Virkatun korin tärkkäys

Iina40

Hei, päätin virkata hyllykkööni sopivat korit itse, kun en kaupoista ole sopivan värisiä ja kokoisia ole löytänyt. Ajattelin virkata korit kaksinkertaisesta Novitan Isoveli langasta, mutta näyttää siltä että koreista tulee liian "löysiä" eli millä aineella nuo korit voisi kovettaa, ajaisiko sokerivesi asiansa tässä tapauksessa?

6

8168

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kokeiltu villaan

Yksi keino on pingottaa kori jonkin toisen korin päälle ja sivellä tämä sitten laimennetulla liimavedellä. Itse olen kovettanut puuvillalankaa näin, villalangasta ei ole kokemusta. Liimana on tavallinen erikeepperi ja hiukka vettä siihen ja pensselillä sitten tuputtelen. Annetaan kuivua kaikessa rauhassa pingotettuna.

• Iina40

Kiitos neuvosta. Saattaa olla, ettei liima oikein sovellu villalankaan, mutta taidan virkata ihan pienen "koekorin" ja kokeilla tuolla vesiliimalla:)

• Voit kokeilla

myös pintaan suihkutettavaa tärkkiä.

Vinkki nro 2: Osta rautakaupasta muoviletkua, ja virkkaa sen ympärille. Korista tulee tosi tukeva. Isoveli ei ole kovin paksua, joten letkukaan ei saa olla hirvittävän paksua.

• Ehdotus tämäkin.

Minä olen kovettanut tomusokeri vedellä virkkaamani lampunvarjostimet ja korit.

1dl tomusokeria vastaan puolitoista ruokalusikallista vettä.
      Teet sopivan määrän,kiehautat sen ja annat jähtyä sen verran että kätes kestää.
      Kastelet työn ihan kokonaan märäksi.Puristele enin liuos pois.
      Muotoilet kuivumaan sopivan muotin päälle.
      Anna kuivua.Pitäis tulla ihan kivi kova.

• Anonyymi

Kuinka hyvin "tärkkäys" pysyy/kestää kosteassa ympäristössä esim. kesämökillä?

• Anonyymi

Sokerivedellä tärkätyt kestää huonosti kosteutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      85
      1335
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      35
      1051
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      855
    4. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      153
      690
    5. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      680
    6. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      659
    7. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      637
    8. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      185
      621
    9. Onko kaivattusi

hyvä ihminen? Kerro
      Ikävä
      33
      550
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      39
      538
    Aihe