jelppivä

210 BLC

Onko vinkkejä,kuinka kaivukoneen luiskahydestä saa paineen pois,että saa luiskakauhan liittimet menee kiinni ?Kauhee tappelu aina letkujen kanssa.

17

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikitään vuotta 201

      nykyään käytetään ton kokoisissa koneissa kauhanpyörittäjää, jolloin kyseessä oleva ongema poistuu

      • keskusta 2013

        kysyjä oli ilmeisesti maajussi tai vastaava, eli kannattaa odottaa par päivää niin paineet laskee


    • sama ongelma

      käännä hanat kiinni ja löysää paineet pois pikaliittimistä tai jos aikaa sammuta kone ja odottele

    • 210 BLC

      Aivan yhtä vaikea on kytkeä pyörittäjän letkut,kuin luiskakauhankin.Tosin tämä on tuttua vain niille,jotka on konehommissa joskus ollut...Luiskakauhalla tehdään työt josissa ei pyörittäjää tarvita ja niitä on paljon.

      • h11blc210

        on muuten paljon töitä jossa kiintee kynsikauha paras, tosin tuttu asia vaan ammattilaisille. ps kynsikauhalla tehdään jos muuhun ei varaa. pps tuli ainakin 70-luvulla koneen mukana.


      • h9blc210

        ei ole luiskakauha 2-toiminen, pyörittäjä 1-toiminen. onkohan eroa. voi näitä köyhiä 210 volvo miehiä(koneen arvo alle 30te) ja ollaan niin tekijä miehiä


    • ec-200

      åkerilla kun kaivelin eipä ollu kyseistä ongelmaa

      • Öljysoraa

        Åkerista vuosi paineet ja öljyt pihalle ennenkuin ehtii ohjaamosta ulos.


    • öljy kylpy

      Töyttäät sitä urospäätä jotakin metallia vasten,joskus voimakkaastikkin
      vähän siinä öljy roskahtaa mutta menee kyllä sen jälkeen paljon helpommin!!

    • 210 BLC

      Joo,kyllä on tullu hakattua nastoja kivestä lähtien kaikella mahdollisella,mutta aattelin vaan,että jos olis ollu sivistyneempiä kikkoja jollakin.Olen yleensä sammuttanut koneen,ja virrat päällä turvaportti kiinni heilutellu polkimilla ja vivuilla paineet pois.Joskus menee paineettomaksi ja joskus taas ei.
      Sinänsä outoa,että nykykoneissakaan tätä ongelmaa ei ole tehtaalla jo ratkaistu.

    • Haerdix

      Vaihda pikaliittimit sellaisiin, joissa on paineenpoistonippa! Muita vaihtoehtoja on sitten lähinnä nuo paineenpoisto lyömällä nastaa sisään, tai odotella...

    • Auttaa jo paljon asiaa kun vääntää raanat kiinni puomin varresta ennenkuin irrottaa letkuja. Itse aina letkuja laittaessa painan toisen letkun, sen urospuolisen nastaa kauhan kulmaa tms. vasten niin paine häviää, eikä sieltä niin kovin paljoa sitä öljyä tule. Kun laittaa letkuja niin kauha pikkusen irti maasta. jos toisella puolella sylinterissä pikkusen painetta niin pääsee liikkumaan. Kauha kippurassa sisäänpäin niin liitimet sopivalla korkeudella ettei tarvitse kurkotella taivaisiin. Samoten jos ei ekalla kerralla työntessä tahdo mennä perille asti niin "kippaa" sen muutaman öljytipan liittimestä pois ja yrittää uudestaa. öljy kun on todella huonoa puristumaan pienempään tilaan ainakaan lihasvoimin. Pieni letkun pyörittely samalla kun liittimiä työntää yhteen auttaa monesti kauluksen tippumaan paikoilleen. Letkuja pois ottaessa kun naputtelee jollain työkalulla kaulusta aukipäin niin aukee mukavasti. Joo tiedän että pitemmän päälle se tapa on liittimen tuho, mutta ei ne liittimet niin paljoa maksa että kovin montaa kertaa kannata pitkään tapella sen takia jos joka toinen vuosi joutuu yhden liitin parin ostamaan. Ihan tälläsillä jutuilla ei ite ole tarvinnu taistella liittimien kans. Lisäksi paljon auttaa asiaa jos käyttää suojatulppia puomin puoleisissa liittimissä silloin kun letkuja ei ole kiinni. Ei mene vettä jäätymään, eikä likaa. puhtaus kun on puoliruokaa hydrauliikan kanssa aina. Kauhan puolen letkut kun laittaa yhteen niin eivät sotkeennu kauhaa irrallaan nostellessa ja kuskatessa. "Pikku toho" on iso apu myös hydraili liittimien kanssa näin talvella touhutessa. Sekin vielä että kokeilee ensin kauluksen liikkuvan hyvin ennenkuin yrittää letkuja paikalleen. Heiluttelee kaulusta edes takas muutaman kerran että rupee liikkumaan hyvin.

      Toinen juttu on sitten se että varuste hankinta vaiheessa siirtyy kallistuvaan liittimeen. Sillon ei ole tarvitse hypätä letkuja irrottelemaan kauhaa vaihtaessa ja kaikki kauhat on kallistuvia. Kuokka kauhasta tulee kynnellinen luiska kauha. Ojakauhallakin saa ihmeitä aikaan ja vesijohtokauhan käytettävyys paranee paljon. Tosin ei sekään aina ja jokapaikassa ihanne ratkaisu ole. Tarvitsee virittää toiset hydraulilinjat jos muita lisähydrauliikkaa tarvitsevia työkaluja. yms...

    • 210 BLC

      Mukava huomata,että jokunen ammattilainenkin eksyy näille sivuille...juu kauhanpyörittäjäkin kyllä on,mutta luiskakauhaa tulee käytettyä silti aikas paljon.
      Turhaa painoa putoaa pois syömästä löpöä ja enemmin luiskakauhalla uskaltaa repiä,kuin pyörittäjällä.
      Kynsikauha sitten rajumpiin hommiin.

      • Jyrämane

        Ite oon pitäny puista välipalaa naarasliittimen ja vasaran välissä kun olen irroittanu pikaliitintä niin ei ole liitin vahingoittunut yhtä helposti kuin sitä iskisi suoraan vasaralla. Katkenneesta harjanvarresta oon veistäny sopivan tikun millä olen tarvittaessa päästäny paineet pois naarasliittimestä, samoin oon urospuolen liittimestä painetta poistaessa käyttäny lautaa välissä , niin ei mene liittimen pää lysmylle;)) Jos haluaa herkutella niin tekee kovemmasta puusta apuvälineet niin on pitkäikäisemmät. Joskus ei kyllä ole auttanut muuta kuin loysätä letkun liittimiä että on saanut paineet pois;)). Åkermannit ;niin kun joku tossa edellä sanoikin oli kyllä sellaisia koneita ettei tarvinut edellä mainittujen ongelmien kanssa taikinoida


      • kartsa3
        Jyrämane kirjoitti:

        Ite oon pitäny puista välipalaa naarasliittimen ja vasaran välissä kun olen irroittanu pikaliitintä niin ei ole liitin vahingoittunut yhtä helposti kuin sitä iskisi suoraan vasaralla. Katkenneesta harjanvarresta oon veistäny sopivan tikun millä olen tarvittaessa päästäny paineet pois naarasliittimestä, samoin oon urospuolen liittimestä painetta poistaessa käyttäny lautaa välissä , niin ei mene liittimen pää lysmylle;)) Jos haluaa herkutella niin tekee kovemmasta puusta apuvälineet niin on pitkäikäisemmät. Joskus ei kyllä ole auttanut muuta kuin loysätä letkun liittimiä että on saanut paineet pois;)). Åkermannit ;niin kun joku tossa edellä sanoikin oli kyllä sellaisia koneita ettei tarvinut edellä mainittujen ongelmien kanssa taikinoida

        Jos tosiaan tämä hakkaaminen ja muu ähkiminen ja puutikkujen veistely on mielekkäämpää, kuin vaihtaa esim. tällaiset, niin mikäpä siinä! :D http://www.hydromarket.fi/fi/pikaliittimet-hydrauliikalle-1/tema-liitinrunko-paineenpoistolla


    • WeK
    • Hydr.asentaja

      Vaihda kierteellä olevat liittimet pikaliittimien tilalle kuin minäkin niin eipä tartte ährätä eikä tapella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3310
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2053
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      82
      1088
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe