antakaas hintoja paljonko maksaa?
hormi 3,5m pitkä
vain tee se itse miehille
myös netti sivut kiinnostaa !
valmis hormia saunaan ja kaminalle
10
474
Vastaukset
- iteteinnäin.
Osta 150mm hormi teräsputkea 3,5 metriä, lisäksi osta sitä kierresaumattua 350mm ilmastointiputkea 3,5 metriä, lisäksi 100mm palovillaa. Laita putket sisäkkäin ja täytä väli palovillalla, tee pellistä laippa ylä ja alapäähän ettei vesi mene ja että villat pysyy sisällä. Ja eikun tulta pesään. Tulisko hintaa 200€ ?
- hormia mökkiin
onkos rakennustarkastaja hyväksyny?
- näinsemeneejoo
Palotarkastaja hyväksyy piiput, ei rakennustarkastaja. Teräspiiput hyväksytään, kuten itsetehdyt tiilipiiputkin.
- Saunasasu
näinsemeneejoo kirjoitti:
Palotarkastaja hyväksyy piiput, ei rakennustarkastaja. Teräspiiput hyväksytään, kuten itsetehdyt tiilipiiputkin.
Tänäpäivänä pääsääntöisesti rakennustarkastajat hyväksyvät hormit, ei palotarkastajat. Mikään vakuutus yhtiö ei korvaa vaurioita, jos kärähtää itse tehdystä luvattomasta teräshormista. Mm. Narvilta , Harvialta löytyy rautakaupoista hormeja, vertaa kokoonpanoja, ja hintaa.
- 3+11=14
Siihen ilmastointiputkeen kannattaa tehdä ne päädyt siitä putkeen tarkoitetusta tulpasta tai kaventajasta, pääsee vähemmällä työllä.
Valmispiipuissa on vähemmän eristettä kuin itsetehdyissä tuolla ohjeella, siksi itse myös tein. - itseteinnäin.,.
Täytyy sitten muistaa että välikaton läpiviennin kohdalle tämän 350mm piipun ympärille tulee palovillaa 150mm, ja sama minimi etäisyys palavaan materiaaliin.
- itseteinnäin.,.
Kun tällainen 350mm teräspiippu laitetaan esim Kastorin peltitakkaan päältälähtevänä, hormin pintalämpötilat n. 3 tunnin tulenpidon jälkeen on :
10 cm takasta ylös : 75c
50 cm takasta ylös : 64c
5cm välikatosta alas : 53c
Välikaton 300mm palovillojen keskellä : 54c
Välikaton ilmatila : 37c
Vesikaton läpivienti : 26c
- EI saa
ilmastointiputkesta tehdä savuhormia.
- HYVäT NEUVOT
ITSETEINNAIN: Kiitos neuvoista! Teen samanlaisen ja säästän N. 250 Egee.
PS.Ja sulle ylläolevalle; älä sekannu keskusteluun kun et ymmärrä mitään. Käy piippus rautakaupasta.- 3+1
MORO. mistä hommasit hormiputkee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816