sähköpanta

pikku koiran omistaja

Saako Suomessa pitää koiraa irrallaan pelkästään jonkinlaisen sähköpannan avulla?

Ei tunnu kivalta, kun taluttaa pientä koiraa ja omakotitalon pihalta hyökkää
iso koira.
Tällä kertaa pysähtyi.

Koira on iso, ihan suden näköinen ja kokoinen.

Näin täällä metropolissa vaan tehdään, hyvin tiheään asutulla alueella.

Tuntuu oudolta.

5

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drgdrg

      Taajamassa ei saa pitää irrallaan lainkaan ja sähköpannat ovat Suomessa lailla kiellettyjä, koska ne aiheuttavat koiralle suurta kipua (youtubesta löytyy paljon videomateriaalia ihmsistä, jotka kiemurtelevat ja huutavat koirien sähköpantaa kokeillessaan, koska kipu on niin kova).

    • pihavahtiko?

      Puhutko nyt ihan oikeasta sähköpannasta vai sitten pihavahdista joka on Suomessa hyväksytty??? Pihavahti toimii niin, että koiran lähestyessä "aitaa", koiran kaulassa oleva panta reagoi siihen ja antaa ensin äänimerkin, jos koira ei pysähdy ja palaa takaisin antaa panta pienen sähkösignaalin koiralle.
      http://www.digimesta.com/tuote/petsafe-super-pihavahti-näkymätön-aita-koiralle/PRF-304WX-20/

      • pienen koiran omistaja

        Ilmeisesti se on tuollainen pihavahti.
        Mutta, voiko koira olla kaupungissa irrallaan tuon varassa?
        Minä en ainakaan luottaisi elektroniikkaan
        niin paljoa, jos minulla olisi iso koira.
        Omituista että tuollainen eläinrääkkäys on sallittua?
        Ja vaikka se on sallittua, miksi sitä pitää käyttää?
        Jos on varaa omakotitaloon, luulisi olevan varaa myös aitaan.


    • Samperin hurtat

      Koira ei saa olla irrallaan, otappa yhteyttä omistajaan ja kerro että pelkäät oikeasti. Josko olisi omistaja, joka kuuntelisi. Jos ei kuuntele, niin sitten ilmoitus poliisille. Kyllä ne ottavat kun kerkeävät yhteyttä koiran omistajaan. Onpa ikävää sillä on kurjaa kun aina saa pelätä, että tälläkö kertaa menetän koirani tai haavoittuu vakavasti. Yks asia on kuitenkin varma jos itse pelkäät niin myös koirasi tietää sen, Oletko valmis puolustamaan koiraasi. Itse kun kuljen koirani kanssa niin meillä päin on monia isoja koiria, jotka vahtivat kotipihaansa. Ovat kyllä kytkettyjä, kun ei vaivauduta rakentamaan kunnon aitoja. Ei kiva. Varsinkin pimeään aikaan yritän liikkua mahdollisimman yleisillä kulkuväylillä juuri tuon takia. Lisäksi kuljen aina talviaikaan piikkinilkkureissa, että täältä pesee, jos päälle tulevat. Sitä en halua tehdä, mutta pakko on tiukassa paikassa reagoida. Yleensä auttaa kun huutaa seis tai jo etukäteen tekee selväksi että täältä tulen minä ja minun koirani ja sinä väistät. Ihan vaan tiukalla äänenpainolla jutustellen.

    • Vinkki:
      Ja valitettavasti taitaa olla vain yleistyvä tapa ottaa ylisuuria koiria, joille ei ole mitään varsinaista käyttötarkoitusta ja joista sitten tulee niitä päällerynniviä ongelmakoiria. Koirat voivat olla niin isoja ettei niitä muutenkaan ole helppo käsitellä pelkästään fyysisellä voimalla, eivät tottele koska ovat kouluttamattomia, ja jos vielä ovat agressivisia, niin muodostuu aivan toivoton tilanne: Itse olen harkinnut apteekista saatavaa turvasumutinta lenkkitakin taskussa pidettäväksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe