istuimet pystyyn ja heti

haista ite

En halua matkustaa, kun edessäistuva kääntää istuimen makuulle ja on siis mun sylissä.

120

1557

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas 1 hankala ihminen

Ostat kaksi lippua ja varaat sen edellä olevan kans itsellesi. Kallistettava penkki on tehty kallistettavaksi. Nousun, laskun ja ruokailun aikana pidettävä pystyssä. Kallista itsekin niin saat lisää tilaa. Ihme juttu, mutta mulle tää ei ole ikinä ollut ongelma. Onko käsinojan jakaminen viereisen kanssa myös ongelma?

Live with it. First world problematic.

• Toiset ne on

Toiset on vaan pidempiä kuin toiset, ainakin itsellä oli yhden juntin kanssa aiheesta keskustelu edellisellä lennolla, äijä yritti kahden tunnin lennon aikana n. 4 kertaa saako minun polveni runtattua alas sillä penkin selkänojalla.
        Sinänsä kumma, kun hänkin oli pitkä, että olisi itselläkin tilanahtaus tiedossa.

• Kipit pois
        Toiset ne on kirjoitti:

Toiset on vaan pidempiä kuin toiset, ainakin itsellä oli yhden juntin kanssa aiheesta keskustelu edellisellä lennolla, äijä yritti kahden tunnin lennon aikana n. 4 kertaa saako minun polveni runtattua alas sillä penkin selkänojalla.
        Sinänsä kumma, kun hänkin oli pitkä, että olisi itselläkin tilanahtaus tiedossa.

Lisäyksenä vielä, että olen ehdottamasti sen kannalla, että euroopan lennolla "turistiluokassa" pitäisi olla kiinteät penkit.
        Jos bisneksessä on reilummin jalkatilaa, niin siellä sopii kipata.

• "MINÄ olen pitkä."
        Toiset ne on kirjoitti:

Toiset on kans läskimpiä (ja osa ihan ilman omaa yritystä) ja eivät mahdu yhdelle penkille ja joutuvat ostamaan viereisenkin paikan. Liian pitkät saisivat matkustaa omalla rahalla bisneksessä tai ostaa etummaisenkin penkin itselleen.

Miksi edessä oleva ei saisi käyttää penkin normiominaisuuksia kun on kerran maksanut lippunsa?

Ongelmahan on sen pitkän, jonka on omien rajoitteidensa kanssa sopeuduttava elämään eri ympäristöissä. Jos oma kroppa ei sovellu lentomatkusamiseen, niin sitten on parempi mennä junalla. Ei oman kropan virheiden takia voi tulla terrorisoimaan muiden lentomatkustamista.

Jos penkki on tehty kallistettavaksi, niin sitä saa kallistaa. Takana täytyy vaan purra hammasta, kun kerran tuli matkalle lähdettyä.

• Tanan kakarat
        "MINÄ olen pitkä." kirjoitti:

Toiset on kans läskimpiä (ja osa ihan ilman omaa yritystä) ja eivät mahdu yhdelle penkille ja joutuvat ostamaan viereisenkin paikan. Liian pitkät saisivat matkustaa omalla rahalla bisneksessä tai ostaa etummaisenkin penkin itselleen.

Miksi edessä oleva ei saisi käyttää penkin normiominaisuuksia kun on kerran maksanut lippunsa?

Ongelmahan on sen pitkän, jonka on omien rajoitteidensa kanssa sopeuduttava elämään eri ympäristöissä. Jos oma kroppa ei sovellu lentomatkusamiseen, niin sitten on parempi mennä junalla. Ei oman kropan virheiden takia voi tulla terrorisoimaan muiden lentomatkustamista.

Jos penkki on tehty kallistettavaksi, niin sitä saa kallistaa. Takana täytyy vaan purra hammasta, kun kerran tuli matkalle lähdettyä.

Onks teillä tumpeilla jokin ego-ongelma? Kun sitä pitää korostaa, että muiden olon saa tehdä entistä tukalammaksi. Lieneekö samaa tautia kuin ruotsinlaivojen pennuilla, että möyhkäämiseen hyttialueilla on "oikeus" vaikka 98% kanssa matkustajista kärsii siitä.

• voi kurja....
        Tanan kakarat kirjoitti:

Onks teillä tumpeilla jokin ego-ongelma? Kun sitä pitää korostaa, että muiden olon saa tehdä entistä tukalammaksi. Lieneekö samaa tautia kuin ruotsinlaivojen pennuilla, että möyhkäämiseen hyttialueilla on "oikeus" vaikka 98% kanssa matkustajista kärsii siitä.

Hyttialueilla "möyhkääminen" ei ole tarkoitukseen suunniteltua toimintaa. Penkin kallistus on.

Lohdutukseksesi voin kertoa, että itse en koe tarvetta kallistaa penkkiä äärimmilleen, muutama sentti riittää ettei asento ole kuin armeijassa.

• täysi-ikäinen, kypsä
        Tanan kakarat kirjoitti:

Niin ja kun suomalaisten miesten keskipituus on 179 cm niin tällainen 182 cm ei ole kaltaisesi ala-arvoisen solvaajan mittapuullakaan "tumppi". Ja mahdun hyvin vaikka edessä kallisteltaisiinkin. Toki kyse on myös selän ja jalkojen pituuksien suhteista eli pitkäselkäinen voi mahtua paremmin kuin pitkäjalkainen, itse olen onneksi sopusuhtainen.

• ei oo helppoo...
        Toiset ne on kirjoitti:

Jos hän pitkänä mahtui ja piti kallistusta asiallisena, niin kummassakohan se vika sitten oli.

Jos et ole normimittainen vaan ns. poikkeavan pituinen niin deal with it. Yritä sopeutua maailmaan. Hesarissa luki just että yks kaveri tekee työmatkat aina laivalla kun on lentopelkoinen. Se on jonkinlainen henkinen vamma, samaan tapaan poikkeavan kokoinen ihminen joutuu sopeuttamaan elämäänsä muiden mukaan.

Eikä sinne koneeseen ole kai pakko änkeä jos ei sopeudu. Lentäminen on yksityisten firmojen tarjoaamaa palvelua, jota ei ole pakko ostaa. Voithan kysyä millä yhtiöillä penkkejä ei saa kallistettua ja lentää niillä, eikö totta. Tai jos ehdoin tahdoin sekään ei käy, niin varaat rahalla sen penkin siitä edestäkin.

• Sentistä ei ole
        voi kurja.... kirjoitti:

Hyttialueilla "möyhkääminen" ei ole tarkoitukseen suunniteltua toimintaa. Penkin kallistus on.

Lohdutukseksesi voin kertoa, että itse en koe tarvetta kallistaa penkkiä äärimmilleen, muutama sentti riittää ettei asento ole kuin armeijassa.

Kun ei ole tilaa sitä "muutamaa senttiä", tyypilisesti edessä on 1 cm rakoa, joten pienikin penkin liike vie sen liikkumatilan.
        Jotkut penkit antaa taas hieman periksi, muutama lento takaperin oli tuo rako 3 cm, mutta kun eteen tuli hieman tukevampi neito, joka oli aika eläväinen, niin sitten se rako olikin taas 0 cm, vaikkei edes kallistanut jakkaraansa.

Polvet ovat n. 15 cm selkänojan saranakohdan yläpuolella.

• Kun on pakko
        ei oo helppoo... kirjoitti:

Jos hän pitkänä mahtui ja piti kallistusta asiallisena, niin kummassakohan se vika sitten oli.

Jos et ole normimittainen vaan ns. poikkeavan pituinen niin deal with it. Yritä sopeutua maailmaan. Hesarissa luki just että yks kaveri tekee työmatkat aina laivalla kun on lentopelkoinen. Se on jonkinlainen henkinen vamma, samaan tapaan poikkeavan kokoinen ihminen joutuu sopeuttamaan elämäänsä muiden mukaan.

Eikä sinne koneeseen ole kai pakko änkeä jos ei sopeudu. Lentäminen on yksityisten firmojen tarjoaamaa palvelua, jota ei ole pakko ostaa. Voithan kysyä millä yhtiöillä penkkejä ei saa kallistettua ja lentää niillä, eikö totta. Tai jos ehdoin tahdoin sekään ei käy, niin varaat rahalla sen penkin siitä edestäkin.

Joka paikkaan kun ei pääse millä tahansa firmalla, vaihtoehdot ovat usein aika rajalliset (kohde ja aikataulu) ja kun joutuu lentämään virman piikkiin, niin ei edes raha auta, ellei ala lentämään omaan piikkiin.

• sit ei auta
        Kun on pakko kirjoitti:

Joka paikkaan kun ei pääse millä tahansa firmalla, vaihtoehdot ovat usein aika rajalliset (kohde ja aikataulu) ja kun joutuu lentämään virman piikkiin, niin ei edes raha auta, ellei ala lentämään omaan piikkiin.

Bite the bullet.

• x1-x2= <0
        täysi-ikäinen, kypsä kirjoitti:

Niin ja kun suomalaisten miesten keskipituus on 179 cm niin tällainen 182 cm ei ole kaltaisesi ala-arvoisen solvaajan mittapuullakaan "tumppi". Ja mahdun hyvin vaikka edessä kallisteltaisiinkin. Toki kyse on myös selän ja jalkojen pituuksien suhteista eli pitkäselkäinen voi mahtua paremmin kuin pitkäjalkainen, itse olen onneksi sopusuhtainen.

181 cm v 2010
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus
        http://www.esaimaa.fi/Online/2010/05/31/Miesten keskipituus kasvanut viidellä sentillä/201019105942/4

Samaan aikaan penkkien välejä eli pitchejä on taas niukennettu.

• hyvät linkit

• Anonyymi
        "MINÄ olen pitkä." kirjoitti:

Todella huono kommentti

• pysty mikä pysty

Istuimet pitäkää pystyssä Sillä selvä.

• ei ole pysty...

Ei tartte. Pidetään koneetkin maassa niin lentopelkoisia ei pelota.

• 4711

En muuten pidä. Alle tunnin voin istua selkänoja pystyssä, mutta vähänkin pidemmällä matkalla tekee selkä jumin. En toki kallista selkänojaa toisen syliin, muutama sentti riittää.

Sinänsä inmetyttää koko selkänojistä valittaminen. Lentoja kertyy noin vuoteen 60 kpl eikä kertaakaan edellä istuva ole ollut päivälennoilla syliin tulossa. Ehkäpä ne makuuasentoon kippaavat löytyvätkin niiltä Deturin ,ym "premium charteryhtiöiden " lennoilta

• naklua11

duoda,duoda,lennän (matkustajana) pitkiä lentoja ja jos en saisi kallistaa penkkiä tulisi jäykistyminen paljon pahempana vastaan...........

• nääonniinnäitä

Tää on ihan selvä peli, vilttiketju ei vaan ymmärrä. Ei pidä ostaa Audia, jos ei mahdu penkkiin. Täytyy ostaa joku paku jossa yksi rivi ja sopiva kahdelle "miehelle".

• Bemu kuski
        nääonniinnäitä kirjoitti:

Tää on ihan selvä peli, vilttiketju ei vaan ymmärrä. Ei pidä ostaa Audia, jos ei mahdu penkkiin. Täytyy ostaa joku paku jossa yksi rivi ja sopiva kahdelle "miehelle".

Audia kannata muutenkaan ostaa, täysin paska auto.

• hyvä sit lennellä

Lentoemot pitäkää huolta, ettei kallisteta toisten syliin tuolia.

• väsynyttä...

Lentoemäntä tulee kertomaan takana olijalle, että edessä saa kallistaa. Näin se on.

• jubajuu

Ei ole matkustamohenkilökunnan tehtävä toimia penkkipoliisina. Jos penkkejä on mahdollista kallistaa on se myös sallittua, lukuunottamatta nousua, laskua ja ruokailutilannetta.

Rentoutukaa hyvät ihmiset ja rauhoittakaa hermonne, turha sinne taivaalle on lähteä kiukuttelemaan.

• No jos et halua matkustaa niin älä sitten matkusta. Ei se mikään pakko ole.

• Jotain keksittävä

Olen melko pitkäraajainen ja jos kallistetaan edessä niin on melko tuskallista. Olenkin ottanut tavaksi parkaista tuskasta kun edessä oleva juntti tai lehmä kaataa penkin. Toinen hyvä tapa on kysäistä ääneen että mahtavatko edessä alkaa panemaan kun kaatavat penkit kuin autossa. Tavallisesti tepsii

• ei auta parku

Minä nostan selkänojan takaisin ylös jos takanaoleva kohteliaasti pyytää ja tämän jalat näyttävät niin pitkiltä että pyyntöön on hyvä syy. Ruokailujen ajaksi toki muutenkin. Parkuminen tai epäkohteliaat vaatimukset lähinnä varmistavat että selkänoja pysyy alhaalla koko lennon ja kuulokkeet korvilla niin saa parkua minkä ehtii. Rahalla saa sellaisia paikkoja, joissa ei edessäolevan kallistelut haittaa. Vähemmälläkin rahalla kun valitsee yhtiöksi Ryanairin.

• näin se menee
        ei auta parku kirjoitti:

Minä nostan selkänojan takaisin ylös jos takanaoleva kohteliaasti pyytää ja tämän jalat näyttävät niin pitkiltä että pyyntöön on hyvä syy. Ruokailujen ajaksi toki muutenkin. Parkuminen tai epäkohteliaat vaatimukset lähinnä varmistavat että selkänoja pysyy alhaalla koko lennon ja kuulokkeet korvilla niin saa parkua minkä ehtii. Rahalla saa sellaisia paikkoja, joissa ei edessäolevan kallistelut haittaa. Vähemmälläkin rahalla kun valitsee yhtiöksi Ryanairin.

Juuri näin. En silti pidä penkkiä täysin pystyasennossa kuin nousun, laskun ja ruokailun yhteydessä. Muuten pari cm taakse, asento paljon parempi. Jos en kallista, omat mitat sellaiset että ei ole paras mahdollinen. Ja niin joviaali en ole, että kärsisin itse vain kohteliaisuudesta takanaolijaa kohtaan. Jos tulee marmatusta, niin penkkiä vielä sentti enemmän taaksepäin.

Asia on aivan selvä, kallistus on luvallista poislukien yo. tilanteet ja jos jollekin takana ei sovi niin hänen tulee miettiä omaa lentokelpoisuuttaan.

• oletko oikeasti olem

Ja sä kehtaat noilla tempauksilla sanoa penkin kallistavaa juntiksi... On tää kans palsta. Pidän sut mielessä seuraavan kerran kun mietin kallistaisko vielä pari senttiä. Ajattelen, että jos ulvoo niin se oot sä tai sun serkkupojat.

• Jotain keksittävä
        oletko oikeasti olem kirjoitti:

Ja sä kehtaat noilla tempauksilla sanoa penkin kallistavaa juntiksi... On tää kans palsta. Pidän sut mielessä seuraavan kerran kun mietin kallistaisko vielä pari senttiä. Ajattelen, että jos ulvoo niin se oot sä tai sun serkkupojat.

Olen olemassa. Jos edessä juntti tai lehmä pitää kuulokkeita tai ei muuten suostu yhteistyöhön, kopautan polvella tasaisin 55 sekunnin välein muhkean iskun selkänojaan. Se on edessä olevan kannalta vielä inhimillisempää kuin ei tarvitse koko ajan kärsiä kuten minä toisen mukavuuden vuoksi

• kestä itse
        Jotain keksittävä kirjoitti:

Olen olemassa. Jos edessä juntti tai lehmä pitää kuulokkeita tai ei muuten suostu yhteistyöhön, kopautan polvella tasaisin 55 sekunnin välein muhkean iskun selkänojaan. Se on edessä olevan kannalta vielä inhimillisempää kuin ei tarvitse koko ajan kärsiä kuten minä toisen mukavuuden vuoksi

On minulle tuollainenkin tapaus tullut taakse. Asiaa selvittämään tullut matkustamohenkilökunta ilmoitti potkijalle, että vaihtoehdot ovat potkimisen lopettaminen tai ylimääräinen välilasku potkijan laskuun, jotta hänet voi poistaa koneesta. Pidä polvet alhaalla juntti, kallistuva selkänoja ei juuri istuimen tasolla liiku.

• DUMBFUCK

Idiootti. Jos et mahdu penkkiin niin pysy poissa koneesta. Ylimääräinen lasku ja lasku potkijalle olisi aivan paikallaan. Takapenkin tarkkislaiset eivät osaa vanhoinakaan siis käyttäytyä?

• ulos koneesta vaan
        kestä itse kirjoitti:

On minulle tuollainenkin tapaus tullut taakse. Asiaa selvittämään tullut matkustamohenkilökunta ilmoitti potkijalle, että vaihtoehdot ovat potkimisen lopettaminen tai ylimääräinen välilasku potkijan laskuun, jotta hänet voi poistaa koneesta. Pidä polvet alhaalla juntti, kallistuva selkänoja ei juuri istuimen tasolla liiku.

Juuri näin. Mistä näitä häiriköitä oikein kasvaa? Isättömät perheet? Alkoholiongelma?

• Jotain keksittävä
        kestä itse kirjoitti:

Missä on määrätty että minun pitää olla täysin sinun ehdoilla? Sinä se taidat varsinainen kaiken vaatija olla! Miten henkilökunta tulkitsi takana istuvan "potkimisen"? Sinun penkin asennon kyllä voi todistaa.

Ensimmäisessä kommantissani toin esille ongelman, joka on todellisuutta.

• kestä itse

Missä on määrätty että minun pitää olla täysin sinun ehdoilla? Sinä se taidat varsinainen kaiken vaatija olla! Miten henkilökunta tulkitsi takana istuvan "potkimisen"? Sinun penkin asennon kyllä voi todistaa.

Ensimmäisessä kommantissani toin esille ongelman, joka on todellisuutta.

Jos tilanne etenee potkimiseen asti, en takuulla palkitse sitä millään myönnytyksellä. Ja kyllä se lentoemo vaikutti uskovan eikä potkija edes yrittänyt kiistää. Eikä kyseessä ollut edes mikään iso ihminen vaan ihan itseään täynnä ollut iääliö. Eikä edes suomalainen. Jos kääntyvät selkänojat ovat ongelma, matkusta sellaisella paikalla jossa edessä ei sellaisia ole.

• Paina paina

Kangaspenkissä voi painaa polvella edessä olijan selkää, ei se kauaa siinä röhnötä...

• Jotain keksittävä
        kestä itse kirjoitti:

Jos tilanne etenee potkimiseen asti, en takuulla palkitse sitä millään myönnytyksellä. Ja kyllä se lentoemo vaikutti uskovan eikä potkija edes yrittänyt kiistää. Eikä kyseessä ollut edes mikään iso ihminen vaan ihan itseään täynnä ollut iääliö. Eikä edes suomalainen. Jos kääntyvät selkänojat ovat ongelma, matkusta sellaisella paikalla jossa edessä ei sellaisia ole.

Jäi vielä kertomatta yksi konsti johon ei lentoemojen, stuertien eikä edes kapteenin keinot tepsi. Puhua pajatat koko ajan miten ahdasta tässä penkissä on istua kun edessä olevaa penkin selkänojaa lasketaan oman mukavuuden lisäämiseksi kanssamatkustajien kustannuksella. Jos omaa vielä äänialan, jonka taajuus läpäisee koneen tuottaman melun, saa ainakin olla tyytyväinen, ettei ole tyytynyt kohtaloonsa. Ai niin. Löytyi taas yksi lisää: koska ahtaassa penkissä meinaa jäykistyä, kannattaa tarttua aika-ajoin edessä rönöttävän selkänojasta kiinni ja kammertaa itseään mukavampaan asentoon. Eikä taaskaan konetta lasketa ennen aikojaan.

Tämä on toiseksi viimeinen kuulutus lennolle, jolla edessä oleva tulee kääntämään selkänojansa takana istuvan syliin.

• MIKÄ PELLE!

Jäi vielä kertomatta yksi konsti johon ei lentoemojen, stuertien eikä edes kapteenin keinot tepsi. Puhua pajatat koko ajan miten ahdasta tässä penkissä on istua kun edessä olevaa penkin selkänojaa lasketaan oman mukavuuden lisäämiseksi kanssamatkustajien kustannuksella. Jos omaa vielä äänialan, jonka taajuus läpäisee koneen tuottaman melun, saa ainakin olla tyytyväinen, ettei ole tyytynyt kohtaloonsa. Ai niin. Löytyi taas yksi lisää: koska ahtaassa penkissä meinaa jäykistyä, kannattaa tarttua aika-ajoin edessä rönöttävän selkänojasta kiinni ja kammertaa itseään mukavampaan asentoon. Eikä taaskaan konetta lasketa ennen aikojaan.

Tämä on toiseksi viimeinen kuulutus lennolle, jolla edessä oleva tulee kääntämään selkänojansa takana istuvan syliin.

Idiootti.

Pidä vaan meteliä. Nolaat itsesi oikein kunnolla. Kuinka typeräksi ihminen haluaa itsensä oikein väkisin tehdä. No, nämä ovat näitä nettiuhoajia, kuka on koskaan missään ikinä törmännyt näin pelleen? Penkit kallistuvat penkin suunnittelijan ja lentoyhtiön palveluhalukkuuden mukaan eikä kukaan ole koskaan kehdannut nolata itseään tuolla tavoin.

"Omaa ääniälan"? Omaa? Kotimainen loistaa taas ala-arvoisuudellaan. Sopii sulle, pidä tosta kiinni.

• herätyyys, puurolle.
        Paina paina kirjoitti:

Kangaspenkissä voi painaa polvella edessä olijan selkää, ei se kauaa siinä röhnötä...

Mikset sitten koskaan uskalla sitä hölmöilyä tehdä? Kukaan ei ole moista idiotismia yrittänyt. Yksi teini kerran ajattelemattomuuttaan työnsi, käännyin hymyillen ja sanoin että anteeksi mutta sun polvi tuntuu pahalta selässä, pyysi anteeksi ja lopetti.

Näin se homma oikeassa elämässä menee.

• Kärsinyt usein
        MIKÄ PELLE! kirjoitti:

Idiootti.

Pidä vaan meteliä. Nolaat itsesi oikein kunnolla. Kuinka typeräksi ihminen haluaa itsensä oikein väkisin tehdä. No, nämä ovat näitä nettiuhoajia, kuka on koskaan missään ikinä törmännyt näin pelleen? Penkit kallistuvat penkin suunnittelijan ja lentoyhtiön palveluhalukkuuden mukaan eikä kukaan ole koskaan kehdannut nolata itseään tuolla tavoin.

"Omaa ääniälan"? Omaa? Kotimainen loistaa taas ala-arvoisuudellaan. Sopii sulle, pidä tosta kiinni.

Älä tartu löysään sanaan, totesi Eino Leino runossaan. Kyllä tuolinsa kaatajat ovat yksiä itsekkäitä paskiaisia. Heiltä puuttuu täysin toisen sijaan asettumisen taito. Ajatus kulkee rataa että minun raadolla pitää ollamukavat olot.
        Nimim niin usein siitä kärsinyt

• Voi itku iso mies.
        Kärsinyt usein kirjoitti:

Älä tartu löysään sanaan, totesi Eino Leino runossaan. Kyllä tuolinsa kaatajat ovat yksiä itsekkäitä paskiaisia. Heiltä puuttuu täysin toisen sijaan asettumisen taito. Ajatus kulkee rataa että minun raadolla pitää ollamukavat olot.

Osta exit-paikka. Osta bisneslippu. Osta edessä olevankin paikka. Opi olemaan eli siedä länsimaisena PIENTÄ epämukavuutta jos sellainen kohdalle osuu. Hei, ajattele vaikka Afrikan kuolevia lapsia, sitten se hetkellinen minäminä-kiukku vois helpottua, sullahan onkin kaikki ihan hyvin vaikka edessä oleva harjoittaa lentokonevalmistajan ja lentoyhtiön tarjoamaa palvelua eli kallistaa maksamaansa penkkiä.

First. World. Problems. Niin häpeällistä valittaa.

• deal with it

http://www.youtube.com/watch?v=gXCsRlpbqPM

• Ketjureaktio

Itse en koskaan kallista selkänojaa muutamaa senttiä enempää, paitsi jos edessäni istuva kallistaa oman selkänojansa aivan taakse. Mitä minun siinä tapauksessa pitäisi sinusta tehdä? Kärsiä hiljaa siinä ahtaassa välissä, vaikka asia ei ole minun syytäni? Vai saanko puolestani ottaa oman tilani takana olevalta, kun minuunkin tilaani on tultu?

Niin atlruistinen en sentään ole että suostun pitämään oman selkänojani pystyasennossa jos edessä istuvakaan ei sitä tee!

• Kärsinyt usein
        Voi itku iso mies. kirjoitti:

Osta exit-paikka. Osta bisneslippu. Osta edessä olevankin paikka. Opi olemaan eli siedä länsimaisena PIENTÄ epämukavuutta jos sellainen kohdalle osuu. Hei, ajattele vaikka Afrikan kuolevia lapsia, sitten se hetkellinen minäminä-kiukku vois helpottua, sullahan onkin kaikki ihan hyvin vaikka edessä oleva harjoittaa lentokonevalmistajan ja lentoyhtiön tarjoamaa palvelua eli kallistaa maksamaansa penkkiä.

First. World. Problems. Niin häpeällistä valittaa.

Sinäpä sen sanoit! Kun sinun pitää mukavuudenhalussasi laskea selkänoja niin alas kuin se teknisesti on suinkin mahdollista, niin jospa jättäisit sen tekemättä ja miettisit mikä kohtalo on Afganistanin tytöillä jotka eivät pääse kouluun. Seuraavaksi miettisit Haitin maanjäristyksen seurausten vaikutuksia ja jälleenrakentamisen hitautta. Jahka se kysymys olisi kaluttu loppuun, kääntäisit pohdinnot kiinalaisten maanvalloitukseen Afrikassa. Mikäli matkaa olisi vielä jäljellä, voisit ylpeillä sillä, että jätitkin takana istuvalle sen tilan, minkä hän on lipullaan maksanut. Tulisi siitä niin pirunmoisen hyvä tunnelma sinulle.

• Sitä saa mitä tilaat
        herätyyys, puurolle. kirjoitti:

Mikset sitten koskaan uskalla sitä hölmöilyä tehdä? Kukaan ei ole moista idiotismia yrittänyt. Yksi teini kerran ajattelemattomuuttaan työnsi, käännyin hymyillen ja sanoin että anteeksi mutta sun polvi tuntuu pahalta selässä, pyysi anteeksi ja lopetti.

Näin se homma oikeassa elämässä menee.

Siksi kun kovissa ohuissa penkeissä se ei toimi, muissa toimii ja vastaukseksi saat että kun tänne ei mahdu, joten nosta ylös tai kärsi itse.

• oletpa vitsikäs...

Sinäpä sen sanoit! Kun sinun pitää mukavuudenhalussasi laskea selkänoja niin alas kuin se teknisesti on suinkin mahdollista, niin jospa jättäisit sen tekemättä ja miettisit mikä kohtalo on Afganistanin tytöillä jotka eivät pääse kouluun. Seuraavaksi miettisit Haitin maanjäristyksen seurausten vaikutuksia ja jälleenrakentamisen hitautta. Jahka se kysymys olisi kaluttu loppuun, kääntäisit pohdinnot kiinalaisten maanvalloitukseen Afrikassa. Mikäli matkaa olisi vielä jäljellä, voisit ylpeillä sillä, että jätitkin takana istuvalle sen tilan, minkä hän on lipullaan maksanut. Tulisi siitä niin pirunmoisen hyvä tunnelma sinulle.

En laske niin alas kuin teknisesti on mahdollista. Lasken sen muutaman sentin, jotta asento ei ole kuin armeijassa. Mutta jos siitä kuuluu takana olijalta narinaa, niin saattaapa penkki kallistua vähän lisää.

Takana olija on lipussaan maksanut penkin kallistuksen, jos lentoyhtiö on kallistuvat penkit koneeseen asennuttanut. Ja jos hän ei halua sitä ominaisuutta käyttää niin se on hänen oma asiansa. Hän ei ole ostanut edellä olevaan penkkiin lentoyhtiön palvelutarjonnasta poiketen kallistumattomuutta. Edellä istuva on sen sijaan lipussaan maksanut kallistuksesta.

Logiikka menee siis näin: kallistus on tarjottu ominaisuus ja sen käyttö on luvallista ja mukavaa. Jos takana oleva häiriintyy, niin se on hänen pikkusieluisuutensa ongelma ja on hänen asiansa purra huulta ja sopeutua. Häiriintynyt häiriintyjä on se minäminä, jolle ei kelpaa samat standardit kuin kaikille muille.

• Mönkään män
        oletpa vitsikäs... kirjoitti:

En laske niin alas kuin teknisesti on mahdollista. Lasken sen muutaman sentin, jotta asento ei ole kuin armeijassa. Mutta jos siitä kuuluu takana olijalta narinaa, niin saattaapa penkki kallistua vähän lisää.

Takana olija on lipussaan maksanut penkin kallistuksen, jos lentoyhtiö on kallistuvat penkit koneeseen asennuttanut. Ja jos hän ei halua sitä ominaisuutta käyttää niin se on hänen oma asiansa. Hän ei ole ostanut edellä olevaan penkkiin lentoyhtiön palvelutarjonnasta poiketen kallistumattomuutta. Edellä istuva on sen sijaan lipussaan maksanut kallistuksesta.

Logiikka menee siis näin: kallistus on tarjottu ominaisuus ja sen käyttö on luvallista ja mukavaa. Jos takana oleva häiriintyy, niin se on hänen pikkusieluisuutensa ongelma ja on hänen asiansa purra huulta ja sopeutua. Häiriintynyt häiriintyjä on se minäminä, jolle ei kelpaa samat standardit kuin kaikille muille.

Logiikkasi kaatuu kun päästään takariviin. Läheskään kaikissa koneissa nimittäin se takimmaisen rivin penkki ei kallistu minnekään, mutta lippu on kyllä tismalleen samanhintainen.

• ohshit teitä
        Mönkään män kirjoitti:

Logiikkasi kaatuu kun päästään takariviin. Läheskään kaikissa koneissa nimittäin se takimmaisen rivin penkki ei kallistu minnekään, mutta lippu on kyllä tismalleen samanhintainen.

No siitä voi valittaa lentoyhtiölle. Takarivin reppanan takia ei voi edes kuvitella, että kaikkien muidenkin pitäisi istua selkä 90 asteen kulmassa jos kaikissa muissa penkeissä on säätömahdollisuus.

Tällä palstalla ei ole mitään logiikkaa.

• Mönkään män
        ohshit teitä kirjoitti:

No siitä voi valittaa lentoyhtiölle. Takarivin reppanan takia ei voi edes kuvitella, että kaikkien muidenkin pitäisi istua selkä 90 asteen kulmassa jos kaikissa muissa penkeissä on säätömahdollisuus.

Tällä palstalla ei ole mitään logiikkaa.

En missään vaiheessa väittänytkään että koko koneen pitäisi tököttää kuin tikku stooffissa koko lennon ajan. Kommentoin vain tuota urpomaista logiikkaa.

• muibien!
        Mönkään män kirjoitti:

En missään vaiheessa väittänytkään että koko koneen pitäisi tököttää kuin tikku stooffissa koko lennon ajan. Kommentoin vain tuota urpomaista logiikkaa.

Jeesus. On sulla asiat. Oikein kiva kaveri neuvotteluissa. Vikan rivin pilkku on väärin, kokous uusiksi.

Jostain syystä en ota urpoksi sanomistasi kovin raskaasti.

• Mönkään män
        muibien! kirjoitti:

Jeesus. On sulla asiat. Oikein kiva kaveri neuvotteluissa. Vikan rivin pilkku on väärin, kokous uusiksi.

Jostain syystä en ota urpoksi sanomistasi kovin raskaasti.

Taisinkin osua arkaan paikkaan. Noh, enpähän toiste kommentoi tämän palstan asioihin, jos kahdella kommentilla saa toisen noin hermostumaan.

Alkuperäiseen aiheeseen kommentoiden, mielestäni lentokoneessa saa kallistaa selkänojaansa - kohtuudella - kunhan ottaa myös kanssamatkustajat huomioon.

• kastuu tukkakin

Itsekkäitä juntteja te kallistelijat. Jos joku kallistaa istuinta edessä kaadan istujan päälle kuumaa juomaa, jota on mukana kentältä pikkutermoksessa. että hops sori, kun kaljusi paloi!

• ja sit mä heräsin!

Dream on. Penkki kallistuu aina eikä kukaan lihapääkään ole koskaan sanonut mitään. On sulla jutut, kannataisiko sopeutua maailmaan ettei tartte termaria raahata..? Ethän sä oikeasti edes matkusta. Mä nimittäin matkustan eikä tuollaisia pellejä oikeasti koneissa ole.

• Niksipirkka osa 342

Itse painan polvilla vastaan jos edessä oleva yrittää kallistaa penkkiä, toimii aina.
      Toinen vaihtoehto on antaa polvella kunnon tömäys edessä istuvan selkänojaan niin että munuaiset paukkuu, toimii myös.

• Eipä ole näkynyt

Älä viitti. Tollainen on aikuiselta ihan typerää. Ja kyllä ne emot uskoo ja saa sut lopettamaankin. Aikuinen ihminen jaksaa.

• Yksi ääni takaa

Kannatan edellisen esitystä!

• Juuri te
        Eipä ole näkynyt kirjoitti:

Älä viitti. Tollainen on aikuiselta ihan typerää. Ja kyllä ne emot uskoo ja saa sut lopettamaankin. Aikuinen ihminen jaksaa.

Typerä on se mikä runttaa takana olijaa.

• kiti-kiti
        Yksi ääni takaa kirjoitti:

Kannatan edellisen esitystä!

Valitkaa lentoyhtiö, jolla ei ole kallistuvia penkkejä jos teillä on joku ongelma siellä takana. Tai ostakaa joku premium economy -lippu jossa enemmän jalkatilaa.

Älkää valittako normikäytännöistä. Älkää matkustako, jos ette osaa olla.

• Yksi ääni takaa
        kiti-kiti kirjoitti:

Valitkaa lentoyhtiö, jolla ei ole kallistuvia penkkejä jos teillä on joku ongelma siellä takana. Tai ostakaa joku premium economy -lippu jossa enemmän jalkatilaa.

Mistähän mahtanee johtua, että edessä istuvat ovat niin itsekkäitä, että heiltä ei voi eikä saa odottaa takana istuvan huomioimista millään tavalla? Siinä olisi tutkimuskenttää jollekin dosentiksi aikovalle

• ostakaa vyölaukut
        Yksi ääni takaa kirjoitti:

Mistähän mahtanee johtua, että edessä istuvat ovat niin itsekkäitä, että heiltä ei voi eikä saa odottaa takana istuvan huomioimista millään tavalla? Siinä olisi tutkimuskenttää jollekin dosentiksi aikovalle

Koska takana olija on pikkumainen juntti. Kerran pääsee koneeseen niin luullaan että omistetaan kone.

• sopeudu.
        Juuri te kirjoitti:

Typerä on se mikä runttaa takana olijaa.

Ei kukaan runttaa ketään, penkki kallistuu nätisti ja takaka olija sopeutuu asentoaan muuttamalla. Ihan simppeliä. Paljonko olet valmis maksamaan, etten saisi käyttää maksamaani oikeutta penkin kallistukseen?

Mites ylileveät, kokeeko joku ettei vieruskaveri saisi pitää kättään yhteisellä käsinojalla vaan "tunkeutuu yllättäen itsekkäästi henkilökohtaiseen tilaan"? Jos ei mahdu sivusuunnassa, niin ostaa sitten kaksi paikkaa. Jos ei mahdu pituussuunnassa, niin ostaa kaksi paikkaa.

• Toki, mutta
        kiti-kiti kirjoitti:

Ilomielin, kun olisi sellainen lentoyhtiö millä pääsisi haluamaansa kohteeseen ja olisi ne kiinteät penkit. Harvemmin vaan on mahdollista.

• helppo valinta
        Toki, mutta kirjoitti:

Ilomielin, kun olisi sellainen lentoyhtiö millä pääsisi haluamaansa kohteeseen ja olisi ne kiinteät penkit. Harvemmin vaan on mahdollista.

Sit ei auta. Matkustajat haluavat kallistaa ja yhtiö vastaa toiveeseen. Sitten joko et matkusta tai sopeudut.

• Iisisti istuen
        ostakaa vyölaukut kirjoitti:

Koska takana olija on pikkumainen juntti. Kerran pääsee koneeseen niin luullaan että omistetaan kone.

Tarkoitit varmaan itseäsi, siis edessä istua röhöttävänä.

• Logiikkasi?
        sopeudu. kirjoitti:

Ei kukaan runttaa ketään, penkki kallistuu nätisti ja takaka olija sopeutuu asentoaan muuttamalla. Ihan simppeliä. Paljonko olet valmis maksamaan, etten saisi käyttää maksamaani oikeutta penkin kallistukseen?

Mites ylileveät, kokeeko joku ettei vieruskaveri saisi pitää kättään yhteisellä käsinojalla vaan "tunkeutuu yllättäen itsekkäästi henkilökohtaiseen tilaan"? Jos ei mahdu sivusuunnassa, niin ostaa sitten kaksi paikkaa. Jos ei mahdu pituussuunnassa, niin ostaa kaksi paikkaa.

Mihin se takanaolija sopeutuu, jos vieressä istuu joku, etkä saa jalkojasi edes siihen käsinojan kohtaan... se penkin selkänoja kun ottaa kiinni polviin.

• varautumalla
        Logiikkasi? kirjoitti:

Mihin se takanaolija sopeutuu, jos vieressä istuu joku, etkä saa jalkojasi edes siihen käsinojan kohtaan... se penkin selkänoja kun ottaa kiinni polviin.

Voi kertoa emolle, ettei mahdu koneeseen. Jos löytyy toinen paikka niin voi päästä sinne tai voishan sen edestä upgreidata bisnekseen jos takana on kerran joku ongelmatapaus. Mutta mitä tekee yliylipainoinen, joka ei mahdu penkkiinsä? Ostaa toisen penkin. Ei ainakaan ala valua kaverin puolelle. Mitä tekee yliylipitkä, joka ei mahdu penkkiinsä? Ei ainakaan ala valittaa ja yrittää selittää että vika on jonkun toisen.

• huippua 10

Toi kaljun kastelu toimii. hyvä idea. suosittelen kokeilemaan!!!

• öhö-höhö

Ja ikäsi olikaan..? Mielikuvitusmatkalle vaan, teikäläisiä pellejä ei koneissa oikeasti näy.

• olipa venäläinen

Olen kerran kokeillut. Ei tosin kaljulle vaan hienohelma frouvalle. Peruukki kastu kahvista ja huuto alkoi. Ei voinu mitään.

• kakkavaipat

Pahinta on takana istuva joka potkii selkanojaa vaikka penkkini vaikka 1h pystyasennossa, ,ei hairitse vaikka etupenkkilainen "tulee syliin" omat jalathan on sen penkin alla ihan normaali tilassa, olen 170cm nainen, ehka jos on kovin lihava on vaikeaa istua. Eniten haittaa se ikkunapaikan istuja joka juo koko matkan ja ravaa vessassa. Ihan hyvin on silti lukuisat lentoni menneet, en valita.Toki kun ollaan pienessa tilassa satojen ihmisten kanssa yhdessa niin joustoa pitaa olla eika pilata jonkun lentoa valittamalla ihan pikku asioista.
      Toki lapsiperheet eteen koneessa, kakkavaippojen vaihto on joskus ollut aika hajuista touhua.Miksi ei tapahdu wc tiloissa???

• Kirjoitusvirhe 1h

Sorry kirj.virhe, siis penkkin selkanoja pystyssa vaikka 11h .

• Pieni mahtuu

Ei varmaan 170 senttisellä ole mitään hätää vaikka edesä laskettaisiin siihen kuuluisaan autotoiminta-asentoon. On aivan eri asia jos pituutta on 20 cm enemmän. Silloin edessä olevan juntin tai lehmän laskemisella on merkitystä

• kasvun paikka...
        Pieni mahtuu kirjoitti:

Ei varmaan 170 senttisellä ole mitään hätää vaikka edesä laskettaisiin siihen kuuluisaan autotoiminta-asentoon. On aivan eri asia jos pituutta on 20 cm enemmän. Silloin edessä olevan juntin tai lehmän laskemisella on merkitystä

Kirjoituksesi kertoo sinusta paljon. "Autotoiminta-asento", "juntti", "lehmä". Noista jokainen voi päätellä kenellä on se asennevamma.

Fiksu ihminen pärjää. Vaikka kokoisi suurta vääryyttä lentokoneessa kun joku toinen käyttää selvää oikeuttaan kohentaa asentoaan penkin toiminnoilla.

Kastelu? Potkiminen? Riuhtominen? Huutelu?

Ei näin pojat. Ei näin.

• en oo venäjältä

Ihana idea kastella edessä istuva, kokeilen huomenna koneessa mikäli istuin ei pysy suorassa vaan kallistellaan.

• KALLIStus OK

Jos koneen istuin on rakenteeltaan kallistettava, niin TIETYSTI SEN SAA KALLISTAA. Tästä lähdetään ja hyvä näin.

• LH511 / 33A

Hyvin näytti noin 190 cm kaveri paikalla 33C mahtuvan istumaan vaikka edellä oleva kallisti penkin. Lähes kaikki muutkin Y-luokan matkustajista teki samoin.

• Mitä sattuu
        LH511 / 33A kirjoitti:

Hyvin näytti noin 190 cm kaveri paikalla 33C mahtuvan istumaan vaikka edellä oleva kallisti penkin. Lähes kaikki muutkin Y-luokan matkustajista teki samoin.

LH koneissakin on vaihtelua penkin väleissä...

• ja haisee!

Penkit pysyy suorana kun minä istun takana. On sellainen keino, pojat!!

• keinollinen

Yleensä koneen istuin on rakenteeltaan kallistettava, niin TIETYSTI SEN SAA KALLISTAA. Tästä lähdetään ja tosi hyvä näin.

• big.

Aina kun edessä istuva kallistaa istuinta, sanon kovaan ääneen vierellä matkustajille, että anteeksi etukäteen, mutta aina kun joudun matkustamaan polvet suussa, en voi estää suolikaasujani pääsemästä koneen sisäilmaan. Korotan kuitenkin ääntäni ja kerron, että edessäistuja siitä eniten kärsii, koska peräreikäni tähtää suoraan eteenpäin. Samalla päästän tuhdin ja äänekkään pierun. Ainakin tähän mennessä edessä istuva on välittömästi nostanut penkin selkänojan pystyasentoon. Olen siinä vaiheessa kiittänyt edessäistuvaa ja päästänyt vielä kiitospierut tyytyväisenä.

Kokeilkaa vaikka, kyllä toimii!

• naklua11

ei toimi!! raukka pieni kyllä sinne sinunkin hajusi mahtuu ja suodattuu:)LOL.
        jotkut istuu paskat housuissa jopa pitkät lennot,oksennusta paidassa ja housuissa mutta ei se koneessa paljon haise:).
        itsesi saat kyllä tehdyksi naurettavaksi.

• Viimeinen taisto

Ai hitto kun sain taas uusia ideoita. Tuota kokeilen välittömästi.
        ----------------------------------------------------------------------------------------

Kiitos kaikille vastaajille. Jouduin esittämään kärjistettyjä "mielipiteitä" saadakseni kirjallista työtäni varten matkustamiseen liittyviä hieman ärtyneessä mielentilassa lausuttuja kommentteja.

Pahoittelen mahdollisesti aiheuttamaani hämmennystä. Esittämäni menettelyt eivät edusta toimintamalliani. Teitte tietämättänne minulle suuren palveluksen.
        nimimerkit: Jotain keksittävä, Kärsinyt usein, Yksi ääni taka ja Pieni mahtuu

• laatukamaa...
        Viimeinen taisto kirjoitti:

----------------------------------------------------------------------------------------

Kiitos kaikille vastaajille. Jouduin esittämään kärjistettyjä "mielipiteitä" saadakseni kirjallista työtäni varten matkustamiseen liittyviä hieman ärtyneessä mielentilassa lausuttuja kommentteja.

Pahoittelen mahdollisesti aiheuttamaani hämmennystä. Esittämäni menettelyt eivät edusta toimintamalliani. Teitte tietämättänne minulle suuren palveluksen.

WTF?

• 15022013
        Viimeinen taisto kirjoitti:

Hah! En todellakaan lähtisi työstämään yhtään mitään kirjallista taikka suullista työtä Suomi24:n keskustelujen mukaan. Täällä liikkuu aivan naurettava määrä trolleja, jotka kirjoittavat sarkastisesti, mutta kaikki eivät sitä tajua.

Onnea siis työsi kanssa. Tuskin menee läpi!

• Viimeinen taisto
        15022013 kirjoitti:

Hah! En todellakaan lähtisi työstämään yhtään mitään kirjallista taikka suullista työtä Suomi24:n keskustelujen mukaan. Täällä liikkuu aivan naurettava määrä trolleja, jotka kirjoittavat sarkastisesti, mutta kaikki eivät sitä tajua.

Ole huoletta, kyllä menee läpi.

• korkeakoulukamaa!
        15022013 kirjoitti:

Riippuu varmaan tän veijarin opinahjosta, Hakaniemen torin laidoilla varmaan ihan kuranttia kamaa.

• Kallistettava

Yleensä koneen istuin on rakenteeltaan kallistettava, niin TIETYSTI SEN SAA KALLISTAA. Tästä lähdetään ja tosi hyvä näin.

• tulipahan tarjottua

Vain juntit kääntävät muutaman tunnin lentomatkan vuoksi penkkinsä ala-asentoon. Heillä ei ole kokemusta lentomatkailusta.

Eräällä kanarian lennolla edessäistuva käänsi penkkinsä selkänojan alas. Pyysin kohteliaasti häntä nostamaan sen ylös ruokailun ajaksi. Vastaukseksi sain vitut jne.

Menin tämän juntin edessä olevan matkustajan luokse ja kerroin, että tarjoan juomat perille saakka, jos vaihdetaan paikkaa, sehän sopi. Laskin välittömästi selkänojan ala-asentoon tämän juntin syliin. Hetken kuluttua takaa kuului muminaa, että on ahdasta. Mä vinkkasin takas, että täällä ei ole ahdasta ja hyvää matkaa!

• Myös pitkäkoipinen

Monet ovat täällä vähätelleet selkänojan laskemisesta aiheutuvaa riesaa milloin milläkin teoreettisella syyllä. Kirjoituksesi osoittaa kiihkottomasti että varsinkin meille pitempikoipisille ongelma on todellinen. Ohjeeksi ei riitä exit paikan varaaminen koska niitä on rajoitetusti. Menettelysi oli mainio josta otan oppia.

• Kiitti vinkistä

Erittäin hyvä idis!! Kiitti vinkistä! Toinen kiitoksen paikka tuolle, joka kertoi kastelevansa edessä olevan kaljun. Mahtavaa. Alkaa penkit pysymään pystyssä.

• suu auki idiootit!

Helvetin lapset. Mitä jos vaikka kohteliaasti kysyisi edessä istuvalta olisiko mahdollista pitää penkkiä vähän pystymmässä kun valitettavasti takana on pitkien jalkojen takia kovin ahdasta?!

Mutta eihän teistä kukaan oikeasti matkusta, tollaisia pellejä voi olla missään oikeasti olemassa.

• Juntit he hei!

Nimimerkki "tulipahan tarjottua" kertoi oivan esimerkin kanssamatkustajan suhtautumisesta asialliseen pyyntöön.

• joka junaan.

Lienee erikoistapaus. Itse suhtautuisin asiallisesti. Tosin itse kallistan sen pari-kolme senttiä eli yliryhdikäs pystyasento rennommaksi. Eli ehkei siksi tule urpoiltakaan itkuja takaa. Mutta jos nätisti kysytään niin nykäisisin vähän pystympään jos olisin kunnon takanojassa. Johon minulla olisi ihan täysi oikeus. En minäkään kitise jos joku kallistaa edessäni.

• Normimies7

Kyllä istuinta saa kallistaa niin paljon kuin sen rakenne sallii. Miksi muuten se olisi niin suunniteltu?

Pitkäkoipiset ovat aika harvinaisia, joten heidän takia ei ole tarvetta muuttaa koko istuinsysteemiä. Onko tämä niin vaikea heille tajuta?

Eihän läskitkään vaadi super-hyper-super -istuimia itselleen.

Minä ole normaalikokoinen mies.

• Logiikka ontuu

Ei lentokoneissa saa tupakoidakaan vaikka vessoissa ym. on tuhkakupit. Eikä niitä hätäpoistumisteiden ovien avausvipujakaan saa väännellä vaikka ne siinä matkustajan ulottuvilla ovatkin. Eikä lentokoneen pelastusliivejäkään saa laittaa päälle ilman erityistä syytä vaikka ne nyt siinä käden ulottuvilla yleensä penkin alla ovatkin.

Tuo logiikka että penkkiä "saa kallistaa jos sitä voi kallistaa" ei pelkästään oikein toimi. Ei autollakaan saa ajaa normaaliliikenteessä yli nopeusrajoitusten vaikka autolla sinänsä voi helposti ajaa ylinopeutta.

Fiksu lentoyhtiö tietysti ottaisi asiaan kantaa esim. lennon alussa esitettävissä videoissa ja ohjeistaisi että penkkiä saa kallistaa muulloin paitsi nousujen, laskujen ja ruokailujen aikana ellei takanistujan istumamukavuus siitä kohtuuttomasti kärsi.

• kuuntele kuulutuksia
        Logiikka ontuu kirjoitti:

Ei lentokoneissa saa tupakoidakaan vaikka vessoissa ym. on tuhkakupit. Eikä niitä hätäpoistumisteiden ovien avausvipujakaan saa väännellä vaikka ne siinä matkustajan ulottuvilla ovatkin. Eikä lentokoneen pelastusliivejäkään saa laittaa päälle ilman erityistä syytä vaikka ne nyt siinä käden ulottuvilla yleensä penkin alla ovatkin.

Tuo logiikka että penkkiä "saa kallistaa jos sitä voi kallistaa" ei pelkästään oikein toimi. Ei autollakaan saa ajaa normaaliliikenteessä yli nopeusrajoitusten vaikka autolla sinänsä voi helposti ajaa ylinopeutta.

Fiksu lentoyhtiö tietysti ottaisi asiaan kantaa esim. lennon alussa esitettävissä videoissa ja ohjeistaisi että penkkiä saa kallistaa muulloin paitsi nousujen, laskujen ja ruokailujen aikana ellei takanistujan istumamukavuus siitä kohtuuttomasti kärsi.

Ennen lentoa koneessa kyllä kuulutetaan "Nousun ja laskun aikana sekä ruokaillessa penkki on nostettava yläasentoon" Muina aikoina penkin siis saa kallistaa.

• Lukutaito?
        kuuntele kuulutuksia kirjoitti:

Ennen lentoa koneessa kyllä kuulutetaan "Nousun ja laskun aikana sekä ruokaillessa penkki on nostettava yläasentoon" Muina aikoina penkin siis saa kallistaa.

Ei niissä kuulutuksissa/videoissa tuota kohtaa kyllä todeta: "...ellei takanaistujan istumamukavuus siitä kohtuuttomasti kärsi."

(ei ainakaan Lufthansalla, Finnairilla tai SAS:illa tässä viimeisen vuoden aikana)

• Finski aasiaan
        Lukutaito? kirjoitti:

Ei niissä kuulutuksissa/videoissa tuota kohtaa kyllä todeta: "...ellei takanaistujan istumamukavuus siitä kohtuuttomasti kärsi."

(ei ainakaan Lufthansalla, Finnairilla tai SAS:illa tässä viimeisen vuoden aikana)

Viime vuonna lensin 3 kertaa aasiaan Hong Kong x1 ja Bangkok x2 ja kaikilla lennoilla nimenomaan kuulutettiin penkkejä ei saa kallistaa ruokailun nousun/laskun aikana. Älä poju vänkää kun et ilmeisesti ole lentänyt ollenkaan.

• Kansalaisvelvollisuu
        Finski aasiaan kirjoitti:

Viime vuonna lensin 3 kertaa aasiaan Hong Kong x1 ja Bangkok x2 ja kaikilla lennoilla nimenomaan kuulutettiin penkkejä ei saa kallistaa ruokailun nousun/laskun aikana. Älä poju vänkää kun et ilmeisesti ole lentänyt ollenkaan.

Näyttää siltä kuin jotkut katsoisivat kansalaisvelvollisuudekseen laskea selkänoja alimpaan asentoon riippumatta kuulutuksista (nou jummarra muuta kuin savoo).

• Musta valkoiseksi.
        Logiikka ontuu kirjoitti:

Näin sitä selitellään itselleen asiat oikein päin...

Kantaa on otettu, ohje on että penkit pidetään pystyssä nousun, laskun ja ruokailun ajan.

Sä olet varmasti mahtavaa matkaseuraa.

• Toesin päen

Mistähän pirusta johtuen sinulle antamani miinus vaihtui plussaksi?

• tää on niin simppeli

Ylipainoisillehan on ohje, että käsinojan pitää ongelmitta mennä alas. Muuten ei ns. mahdu penkkiin ja täytyy ostaa kaksi paikkaa. Loogista olisi, että jos jalat eivät mahdu siten että jos käsinojatoimintoa vastaava penkin lasku ei edellä olevalla onnistu niin joutuu ostamaan kaksi paikkaa.

Mikä ero on tahattomasti ylipainoisella ja tahattomasti pitkällä? Miksi vain toinen joutuu maksamaan olemuksensa takia?

Jos et mahdu, maksat ekstraa.

• piris1

jos penkin selkänoja kääntyy, niin eiks silloin ole myös tarkoitus sitä käyttää tarvittaessa?

• tietty, on helppoa

"Joo ei mut kato eihän huvikseen saa hätäoveakaan käyttää vaikka siinä on kahva eikä pelastusliiiviäkään eikä ohjaamon ovea mennä nykimään vaikka siinäkin on kahva!!!"

Tietysti penkin saa kallistaa, siksihän kuulutuksissakin on ohjeistusta että penkit pidettävä pystyssä nousun ja laskun aikana, joissakin kuulutuksissa muistutetaan myös että ruokailun aikana. Muina aikoina aivan sallittua.

Jos lihava ei mahdu yhdelle penkille muita häiritsemättä niin ostaa toisen. Jos pitkä ei mahdu yhdelle penkille muita häiritsemättä niin ostaa toisen.

• -"-

jää sitte kotio. kato ku jakkara kääntyy jos siihe on mahollisuus

• onko ihan pakko?

en ymmärrä tota selkänojan kallistelua.asiaa kun on tutkittu niin pystympi istumaasento rasittaa vähemmän.mitä se auttaa kun seuraava taas kallistaa sitten omansa? sama pieni tila jää jäljelle lopulta kaikille.

• Niin varmaan

Tutkittu..? Miksi parin tonnin toimistotuoleissa on kallistussäätöjä?

• faktat, olkaa hyvä

Tässä Työterveyslaitoksen ohjeistusta:
        http://www.ttl.fi/fi/ergonomia/menetelmat/tyotuolin_saadot_kayttoon/Sivut/default.asp

"Työtuolin säädöt käyttöön

4. Säädä selkänojan kaltevuus. Sopivan kaltevuuden selkänojaan ja istuinpintaan löydät vain kokeilemalla. Kumpaa tahansa kallistamalla vartalon ja reiden välinen kulma suurenee, mikä vähentää lanneselän kuormitusta."

Mistä Sinä olit löytänyt täysin vastakkaisen väitteen? Linkki, kiitos. Työterveyslaitoksen luulisi tietävän.

• Hölmöt.
        faktat, olkaa hyvä kirjoitti:

Tässä Työterveyslaitoksen ohjeistusta:
        http://www.ttl.fi/fi/ergonomia/menetelmat/tyotuolin_saadot_kayttoon/Sivut/default.asp

"Työtuolin säädöt käyttöön

4. Säädä selkänojan kaltevuus. Sopivan kaltevuuden selkänojaan ja istuinpintaan löydät vain kokeilemalla. Kumpaa tahansa kallistamalla vartalon ja reiden välinen kulma suurenee, mikä vähentää lanneselän kuormitusta."

Mistä Sinä olit löytänyt täysin vastakkaisen väitteen? Linkki, kiitos. Työterveyslaitoksen luulisi tietävän.

Sinä joka klikkasit miinusta tälle viestille, voisitko kertoa mikä tässä on miinusta?!

Linkki asialliseen faktaan, pointti valmiiksi copypastattu luettavaksi, vähän perustelua loppuun.

Alkoi siis kiukuttaa oma kiukuttaminen vai? Ja kun et sitten pysty enää perustelemaan virheellisiä mielipiteitäsi enää mitenkään?

• pysy metsässä.

Osta lippu bisnesluokkaan äläkä valita.Tollaset juntit niinkuin sinä voisi matkustaa hevosella ja tukkireellä niissä on tilaa jaloille.

• Juup

Penkit pitäs olla sellaisia joita ei voi kallistaa. Itse olen pieni kokoinen ja silti ahdistaa kun edellä oleva nojaa taakse. Miehelläni 190 cm on jo aikas ahdasta (190 cm ei kai ole vielä erityisen pitkä?) ja polvet osuu selkänojaan ja edellä oleva runttaa ja runttaa ja ihmettelee miksi selkänoja ei mene enempää taakse. Kun ei mee niin ei mee! Itse ajattelen takana istuvaa ja jätän selkänojan kallistamatta. Kiellettyähän se ei tietysti ole, kunhan muistaa nousun, laskun ja ruokailun ajaksi sen nostaa pystyasentoon. Ja henkilökunta kyllä käy huomauttelemassa niille, jotka ei nosta.

• Eikä pitäisi.

Ei se noin mene. Penkin kallistaminen on mukavuustekijä ja TTL;n ohjeen mukaisesti vähentää lanneselän kuormitusta. Miksi lanneselkää pitäisi erityisesti kuormittaa?!

Jos asiassa on jotain valittamista, niin se on penkkien pitch eli välimatka toisistaan. Sitä voisi kasvattaa vaikkakin silloin lentolipun hinta nousee ja jollekin se taas on itkun paikka.

Finnairkin harkitsee Premium Economya ja silloin lisärahalla olisi saatavissa lisätilaa, useampia paikkoja kuin nykyiset exit-rivit. Mutta tuskin sekään kaikille suomalaisille kelpaa.

• Fixunormaali

Pitkäkoipiset mutantit ja jättiläismäiset läskivuoret pitää viedä trukilla koneen ruumaan lennon ajaksi. Olisi katastrofi joutua lentämään samassa tilassa läskin kanssa, koska se hikoilee ja puuskuttaa koko ajan.

Pitkäkoipiset mutantitkin erittävät koko ajan pahalle haisevaa stressihormonia.

Koneet on suunniteltu ihmisen kokoisille kuten myös penkkien kallistumissysteemikin.

Olkaamme onnellisia, että valtaosa meistä on ihmisen kokoisia. En jaksa edes sääliä möliseviä läskejä ja kirkuvia konkelokoipia.

• mumlipik

Miksi tälläsesta aiheesta riita? En ymmärrä. Asiallinen mielipiteiden vaihto kivempaa luettavaa.

• tää on täällä tätä..

Tämän palstan lukijoista suuri osa on kovaäänisiä sivistymättömiä moukkia.

Asia on aivan selvä: käsinojat ovat käyttöä varten ja ne pitää saada ongelmitta alas ja kaksi matkustajaa jakaa yhden käsinojan nätisti. Penkki on kallistettava ja sen saa kallistaa. Jos joku ei näihin raameihin mahdu, niin ongelma on vain hänen ja hän voi sen itse etukäteen ratkaista.

Näitä mölyapinoita lohduttanee tieto, että esim. minä en kallista penkkiä ääriasentoon vaan vain muutaman sentin jotta pääsen armeijamaisesta pystyasennosta lanneselkää vähemmän kuormittavaan miniojennukseen. Eli jos selkänoja laskee 5 cm niin toisten valittama alaosa liikkuu ehkä sentin.

Jos joku kallistaa penkin edessäni niin tietysti huomaan sen vähentyneenä tilana mutta so what, ei siitä käydä itkemään, homma on aivan normaalia. Asettelen kamani uudestaan ja sopeudun. Edessä olijallani on täysi oikeus kallistaa penkkinsä. Toivon tietysti, että edessä olija ei hyppisi penkissään koko ajan vaan liikkuisi nätisti.

Mitä mieltä itse olet? Oletko jo kantasi kirjoittanut?

• SEISOMAAN LENNOLLE

JOHAN ON KESKUSTELU!EI USKOIS ETTÄ LENTOKONEEN PENKEISTÄ SAA NÄIN PALJON KESKUSTELUNAIHETTA..ne kääntyy EDES TAKAS JA EI SILLE MITÄÄN VOI

• oikein.

Sanos muuta, tää on ihan selkeä tapaus.

• siistii yeah

Pää palaa lennolla, jos kallistat penkkiä. Fakta homma.

• Polvitilaa kiitos
    • Kohta taas kääntyy..

Vai niin. Sitten sinun pitää jäädä kotiin tai valita joku muu matkustusväline, sillä istuin kääntyy jos siihen mahdollisuus tarjotaan riippumatta näistä tässäkin ketjussa esiintyvistä uhoajista.

• LH445

Täällä taasen kaatuu penkki 16A seuraavan kerran alkuviikosta LH 445 lennolla. Turistin eka rivi, joten mun edessä ei ole ketään kaatamassa penkkiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      73
      5041
    2. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      132
      3497
    3. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      98
      2295
    4. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      20
      1915
    5. Ovatko persut tehneet jo päätöksen ulkopolitiikastaan?

Persujen olisi hallituspuolueena syytä tehdä jo päätöksiä siitä, aikovatko he olla pro-Ukraina vai pro-Trump eli pro-Put
      Perussuomalaiset
      228
      1713
    6. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      85
      1517
    7. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      25
      1387
    8. A, teksteistäni löydät itsesi

jos luet tarkkaan. Vain epäsuorasti voin tunteeni myöntää, en halua minkään rikki menevän. Kaipaan sinua ja odotan näkem
      Ikävä
      26
      1357
    9. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1326
    10. Oletko sinä lähellä?

Tutkassani väräjää siihen malliin, pitääkö poistua mestoilta?
      Ikävä
      14
      1249
    Aihe