa kaavuissa, ja huivi päässä, että silmät vaan näkyy, aavikolla. Ja käytetäänhän päähineitä muutenkin kesällä. Naisilla usein hattu tai huivi päässä, myös miehillä hattuja tai baskeereita, joskus huivejakin.
Epätasa-arvo. Liittyy tapoihin. Ollut tosiaan tapana, että miehet ottavat hatun päästä sisällä, mutta naiset muuten ei ota. Räikein esimerkki näkyy kirkoissa. Miehet ottavat hatun päästä kun menevät sisälle, naiset ei.
Ite olin kai jonkinlainen edeltäkävijä keskikoulussa. Alkoi köksän tunnit ja piti hankkkia esiliina ja päähine. No ostin osulasta essun ja valkoisen pipon. Kun kitupiikkinä laskeskelin, että oppikoulun jälkeen pipolle muutakin käyttöä. Joopajoo. Muuten hyvä, mutta idiootti köksän maikka nosti metelin ja kielsi käyttämästä. No minä koitin selittää, että kyseessä keittiöpipo. Meni ihan rehtorille asti ja kielto tuli. Ne kun oli sitä mieltä, että pipo on ulkopäähine. Hommasin sitten jonkn Esson mainoslippalakin ja pidin sitten sitä. Siitä ne ei jaksaneet enää metelöidä :D
=DW= - Anonyymi
... kirjoitti:
Pipa.
Muotipäähine nykyään. Luulen kuitenkin, taitaa tyyppi alkaa kaljuuntumaan. Polemiikkia ollut paljonkin sen käyttämisestä sisällä. Eihän se niinkuin ole tapana, siis ole ollut. Nuoriso alkanut pitämään, tapa yleistyy. Tavat muuttuvat.
Voi pipoa käyttää kesälläkin, samalla lailla se on eriste kuumaa, kuin kylmääkin vastaan. Onhan arabitkin suurisssa kaavuissa, ja huivi päässä, että silmät vaan näkyy, aavikolla. Ja käytetäänhän päähineitä muutenkin kesällä. Naisilla usein hattu tai huivi päässä, myös miehillä hattuja tai baskeereita, joskus huivejakin.
Epätasa-arvo. Liittyy tapoihin. Ollut tosiaan tapana, että miehet ottavat hatun päästä sisällä, mutta naiset muuten ei ota. Räikein esimerkki näkyy kirkoissa. Miehet ottavat hatun päästä kun menevät sisälle, naiset ei.
Ite olin kai jonkinlainen edeltäkävijä keskikoulussa. Alkoi köksän tunnit ja piti hankkkia esiliina ja päähine. No ostin osulasta essun ja valkoisen pipon. Kun kitupiikkinä laskeskelin, että oppikoulun jälkeen pipolle muutakin käyttöä. Joopajoo. Muuten hyvä, mutta idiootti köksän maikka nosti metelin ja kielsi käyttämästä. No minä koitin selittää, että kyseessä keittiöpipo. Meni ihan rehtorille asti ja kielto tuli. Ne kun oli sitä mieltä, että pipo on ulkopäähine. Hommasin sitten jonkn Esson mainoslippalakin ja pidin sitten sitä. Siitä ne ei jaksaneet enää metelöidä :D
=DW=Hankkijan lippiksiä tuli paljon kotiini, kun jonkun koneen osti talliin. Eräänkinkerran oli leikkuupuimurin työkalu lokerossa 3kpl. Oranssin väristä lippistä päällekäin. Hirvittävä huuto ja tappelu, kuka lippiksen päähänsä sai.
- Kaupunkilainen
En pidä kilpailuista, kun minusta makuasiat ovat makuasioita, eikä ole olemassakaan sellaista kuin kaikkien mielestä kaikkein parasta makua.
En kovin paljon katso kokkiohjelmia nykyään, mutta suosikkini tv-kokeista on Tina Nordström, jota taas näkee uusinnoissa kokkailemassa englanniksi. Myös tanskalaiset (Pricen?) veljekset ovat hauskoja sanaillessaan toisilleen. Nythän leipuri-Mette on saanut toisen heistä parikseen.
Neljän tähden illallista katselin silloin, kun osallistujat olivat jotenkin kiinnostavia. Nythän menossa ovat uusinnat, jotka eivät enää innosta.- kyyniseksi tullut
Neljän tähden illallinen on minullekin ainoa ohjelma jota saattoi seurata. Ja niistäkin osa jos osallistujat olivat kiinnostavia. Yleensä tallennan ohjelmat ja katson sitten mikä osuus kiinnostaa. Onneksi on tallentava digiboxi keksitty:)
Yksi ohjelmaformaatti joka on kiinnostanut paljonkin on alkanut ärsyttää. Eli sisustus, pintaremontti tms sellaiset. Sitä lopun ylistystä ja kehumista tyyliin... " ou my god" upeaa , uskomatonta jne.. ... ei viitsi katsoa ja kuunnella. Onkohan tässä tultu jo liian kyyniseksi.
Toki muistan muutaman vuoden takaa piristävän poikkeuksen, kun eräs opiskelija tyttö haukkui yksiönsä uudistuksen ja remontin perin pohjin. Kyse oli varmaan "luukusta lukaali" ohjelma jossa oli osin hurjan remontin aineksia?
- missä tavikset
miksi on niin vaikeita ruokia, ei useinkaan löydä edes lähikaupasta raaka-aineita, vaikkapa luomurapuja ym.
- meeriamanda
Masterchef on harrastelijataidoilla varustetuille kokonaluille.
Tilatkaa kauppiaaltanne raaka-aineita. - Tase pappa
meeriamanda kirjoitti:
Masterchef on harrastelijataidoilla varustetuille kokonaluille.
Tilatkaa kauppiaaltanne raaka-aineita.meeriamanda/ Saattaispa siinä mennä Kyläkaupan Kauppiaalla sormi suuhun, kun mentäisiin tilaamaan niitä mausteita, yrttejä, pähkinöitä, siirapeita, etikoita, öljyjä ja muita juttuja, joista ei koskaan ole kuultukaan näillä leveysasteilla.
Somaa olisi antaa lista käteen ja sanoa tarvitsevansa ylihuomenna noita juttuja.
Nuo ulkomailla tuotetut kokkijutut ei istu tänne. Vaikka kuinka kansalaiset ovat päässeet matkoillaan maistelemaan noita herkkuja, niitä ei voi, yksinkertaisesti, täällä tehdä mistään tuoreista tavaroista. Joku kotimainen kokkijuttu on toisin.
Tosin niissäkin alkaa olemaan tuo eksoottisuus, konstailu ja makujen ja yrttien kanssa priljeeraus pääasia.
Alkaa tulemaan ikävä Vanamoa ja Kokki Kolmosta. Yksinkertaisuus on valttia, jos meinaa perheelleen tehdä ruokaa työpäivän päätteeksi. Ei siinä ehdi karamellisoida krillattuja sipuleita. Ei ehdi paistella viinissä Simpukoita ja katkarapuja, sekunttikello ja paistolämpömittari käsissään.
- Anonyymi
Sellainen kokkausohjelma olisi hyvä, jossa kilpaillaan, kuka saa keitettyä tehokkaimman %- luvullisen pontikan
- Anonyymi
Ennemmin näitä kattelee kuin jotain typeriä valmiiksnaurettuja Posseja, Putouksia ja vastaavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125