Yamaha DT 50

:X:

Elikkä oisin ostamassa tollasta mopoa, kannattaako ? ja mikä vuosimalli ?

Ja millasia virityksiä tohon mopoon keksisin? mieluiten sellasia mitä ei helpolla huomaa, kilpien pois otto noin kalliista moposta ei olis kiva..

pitäis saada kulkee 60-90 km/h ja kiihtyvyys vois olla kiva!

nii ja paljos tulis virittäminen maksamaan ?

187

53255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin

      Ite en ainakaan ostais käytettyä dt:tä koska ne on mun mielestä rumia. Mutta uus dt onki jo ihan siisti ja eiköhän sieltäkin putkesta löydy joku holkki minkä sitte voi repii pois nii tulee tehoa! Sitte tietysti eri välityksillä saat nopeutta.

      • :X:

        nii, mikä toi holkki on? ja joo uutenakin vois harkita ostoa... ja mitä toi välitys oikeen tarkottaa ?


      • on,
        :X: kirjoitti:

        nii, mikä toi holkki on? ja joo uutenakin vois harkita ostoa... ja mitä toi välitys oikeen tarkottaa ?

        Se holkki on sellanen este pakoputkessa, että pakokaasut pääsee vain pikkurillinkokoisesta reijästä ulos. Ja sen irrottamiseen tarvii porakoneen ainakin. Ja välityksistä eli siis mitä isompi ratas takana sitä paremmin kiihtyy ja mitä pienempi sitä kovempaa kulkee, eturattaassa taas päinvastoin.


      • yamaha dt50r
        on, kirjoitti:

        Se holkki on sellanen este pakoputkessa, että pakokaasut pääsee vain pikkurillinkokoisesta reijästä ulos. Ja sen irrottamiseen tarvii porakoneen ainakin. Ja välityksistä eli siis mitä isompi ratas takana sitä paremmin kiihtyy ja mitä pienempi sitä kovempaa kulkee, eturattaassa taas päinvastoin.

        kannattaa ostaa vähintään 98vm tai uudempi koska ne ovat vesijäähdytteisiä ja ne saa kulkee isomalla kaasaarilla ja tehoputkella ja teho puolalla n.90km/t pelkällä puolalla saa kulkee n.60km/t jos poistaa putkesta kuritukset ja tekee siitä tehoputkea vastaavan saa kulkemaan 70suuttimen kanssa 80-85km/t


      • :X:
        yamaha dt50r kirjoitti:

        kannattaa ostaa vähintään 98vm tai uudempi koska ne ovat vesijäähdytteisiä ja ne saa kulkee isomalla kaasaarilla ja tehoputkella ja teho puolalla n.90km/t pelkällä puolalla saa kulkee n.60km/t jos poistaa putkesta kuritukset ja tekee siitä tehoputkea vastaavan saa kulkemaan 70suuttimen kanssa 80-85km/t

        No onks toi vaikea operaatio/kallis ? siis poistaa kuristukset ja tehä siitä tehoputkea vastaavan ja ostaa suuttimen ja sit uudet rattaat ? ja miten on nääkykö noi viritykset päällepäin tai äänessä ?


      • yamaha dt50r
        :X: kirjoitti:

        No onks toi vaikea operaatio/kallis ? siis poistaa kuristukset ja tehä siitä tehoputkea vastaavan ja ostaa suuttimen ja sit uudet rattaat ? ja miten on nääkykö noi viritykset päällepäin tai äänessä ?

        ei se ole vaikeeaa pitää osata hisata ja käyttää rälläkkää putken laiton jälkeen äänet kovenee aika paljon.tässä ohjeet:
        Vakiona DT on todella nuhainen laitos. Pakoputki on kuristettu piloille ja konekin kiertää kierrosluvunrajoittimen ansiosta 4250rpm.

        Viritys kannattaisi aloittaa ostamalla rajoittamaton sytytyspuola, eli ns. viripuola tai viritys-CDI-boksi. Hintaa moisella sähköosalla on jälleenmyyjillä vajaat 400mk. Tällä nopeutta löytyy n. 60km/h, vääntöä ei juurikaan.

        Virityspuolasta ei suurta hyötyä ole yksinään, sillä pakoputki tukkeutuu kahden-kolmentuhannen kilometrin kuluessa niin umpeen, että nopeutta löytyy alle 40km/h.

        Pakoputkea lähdetään laittelemaan seuraavasti: Putki katkaistaan paisuntakmmion jälkeen kohdasta, jossa putki ohenee 5mm. Paisuntakammion päädyssä on pieni peltinen "suppilo", sen voi poistaa mekaanisesti esimerkiksi ruuvitaltalla ja vasaralla. Paras vaihtoehto oli puikkohiomakone, Dremel Multi käy hyvin, kuten myös paineilmakäyttöinen.
        Seuraavaksi katkaistaan paisuntakammiosta äänenvaimentimeen menevä 20-millinen putki ja vaihdetaan 25-milliseen (Heftaile, eli hitsaa hennosti äänenvaimennin ja alkuosa paikallaan, niin saat oikeen kulmaan).

        Näillä virityksillä pärjätään jo talveen asti, kunnes putki tukkeutuu kunnolla.

        Sitten putken merkittävimmän kuristuksen poistoon. Katkaisi putki alkukäyrän ja paisuntakammion rajasta, sekä 5cm alkukäyrän sarjanumeron alapuolelta. Nyt sinulla on käsissäsi kappale, jossa on sisällä vesijohtoputkea. Sen poisto onnistuu poraamalla putken kiinnityskohtaan reikiä ja sitten riittävän järeällä vasaralla ja putkenpätkällä/isolla hylsyllä tms.

        Nyt pitäisi nopeutta löytyä n. 80-85km/h ja kiihtyvyyttäkin runsaasti, kone ottaa jo kunnon tehopiikinkin.
        Suutin kannattaisi nyt vaihtaa numeroon 70.

        Ja eteenpäin! Ostamalla 19mm Dell`orto PHBG CS-kaasutin kiihtyvyys paranee huomattavasti, ja nopeutta löytyy n.95km/h 12/47-välityksillä. Vakiovälityksiä ei kannata näillä virityksillä enään käyttää.

        Isommalle kaasuttimelle joutuu valitettavasti imukaulan tekemään itse, mutta se ei ole paha homma. Tarvitaan alkuperäisen imukaulan runkolevyn levyistä n. 4mm paksua lattarautaa, johon porataan reiät oikeille paikoilleen, sekä keskelle 25mm reikä. Sitten 25mm putken pää sahataan jiiriin sopivaan kulmaan ja putki hitsataan levyyn kiinni, kulmia viilaillaan. Viimeiseksi viilataan/hiotaan putken pää 24mm vahvuiseksi, jotta kaasutin saadaan kiinnitettyä. Imukaulasta kannattaa tehdä vähän lyhyempi, kuin alkuperäisestä, että ilmanputsarin kiinnitysletku mahtuu alkuperäistä pidemmän kaasuttimen ja ilmansuodattimen väliin.

        19mm Kaasuttimen mukana tulee sovitinholkki, jolla se saadaan liitettyä alkuperäiseen ilmansuodattimeen.
        Itsetehdyn äänenvaimentimen (välttämätön 19mm kaasuttimen kanssa) kanssa n.125-numeron suutin on hyvä.

        Äänenvaimennin: Vakioäänenvaimennin on erittäis huonosti hengittävä, ja kuristaa tehoa. Hyvä saadaan poistamalla putkella ja vasaralla alkuperäisestä sisukset ja hitsaamalla sisään 25mm putki, johon on porattu paljon n. 3-4mm reikiä. Äänenvaimentimen runkoon voi hitsata kaksi harjateräksen pätkää, joihin putki hitsataan kiinni. Lopuksi äänenvaimennin täytetään äänenvaimenninvillalla.
        Tällä vaimentimella äänet eivät ole kovin kovat, mutta ne ovat matalat, eivätkä kimeät, kuten esimerkiksi Giannellin tehoputken vaimentimessa.


      • :X:
        yamaha dt50r kirjoitti:

        ei se ole vaikeeaa pitää osata hisata ja käyttää rälläkkää putken laiton jälkeen äänet kovenee aika paljon.tässä ohjeet:
        Vakiona DT on todella nuhainen laitos. Pakoputki on kuristettu piloille ja konekin kiertää kierrosluvunrajoittimen ansiosta 4250rpm.

        Viritys kannattaisi aloittaa ostamalla rajoittamaton sytytyspuola, eli ns. viripuola tai viritys-CDI-boksi. Hintaa moisella sähköosalla on jälleenmyyjillä vajaat 400mk. Tällä nopeutta löytyy n. 60km/h, vääntöä ei juurikaan.

        Virityspuolasta ei suurta hyötyä ole yksinään, sillä pakoputki tukkeutuu kahden-kolmentuhannen kilometrin kuluessa niin umpeen, että nopeutta löytyy alle 40km/h.

        Pakoputkea lähdetään laittelemaan seuraavasti: Putki katkaistaan paisuntakmmion jälkeen kohdasta, jossa putki ohenee 5mm. Paisuntakammion päädyssä on pieni peltinen "suppilo", sen voi poistaa mekaanisesti esimerkiksi ruuvitaltalla ja vasaralla. Paras vaihtoehto oli puikkohiomakone, Dremel Multi käy hyvin, kuten myös paineilmakäyttöinen.
        Seuraavaksi katkaistaan paisuntakammiosta äänenvaimentimeen menevä 20-millinen putki ja vaihdetaan 25-milliseen (Heftaile, eli hitsaa hennosti äänenvaimennin ja alkuosa paikallaan, niin saat oikeen kulmaan).

        Näillä virityksillä pärjätään jo talveen asti, kunnes putki tukkeutuu kunnolla.

        Sitten putken merkittävimmän kuristuksen poistoon. Katkaisi putki alkukäyrän ja paisuntakammion rajasta, sekä 5cm alkukäyrän sarjanumeron alapuolelta. Nyt sinulla on käsissäsi kappale, jossa on sisällä vesijohtoputkea. Sen poisto onnistuu poraamalla putken kiinnityskohtaan reikiä ja sitten riittävän järeällä vasaralla ja putkenpätkällä/isolla hylsyllä tms.

        Nyt pitäisi nopeutta löytyä n. 80-85km/h ja kiihtyvyyttäkin runsaasti, kone ottaa jo kunnon tehopiikinkin.
        Suutin kannattaisi nyt vaihtaa numeroon 70.

        Ja eteenpäin! Ostamalla 19mm Dell`orto PHBG CS-kaasutin kiihtyvyys paranee huomattavasti, ja nopeutta löytyy n.95km/h 12/47-välityksillä. Vakiovälityksiä ei kannata näillä virityksillä enään käyttää.

        Isommalle kaasuttimelle joutuu valitettavasti imukaulan tekemään itse, mutta se ei ole paha homma. Tarvitaan alkuperäisen imukaulan runkolevyn levyistä n. 4mm paksua lattarautaa, johon porataan reiät oikeille paikoilleen, sekä keskelle 25mm reikä. Sitten 25mm putken pää sahataan jiiriin sopivaan kulmaan ja putki hitsataan levyyn kiinni, kulmia viilaillaan. Viimeiseksi viilataan/hiotaan putken pää 24mm vahvuiseksi, jotta kaasutin saadaan kiinnitettyä. Imukaulasta kannattaa tehdä vähän lyhyempi, kuin alkuperäisestä, että ilmanputsarin kiinnitysletku mahtuu alkuperäistä pidemmän kaasuttimen ja ilmansuodattimen väliin.

        19mm Kaasuttimen mukana tulee sovitinholkki, jolla se saadaan liitettyä alkuperäiseen ilmansuodattimeen.
        Itsetehdyn äänenvaimentimen (välttämätön 19mm kaasuttimen kanssa) kanssa n.125-numeron suutin on hyvä.

        Äänenvaimennin: Vakioäänenvaimennin on erittäis huonosti hengittävä, ja kuristaa tehoa. Hyvä saadaan poistamalla putkella ja vasaralla alkuperäisestä sisukset ja hitsaamalla sisään 25mm putki, johon on porattu paljon n. 3-4mm reikiä. Äänenvaimentimen runkoon voi hitsata kaksi harjateräksen pätkää, joihin putki hitsataan kiinni. Lopuksi äänenvaimennin täytetään äänenvaimenninvillalla.
        Tällä vaimentimella äänet eivät ole kovin kovat, mutta ne ovat matalat, eivätkä kimeät, kuten esimerkiksi Giannellin tehoputken vaimentimessa.

        no tossa oli jo hyvät ohjeet, mutta ehkä hieman vaikeat toteuttaa... Talveen asti ? ajan mopolla kesän ja talven ja sitten siirryn kevariin, joten en viitsisi odottaa mitään putken tukkoutumista.. ?


      • hmmm

        Mä omistan tän uuden Dt:n ja oon saanu sen kulkemaan noin 70km/h. Siitä ei ole otettu muuta pois, kuin prikka ja avattu putkea vähän suuremmaksi, koska se oli tukossa.


      • yamaha dt50r
        :X: kirjoitti:

        no tossa oli jo hyvät ohjeet, mutta ehkä hieman vaikeat toteuttaa... Talveen asti ? ajan mopolla kesän ja talven ja sitten siirryn kevariin, joten en viitsisi odottaa mitään putken tukkoutumista.. ?

        ei sitä tarvise oottaa se tukkoon tumisjuttu oli vaan sitä varten että jos ei ota kuristuksia kaikia pois pakoputki kerää ihan vitustikarstaa ja sitä joutuu putsaan vähän väliä ne kuristimet kannattaa ottaa heti pois ja vahtaa suutin 70


      • :X:
        hmmm kirjoitti:

        Mä omistan tän uuden Dt:n ja oon saanu sen kulkemaan noin 70km/h. Siitä ei ole otettu muuta pois, kuin prikka ja avattu putkea vähän suuremmaksi, koska se oli tukossa.

        Ei mitään muuta tehty ? toihan ei kai ole iso operaatio ja silti kulkee noin lujaa ? jos ton tekee ja vielä vaihtaa rattaat ? sit vois olla ok ?


      • jooseppi
        :X: kirjoitti:

        No onks toi vaikea operaatio/kallis ? siis poistaa kuristukset ja tehä siitä tehoputkea vastaavan ja ostaa suuttimen ja sit uudet rattaat ? ja miten on nääkykö noi viritykset päällepäin tai äänessä ?

        jos saat ite holkin pois sun ei tarvii ku ostaa suutin n:3e jos et ite saa holkkii pois se maksaa ehkä 10e


      • örveltäjä
        hmmm kirjoitti:

        Mä omistan tän uuden Dt:n ja oon saanu sen kulkemaan noin 70km/h. Siitä ei ole otettu muuta pois, kuin prikka ja avattu putkea vähän suuremmaksi, koska se oli tukossa.

        prikka on pönttö malliston pyörissä


      • m4uGe
        yamaha dt50r kirjoitti:

        ei se ole vaikeeaa pitää osata hisata ja käyttää rälläkkää putken laiton jälkeen äänet kovenee aika paljon.tässä ohjeet:
        Vakiona DT on todella nuhainen laitos. Pakoputki on kuristettu piloille ja konekin kiertää kierrosluvunrajoittimen ansiosta 4250rpm.

        Viritys kannattaisi aloittaa ostamalla rajoittamaton sytytyspuola, eli ns. viripuola tai viritys-CDI-boksi. Hintaa moisella sähköosalla on jälleenmyyjillä vajaat 400mk. Tällä nopeutta löytyy n. 60km/h, vääntöä ei juurikaan.

        Virityspuolasta ei suurta hyötyä ole yksinään, sillä pakoputki tukkeutuu kahden-kolmentuhannen kilometrin kuluessa niin umpeen, että nopeutta löytyy alle 40km/h.

        Pakoputkea lähdetään laittelemaan seuraavasti: Putki katkaistaan paisuntakmmion jälkeen kohdasta, jossa putki ohenee 5mm. Paisuntakammion päädyssä on pieni peltinen "suppilo", sen voi poistaa mekaanisesti esimerkiksi ruuvitaltalla ja vasaralla. Paras vaihtoehto oli puikkohiomakone, Dremel Multi käy hyvin, kuten myös paineilmakäyttöinen.
        Seuraavaksi katkaistaan paisuntakammiosta äänenvaimentimeen menevä 20-millinen putki ja vaihdetaan 25-milliseen (Heftaile, eli hitsaa hennosti äänenvaimennin ja alkuosa paikallaan, niin saat oikeen kulmaan).

        Näillä virityksillä pärjätään jo talveen asti, kunnes putki tukkeutuu kunnolla.

        Sitten putken merkittävimmän kuristuksen poistoon. Katkaisi putki alkukäyrän ja paisuntakammion rajasta, sekä 5cm alkukäyrän sarjanumeron alapuolelta. Nyt sinulla on käsissäsi kappale, jossa on sisällä vesijohtoputkea. Sen poisto onnistuu poraamalla putken kiinnityskohtaan reikiä ja sitten riittävän järeällä vasaralla ja putkenpätkällä/isolla hylsyllä tms.

        Nyt pitäisi nopeutta löytyä n. 80-85km/h ja kiihtyvyyttäkin runsaasti, kone ottaa jo kunnon tehopiikinkin.
        Suutin kannattaisi nyt vaihtaa numeroon 70.

        Ja eteenpäin! Ostamalla 19mm Dell`orto PHBG CS-kaasutin kiihtyvyys paranee huomattavasti, ja nopeutta löytyy n.95km/h 12/47-välityksillä. Vakiovälityksiä ei kannata näillä virityksillä enään käyttää.

        Isommalle kaasuttimelle joutuu valitettavasti imukaulan tekemään itse, mutta se ei ole paha homma. Tarvitaan alkuperäisen imukaulan runkolevyn levyistä n. 4mm paksua lattarautaa, johon porataan reiät oikeille paikoilleen, sekä keskelle 25mm reikä. Sitten 25mm putken pää sahataan jiiriin sopivaan kulmaan ja putki hitsataan levyyn kiinni, kulmia viilaillaan. Viimeiseksi viilataan/hiotaan putken pää 24mm vahvuiseksi, jotta kaasutin saadaan kiinnitettyä. Imukaulasta kannattaa tehdä vähän lyhyempi, kuin alkuperäisestä, että ilmanputsarin kiinnitysletku mahtuu alkuperäistä pidemmän kaasuttimen ja ilmansuodattimen väliin.

        19mm Kaasuttimen mukana tulee sovitinholkki, jolla se saadaan liitettyä alkuperäiseen ilmansuodattimeen.
        Itsetehdyn äänenvaimentimen (välttämätön 19mm kaasuttimen kanssa) kanssa n.125-numeron suutin on hyvä.

        Äänenvaimennin: Vakioäänenvaimennin on erittäis huonosti hengittävä, ja kuristaa tehoa. Hyvä saadaan poistamalla putkella ja vasaralla alkuperäisestä sisukset ja hitsaamalla sisään 25mm putki, johon on porattu paljon n. 3-4mm reikiä. Äänenvaimentimen runkoon voi hitsata kaksi harjateräksen pätkää, joihin putki hitsataan kiinni. Lopuksi äänenvaimennin täytetään äänenvaimenninvillalla.
        Tällä vaimentimella äänet eivät ole kovin kovat, mutta ne ovat matalat, eivätkä kimeät, kuten esimerkiksi Giannellin tehoputken vaimentimessa.

        Ei noita imukauloja tartte ite tehä mc-scatter myy sopivia 17.5-22mm kaasareihin jotka sopii yammun minarelli am6.Ja ei tuota änkkää tarrte uusia?mulla on nyt gianellin änkkä.Ja 125mm suutin on vähän liiottelua phbg:ssä on luistin neula jota voi säätää tarvittessa


      • mopo
        yamaha dt50r kirjoitti:

        kannattaa ostaa vähintään 98vm tai uudempi koska ne ovat vesijäähdytteisiä ja ne saa kulkee isomalla kaasaarilla ja tehoputkella ja teho puolalla n.90km/t pelkällä puolalla saa kulkee n.60km/t jos poistaa putkesta kuritukset ja tekee siitä tehoputkea vastaavan saa kulkemaan 70suuttimen kanssa 80-85km/t

        mullla on itellä deetee 02 ja putkesta oon ottanu holkit pois ja vaihtanu puolnan ja isompaa pytty niin kulki mitariin 102km/h isoilla väleilä


      • mbk supermotard
        yamaha dt50r kirjoitti:

        ei se ole vaikeeaa pitää osata hisata ja käyttää rälläkkää putken laiton jälkeen äänet kovenee aika paljon.tässä ohjeet:
        Vakiona DT on todella nuhainen laitos. Pakoputki on kuristettu piloille ja konekin kiertää kierrosluvunrajoittimen ansiosta 4250rpm.

        Viritys kannattaisi aloittaa ostamalla rajoittamaton sytytyspuola, eli ns. viripuola tai viritys-CDI-boksi. Hintaa moisella sähköosalla on jälleenmyyjillä vajaat 400mk. Tällä nopeutta löytyy n. 60km/h, vääntöä ei juurikaan.

        Virityspuolasta ei suurta hyötyä ole yksinään, sillä pakoputki tukkeutuu kahden-kolmentuhannen kilometrin kuluessa niin umpeen, että nopeutta löytyy alle 40km/h.

        Pakoputkea lähdetään laittelemaan seuraavasti: Putki katkaistaan paisuntakmmion jälkeen kohdasta, jossa putki ohenee 5mm. Paisuntakammion päädyssä on pieni peltinen "suppilo", sen voi poistaa mekaanisesti esimerkiksi ruuvitaltalla ja vasaralla. Paras vaihtoehto oli puikkohiomakone, Dremel Multi käy hyvin, kuten myös paineilmakäyttöinen.
        Seuraavaksi katkaistaan paisuntakammiosta äänenvaimentimeen menevä 20-millinen putki ja vaihdetaan 25-milliseen (Heftaile, eli hitsaa hennosti äänenvaimennin ja alkuosa paikallaan, niin saat oikeen kulmaan).

        Näillä virityksillä pärjätään jo talveen asti, kunnes putki tukkeutuu kunnolla.

        Sitten putken merkittävimmän kuristuksen poistoon. Katkaisi putki alkukäyrän ja paisuntakammion rajasta, sekä 5cm alkukäyrän sarjanumeron alapuolelta. Nyt sinulla on käsissäsi kappale, jossa on sisällä vesijohtoputkea. Sen poisto onnistuu poraamalla putken kiinnityskohtaan reikiä ja sitten riittävän järeällä vasaralla ja putkenpätkällä/isolla hylsyllä tms.

        Nyt pitäisi nopeutta löytyä n. 80-85km/h ja kiihtyvyyttäkin runsaasti, kone ottaa jo kunnon tehopiikinkin.
        Suutin kannattaisi nyt vaihtaa numeroon 70.

        Ja eteenpäin! Ostamalla 19mm Dell`orto PHBG CS-kaasutin kiihtyvyys paranee huomattavasti, ja nopeutta löytyy n.95km/h 12/47-välityksillä. Vakiovälityksiä ei kannata näillä virityksillä enään käyttää.

        Isommalle kaasuttimelle joutuu valitettavasti imukaulan tekemään itse, mutta se ei ole paha homma. Tarvitaan alkuperäisen imukaulan runkolevyn levyistä n. 4mm paksua lattarautaa, johon porataan reiät oikeille paikoilleen, sekä keskelle 25mm reikä. Sitten 25mm putken pää sahataan jiiriin sopivaan kulmaan ja putki hitsataan levyyn kiinni, kulmia viilaillaan. Viimeiseksi viilataan/hiotaan putken pää 24mm vahvuiseksi, jotta kaasutin saadaan kiinnitettyä. Imukaulasta kannattaa tehdä vähän lyhyempi, kuin alkuperäisestä, että ilmanputsarin kiinnitysletku mahtuu alkuperäistä pidemmän kaasuttimen ja ilmansuodattimen väliin.

        19mm Kaasuttimen mukana tulee sovitinholkki, jolla se saadaan liitettyä alkuperäiseen ilmansuodattimeen.
        Itsetehdyn äänenvaimentimen (välttämätön 19mm kaasuttimen kanssa) kanssa n.125-numeron suutin on hyvä.

        Äänenvaimennin: Vakioäänenvaimennin on erittäis huonosti hengittävä, ja kuristaa tehoa. Hyvä saadaan poistamalla putkella ja vasaralla alkuperäisestä sisukset ja hitsaamalla sisään 25mm putki, johon on porattu paljon n. 3-4mm reikiä. Äänenvaimentimen runkoon voi hitsata kaksi harjateräksen pätkää, joihin putki hitsataan kiinni. Lopuksi äänenvaimennin täytetään äänenvaimenninvillalla.
        Tällä vaimentimella äänet eivät ole kovin kovat, mutta ne ovat matalat, eivätkä kimeät, kuten esimerkiksi Giannellin tehoputken vaimentimessa.

        noi virit kay myos mbkn supermotardiin vai mita


      • gtui
        örveltäjä kirjoitti:

        prikka on pönttö malliston pyörissä

        missä se prikka on? JA MIKÄ SE ON? :D


      • erysdhjrth
        gtui kirjoitti:

        missä se prikka on? JA MIKÄ SE ON? :D

        se on kuristus alkukäyrässä :D


      • jay2
        jooseppi kirjoitti:

        jos saat ite holkin pois sun ei tarvii ku ostaa suutin n:3e jos et ite saa holkkii pois se maksaa ehkä 10e

        Ni voiko sen viedä jonnekki liikkeesee ni ne ottaa siellä sen holkin poies??


      • Jarrc
        on, kirjoitti:

        Se holkki on sellanen este pakoputkessa, että pakokaasut pääsee vain pikkurillinkokoisesta reijästä ulos. Ja sen irrottamiseen tarvii porakoneen ainakin. Ja välityksistä eli siis mitä isompi ratas takana sitä paremmin kiihtyy ja mitä pienempi sitä kovempaa kulkee, eturattaassa taas päinvastoin.

        ku ottaa uudesta DT:stä kurin pois, ei hyödy mitään, koska ei saa tarpeeks bensaa ja on uudempi cdi. ostaa isomman suuttimen ni kulkee DT:n mittarii n95. ja ku ajaa ryyppy pääl ni 75-80.


      • Moi kaikki ha
        yamaha dt50r kirjoitti:

        ei sitä tarvise oottaa se tukkoon tumisjuttu oli vaan sitä varten että jos ei ota kuristuksia kaikia pois pakoputki kerää ihan vitustikarstaa ja sitä joutuu putsaan vähän väliä ne kuristimet kannattaa ottaa heti pois ja vahtaa suutin 70

        Onks siel putkes jotain muitakin kuristuksii ku se yks holkki siinä liitos kohas ku ite otin sen pois ja menee melkee 70


      • ei kukaa
        :X: kirjoitti:

        No onks toi vaikea operaatio/kallis ? siis poistaa kuristukset ja tehä siitä tehoputkea vastaavan ja ostaa suuttimen ja sit uudet rattaat ? ja miten on nääkykö noi viritykset päällepäin tai äänessä ?

        eli tota kuristusten eli sen holkin poistohan on ihan ilmasta mutta se vaatii hieman aikaa koska joudut luutavasti irroittamaan koko putken ja sitten rälläköimää ne pienet hitsit (ainakin uusissa) että saat alkukäyrän eli sen alkuosan irti paisarista (siit paksusta kohasta putkee) sit siel alkukäyräs on se holkki mikä on aika kovaa kiinni ja sit ku saat sen irti ni putki vaa kasaa ja ajelee


      • dtmias
        yamaha dt50r kirjoitti:

        ei sitä tarvise oottaa se tukkoon tumisjuttu oli vaan sitä varten että jos ei ota kuristuksia kaikia pois pakoputki kerää ihan vitustikarstaa ja sitä joutuu putsaan vähän väliä ne kuristimet kannattaa ottaa heti pois ja vahtaa suutin 70

        kannattaa ehkä ostaa 95 suutin jos holkin pois otat !


      • Tuntematon
        :X: kirjoitti:

        Ei mitään muuta tehty ? toihan ei kai ole iso operaatio ja silti kulkee noin lujaa ? jos ton tekee ja vielä vaihtaa rattaat ? sit vois olla ok ?

        Onko -04 ja -05 vm. putken kiinnityksis eroo?


      • peoajdfsadfafa
        jooseppi kirjoitti:

        jos saat ite holkin pois sun ei tarvii ku ostaa suutin n:3e jos et ite saa holkkii pois se maksaa ehkä 10e

        mul on tollanen derbi joka on aika lahna ja haluaisin et sillä vois keulia ja et se kulkis joku noin 60 kumminki alle 65 ja tulis vääntöä lisää ni jos sen holkin poistaa ni kuin kovaa kulkis ja kui paljo siitä tulis vääntöä lisää ku nyt se on ihan vakio ja haluais et tulis vääntöä ja kulkis noin 60 apuja....


      • kisbär
        yamaha dt50r kirjoitti:

        ei se ole vaikeeaa pitää osata hisata ja käyttää rälläkkää putken laiton jälkeen äänet kovenee aika paljon.tässä ohjeet:
        Vakiona DT on todella nuhainen laitos. Pakoputki on kuristettu piloille ja konekin kiertää kierrosluvunrajoittimen ansiosta 4250rpm.

        Viritys kannattaisi aloittaa ostamalla rajoittamaton sytytyspuola, eli ns. viripuola tai viritys-CDI-boksi. Hintaa moisella sähköosalla on jälleenmyyjillä vajaat 400mk. Tällä nopeutta löytyy n. 60km/h, vääntöä ei juurikaan.

        Virityspuolasta ei suurta hyötyä ole yksinään, sillä pakoputki tukkeutuu kahden-kolmentuhannen kilometrin kuluessa niin umpeen, että nopeutta löytyy alle 40km/h.

        Pakoputkea lähdetään laittelemaan seuraavasti: Putki katkaistaan paisuntakmmion jälkeen kohdasta, jossa putki ohenee 5mm. Paisuntakammion päädyssä on pieni peltinen "suppilo", sen voi poistaa mekaanisesti esimerkiksi ruuvitaltalla ja vasaralla. Paras vaihtoehto oli puikkohiomakone, Dremel Multi käy hyvin, kuten myös paineilmakäyttöinen.
        Seuraavaksi katkaistaan paisuntakammiosta äänenvaimentimeen menevä 20-millinen putki ja vaihdetaan 25-milliseen (Heftaile, eli hitsaa hennosti äänenvaimennin ja alkuosa paikallaan, niin saat oikeen kulmaan).

        Näillä virityksillä pärjätään jo talveen asti, kunnes putki tukkeutuu kunnolla.

        Sitten putken merkittävimmän kuristuksen poistoon. Katkaisi putki alkukäyrän ja paisuntakammion rajasta, sekä 5cm alkukäyrän sarjanumeron alapuolelta. Nyt sinulla on käsissäsi kappale, jossa on sisällä vesijohtoputkea. Sen poisto onnistuu poraamalla putken kiinnityskohtaan reikiä ja sitten riittävän järeällä vasaralla ja putkenpätkällä/isolla hylsyllä tms.

        Nyt pitäisi nopeutta löytyä n. 80-85km/h ja kiihtyvyyttäkin runsaasti, kone ottaa jo kunnon tehopiikinkin.
        Suutin kannattaisi nyt vaihtaa numeroon 70.

        Ja eteenpäin! Ostamalla 19mm Dell`orto PHBG CS-kaasutin kiihtyvyys paranee huomattavasti, ja nopeutta löytyy n.95km/h 12/47-välityksillä. Vakiovälityksiä ei kannata näillä virityksillä enään käyttää.

        Isommalle kaasuttimelle joutuu valitettavasti imukaulan tekemään itse, mutta se ei ole paha homma. Tarvitaan alkuperäisen imukaulan runkolevyn levyistä n. 4mm paksua lattarautaa, johon porataan reiät oikeille paikoilleen, sekä keskelle 25mm reikä. Sitten 25mm putken pää sahataan jiiriin sopivaan kulmaan ja putki hitsataan levyyn kiinni, kulmia viilaillaan. Viimeiseksi viilataan/hiotaan putken pää 24mm vahvuiseksi, jotta kaasutin saadaan kiinnitettyä. Imukaulasta kannattaa tehdä vähän lyhyempi, kuin alkuperäisestä, että ilmanputsarin kiinnitysletku mahtuu alkuperäistä pidemmän kaasuttimen ja ilmansuodattimen väliin.

        19mm Kaasuttimen mukana tulee sovitinholkki, jolla se saadaan liitettyä alkuperäiseen ilmansuodattimeen.
        Itsetehdyn äänenvaimentimen (välttämätön 19mm kaasuttimen kanssa) kanssa n.125-numeron suutin on hyvä.

        Äänenvaimennin: Vakioäänenvaimennin on erittäis huonosti hengittävä, ja kuristaa tehoa. Hyvä saadaan poistamalla putkella ja vasaralla alkuperäisestä sisukset ja hitsaamalla sisään 25mm putki, johon on porattu paljon n. 3-4mm reikiä. Äänenvaimentimen runkoon voi hitsata kaksi harjateräksen pätkää, joihin putki hitsataan kiinni. Lopuksi äänenvaimennin täytetään äänenvaimenninvillalla.
        Tällä vaimentimella äänet eivät ole kovin kovat, mutta ne ovat matalat, eivätkä kimeät, kuten esimerkiksi Giannellin tehoputken vaimentimessa.

        täs ois niinku aika piakkoin ostettava toi tehopuola enne miittiä, niin tarttenko mitää sen asentamisee ja onko helppo kuin mikä asentaa?


      • ei hyvä jätkät
        dtmias kirjoitti:

        kannattaa ehkä ostaa 95 suutin jos holkin pois otat !

        MITÄ SELITÄTTE JOSTAIN 70 SUUTTIMESTA? se meno muuttuu pätkiväks jos on niin pieni ja se kone saattaa leipoo/vaurioituu noin pienestä suuttimesta kun saa liian vähän bensaa, älkää ny hyvät ihmiset johtako näitä uusii mopon omistajia harhaan!
        Mulla 105 suutin kuristamattomalla Yamaha DT:n vakio putkella, ja nyt alkaa hikisee riittämään! Paskat 70 suuttimelle kun vakio on 80!


      • Vaikeaa on ymmärtää
        ei hyvä jätkät kirjoitti:

        MITÄ SELITÄTTE JOSTAIN 70 SUUTTIMESTA? se meno muuttuu pätkiväks jos on niin pieni ja se kone saattaa leipoo/vaurioituu noin pienestä suuttimesta kun saa liian vähän bensaa, älkää ny hyvät ihmiset johtako näitä uusii mopon omistajia harhaan!
        Mulla 105 suutin kuristamattomalla Yamaha DT:n vakio putkella, ja nyt alkaa hikisee riittämään! Paskat 70 suuttimelle kun vakio on 80!

        Etkö sää pälli ite osaa lukee noita kirjotuspäivämääriä? Edellä olevat ohjeet on DT:n vanhalle(-98-03) mallistolle jossa vakiosuutin on 65.

        -Ja tosiaan, onhan tuo sinunki viesti aika vanha, vaan oli pakko päästä korjaamaan :P


      • ruhan
        ei hyvä jätkät kirjoitti:

        MITÄ SELITÄTTE JOSTAIN 70 SUUTTIMESTA? se meno muuttuu pätkiväks jos on niin pieni ja se kone saattaa leipoo/vaurioituu noin pienestä suuttimesta kun saa liian vähän bensaa, älkää ny hyvät ihmiset johtako näitä uusii mopon omistajia harhaan!
        Mulla 105 suutin kuristamattomalla Yamaha DT:n vakio putkella, ja nyt alkaa hikisee riittämään! Paskat 70 suuttimelle kun vakio on 80!

        mink kokone suutin pitäis hankkii ku on tecnigas enox ? yamaha dt50 -06


      • jezzica78
        ei hyvä jätkät kirjoitti:

        MITÄ SELITÄTTE JOSTAIN 70 SUUTTIMESTA? se meno muuttuu pätkiväks jos on niin pieni ja se kone saattaa leipoo/vaurioituu noin pienestä suuttimesta kun saa liian vähän bensaa, älkää ny hyvät ihmiset johtako näitä uusii mopon omistajia harhaan!
        Mulla 105 suutin kuristamattomalla Yamaha DT:n vakio putkella, ja nyt alkaa hikisee riittämään! Paskat 70 suuttimelle kun vakio on 80!

        ootko vähän hias? se saa ihan liikaa bensaa sillä :D 95 suutimella ja teharilla pärjää aivan hyvin :D


      • jezzica78
        mopo kirjoitti:

        mullla on itellä deetee 02 ja putkesta oon ottanu holkit pois ja vaihtanu puolnan ja isompaa pytty niin kulki mitariin 102km/h isoilla väleilä

        mittari kusettaa kiakissa 200luvun malleiisa 10...


      • jezzica78
        hmmm kirjoitti:

        Mä omistan tän uuden Dt:n ja oon saanu sen kulkemaan noin 70km/h. Siitä ei ole otettu muuta pois, kuin prikka ja avattu putkea vähän suuremmaksi, koska se oli tukossa.

        mittariin kulkee noi paljo...


      • oskari.avantola
        jezzica78 kirjoitti:

        ootko vähän hias? se saa ihan liikaa bensaa sillä :D 95 suutimella ja teharilla pärjää aivan hyvin :D

        ei pärjää 95 saa aiva liika vähä ittellä on tg kans 105 niin se on hyvä ja ei se haittaa vaikka aiva pikkuusen rikkaalla


      • khyl
        :X: kirjoitti:

        No onks toi vaikea operaatio/kallis ? siis poistaa kuristukset ja tehä siitä tehoputkea vastaavan ja ostaa suuttimen ja sit uudet rattaat ? ja miten on nääkykö noi viritykset päällepäin tai äänessä ?

        Kuristusten ottaminen on suhteellisen helppoa ja sitten vaan etit jostain isomman suuttimen jonka vaihat alkuperäisen tilalle ettei moottori leikkaa kiinni.


      • ....
        jezzica78 kirjoitti:

        ootko vähän hias? se saa ihan liikaa bensaa sillä :D 95 suutimella ja teharilla pärjää aivan hyvin :D

        älä puhu paskaa mul yamah dt2010 rajottamaton boxi ja tk tehari ja suutin kokoo 100 ja pätkii 1000 kierrokses...


      • ...
        Jarrc kirjoitti:

        ku ottaa uudesta DT:stä kurin pois, ei hyödy mitään, koska ei saa tarpeeks bensaa ja on uudempi cdi. ostaa isomman suuttimen ni kulkee DT:n mittarii n95. ja ku ajaa ryyppy pääl ni 75-80.

        jos rajottava boxi ni ei mee 95 pelkäl suuttimel ja tyhjäl putkel


      • DT50R-
        :X: kirjoitti:

        nii, mikä toi holkki on? ja joo uutenakin vois harkita ostoa... ja mitä toi välitys oikeen tarkottaa ?

        holkki = alkukäyrän kuristus


      • Anonyymi
        ei hyvä jätkät kirjoitti:

        MITÄ SELITÄTTE JOSTAIN 70 SUUTTIMESTA? se meno muuttuu pätkiväks jos on niin pieni ja se kone saattaa leipoo/vaurioituu noin pienestä suuttimesta kun saa liian vähän bensaa, älkää ny hyvät ihmiset johtako näitä uusii mopon omistajia harhaan!
        Mulla 105 suutin kuristamattomalla Yamaha DT:n vakio putkella, ja nyt alkaa hikisee riittämään! Paskat 70 suuttimelle kun vakio on 80!

        Vittu mulla on 75cc tpr bidalot mxr putki malossi läpät ja kuriton läppärunko, 21phbg dellorto kuriton putsari viilattu imukaula ja vittu mitä viäl ja 76 suutin ja rötää se on iha mopost kiinni et mikä suutin vaik olis täsmällee sama mopo😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu mulla on 75cc tpr bidalot mxr putki malossi läpät ja kuriton läppärunko, 21phbg dellorto kuriton putsari viilattu imukaula ja vittu mitä viäl ja 76 suutin ja rötää se on iha mopost kiinni et mikä suutin vaik olis täsmällee sama mopo😂

        NIi ja kurittomat sähköt


    • Raiden410

      Mulla on tollanen mopo... Sen virittäminen on tähän mennessä tulllu maksamaan 7,00€,mutta olen vasta vaihtanut suuttimet enkä ole tietoinen että pitäisikö siihen vaihtaa teho puola??? jos joku tietää niin kertokaa.. mistä sen saa, jos tarvii? ja miten vaihetaan???

      • jezzica78

        et saa pöljä mutää teho puolaa ku pitää olla rajottamaton moric joka on sitte konstikkaampi juttu


    • x,y,z

      kertokaas mitä pitäis laittaa että tohon sais vähän enemmän vääntöä, oon kuullu että toi on vakiona erittäin laiska

      • jölli

        ota kurit pois putkesta


      • Anonyymi

        88stage6 ja muut mhr hilppeet nijää


    • katamoponvirittäjä

      ei saa virittää mopoja mutta viilaa sylinteriä sentistä tulee noin 10kmh nopeutta lisää ja isonna ilma aukkoo ni kiihtyy paremmin kierroksiii tulee ku laitat tankkiin 25,8% nitro bensaa menee tulppa nopeesti mutta osta nitro x tulppa ni menee ehka 300kilometrin välein muista sitte oljytä ne sylinterin reunat ruokaöljyllä

      • diibadaabaduuba

        Joo siinä oli kyllä ohjeet :D


    • ölli

      otä kuristin putkesta pois

      • Make

        Mitä pitäs tehä et sais kulkee 60-70 muutako ottaa holkin pois ja vaihtaa suuttimen? tietääkö kukkaa et minkä kokonen etulätkä tos on ja minkä kokonen suutin? :D


      • 112
        Make kirjoitti:

        Mitä pitäs tehä et sais kulkee 60-70 muutako ottaa holkin pois ja vaihtaa suuttimen? tietääkö kukkaa et minkä kokonen etulätkä tos on ja minkä kokonen suutin? :D

        Kannattaa ostaa lisäää niitä tahteja siihen et ei jää tahdittomaks toi peli.


      • dtmias
        Make kirjoitti:

        Mitä pitäs tehä et sais kulkee 60-70 muutako ottaa holkin pois ja vaihtaa suuttimen? tietääkö kukkaa et minkä kokonen etulätkä tos on ja minkä kokonen suutin? :D

        elikkäs jos poraat moricciin reijän eli cdi-boksiin , mopo saattaa mennä sen 70 mutta saattaa olla aika tukkone mopo , koska kuristus on putkesssa nii vittumoinen . Vakionahan dt:ssä on suuti 80 eli jos vaikka otat kuristimen pois niin kannattaa ostaa 90-100 kokone suutin...


      • dtnilkki
        dtmias kirjoitti:

        elikkäs jos poraat moricciin reijän eli cdi-boksiin , mopo saattaa mennä sen 70 mutta saattaa olla aika tukkone mopo , koska kuristus on putkesssa nii vittumoinen . Vakionahan dt:ssä on suuti 80 eli jos vaikka otat kuristimen pois niin kannattaa ostaa 90-100 kokone suutin...

        Se MORIC-box EI ole mikään vitun CDI-boksi koittakaa nyt jumalauta tajuta


      • yamaha07
        Make kirjoitti:

        Mitä pitäs tehä et sais kulkee 60-70 muutako ottaa holkin pois ja vaihtaa suuttimen? tietääkö kukkaa et minkä kokonen etulätkä tos on ja minkä kokonen suutin? :D

        vakio suutin on 80, ja kierroksii saa ku ohittaa "moric" boxin eli sähköinen rajoitin. mulla on dt 07 jossa on tehari suutin ja rajoitin ohitettu nii kulkee ainaki 80 ko en oo päässy ajamaan kovempaa:D eturatas on 12 hampainen vakiona.


      • asdsad
        yamaha07 kirjoitti:

        vakio suutin on 80, ja kierroksii saa ku ohittaa "moric" boxin eli sähköinen rajoitin. mulla on dt 07 jossa on tehari suutin ja rajoitin ohitettu nii kulkee ainaki 80 ko en oo päässy ajamaan kovempaa:D eturatas on 12 hampainen vakiona.

        eturatas on vakiona 11 hampainen just kävin laskeen hampaita!!


      • Nimetön
        asdsad kirjoitti:

        eturatas on vakiona 11 hampainen just kävin laskeen hampaita!!

        noh mulla ainakin on 12 hampainen vakiona... emt miten se sitte mennee minkä vuosmallin on? mulla on 2007 "power up" malli


      • tietoooo
        Make kirjoitti:

        Mitä pitäs tehä et sais kulkee 60-70 muutako ottaa holkin pois ja vaihtaa suuttimen? tietääkö kukkaa et minkä kokonen etulätkä tos on ja minkä kokonen suutin? :D

        Yamaha DT:ssä (ainakin 06-09) on vakiona 80 suutin (itse katottu).
        07- 09 vuosimallin DT:istä löytyy rajoitin boxi penkin alta joka rajoittaa kierrokset 7000rpm (kierrokseen).
        Akun vieressä sijaitsevassa rajoitin boxissa lukee noin sentin korkuisilla kirjaimilla MORIC. Jos on haluat moposi rajoittamattomaksi, poraa O:n kohdalta boxin läpi reikä.
        M(O)RIC


      • heahea
        dtmias kirjoitti:

        elikkäs jos poraat moricciin reijän eli cdi-boksiin , mopo saattaa mennä sen 70 mutta saattaa olla aika tukkone mopo , koska kuristus on putkesssa nii vittumoinen . Vakionahan dt:ssä on suuti 80 eli jos vaikka otat kuristimen pois niin kannattaa ostaa 90-100 kokone suutin...

        päivän naurut :DDD ei helvetissä mene "Yamaha DT50" 70km/h pelkällä MORICIN porauksella max 57-60km/h mittarin mukaan.


      • <dsaadad
        heahea kirjoitti:

        päivän naurut :DDD ei helvetissä mene "Yamaha DT50" 70km/h pelkällä MORICIN porauksella max 57-60km/h mittarin mukaan.

        Mulla meni jammu 58km/h ilman mitään virejä. Eli tehdas viritteisenä, suoralla tiellä 58km/h. Et revi reikääs


      • heahea
        <dsaadad kirjoitti:

        Mulla meni jammu 58km/h ilman mitään virejä. Eli tehdas viritteisenä, suoralla tiellä 58km/h. Et revi reikääs

        Niin.. Mittariin 58km/h.


      • kikkelili
        asdsad kirjoitti:

        eturatas on vakiona 11 hampainen just kävin laskeen hampaita!!

        ei ku se on 12 vtun urpo


      • DAIJU!
        <dsaadad kirjoitti:

        Mulla meni jammu 58km/h ilman mitään virejä. Eli tehdas viritteisenä, suoralla tiellä 58km/h. Et revi reikääs

        Niinhän se mittariin menee 58 -.- et revi vaa omaas


      • oskari.avantola
        Make kirjoitti:

        Mitä pitäs tehä et sais kulkee 60-70 muutako ottaa holkin pois ja vaihtaa suuttimen? tietääkö kukkaa et minkä kokonen etulätkä tos on ja minkä kokonen suutin? :D

        itellä oli tyhjällä vakio putkella 90 ja se on aiva hyvä ja ku ottaa pelkän kuri pois nii ittellä meni gps:sään 65-68


      • khyl
        <dsaadad kirjoitti:

        Mulla meni jammu 58km/h ilman mitään virejä. Eli tehdas viritteisenä, suoralla tiellä 58km/h. Et revi reikääs

        Niin se mittari sanoo. Sun mopos mittari taitaa olla pikkasen perseestä jos tollasta näyttää. Mopos meni ehkä maks. 46km/h...


      • khyl
        asdsad kirjoitti:

        eturatas on vakiona 11 hampainen just kävin laskeen hampaita!!

        kympin jälkeen tulee yksitoista ja sitten kaksitoista. Käyppä näillä tiedoilla laskemassa niitä hampaita niin kyllä varmasti löytyy 12.


      • dtsaha
        yamaha07 kirjoitti:

        vakio suutin on 80, ja kierroksii saa ku ohittaa "moric" boxin eli sähköinen rajoitin. mulla on dt 07 jossa on tehari suutin ja rajoitin ohitettu nii kulkee ainaki 80 ko en oo päässy ajamaan kovempaa:D eturatas on 12 hampainen vakiona.

        Sekin riippuu vuosimallista. Mullaki o -08 detsis 11 alkuperäsen.


    • ipi64

      Osaako kukaan kytkentäkaaviota eli kuinka asennetaan yamaha dt 2008 kierrosrajoitin malossi tc unit k15 mistään ei tunnu löytyvän ohjetta. tilasin saksasta kyseisen tuotteen mutta ei tullut ohjeita. kiitos etukäteen sille joka voi jelppiä. tv Ipi

      • yviypv

        rajottimessa toinen (punanen) johto moriccii ja toinen (musta) johto kytkimee ja maihin


    • runq
    • äåä

      Itellä on tuommonen -08 yamaha dtx. olen vain vaihtanu 2 piikkiä isomman eturattaan eli 13 piikkisen ja vaihtanu 85 suuttimen vakiona dt:ssä on 80, nyt kulkee 65 ja meinasin vielä ottaa holkin pois putkesta, se on aika hankalaa mut kyllä tuostakin selviää, holkin otto nostaa nopeutta vielä 65 --> 85. pelkkä holkinpoistohan mittarin mukaan menee 85km/h mutta oikeasti menee 75, mittari kusee senverran .. juu kts

      • NeilMail

        Siis ootsä vaan vaihtanu 13-piikkisen eteen ja sit vaihtanu suuttimen 85? aika kivasti sitte jos se 65 menee. Kiihtyykö miten hyvin? ku ite olisin pistämässä saman -08 DTx, kurit pois ja isompi suutin, ni menis ehkäpä joku 70km/h koska tää vuosimalli ei kulje niin paljon kuin -07!

        Ja miten saisin sen kulkemaan juuri ton 60-65 km/h, mut tolleen et kiihtyis paremmin ja vois ajaa ihan kevyesti 60:piä?


    • jinkkupoika

      niin missä kohtaa mahtaa olla jincheng Q-7 holkit pakoputkessa?

    • Asssss

      niin toinoi elikkä jos ostat 2007 vm niin meikä ei ruvennu mitää putkest kurii ottaa pois ostin teho putke esim vaikka attowin tai gianellin ja sen jälkeen porasin moric boksiin oon kohdalle 5mm reijä niin sen jälkee kulki vakio väleil sen 80 km/h
      sit vaa vaihat rattaa mulla o rattaa 13/52 ja menee sen sata...

      • detukkamies

        joo elikä pitäs saada detukka kulkee vakiona nyt mulla ja kulkee 42 no oon silti aika isokokoinen mutta pitäs saadaa kulkee 60 ja kiihtyy hyvin teharii ja kurei ei jaksa alkaa ottaa pois tai ostaa eli mitenkä jos ostas uuden cdi boksin ja välit ja vaihtas suutimen ni mitäs tulis noin maksamaan ja toimisko tommonen viritys (välit sais olla jotain 64-68 takana että jaksas mäet ylös helposti)nyt vikana just se ko ajaa aika mäkistä tietä ni ei jaksa vakiona meenä ylämäkiä ko hyytyy heti eli mitä te suosittelisitte vireiks ko putki asia on pois suljettu


      • OÅJOÅOÅ
        detukkamies kirjoitti:

        joo elikä pitäs saada detukka kulkee vakiona nyt mulla ja kulkee 42 no oon silti aika isokokoinen mutta pitäs saadaa kulkee 60 ja kiihtyy hyvin teharii ja kurei ei jaksa alkaa ottaa pois tai ostaa eli mitenkä jos ostas uuden cdi boksin ja välit ja vaihtas suutimen ni mitäs tulis noin maksamaan ja toimisko tommonen viritys (välit sais olla jotain 64-68 takana että jaksas mäet ylös helposti)nyt vikana just se ko ajaa aika mäkistä tietä ni ei jaksa vakiona meenä ylämäkiä ko hyytyy heti eli mitä te suosittelisitte vireiks ko putki asia on pois suljettu

        ei tuu mtn... et sä saa ku vääntöö lisää mut 60 ja mäet pitäis jaksaa mennä ilman et ottaa kurit veke on mahotonta...


      • yayaya
        OÅJOÅOÅ kirjoitti:

        ei tuu mtn... et sä saa ku vääntöö lisää mut 60 ja mäet pitäis jaksaa mennä ilman et ottaa kurit veke on mahotonta...

        oon kuullut että yamahaan on vaikea vaihtaa suutinta. Voisko joku antaa tarkat ohjeet niin että tyhmempikin tajuaa kuinka suuttimen vaihto tapahtuu.

        Niin ja vuosimalli on 08


      • bensa-juoppo
        yayaya kirjoitti:

        oon kuullut että yamahaan on vaikea vaihtaa suutinta. Voisko joku antaa tarkat ohjeet niin että tyhmempikin tajuaa kuinka suuttimen vaihto tapahtuu.

        Niin ja vuosimalli on 08

        elikkäs..... yamahan dt 50äksä -09 tollain mulla tuli ostettua..... ja kysymys on sitte, että ku mopo kulkee 55 (vakio) ja 63-68 vois ny vaa rauhallisesti pistää kulkee nii kannattaako tätä lähtee toteuttaa pelkällä välityksillä? hengittääkö kone tarpeeksi enää se jälkee?


      • jezzica78
        yayaya kirjoitti:

        oon kuullut että yamahaan on vaikea vaihtaa suutinta. Voisko joku antaa tarkat ohjeet niin että tyhmempikin tajuaa kuinka suuttimen vaihto tapahtuu.

        Niin ja vuosimalli on 08

        ehehh :D raukka, aluksi kannattaa ottaa kaikki katteet irti paitsi etu maski ja taka lippa

        seuraavaksi tankki ja siitä letkut, ei hätää paine venttiili, bensa ei valu

        sitten puotat neljä pulttia sieltä irti ja irotat taka osan rungosta :DDD

        sitte kaivat sen jalkapallon kokoisen mustan muovi möykyn helvettiin sieltä, se on ilman putsari, nyt pystyt koskettamaan kaasaria :D

        sitte kaasarista vaan yks ruuvi irti, laitat sen kyrkin sisään ja nostat,

        sitte otat sen mustan möllykän siitä kaasarista irti ja sieltä irrotat suuttimen ja laitat isomman tilalle :D


    • huntterix

      tässä puhutaan nyt vanhoista ja uusista malleista ja sekasi tässä menee.

      06> vm on rajoitettu kierrosten rajottimella ja holkilla alkukäyrässä.

      ei tarvii hitsata eikä rälläköidä putkee >04vm, koska putkessa on liitos siinä kohdin.

      tehopuolaa tarvii alle 04 vm.


      04 ja 05 vm jammut kulkee holkin otolla 75-80km/h.

      06-09 60km/h?

    • böklii

      jos haluut että dt menee kovaa etkä haluu laittaa rahaa nii aukase putken alkukäyrä ota kuri vittuun ( kuri kiinni 3 piste hitsauksella ) ja penkki pois ja moricin sini valkonen piuha ja se poikki ja 8 millin keltanen ledi piuhojen väliin niin kyl se kulkee tarpeeks

      • Ronssi

        Mistä olet hommannut niitä keltasii 8mm ledejä, eikö olekkin kyse ympärysmitasta.


      • dt kuski

        jos haluut että dt menee kovaa etkä haluu laittaa rahaa nii aukase putken alkukäyrä ota kuri vittuun ( kuri kiinni 3 piste hitsauksella ) ja penkki pois ja moricin sini valkonen piuha ja se poikki ja 8 millin keltanen ledi piuhojen väliin niin kyl se kulkee tarpeeks

        paljo toi tarpeeks sit on?


    • detsi

      holki on nii sanotusti prikka pakoputkessa....sen kun ottaa pois ja porauttaa morik boxii ja vaihtaa suuttimenn nii kulkee 80-90km/h suutin maksaa 5€ ei muuta....

      • Yamaha dt

        itellä holkki poistettu putkesta, vaihettu suutin (95) ja morikki ohitettu ledillä.. Huiput mittariin 80..
        Tämä varmaan johtuu siiitä kun paisarissa oleva katalysaattori ei kestä holkinpoistoa ja näin ollen tuhoutuu ja täten tukkii putken. Näin ollen huiput kärsii noin 10km/h. Välitykset on vakiot 11/62. Lähdenpä kauppaan ostamaan 13 eteen =). Ja niille jotka eivät tiedä niin katalysaattorin saa pois vain halkaisemalla putken. Ja muistakaa ottaa penkin alta "snorkkeli" pois ilmanputsarista.. toimii ilmanputsariki paremmi virimopolla =)


    • kokemustaon!

      en kannata mitään DT:tä.... niissä on ihan vitusti sähkövikoja... mittari on yks mikä menee heti paskaks...
      osta derbi! ne on hienompia ja helpompi virittää ja paljon enemmän virikamaa kun johonkin tuhnu minarelliin!!!

      • hyypio

        dts ei kyl mtn sähkövikoja ole ainakaa itelläni ole ollut yht mtn sähkö vikoja mut kuullu kamuilt et derbeis ois paljo niit sähkö vikoja.....


        mulla o 02 dt otin kurit pois ja rajottime ja sit viel vaihoin 2 pienemmä eturattaan ja vääntää tosi hyvin ja kulkeeki 80....


      • ååååå321

        älkää nyt ainakaan mitään vitun barbia ostako! se on niin raiskattu joka teinipojan mopedi johon laitettu tehoputki VITTU ISI MAKSAA ! ja tiesti sehän käydään oikein liikeessä asentamassa


      • eistna

        vittu derbissähän niitä sähkövikoja on itel on yamaha dt50c 09 ja ei minkäänlaista vikaa ole ollu


      • eistna
        eistna kirjoitti:

        vittu derbissähän niitä sähkövikoja on itel on yamaha dt50c 09 ja ei minkäänlaista vikaa ole ollu

        *dt50X


      • thesfefe
        eistna kirjoitti:

        *dt50X

        Jos haluutte vauhtia nii malossi mhr team 80cc ja malossi mhr putki ja alakopan vahvistus nii pitäis se 130mennä kepoo rikki.


      • derbit... :D

        Omistin derbi drd pro sm 2008.. leipo kiinni ja huollon jälkeen kesti viikon ajaa ja leipoi taas kiinni.. Sähkövikojako derbissä.. :DDD eihän se muuta ku mittarissa vilkku kaikki valot melkei ja sähköiskua antoi ajaessa =) ostakaa derbi jos haluatte vain harmia siitä.. nykyään omistan yamaha dtr 2008 ja on palvellut minua yli vuoden ILMAN MITÄÄN VIKOJA. Todella hyvä pyörä. älkää missään nimessä sortuko derbiin


      • OIS
        derbit... :D kirjoitti:

        Omistin derbi drd pro sm 2008.. leipo kiinni ja huollon jälkeen kesti viikon ajaa ja leipoi taas kiinni.. Sähkövikojako derbissä.. :DDD eihän se muuta ku mittarissa vilkku kaikki valot melkei ja sähköiskua antoi ajaessa =) ostakaa derbi jos haluatte vain harmia siitä.. nykyään omistan yamaha dtr 2008 ja on palvellut minua yli vuoden ILMAN MITÄÄN VIKOJA. Todella hyvä pyörä. älkää missään nimessä sortuko derbiin

        HYVÄ ENDURO MOPO KU EN AIO VIRITTÄÄ?


      • heahea

        Derbit.. Voi pojat -.- uusimissa derbi malleissa vähä turhan liikaakkii niitä vikoja. Eikä Yamaha dt:ssä ole mitään sähkövikoja tai että mittari menisi rikki helposti jos osaa vaan käsitellä mopoa ja pitää huolta.


      • minäsesiinä

        se on kyllä ihan totta. itellä yamaha dt 2010 sm nii oon ajanu sillä sen n.13tkm nii mittari ei näytä nopeutta enää,,, en tiiä onko mittari paskana jotenki vai joku johto tai sit anturi tai jtn ... mutta ei muuta vikaa ole ollu,,


      • jezzica78

        itelläkin dt joka kulkee sen 80, olen ehdottomsti samaa mieltä että derpi kannattaa ostaa ennemmin !!!!!!


      • oskari.avantola

        derbi on kunnon sähkö mopo pinajaaniinku sähkö ja vitun laiska verrattuna detsiin ja derbis on viiitustii liikaa sähkö vikoja niihin joutuu kaikki sähköt uusii johnai vaihees kaverilla kävi niin :D


      • Khyllä
        eistna kirjoitti:

        *dt50X

        Itelläki sama eikä mitään sähkövikoja oo ollu. Kaverilla on Derbi ja se ei melkeen vittu muuta teekkään ku korjailee sähkövikoja -.-


    • DTx -08

      MISTÄ NOITA HELVETIN SUUTIMIA LÖYTÄÄ?

      • asdasdasdasd23423

        Tosi on tuli just pikku projekti dt50x vm.07 ei tarvii ku pikku remonttia ni sit toimii ja älkää sortuko derbiin!


      • qwerqwerqweqweqwerqw
        asdasdasdasd23423 kirjoitti:

        Tosi on tuli just pikku projekti dt50x vm.07 ei tarvii ku pikku remonttia ni sit toimii ja älkää sortuko derbiin!

        "Omistin derbi drd pro sm 2008.. leipo kiinni ja huollon jälkeen kesti viikon ajaa ja leipoi taas kiinni.. "

        Kannattaisiko laittaa se mopo säätöihin. Ei ole mopon vika jos omistaja on ääliö.

        Ja derbeissä on ihan samalla tavalla sähkövikaa kuin yamahassakin. Kameleissa oli joskus Derbissä koo ajan niitä sähkövikoja, mutta noissa uusissa ei ole enää.


      • -
        qwerqwerqweqweqwerqw kirjoitti:

        "Omistin derbi drd pro sm 2008.. leipo kiinni ja huollon jälkeen kesti viikon ajaa ja leipoi taas kiinni.. "

        Kannattaisiko laittaa se mopo säätöihin. Ei ole mopon vika jos omistaja on ääliö.

        Ja derbeissä on ihan samalla tavalla sähkövikaa kuin yamahassakin. Kameleissa oli joskus Derbissä koo ajan niitä sähkövikoja, mutta noissa uusissa ei ole enää.

        Yamaha DT on ruma


      • kevariin
        - kirjoitti:

        Yamaha DT on ruma

        oon vaihtamassa kevariin, ja pitäis saada toi mopo kuntoon. vuosimallia 09 dt-50x. niin miten sen holkin saa takaisin? mulla on kuriton putki ohitettu moric 90 suutin ja kulkee "mittarin" mukaan 75-77


      • Asentaja123
        kevariin kirjoitti:

        oon vaihtamassa kevariin, ja pitäis saada toi mopo kuntoon. vuosimallia 09 dt-50x. niin miten sen holkin saa takaisin? mulla on kuriton putki ohitettu moric 90 suutin ja kulkee "mittarin" mukaan 75-77

        Leikkaat jostakin pellinpalasesta sen alkukäyrä-paisari liitokseen sopivan palasen ja poraat siihen ne kolme ruuvinreikää ja sitten keskelle sen verran iso reikä kun haluat kurissa olevan, ja sitten laitat siihen liitoksen väliin sen. Näin ei tarvitse hitsailla eikä mitään muuta erikoistoimenpiteitä. Ja helppo sitten ottaa seuraavan omistajan poiskin jos haluaa...


      • siitäs
        - kirjoitti:

        Yamaha DT on ruma

        äitis oli ruma ku sut sai... :DD


    • dt

      olen ostamassa uute yamaha dt kantsiiko ostaa yamaha dt vai jokin muu? ja missä on eniten tehoja vakiona ku en sais virittaa :D

    • UGkotipoika

      Tietääks kukaa jannu et käyks HP mastersin maski -09 dt:seen ? Ilman et ottaa mitää mittareit tai tööttii pois ??

    • lälälälöl131

      Osta yamaha DT 2006,2007 tai 2008. Nuo uudet mallit ovat ylihinnoitettua paskaa..

    • safghjkjhgf

      minkä kokonen suutin pitäis ku on giannellin tehari kiinni, kulkee sen 85-90. täl hetkel suutin 100 ja tuntuu tukehtuvan isoil kierroksil

    • rm-H

      sulla on todennäköisesti liian iso suutin elikkäs laske kaasarin neulaa yhdellä pykälällä ja osta yhtä numeroa isompi tulppa nii kiertää kahta kauheemmin ja lentää

    • rm-H

      ja suosittelen vahvasti isompaa kaasaria 14-16mm... oikeilla väleillä ja säädöillä nii kurittomalla vakioputeklla menee helposti 90km/h

    • vittu perkele

      Mul on 11 vm Dt ja otin holkin pois ja ohitin rajottime menee 63 ja hakkaa ihan vitusti!

      • opetelkaa ny

        no ehkä se hakkaa ku on vaan ohitettu eikä porattu...ohitus ei kokonaan poista rajoitinta


    • yamaha DT 50r 07 <33

      mulla on 2007 vm dt, otin putkesta kurit pois, minkä kokone on vakiosuutin ja minkäkokoseks pitäs vaihtaa??? :)) heellppiää kiitos ! :)

      • MUN DT ON HIKINEN

        mul on kans 07 dt.
        ohitin rajottimen,
        otin alkukäyrän kurin pois,
        ja vaihdoin 90 kokosen suutimen.

        menee sen 75kmh (85 mittariin).

        mul on siinä vielä toistaseks vakiovälit
        VIRITYKSEEN MENNY TASAN 4 EUROO KU OSTIN SUUTTIMEN!!


      • Anonyymi
        MUN DT ON HIKINEN kirjoitti:

        mul on kans 07 dt.
        ohitin rajottimen,
        otin alkukäyrän kurin pois,
        ja vaihdoin 90 kokosen suutimen.

        menee sen 75kmh (85 mittariin).

        mul on siinä vielä toistaseks vakiovälit
        VIRITYKSEEN MENNY TASAN 4 EUROO KU OSTIN SUUTTIMEN!!

        minkä rajottimen ostit voiks linkkaa


    • 07 DT

      Mikä on paras alavääntöinen tehoputki dt:seen? ja mitkä välitykset kannattaisi olla silloin jos on alavääntöinen ja meinaa keulia?

      • yamahadt50cc

        e-nox!


      • jezzica78
        yamahadt50cc kirjoitti:

        e-nox!

        ei tosiaan ! siinä just yläkierroksilla piikki !


    • DT 2010

      Mites se suutin vaihetaan 2010 dt:seen oisko tarkkoja ohjeita?

    • DT 09

      Mitkä on DT 50X 09 vakio välitykset?

    • Opetelkaa ny!

      Ainaki uusis Detseis välitykset on 11/63tai65...Asiaan, itellä ku otin kurin irti vakio kaasari kulki 64gps... sit otin katin irti, porasin moricin ja 98 suutin nii jnt 75-85(en oo viel kokeellu) mut katalysaattorin irti oton jälkeen tuli aiva vi**sti vääntöö...MORICin poraamisen jälkeen aiva pirusti kierroksia!

      • opetelkaa rauhassa

        no mulla kuule oli vakio välit 11/60 vuosimallia 2010 yamaha dt sm


    • detukka

      Ite oon ottanu kurit irti, vaihtanu 95 suuttimen ja ohittanu kierrosten rajoittimen 8mm ledillä... noitten jälkeen mee sen 75-80km/h, mut kannattaa varoo sinitakkeja ku itellä lähti kilvet...

    • yamahaaa

      missä päin se suutin sijaitsee 06 dtssä mull on sellane ja en ota siitä selvää kannattaako vakioon laittaa 105 suutin kulkeeks se sillo kovempaa???

      • eiei niän

        eieieiei, suutin sijaitsee kaasuttimessa, ja mullakin on mopossani suutin.. ja suutin vaihdetaan VAIN jos mopo käy laihalla tai rikkalla, eli vakioon ei oikeastaan saa laittaa isompaa suutinta, eikä ainakaan 105, ku laitat sen kii ja ajat ni pääset varmaa siihe -20km/h vauhtiin ja tapat moottoris... vitun pälli


      • hoii

        jos laitat 105 suuttimen nii ota kuri pois ja poraa cdi !


    • detsii<3

      Kannattaa hommata Detsi..Ja kuri hanee sekä vähä välejä muuntelet ,sekä suutinta isommaksi niin mennään jo yli 80 kmh ..Itsellähän meni noin 100 kg poliisin alla dt 88km/h.Kyseessä oli siis vm 05 dt .. Vireinä kuriton vakio 12/52 välit ,sekä isompi suutin (kokoa en tähän hätään muista,koska vaihdettu ajat sitten )...Ja itseni alla meni kyllä 96km/h ja gepsiin mittattu tuo 96(painan noin 60 kg) .. ja ei hyytynyt jyrkkiin mäkiin edes 2 päällä..Kokemusta löytää itseltäni myös giannelin teharista ja voin sanoa,että kun giannelin teharin lykkää kiinni lähtee,kuin vammanen makuupussista.mentiin kysesillä väleillä reilut sata (104km/h)(gepsiin ...ja deeteestä on 4 vuoden kokemus ja sen aikana ei ole tarvinnut ostaa kuin uusi taka ja eturengas ja vaihtaa mäntä ..Eli reilut 18000 km takana ja ei ole ollut mitään viikaa ,ettei olisi voinut ajaa..

    • yamaha tietäjä

      penkin alla oleva moric boksi rajoittaa kierroksia siitä kun 5mm terällä poraa o kirjaimen kohdalta läpi niin rupeaa kiihtymään suutin täytyy vaihtaa 95 ja putkessa oleva kuristin pois ja 14/56 välit meni itsellä 94km/h

    • yjhjfkfo22354

      Detukka kerroit äsken että lähti kilvet eikö tullut veroja?

      E: toivottavasti vastaat!

    • Kuri

      Olisko kellään vielä tallessa sitä kuristinta tonne putkeen? Tarvisin sellasen -08 malliin. Jos löytyy, niin postia osoitteeseen [email protected]
      Kiitos!

    • bedb

      miten porrataan morricci

    • bensaseppo

      laittakaa vittu nitrobensaa tai briggs and strattonia tankkiin nii kyllä alakaa kulkemaan yli 100khm

    • JiiPeeeee

      kellää kertoo mikä ois alakiertosin putki -98 dtseen mis on 70cc airsali, kundon putki, ja 20mm kaasari. Itel ainaki oli ennen gianelli ja vääns ihan hyvin alhaalt ja kiers pitkälle ku kulki vakiopytyl ja 11/62 väleil 78km/h ja aattelin ostaa uusiks gianellin mut si taas jos jostai/joltain löytyis joku muu alavääntönen putki nii ois helvetin hyvä

    • irstasriejupoika

      dt:t on yleistyny iha ******* ja derbeis on niin paljon sähkövikoja et niit ei oo mitää jarkee ostaa paitso drd pro jos pojal ei oo korttii nii mitä jarkee laittaa virii 70cc pytty on jo vanha juttu ja sitä harvemmin smotoihin tai enskoihin laitetaan jos haluu kunnol virittää nii isompi kaasari 11 50 välit metrokitin tai arrowin tehari rajottamaton cdi boxi tai ruisku ja jos haluu nii vahvitetuil alakerral 70 cc pytty mut ei sitä oo mitää järkee laittaa ja nappi rajotin jos sen haluu kulkee joku 65-70 ja jos kyttii näkyy nii rajotin päälle

    • ahven2997

      Paljon DT koneella saa ajaa ennen kuin pitää kone laakeroida ja tehä koko kone remppa??

    • detsii<3 .

      ostakaa detsiin gianneli ja yjhjfkfo22354 verot tuli. ja kortti pois puol vuotta ;( suoritus kieltoo vuos eli rip piikki kortti

    • Yammmu setä

      Jätin yamahan pihal ku kävin kaupas ku tulin ulos niin siin seisoo pari paskalakkii ja ne anto kirjallisen huomautuksen peilistä ja rekkarista ja sanoivat et tää on ihan varmaan viritetty mut ei me lähetä kokeilee ku on liukkaat tiet... siin vaihees helpotuin ja muuten dt menee sen 85km/h gps:ään :)

    • DT50R02

      oisko kellää mitää tietoo paljo mun detsi menee kun tulee oleen kuriton putki ja onko 70 suutin hyvä sen kaa?

    • mopoguru

      menee 70 suuttimella noin 70kmh.
      muista että mitä suurempi suutin, sitä enemmän nopeutta

      (Nopeuden voit laskea kaavalla: Suuttimen koko*pii(3,1415) jaettuna 4.)

      Eli 120 suttimella nopeus olisi noin 94 kmh.
      Muistaen että suutinhan on mopon tärkein virityöosa :D

      Ja jokainen jonne ketä alkaahuutelemaan niin voin sanoa että ei kannata. Kokemusta yli vuosi mopoista että päätkiivittuvaa. Sain ekan mopon 15v isältä ja se kulkee noin 160 nykyään. Kurittomana ja pelkällä suuttimen vaihdolla.

      • rgryjugk7nrgfhtvfghf

        :DDDDDD


      • dt50r

        niille jotka ei tajunnu tää on läppä


    • dt 50x

      ostin juur uutena tampereen yamaha centterist yamaha dt 50x kertokaa miten saisin sen kulkee max 60 ku en jaksa ruveta isoja virejä laittamaan?

      • ksasa

        moi! ota kuri irti alkukäyrästä ja osta isompi suutin.


    • detsii<3

      Anus taas meni kortti JA VEROT TULI 101 kmh otti poliisi tutkaan:( .joo taidan myydä ton giannelin ja vakiona ajella ,kun menny sakkoihin jo liikaa rahaa:/.eli enpä saa enää kusetella kylän mopoi :/ .mutta kandee ostaa gianneli jos varmaa maksaa verot ,koska sillä mennää lujaa

    • Apua tarvitseva !!!

      Itellä on pelkkä kuri pois ja 92 suutin niin menee nyt sen 60 pintaan. Jaksaa keuliakkin kurittomana :D

      Mutta noita sähköhommia en oikein hallitse niin miten tuo vilkkujen ja maskin vaihto menee pitääkö siihen väliin laittaa joku rele kun vilkut vaihtaa. jos saisi koko homman perusteellisesti ohjeistettuna niin olisin hyvin kiitollinen :)

      • gfsdhsdghdfg

      • koopee

        moro! jos olet laittamassa ledivilkkuja niin tilaa ledivilkkurele maksaa 10e ja maskin saat irti ku otat sen rauta hommelin pois sieltä vakio maskin alta se on kahdella mutterilla kiinni.ja jos uuden tilaat niin sen saa kiini neljällä kuminauhalla jotka tulee uuden maskin mukana.


    • nii

      mulla on yamaha dt -07 ja nyt ei oikee saa enää kierroksia kunnolla. kiihdyttäessä pakoputkesta alkaa tulla enemmän ja enemmän savua eikä mopo kulje mihinkää.. mikähän vois olla?

    • yamaha mies

      joo itellä kans tollane yamaha pv. on ollut ihan hyvä mopo tähän mennessä, mutta ainoa huono puoli oli kun sen rengas puhkesi, mutta kyllä siitäkin selvittiin kun vietiin koneistamolle missä asian korjasivat :) itse sanoisin että kymco agility 50 vie yamaha pv, koska kymco on 2- tahti ja yamaha pv 4-tahti. joten te vitun jonnet ostakaa kymco! Ainakin toimii toisinkuin nuo kiinalaiset paskat yamahat

      • äägää

        Paska trolli ^


    • aögkm

      Noi trollit kyl vituttaa mut toi on kyl ihan totta että yamaha on kiinasta sieltähä kaikki nykyää tulee

    • tane!

      saiskohan tuohon detsiin yli 70 hampaisen takarattaan itellä nyt semmonen paikallaa ja pitäs saaha kulkee vähemmä :D laittakaa linkkiä jos löytyy

      • bötti

        eikö pienempi eturatas ois mitään?


    • Apua tarvitsevalle

      Joo, elikkäs ostin Yamaha Dt50 Supermotard, vuosimallia 2006. Olisin kiinnostunut kuristuksesta/holkista, eli netistä selvitin, niin onko itse kurissa se holkki kiinni? Kun olen kuullut että ottaa pelkän holkin pois, niin mopo kulkee paljon lujempaa. Entä taas jos ottaa koko kuristuksen pois? Minkä kokoinen pääsuutin tarvitsee vaihtaa ja tuleeko/ilmeneekö siihen mitään muita vaihettavia kuin pääsuutin? Otin alkukäyrän koko putkesta irti ja se tiiviste oli hajonnut sieltä välistä. Olisiko kenelläkään tietoa että mistä saisi uuden tiivisteen ja paljonko se tulisi maksamaan? Jos ei tiivistettä saa, niin kannattaako laittaa jotain pakoputken tiivistys massaa?

      Kiitokset jo etukäteen avusta!!

      • Dodododododododo

        Jostain vaikka motonetistä/biltemasta, voit käydä ostaan sellatteen autoon menevän pyöreän vaikka alumiinitiivisteen, laita se siihen hollille ja kiristä vitun kireelle, tää menee vähintään väliaikasesti.

        Tai sitten kysyy isukilta onko sillä vanhaa auton pyöreää pakosarjan tiivistettä.
        Tiivistemassakin toimii mutta kukin tyylillään.

        Tää on yli kuukauden vanha viesti, mutta vinkkinä muille joilla on sama ongelma.


    • heelp mee

      kertokaa joku viisas mul et onk kierrosten rajotin pakko ottaa pois jos haluu mopon kulkee sellast 80-90km/h

    • heeelp

      MIten asennetaan 2010 malliin yamaha dt:seen nappirajoitin

    • Jape 17

      Minkä kokoinen on vakio dt 50,n ilmanputsarin kiinitys.Olen ostamassa piper crossin
      suodatinta.Tarviiko vaihtaa isompi suutin.Kulkee nyt 75.

    • SDDEDEEde

      heelp mee.

      kyllä moric on pakko ohittaa jos haluaa sen noin kovaa menevän, muista laittaa sopiva suutin sitten ohituksen yhteydessä. Mutta älä sitä nyt pois ota, muuten ei mopokaan enää toimi :D

    • Detsistä tietämätön

      Käykö yamahaan joku muu etumaski ku paikalla oleva tai netistä tilattava yamahan hienompi maski ??

    • Yamaha fani

      Hei auttakaas eli otan alku käyrästä kurin pois.joten kun vakio suutin on yamaha dt v.-11 mallissa suutin kokoa 80 niin olisiko joku 90-95 hyvä suuttimen koko kurin poistamisen jälkeen ja meniskö se silloin jotai 60?

    • ssss

      juurinäin jos otat kurin pois niin mopo menee silloin jotain 60 paikkeilla, mutta on todella ärsyttävä ajaa kun moric ottaa vastaan. Jos ohitat moricin ja otat kurin pois niin suuttimen koko pitäisi olla noin 100. Itsellänni oli 92 suutin ja kurit pois, mutta moriciin en ollut koskenut.

    • tietämätön77

      missä sijaitsee 07 dt prikka?

      • kirdehh

        Alkukäyrän ja paisari liitokse avaat ja diel on semmone holkki


    • 222

      No ei se kyllä ole prikka, mutta paisarin ja alkukäyrän vieressä.

    • moric

      ostakaa gianelli ja 100 suutin. eikä kule liikaa

    • ????
    • ?????

      käy mutta älä tilaa mopoon osia kataforista
      moposopista , allrigtilta tai scatterilta kannattaa

    • qeqqer

      Kannattaa ostaa Yamaha DT :) Itselläni on vm 04 ja on ollu jo 3v ja oon ite ajanu 7tonnii. Kurin otin pois ja kiihtyy ku kiimane hirvi ja kulkee 65 :D kannattaa

    • 50x 2010

      Yamaha dt o paras mopo

      • vähä hukas

        Elikkäs yamaha dt50 vuos malli 08 e-nox oon hommaamas ni paljos kulkee ku on välit 11/65 ja minkä kokost suutint? Rajotint ei oo porattu eikä ohitettu


    • virittäjä

      Yamaha dt 50 vm 07 miten ohitan moricin jos viritän ja onko edes pakkovohittaa??

    • mopojonne ES

      40000 ajettu dt top 75 21mm tnt ja arrow 10-65 välit ja ite tehty rajotin ihan lopus (yli 10000rpm) menee sen 62 :D ja kyllä keulii viel kutosel vaikka 2 päällä

    • assduj

      62 vaan, miks nii vähän oot laittanu kulkemaan. Ymmärrän, jos verojen ja muun paskan takia.

    • ostapoistämätästänäi
    • nigger

      käykö samat smoto vanteet yamaha dt 50 ja 125?

    • gfghgfsdhfs

      2009-2011 DT, tehari isommalla kaasarilla 5/5

      • smotokuume

        Oisko kellään myydä hyväkuntosia smotoja detsii. Mielellään siniset tai kirkkaat!laittakaahan linkkejä jos joku on myymässä. Olisin kiinnostunut!!!


    • Hmmmmm

      omistan yamaha dt 50, 2008mallia. Edellinen omistaja oli vaihtanut etulokarin lyhyempään ja se nyt heittää kaiken kuran päälle joten olisiko jollain myydä yamaha dt vakio etulokaria? Pistäkäähän linkkiä jos tiedätte jonkun myyvän sillä olisin kiinnostunut. :)

      • Detsiiiiiiiiiiiii

        Mulla on vakio lokari


    • DetsiWnb

      Itekki meinasin ostella tollase detsi mut vakion kuulemma pirun laiskoi mut vireil laiton ni mites tehoja sais nostettuu ilma et huippunopeus nousis kauheest?

      • Munarallivie

        Jollain rajoittimella esim nappirajoitin


    • Jampurapoika

      Heh olin kommentoimas et itel on vm 2008 ja on erittäin nättija ei ne tarvis ku pientä modausta nii kyl kulkee ja silmä lepää😝 mut sit huomasin et tää keskustelu onki v. 2004 kirjotettu😝😝😝

    • Anonyymi

      suosittelen lämpimästi dt. ikinä ei ole minulla ollut vikoja vm 06! ei jätä tien päälle ja luotettava ku mikä! nättejäki on! kannattaa ostaa uutena nii on kokonaa vakio!

    • Anonyymi

      mikähä vois olla vikana ku mulla on 2007 vm yamaha dt joka on muuten vakio paitsi tehari ja välityksiä vaihteltu nii jos sillä ajaa isoilla vaihteilla se alkaa tökkimää eikä niiku kiihy enää kun painaa kaasua

      • Anonyymi

        Liian pieni suutin jos sais veikata


    • Anonyymi

      MIkä on Yamaha dteen vakio kaasari kertokaa iskät

    • Minulla on semmonen ongelma et uutta takalippaa ei löydy mistään ja minulla on takalippa rikki ja nyt minun Yamaha dt 50 R näyttää rumalta ja eikä ketään myy minulle käytettynä takalippaa et pystyykö joku auttaa et mistä saan takalippa ja ketä vaikka myy mulle vaikka takalippa

    • Anonyymi

      Ostin tossa Enoxin tehoputken detsiin ja ei ole holkkia joten ajattelin kysyä minkä kokosen holkin tarvii tai miten se mitataan ku en tiedä näistä mitää

    • Anonyymi

      Mikä on Yamaha DT 50 X 2009 mopon vakio kaasari? Kun pitäs laittaa isompaa suutinta mutta en tiedä minkä mallisen ostan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe