Elikkäs meillä hiottiin ja öljyttiin parkettilattia.. Onko muilla kokemusta? miten teillä on lattia toiminut.. Minua harmittaa kun sitä ei sittenkään lakattu, saisi paremmin varmasti pidettyä puhtaanakin.. Lattia näyttää aivan siltä kuin sitä ei olisi luututtu koskaan.. Tahmaisen näköinen.. Mitenkähän tämmöiseen lattiaan sopisi sellainen höyrypesuri ??
Kokemuksia muilta olisi kiva kuulla :)
Öljytty parketti
4
534
Vastaukset
- mirkkuli1
Meillä on yläkerrassa öljytty parketti lattia joka laitettiin noin 5v. sitten. Samalla kun parketti ostettiin hankittiin samasta liikkeestä sille myös oikeat hoitoaineet (osmo color). Pesuaine jota voi lorauttaa pesuveteen sekä öljy jolla voi huoltaa tarvittaessa. Aivan ihana lattia tuntuu paljaalle jalalle ihanan "silkkiseltä" täysin erilaiselta kuin edelliset lakatut parketit. En osaa sanoa mikä sitä teidän parkettia vaivaa mutta oikealla hoidolla on tuo meidän oma ainakin pysynyt tosi hyvänä. Yleensä vain imuroin sen tai pyyhin kuivalla mopilla. Joskus harvemmin pyyhin nihkeällä mopilla, joko ihan pelkällä vedellä tai niin että veteen on lorautettu sitä pesuainetta. Vielä ei ole tarvinnut tuota uudelleen öljytä ollenkaan. Ja ei, ei todellakaan puulattioita höyrypestä... :-O
- alkup.
Kiva nähdä, että täällä ihmiset osaavat vastata vielä asiallisestikkin :)
Itse olen ostanut tikkurilan faxea, on sellaista puhdistus ja huoltoainetta..
En tosiaan oikeen tiiä et mikä tähän auttas..
Pitää kysästä joltakin alan lattiaihmiseltä josko olis jotain ihmepesuainetta :)
Tuntuu niin tyhjältä luututakkin kun on likaisen näköinen kuitenkin :)- 5+12
Oliko ammattilainen asialla, vai teittekö itse?
Tahmaiselta näyttäminen voi johtua epätasaisesta levityksestä ja imeytymisestä. Lisäksi työstetty ehkä liian suuri alue kerralla. Ja onko hionta ollut tasainen?
Näkemättä on vaikea sanoa.
Kannattaisi hankkia kunnon ohjeet ja yrittää uudelleen öljyämistä.
Kyllä öljytty pinta on jalalle miellyttävämpi kuin lakattu.
- alkup.
Ammattilainen teki. On se tietenkin vaikea sanoa näin kun lattiaa ei näe..
Täytynee koittaa jotakin keksiä :) Kiitos vielä teille näistä fiksuista kommenteista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274