Hei, päätin virkata hyllykkööni sopivat korit itse, kun en kaupoista ole sopivan värisiä ja kokoisia ole löytänyt. Ajattelin virkata korit kaksinkertaisesta Novitan Isoveli langasta, mutta näyttää siltä että koreista tulee liian "löysiä" eli millä aineella nuo korit voisi kovettaa, ajaisiko sokerivesi asiansa tässä tapauksessa?
Virkatun korin tärkkäys
6
6910
Vastaukset
- Ei kokeiltu villaan
Yksi keino on pingottaa kori jonkin toisen korin päälle ja sivellä tämä sitten laimennetulla liimavedellä. Itse olen kovettanut puuvillalankaa näin, villalangasta ei ole kokemusta. Liimana on tavallinen erikeepperi ja hiukka vettä siihen ja pensselillä sitten tuputtelen. Annetaan kuivua kaikessa rauhassa pingotettuna.
- Iina40
Kiitos neuvosta. Saattaa olla, ettei liima oikein sovellu villalankaan, mutta taidan virkata ihan pienen "koekorin" ja kokeilla tuolla vesiliimalla:)
- Voit kokeilla
myös pintaan suihkutettavaa tärkkiä.
Vinkki nro 2: Osta rautakaupasta muoviletkua, ja virkkaa sen ympärille. Korista tulee tosi tukeva. Isoveli ei ole kovin paksua, joten letkukaan ei saa olla hirvittävän paksua. - Ehdotus tämäkin.
Minä olen kovettanut tomusokeri vedellä virkkaamani lampunvarjostimet ja korit.
1dl tomusokeria vastaan puolitoista ruokalusikallista vettä.
Teet sopivan määrän,kiehautat sen ja annat jähtyä sen verran että kätes kestää.
Kastelet työn ihan kokonaan märäksi.Puristele enin liuos pois.
Muotoilet kuivumaan sopivan muotin päälle.
Anna kuivua.Pitäis tulla ihan kivi kova. - Anonyymi
Kuinka hyvin "tärkkäys" pysyy/kestää kosteassa ympäristössä esim. kesämökillä?
- Anonyymi
Sokerivedellä tärkätyt kestää huonosti kosteutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418