valmis hormia saunaan ja kaminalle

valmishormia

antakaas hintoja paljonko maksaa?

hormi 3,5m pitkä

vain tee se itse miehille
myös netti sivut kiinnostaa !

10

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iteteinnäin.

      Osta 150mm hormi teräsputkea 3,5 metriä, lisäksi osta sitä kierresaumattua 350mm ilmastointiputkea 3,5 metriä, lisäksi 100mm palovillaa. Laita putket sisäkkäin ja täytä väli palovillalla, tee pellistä laippa ylä ja alapäähän ettei vesi mene ja että villat pysyy sisällä. Ja eikun tulta pesään. Tulisko hintaa 200€ ?

    • hormia mökkiin

      onkos rakennustarkastaja hyväksyny?

      • näinsemeneejoo

        Palotarkastaja hyväksyy piiput, ei rakennustarkastaja. Teräspiiput hyväksytään, kuten itsetehdyt tiilipiiputkin.


      • Saunasasu
        näinsemeneejoo kirjoitti:

        Palotarkastaja hyväksyy piiput, ei rakennustarkastaja. Teräspiiput hyväksytään, kuten itsetehdyt tiilipiiputkin.

        Tänäpäivänä pääsääntöisesti rakennustarkastajat hyväksyvät hormit, ei palotarkastajat. Mikään vakuutus yhtiö ei korvaa vaurioita, jos kärähtää itse tehdystä luvattomasta teräshormista. Mm. Narvilta , Harvialta löytyy rautakaupoista hormeja, vertaa kokoonpanoja, ja hintaa.


    • 3+11=14

      Siihen ilmastointiputkeen kannattaa tehdä ne päädyt siitä putkeen tarkoitetusta tulpasta tai kaventajasta, pääsee vähemmällä työllä.

      Valmispiipuissa on vähemmän eristettä kuin itsetehdyissä tuolla ohjeella, siksi itse myös tein.

    • itseteinnäin.,.

      Täytyy sitten muistaa että välikaton läpiviennin kohdalle tämän 350mm piipun ympärille tulee palovillaa 150mm, ja sama minimi etäisyys palavaan materiaaliin.

      • itseteinnäin.,.

        Kun tällainen 350mm teräspiippu laitetaan esim Kastorin peltitakkaan päältälähtevänä, hormin pintalämpötilat n. 3 tunnin tulenpidon jälkeen on :

        10 cm takasta ylös : 75c
        50 cm takasta ylös : 64c
        5cm välikatosta alas : 53c
        Välikaton 300mm palovillojen keskellä : 54c
        Välikaton ilmatila : 37c
        Vesikaton läpivienti : 26c


    • EI saa

      ilmastointiputkesta tehdä savuhormia.

    • HYVäT NEUVOT

      ITSETEINNAIN: Kiitos neuvoista! Teen samanlaisen ja säästän N. 250 Egee.
      PS.Ja sulle ylläolevalle; älä sekannu keskusteluun kun et ymmärrä mitään. Käy piippus rautakaupasta.

      • 3+1

        MORO. mistä hommasit hormiputkee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      136
      2253
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1765
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1757
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      232
      1228
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      118
      1098
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      101
      1089
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1033
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      937
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe