Huh huh..Abivuosi alkoi ja heti menee penkin alle..Lukiossa olen vain aikaani tuhlaamassa..opiskelu menee täysin penkin alle jonka olisin halunut lopettaa jo ensimmäisenä lukiovuotena..Minua kiinnostaisi enemmän oppisopimuskoulutus tmv..Onko kellään samaa tilannetta, ettei tiedä että minkä takia sitä on lukiossa?Tottakai ymmärrän että lukiosta on hyötyä ja missään nimessä ei kannata lopettaa..mutta kuitenkin..En vain ole uskaltanut lopettaa etten putoa puille paljaille..Vanhempani eivät maksaisi enää elätystäni ja en haluasi tuottaa pettymystä..Hirvittää vaan, kun sukulaisetkin jo miettivät ylioppilasjuhlia..enkä edes aio kirjoittaa..koulumenestykseni on nimittäin tosi huono..Hjälp..
Mitä tekisin??
2
277
Vastaukset
- kokenut
Sinulla on siis jo abivuosi menossa. Nyt ei tosissaan oikeasti auta muu kuin itseä niskasta kiinni ja kirja käteen!! Älä heitä hukkaan 3vuoden opiskelua. Kirjoita ihmeessä ylioppilaaksi ,siitä on myöhemmin hyötyä , vaikka numerosikin olisivat huonommat. Ja kuvitteletko , että joku haluaa oppisopimukseen itselleen tyypin joka heti tekee selväksi olevansa laiska , kun ei ole lukion käytyään kuitenkaan kirjoittanut?
Ja nauti vanhempiesi elatuksesta mahdollisimman pitkään , itse muutin abivuotena pois kotoa , ja rankkaa on (syitä miksen saa esim. asumistukea , mutta vuokran maksu ei katoa).. ei sillä n.200€ tai alle kuukaudessa pitkään pötkitä (puhelin laskut, haluat varmaan myös netin , ruuat , vaatteet , koulukamat , wc-paperit ym siivousvälineet , pyykkikone ym...)
Joten älä tuota tässä vaiheessa pettymystä vanhemmillesi , tulet tarvitsemaan heidän apuaan..- Jace
Tota...muuta tänne minun luokse...mä voi elättää sut .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2665749Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki363336Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432607"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2202082Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741614- 641037
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9825Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123823Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10768