en uskalla pyytää rintsikoita :(

neuvoja?

Olen 13 vuotias (toukokuussa 14) ja en uskalla pyytää äidiltäni rintsikoita
ympärysmitta päältä on suunnilleen 73cm, ja alta 66cm
taitaisiko olla aika jo tarbita jonkinmoista tukea?
en käytä minkäänlaisia minitoppeja tai harkkareita
mulla on vain yksi normaali pitkä toppi, pinkki sellainen
senkin äiti osti lähinnä sitä varten että voisin olla kesällä topilla (ilman mitään siellä alla..? :DDDDDD)
no en todellakaan voi!!!!
käytän sitä alustoppina
mutta sehän ei todellakaan riitä :D
rintani olivat siinä "nuppuvaiheessa" joskus 5-6 luokalla, nyt olen siis seiskalla
nyt paidoista näkyy läpi joten pidän vain huppareita ja väljiä t-paitoja
emme käy saunassa, äitini on nähnyt siis murrosikäni kehitykset viimeksi 5 luokalla lääkärintarkastuksessa (sekin oli jo erittäin ahdistavaa kun tuijotti vieressä)
mulla alkoi menkat 2012 toukokuussa, sitten seuraavat tulivat vasta tänä vuonna tammikuussa joten kerroin pitkän harkinnan jälkeen niistä äidille tekstarilla .___.
en missään nimessä uskaltaisi sanoa äidille että tarvitsisin rintsikat D:
vuotta nuorempi pikkuvelikin rupeaisi nauramaan minulle jos kuulisi/huomaisi
mitä vittuu mä teen? XD
tekstissä saattaa olla k-virheitä, mutta en jaksa korjata :/

21

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tarvitse nolostua

      Kyllähän sinä jo rintsikat tarvitsisit. Olisiko mahdollista jos kirjoittaisit vaikka äidillesi lapun, jossa kertoisit tarvitsevasi niitä ja haluaisit parikymppiä rahaa niiden ostamiseen? Pyydät vaikka jotakin kaveria mukaan ostoksille jos yksin tuntuu oudolta. Oikeasti rintsikat ovat maailman luonnollisin juttu ja kaikki naiset niitä käyttävät :) Etsit vaikka Seppälästä tai H&M:stä kivat rintsikat, niissä liikkeissä on hyvin pienempiäkin kokoja sinun ikäisillesi joilla rintojen kasvaminen on alkuvaiheessa. Kokeile kokoja 65A ja 70A. Jos kupit tuntuvat isoilta kokeile 65AA.

      Minä itse olen teini-ikäisen tytön äiti ja ostimme hänelle yhdessä ensimmäiset rintsikat. Äitisikin haluaisi varmasti olla mukana maksamassa ne ja haluaisi kuulla asiasta. Hän ei pidä asiaa nolona vaikka sinua itseäsi nolottaisi. Mutta jos se äidille kasvotusten kertominen tuntuu vaikealta niin pyydä rahat niihin. Tai sitten jos joskus olette kaupungilla niin sano vaikka vaatekaupassa että haluat mennä alusvaateosastolle. Sitten vain kassalla pistät ne rintsikat siihen tiskille muiden ostosten sekaan, ei tarvitse sanoa mitään jos ei halua.

      • hdmfc

        Tapa ittes.


      • Anonyymi
        hdmfc kirjoitti:

        Tapa ittes.

        Idiootti


      • Anonyymi
        hdmfc kirjoitti:

        Tapa ittes.

        Mitä ihmettä! Olet hölmö.


    • mursu5

      Hei! Olen 5-luokalla oleva tyttö. Täytän kohta 12-vuotta ja pyysin äidiltä ekat kaarituelliset rintsikat, niin se sano, että se ostaa ne mulle synttärilahjaks, mutta kantsiiko mun käyttää niitä, kun mulla on aika pienet rinnat, mutta ne on kasvussa..... ja mullaon valkovuotoo jo. Tunnen välillä, kun ne pomppii, ja toopista näkyy aina läpi. AUTTAKAA.... PLIIS!!!!!!!!!

    • JOO (: kuku:D

      mulla melkeen sama ku sulla "neuvoja?" kirjottaja. siis en noita mittoi ja ikää tarkota mut muuten mäkin käytän alustoppi :D . ite oon 15 en vielä käytä vaikka mieli tekiss. Mun äiti on joka vuosi parikertaa aina ku kuljetaan rintsika osaston läpi et tarvinko? oon vastannu ei . nyt oottelen että uudestaan kysyis ni vastaisin JOO :) koska itse tunto on tosi alhaalla ku ei oikeen kehtaa pitään mitään muita ku huppareita ku näyttää vaan laudalta. :/

    • aps1

      Hei, nyt kyllä turhaan murehdit tuollaista asiaa! Illalla pyydät äidiltä parikymppiä ja sanot, että käyt ostamassa rintsikat itselle. Otat kaverin mukaan ja valitset ja kokeilet yhdet sopivat. Sitten tiedät koon myöhemmin. Kyllä me äitit tiedetään nuo jutut ja tiedetään sekin, että aina ei ole helppoa keskustella puolin ja toisin. Mutta pikkuveljestäkin turhaan huolta kannat, tuskin edes huomaa! Tai sitten vaan saat sanoa, että so what??? Itsellä on seiskalla tytär ja varmaan kolme vuotta sitten jo ostettu ekat rintsikat, ne tais olla sellaiset toppimalliset lasten jutut vaan. Viimeks toin hänelle jotku topatut alesta ja kovasti kelpas. Se voi kuule olla että äitis ei liioin vaan uskalla puhua sulle, kun ajattelee, että mitähän sinä meinaat, pidätkö tyhmänä....näin se kuule vaan on. Ei muuta kuin tsemppiä ja ostamaan rintsikat!

      • 70C tyttö

        Joo oon samaa mieltä ton edellisen kirjoittajan kanssa. Pikavauhtia vaan rintaliivejä ostamaan. Sähän täytät jo kohta 14 vuotta. Osta sellaiset ainakin sentin toppauksella olevat kaariliivit. Mulla on semmoset ja niitä on makee pitää. Paksunkin vllapuseron alta ne kohottaa kivasti. Mä sain muuten heti itselleni poikaystävän kun aloin käyttämää näitä topattuka rintsikoita ja poikkiskin pitää näistä liiveistä.


      • Täysin pihalla....

        No mulla on kipua alavatsalla ja on vähän rinnatkin kasvaneet mutta en uskalla kertoa kun on minulla isosiskokin kotona nii se saattais kysyy mitäsä touhuut?! Mä en kyllä uskalla ees mennä terv-hoitajalle. Vai pitäiskö mun ees mennä?! Mä en tiiä mitää ja en uskalla kertoo äitille! Mua koskee päivittäin alavatsalle! Apua ja neuvokaa mua!!


      • suomi10

        mulla sama homma vasa kauheen kipee!:( äiti ei ees arvele et ois kukautiset mut mua vähän pelottaa kertoo ja luultavasti ne alkaa kohta ja ja rinnatkaan ei nyt niin isot oo mut sellaset keski kokoa eikä äiti huomaa uhtään mitään. auttakaa!!


      • auomi10
        Täysin pihalla.... kirjoitti:

        No mulla on kipua alavatsalla ja on vähän rinnatkin kasvaneet mutta en uskalla kertoa kun on minulla isosiskokin kotona nii se saattais kysyy mitäsä touhuut?! Mä en kyllä uskalla ees mennä terv-hoitajalle. Vai pitäiskö mun ees mennä?! Mä en tiiä mitää ja en uskalla kertoo äitille! Mua koskee päivittäin alavatsalle! Apua ja neuvokaa mua!!

        ja kyllä sun kanttis käyä terkalla mä kävin kaks päivää peräkkäin se autto kipuu mutta ei mitään muutosta siihen että uskaltaisin ku pyytää minitoppia.


      • Helppaaja

        Moi! Mä surffailen täällä netissä auttamassa muita:3.
        Joten kerron sulle mun omasta kokemuksesta.
        Eli olin jotain 10wee, kun sain sellasen minitopin. No sit kun olin menos yläasteelle nii sain sillon kupilliset, mittoja en muista.
        Sanon sulle vinkkinä: Sano sun äidille et tilaatte jostain kaupasta vaatteita ja laitat esim vaatteiden sekaan rintsikoita. Kyl se sit ymmärtää:)


    • tytteliini-00

      Ekat toppirintsikkani sain jo kymmenenvuotiaana, samoin menkat alkoivat kesällä ennen kun olin edes yhtätoista. Omalle äidilleni voin aina kertoa murrosikäjutuista ja kaverihuolista ;)

      • mie

        woo


      • liian isot
        mie kirjoitti:

        woo

        Mä sain ekat rintsikat kun olin 11 äiti osti ne ja nyt oon 12 ja koko on 70D


    • meme1

      Hei!
      Mäkään en ole varma tarvitsenko rintsikoita. Tai tarvitsenko rintsikat vai minitopin :/
      Mitat on päältä 71,5cm ja alta 65cm. Mut ajattelin pyytää äidiltä joululahjaks minitoppia :) Mut voisko joku nyt mahdollisimman äkkiä kertoo et toivonko rintsikoita vai minitoppia?:)

    • suomi10

      Sama ongelma mulla en uskkalla pyytää minitoppeja mun äitiltä. ois vähän noloo, oisko kellään ideoita?

    • Hjkkl

      Hyvän aiheen otit esille. Yksi pointti rintsikoissa on jos "kaikilla muillakin" jo on tai että liikkuessa tarttee tukea. Itselläni on kuudesluokkalainen tyttö, luokkansa vanhimpia, täyttää siis jo 13 alkuvuodesta. Ei halua käyttää rintsikoita, mutta olin varsin tyytyväinen kun huoli sellaset kaappiinsa. Mun mielestä hänen tarttis jo käyttää. Tuommoset ale-urheilu-rintsikat ostin tytölle Lidlistä. Siellä on aika usein tarjouksessa alle kympilläkin. Ostamissani rintsikoissa lukee paketissa toisessa kohtaa toppi ja toisessa kohtaa rintaliivi, niitä voi siis nimittää kummalla nimellä vain tahtoo;) vaikka ihan ovat rintsikat tukevat ja kivan näköiset mielestäni. Tyttökin tykkäs, sovitti päälleen ja laittoi tyytyväisenä kaappiin, samalla kauppareissulla ostin muutakin vaatetta ja ruokaa Lidlistä, että ei ollu varsinainen rintsikan haku reissu, rintsikka-asia hoitu siinä sivussa, eikä rintsikoista koitunu numeroa kun kauppakassista löytyi muutakin mielenkiintoista. Ehkä sinäkin voisit tehdä kauppareissun jolla ostaisit muutakin tarpeellista, pyytäisit vaaterahaa ajankohtaisiin koulu- tai vapaa-ajan vaatteisiin (joihin kuuluu myös toppi/rintsikat)

      Olen iloinen kun tyttöni kanssa voidaan puhua näistäkin asioista. Itse en aikoinani ( enkä vieläkään) voinut puhua oman äitini kanssa rintsikoista, kuukautisista tms. Jollakin kauppareissulla kun muilla tytöillä oli ollut jo kauan rintsikat äitini vain viskasi sellaiset ostoskärryyn kyselemättä minulta mitään, taisipa peräti sanoa jotain: tässä on sulle rintsikat tms. Itse en ollut silloin ajatellut rintsikoiden käyttöä ja olin lähinnä kai hämmentynyt. Urheilurintsikat olen yleensä ostanut itselleni sovittamatta ja ne onkin merkitty usein koko merkeillä S, M tai L. Tai esim 38/40. Pitsihörhelörintsikat (eli tavalliset rintsikat) on merkitty kuppikoolla esim 75B ja niitä kehottaisin sovittamaan ennen ostoa, vaikka tietäisitkin oman kokosi, jotta tulee ostettua sitten päällä mukavat rintsikat. Itse suosin siis urheilurintsikoita koska liikun paljon, ne ovat tukevat, eikä niissä ole hakasia, kaaritukia tms. osia jotka saattavat olla epämukavia tai painaa ihoa.

    • 00auttaja

      Jos on vaikka sisko tai joku sukulainen niin niiltä saattaisi löytyä vanhoja toppeja ja liivejä. Minä sain pari vuotta sitten joululahjaksi siskolta toppeja.

    • Anonyymi

      No osta salaa rintsikat

    • Anonyymi

      Oon 10w ja sain ekan toppini 10w. Ekajs tulin tänne kattoon neuvoja. Nyt päätän auttaa muita. Minulla toimi tämä: Ensin sanoin viestillä että rintani heiluvat kun juoksen tai hypin. Sitten kun hän oli kaupassa pyysin viestillä että toisi topin. Hän oli kysynyt jo monta kertaa mutta sanoin ei. Nyt kun tarvitsin vihdoin sain. Minulla on muutenkin isot rinnat. Epäilen että kesälomalla pyydän äitiltä jo kuppi tai edes muuta kokoa. Tai sitte vaan tallustelen kauppaan ja sovitan mutta en osta. Nimittäin toppini jos se on tarpeeksi ylhäällä rintä alaosa näkyy ja toisinpäin. Mutta pyydä rohkeesti vaa!!!:)) :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe