Hei, päätin virkata hyllykkööni sopivat korit itse, kun en kaupoista ole sopivan värisiä ja kokoisia ole löytänyt. Ajattelin virkata korit kaksinkertaisesta Novitan Isoveli langasta, mutta näyttää siltä että koreista tulee liian "löysiä" eli millä aineella nuo korit voisi kovettaa, ajaisiko sokerivesi asiansa tässä tapauksessa?
Virkatun korin tärkkäys
6
7653
Vastaukset
- Ei kokeiltu villaan
Yksi keino on pingottaa kori jonkin toisen korin päälle ja sivellä tämä sitten laimennetulla liimavedellä. Itse olen kovettanut puuvillalankaa näin, villalangasta ei ole kokemusta. Liimana on tavallinen erikeepperi ja hiukka vettä siihen ja pensselillä sitten tuputtelen. Annetaan kuivua kaikessa rauhassa pingotettuna.
- Iina40
Kiitos neuvosta. Saattaa olla, ettei liima oikein sovellu villalankaan, mutta taidan virkata ihan pienen "koekorin" ja kokeilla tuolla vesiliimalla:)
- Voit kokeilla
myös pintaan suihkutettavaa tärkkiä.
Vinkki nro 2: Osta rautakaupasta muoviletkua, ja virkkaa sen ympärille. Korista tulee tosi tukeva. Isoveli ei ole kovin paksua, joten letkukaan ei saa olla hirvittävän paksua. - Ehdotus tämäkin.
Minä olen kovettanut tomusokeri vedellä virkkaamani lampunvarjostimet ja korit.
1dl tomusokeria vastaan puolitoista ruokalusikallista vettä.
Teet sopivan määrän,kiehautat sen ja annat jähtyä sen verran että kätes kestää.
Kastelet työn ihan kokonaan märäksi.Puristele enin liuos pois.
Muotoilet kuivumaan sopivan muotin päälle.
Anna kuivua.Pitäis tulla ihan kivi kova. - Anonyymi
Kuinka hyvin "tärkkäys" pysyy/kestää kosteassa ympäristössä esim. kesämökillä?
- Anonyymi
Sokerivedellä tärkätyt kestää huonosti kosteutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282567- 1202206
- 1251879
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1041877Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.101594Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161431186Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu221052Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987