Elikkäs meillä hiottiin ja öljyttiin parkettilattia.. Onko muilla kokemusta? miten teillä on lattia toiminut.. Minua harmittaa kun sitä ei sittenkään lakattu, saisi paremmin varmasti pidettyä puhtaanakin.. Lattia näyttää aivan siltä kuin sitä ei olisi luututtu koskaan.. Tahmaisen näköinen.. Mitenkähän tämmöiseen lattiaan sopisi sellainen höyrypesuri ??
Kokemuksia muilta olisi kiva kuulla :)
Öljytty parketti
4
570
Vastaukset
- mirkkuli1
Meillä on yläkerrassa öljytty parketti lattia joka laitettiin noin 5v. sitten. Samalla kun parketti ostettiin hankittiin samasta liikkeestä sille myös oikeat hoitoaineet (osmo color). Pesuaine jota voi lorauttaa pesuveteen sekä öljy jolla voi huoltaa tarvittaessa. Aivan ihana lattia tuntuu paljaalle jalalle ihanan "silkkiseltä" täysin erilaiselta kuin edelliset lakatut parketit. En osaa sanoa mikä sitä teidän parkettia vaivaa mutta oikealla hoidolla on tuo meidän oma ainakin pysynyt tosi hyvänä. Yleensä vain imuroin sen tai pyyhin kuivalla mopilla. Joskus harvemmin pyyhin nihkeällä mopilla, joko ihan pelkällä vedellä tai niin että veteen on lorautettu sitä pesuainetta. Vielä ei ole tarvinnut tuota uudelleen öljytä ollenkaan. Ja ei, ei todellakaan puulattioita höyrypestä... :-O
- alkup.
Kiva nähdä, että täällä ihmiset osaavat vastata vielä asiallisestikkin :)
Itse olen ostanut tikkurilan faxea, on sellaista puhdistus ja huoltoainetta..
En tosiaan oikeen tiiä et mikä tähän auttas..
Pitää kysästä joltakin alan lattiaihmiseltä josko olis jotain ihmepesuainetta :)
Tuntuu niin tyhjältä luututakkin kun on likaisen näköinen kuitenkin :)- 5+12
Oliko ammattilainen asialla, vai teittekö itse?
Tahmaiselta näyttäminen voi johtua epätasaisesta levityksestä ja imeytymisestä. Lisäksi työstetty ehkä liian suuri alue kerralla. Ja onko hionta ollut tasainen?
Näkemättä on vaikea sanoa.
Kannattaisi hankkia kunnon ohjeet ja yrittää uudelleen öljyämistä.
Kyllä öljytty pinta on jalalle miellyttävämpi kuin lakattu.
- alkup.
Ammattilainen teki. On se tietenkin vaikea sanoa näin kun lattiaa ei näe..
Täytynee koittaa jotakin keksiä :) Kiitos vielä teille näistä fiksuista kommenteista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685